Passer au contenu principal
Pour cause de maintenance, AutoScout24 est accessible de manière limitée. Cela concerne quelques fonctions, comme par exemple la prise de contact avec les vendeurs, la connexion à votre compte ou la gestion de vos véhicules en vente.

Alfa Romeo Montreal
Coupé condizioni molto originale

WARMOND, NL
€ 89 950,-5
Witmer & Odijk
Kilométrage
83 140 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1972
Carburant
Essence
Puissance
169 kW (230 CH)
Vendeur
Professionnel

Données de base

Carrosserie
Coupé
État
Ancêtre
Transmission
Arrière
Portes
2

Historique du véhicule

Kilométrage
Année
01/1972
Contrôle technique
Nouveau
Carnet d'entretien
Oui

Caractéristiques Techniques

Puissance
169 kW (230 CH)
Transmission
Boîte manuelle
Cylindrée
2 593 cm³
Vitesses
4
Cylindres
8
Poids à vide
1 280 kg

Consommation énergétique

Carburant
Essence
Émissions de CO2
0 g/km (mixte)

Couleur et Garnissage Intérieur

Couleur extérieure
Blanc
Couleur originale
Wit
Intérieur
Tissu

Description

De Alfa Romeo Montreal, het schitterende ontwerp van Marcello Gandini, ook de ontwerper van de legendarische Lamborghini Miura zoals de luchtinlaten achter de deuren bevestigen, werd in 1967 op de Expo 67 in Montreal gepresenteerd. Daar hield het concept de onofficiële naam aan over die het publiek de auto was gaan geven in Canada waarna de fabriek deze uiteindelijk overnam. De Montreal stond in die tijd, net zoals recent de C8, ontwerptechnisch ver boven het gemiddelde 4 cylinder aanbod van Alfa Romeo. Zo was er de V8 die afgeleid was van de motor uit de beroemde 33 Stradale, een 5 bak van het Duitse ZF, een gelimiteerd antislip differentieel, dry-sump smering, het SPICA injectie systeem en last-but-not-least het prachtige design. Meest in het oog springende details; de koplamproosters die wegklappen bij gebruik van het licht, de motorkap met fraai gecamoufleerde welving en de eveneens op de Miura aanwezige luchtroosters. Die overigens in eerste instantie ook echt luchtinlaten hadden moeten worden omdat het ontwerp een middenmotor zou krijgen. Nu één van de fraaiste stijlelementen van de Montreal. Klik tenslotte ook nog even de foto's van de snelheidsmeter en toerenteller aan en zie dat ook op dit detailniveau de Montreal uniek is. Ze is de laatste jaren één van de sterkst rijzende sterren aan het klassiekerfirmament, om onbegrijpelijke redenen was de waardering er niet altijd waardoor restauraties uit het verleden vaak goedkoop en slecht zijn uitgevoerd. Deze Alfa Romeo Montreal is dermate goed geconserveerd gebleven dat ze alleen om cosmetische redenen slechts eenmaal nieuw gespoten werd. Het spuitwerk verdient een speciale vermelding. Foutloos vakwerk Ze is dermate weinig gebruikt dat de auto verder nog geheel in originele staat is, dat maakt deze Montreal tot een zeer bijzondere en iconische klassieker. Voorzien van elektrische ramen, getint glas, lichtmetalen Campagnolo velgen en claxon met bergstand. De optielijst van Alfa was in die tijd nauwelijks langer. De aanwezige airconditioning verdient een aparte vermelding, naar verluid zijn daar minder dan 500 exemplaren mee uitgerust. Speciaal voor de Montreal liet Bertone in Grusliaco een assemblage- en lakfabriek bouwen waar de carrosserieën 'kaal' naar toe werden gebracht. Aldaar werden ze ontvet, van een zinklaag en een onderlaag voorzien alvorens de uiteindelijke lakkleur op een elektrisch geladen carrosserie werd opgebracht voor een optimale hechting. Dankzij deze werkwijze zijn er nog originele geconserveerde carrosserie te vinden die alleen om cosmetische redenen nieuw gelakt moeten worden of reeds nieuw gespoten zijn. Dit exemplaar is in fraai en zeldzaam Bianco uitgevoerd waarin het ontwerp bijzonder fraai tot zijn recht komt. Vorig jaar vakkundig nieuw gespoten. Mooi stofvrij en glad. De auto is gaaf en er is nimmer aan gelast. Correcte passingen, bumpers en trim in zeer goede onbeschadigde staat. Origineel en onbeschadigd glaswerk. Koplampvensters goed werkend. Zie de detailfoto's van onderzijde en div. kritische delen, alles mooi droog en origineel. Dit is een van de belangrijkste criteria bij het waardeoordeel van een Montreal. Het interieur van deze Montreal is een ware tijdmachine, geheel origineel zoals het in 1972 werd uitgeleverd. Geen noemenswaardige gebruikssporen of beschadigingen. Ook de bekleding van stof op de stoelen vertaald het geringe gebruik van deze auto. Origineel Hellebore stuur. Het dashboard heeft geen kraken van hitteontwikkeling. Vloerbekleding onbeschadigd en schoon. De vloermatten zijn wél vernieuwd. Alle schakelaars en hendels schoon en correct werkend. De motorruimte is volledig origineel en schoon. De fraaie V8 heeft nog de originele fabriekslak op de klepdeksels, geen ingevreten olieresten. Het geheel biedt een prachtige blik op hoe de auto in 1972 de fabriek verliet. Er is overigens wel zichtbaar onderhoud uitgevoerd. Dit alles met correcte materialen. Aan de binnenzijde van de motorkap nog de sticker met olie-voorschriften van de fabriek. De kofferruimte heeft nog de originele bekleding en is mooi schoon en onbeschadigd. Originele krik en reservewiel aanwezig. De 14 inch lichtmetalen Campagnolo velgen zijn vrij van parkeerschade en remstof. Zeer goede banden hier omheen. Een harde, ongerestaureerde en goed geconserveerde Montreal vinden is de wens van de collectioneur die met verstand verzameld. Immers de mate van originaliteit is een steeds groter wordende factor bij de waardering voor klassiekers als deze. Dun en stofvrij lakwerk, zichtbare flensranden en puntlassen zijn een must. Dit recent uit Italië geïmporteerde exemplaar is een voorbeeld van hoe mooi en goed een Alfa carrosserie uit die tijd kan zijn. Dankzij het milde klimaat en garagestalling is deze Montreal extreem goed geconserveerd. Zelden zag ik zo'n mooie carrosserie. De vorige twee Italiaanse eigenaren zagen vanaf net moment van aanschaf al in dat een Montreal een hoog gewaardeerde waardevolle klassieker zou worden en gingen er dus ook zodanig mee om. Het strakke roestvrije plaatwerk, originele interieur en keurig verzorgde motorruimte bewijzen de uitzonderlijke conditie van deze Montreal. Aangekomen in Nederland bleek de auto als gevolg van het verblijf in een Italiaanse collectie toe aan groot onderhoud. Specialist Sam van Lingen (wereldberoemd in Alfa land) verrichtte veel werk, o.a. de motor werd volledig gedemonteerd en gereviseerd, een specialist in Duitsland reviseerde het Spica injectie systeem en bijv. de uitlaat werd vernieuwd. Resultaat, een zeer goed rijdende Montreal met een min of meer 'nieuwe' motor. Zo steekt de auto uit boven het gemiddelde aanbod... Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/alf-romeo-montreal-1972/2365

Meer informatie

Modelreeks: jul. 1973 - jul. 1976
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Aanvullende opties en accessoires

  • Achterruitverwarming

Leasing

shared.leasing.targetGroupPrivate

detailpage.leasing.title Witmer & Odijk

detailpage.leasing.oneTimeCosts

detailpage.leasing.configurator.downPayment
€ 0,-
shared.listItem.leasing.transferCost
Keine Angabe
shared.listItem.leasing.registrationCost
Keine Angabe
detailpage.leasing.total
€ 0,-

detailpage.leasing.generalData

detailpage.leasing.contractType
Kilometerleasing
detailpage.leasing.mileage p.a.
10.000 km

detailpage.leasing.monthlyCosts

detailpage.leasing.duration
48 Monate
detailpage.leasing.monthlyInstallment
€ 271,-

detailpage.leasing.additionalInformation

detailpage.leasing.finalInstallment
€ 16.819,08

detailpage.leasing.tip.headline

detailpage.leasing.tip.text

detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig

Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.



Vendeur

Professionnel
Witmer & Odijk
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2005
InterlocuteurAfdeling verkoop

  1. TVA déductible
  2. Prix du concessionnaire
  3. Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
  4. Prix public final incluant tous les frais et taxes.
  5. Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
{"sthp":"230","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Alfa Romeo","did":"10944","stmil":"83140","gear":"M","stmod":"Montreal","cost":"89950","stmon":"1","styea":"1972","make":"6","ad":"dealer","vat":"0","art":"3","carby":"0","fr":"2","stccm":"2593","buyonline":"false","stkw":"169","zip":"NL2361 HG","model":"75096","equi":"120,49","mia":"false","miles":"5","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/c1ee74b2-0312-41bf-a0a2-2ba50746392c_ad6c73b9-4a6a-49ea-a183-9d7b51921884.jpg/720x540.webp","price":"9","rnd":"41","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"false","acc":"U","hp":"8","type":"O","atsd":"","zip2":"2361 HG","articleType":"C","cockpit":"F"}