detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
78 660 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1973
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- AR-75-31
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 78 660 km
- Année
- 01/1973
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 5
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Orange
- Couleur originale
- Oranje
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Autres
Description
Meestal is een productieversie van een concept car wat minder spannend. Vaak is de vormgeving wat afgezwakt en is de motor ineens kleiner. Niks van dat alles bij de Alfa Romeo Montreal, die in 1967 op de wereldtentoonstelling in, jawel, Montreal wordt voorgesteld met een 1.6 Nord-motor. Drie jaar later staat de door Marcello Gandini getekende creatie in productieversie op de Autosalon van Genève. Met een heerlijke V8.
In plaats van een compacte 1.6 viercilinder is de Montreal voorzien van een 2.593 cc metende V8, die goed is voor 200 pk. In feite is de motor een wat afgezwakte variant van de 33 Stradale, één van de meest sensationele Alfa Romeo's ooit. Chassis en ophanging zijn sterk gebaseerd op dat van de GTV 1750. De vijfversnellingsbak is afkomstig van ZF en de Montreal heeft standaard een sperdifferentieel.
Minstens zo opvallend als de motor is het uiterlijk van de Montreal. Zo zijn er de zeer kenmerkende roosters achter de portieren. Deze waren bij de concept car bedoeld om de motor te koelen, aangezien dat prototype de motor achter de voorstoelen had liggen. Uit styling-oogpunt bleven ze behouden toen de motor naar voor verhuisd werd.
Deze Montreal stamt uit december 1972 en werd afgeleverd in de geliefde kleur Bertone Orange. De auto spendeerde het grootste deel van zijn leven in Frankfurt, Duitsland, in het verleden is de Montreal al eens gerestaureerd door een echte liefhebber. En zo werd de auto opnieuw gespoten in de juiste kleur. Het staat de auto prachtig, helemaal in combinatie met de zwarte bekleding en donker rode vloerbedekking.
De carrosserie is zeer netjes te noemen. Het lakwerk is, uiteraard, zeer mooi en bij de restauratie is er gezorgd voor keurige passingen en naden van de carrosserie. Belangrijk, want door de felle, platte kleur vallen ongelijkheden direct goed op. Overige onderdelen van het exterieur, zoals de bumpers, zwarte delen en wielen verkeren allemaal in een erg gezonde staat. De fraai gestileerde lamellen voor de koplampen functioneren uiteraard naar behoren.
Ok het interieur is erg netjes te noemen. De stoelen zien er fraai uit en zijn zonder beschadigingen, ook de rest van het interieur is zéér net te noemen. De fraaie klokkenwinkel oogt bijzonder, waarbij de snelheidsmeter en toerenteller ondergebracht zijn in grotere cirkels waarin weer andere meters te vinden zijn.
De Montreal wordt aangedreven door een 2,6 liter grote, van Spica brandstofinjectie voorzien, V8. Met deze motor is een topsnelheid van 220 kilometer per uur haalbaar en de bekende 0-100 sprint duurt slechts 7,1 seconden. Serieuze waarden voor die tijd en nog steeds geen getallen om je voor te schamen.
Rijden met een Montreal is een echt genoegen. Onderstel en remmen van deze Montreal zijn meer dan in orde en voelen uitstekend aan. Voor eigenaren van een Alfa Romeo 'Bertone' of Giulia zal er een soort herkenbaarheid zijn maar ondertussen ook een compleet andere beleving. Door de flinke krachtbron en verder naar achteren gepositioneerde stoelen is het ook weer totaal anders dan een reguliere Alfa Romeo van de 105-serie, waartoe ook deze Montreal behoort. Het rijden met deze Italiaan houdt het midden tussen comfort en sportiviteit. Stadsverkeer is prima te doen maar daar geeft de Montreal absoluut de voorkeur niet aan. Heerlijke slingerwegen, of dat nou in Italië langs het Comomeer of in Nederland over dijkwegen is: dat is de favoriete omgeving van de Montreal. Overigens voelt de Montreal zich ook prima thuis op de snelweg om daar met bovenmodaal tempo kilometers te maken.
Deze Montreal is tot in de puntjes verzorgd en biedt de gelegenheid één van de slechts 3.925 exemplaren te bemachtigen. Bij de auto komt de nodige documentatie, waaronder correspondentie tussen de vorige eigenaar en Archivo Storico betreft de originaliteit van deze prachtig, maar bovenal fantastisch rijdende Alfa Romeo Montreal.
Meer informatie
Bekleding: Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
In plaats van een compacte 1.6 viercilinder is de Montreal voorzien van een 2.593 cc metende V8, die goed is voor 200 pk. In feite is de motor een wat afgezwakte variant van de 33 Stradale, één van de meest sensationele Alfa Romeo's ooit. Chassis en ophanging zijn sterk gebaseerd op dat van de GTV 1750. De vijfversnellingsbak is afkomstig van ZF en de Montreal heeft standaard een sperdifferentieel.
Minstens zo opvallend als de motor is het uiterlijk van de Montreal. Zo zijn er de zeer kenmerkende roosters achter de portieren. Deze waren bij de concept car bedoeld om de motor te koelen, aangezien dat prototype de motor achter de voorstoelen had liggen. Uit styling-oogpunt bleven ze behouden toen de motor naar voor verhuisd werd.
Deze Montreal stamt uit december 1972 en werd afgeleverd in de geliefde kleur Bertone Orange. De auto spendeerde het grootste deel van zijn leven in Frankfurt, Duitsland, in het verleden is de Montreal al eens gerestaureerd door een echte liefhebber. En zo werd de auto opnieuw gespoten in de juiste kleur. Het staat de auto prachtig, helemaal in combinatie met de zwarte bekleding en donker rode vloerbedekking.
De carrosserie is zeer netjes te noemen. Het lakwerk is, uiteraard, zeer mooi en bij de restauratie is er gezorgd voor keurige passingen en naden van de carrosserie. Belangrijk, want door de felle, platte kleur vallen ongelijkheden direct goed op. Overige onderdelen van het exterieur, zoals de bumpers, zwarte delen en wielen verkeren allemaal in een erg gezonde staat. De fraai gestileerde lamellen voor de koplampen functioneren uiteraard naar behoren.
Ok het interieur is erg netjes te noemen. De stoelen zien er fraai uit en zijn zonder beschadigingen, ook de rest van het interieur is zéér net te noemen. De fraaie klokkenwinkel oogt bijzonder, waarbij de snelheidsmeter en toerenteller ondergebracht zijn in grotere cirkels waarin weer andere meters te vinden zijn.
De Montreal wordt aangedreven door een 2,6 liter grote, van Spica brandstofinjectie voorzien, V8. Met deze motor is een topsnelheid van 220 kilometer per uur haalbaar en de bekende 0-100 sprint duurt slechts 7,1 seconden. Serieuze waarden voor die tijd en nog steeds geen getallen om je voor te schamen.
Rijden met een Montreal is een echt genoegen. Onderstel en remmen van deze Montreal zijn meer dan in orde en voelen uitstekend aan. Voor eigenaren van een Alfa Romeo 'Bertone' of Giulia zal er een soort herkenbaarheid zijn maar ondertussen ook een compleet andere beleving. Door de flinke krachtbron en verder naar achteren gepositioneerde stoelen is het ook weer totaal anders dan een reguliere Alfa Romeo van de 105-serie, waartoe ook deze Montreal behoort. Het rijden met deze Italiaan houdt het midden tussen comfort en sportiviteit. Stadsverkeer is prima te doen maar daar geeft de Montreal absoluut de voorkeur niet aan. Heerlijke slingerwegen, of dat nou in Italië langs het Comomeer of in Nederland over dijkwegen is: dat is de favoriete omgeving van de Montreal. Overigens voelt de Montreal zich ook prima thuis op de snelweg om daar met bovenmodaal tempo kilometers te maken.
Deze Montreal is tot in de puntjes verzorgd en biedt de gelegenheid één van de slechts 3.925 exemplaren te bemachtigen. Bij de auto komt de nodige documentatie, waaronder correspondentie tussen de vorige eigenaar en Archivo Storico betreft de originaliteit van deze prachtig, maar bovenal fantastisch rijdende Alfa Romeo Montreal.
Meer informatie
Bekleding: Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Gallery Aaldering
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 932,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 44.774,34
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.