detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
31 749 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
04/1969
Carburant
Essence
Puissance
87 kW (118 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Autres
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 90-64-HT
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 31 749 km
- Année
- 04/1969
- Propriétaires préc.
- 2
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 87 kW (118 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 779 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 015 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Toit ouvrant
- Divertissement / Médias
- Radio
- Autres
- Roue de secours
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Couleur originale
- Groen
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Autres
Description
See for information in English down below
Alfa Romeo Spider Veloce 1750 'Duetto' 1969
- Origineel geleverd in Nederland
- Slechts 3 Nederlandse eigenaren sinds nieuw
- Eén van 1.114 Europees geleverde exemplaren
- 1750 motor (meest begeerde motor met 118 pk)
- Uitgevoerd in schitterende groene kleur 'Pino Verde'
- Algehele zeer goede staat
- Uitvoerige onderhoudsdocumentatie aanwezig
- In 2023 zorgvuldig gereviseerd inclusief motor, bak en koppeling (t.w.v. ruim € 8.000,-)
HISTORIE/DOCUMENTATIE
Stelt u zich eens voor: een Alfa Romeo Spider Veloce 'Duetto', één van de meest iconische Alfa Romeo's ooit gebouwd, uitgevoerd met de meest krachtige en geliefde 1750 motor, een schitterende opvallende kleur 'Pino Verde', origineel Nederlands geleverd en recent zorgvuldig gereviseerd (ter waarde van ruim € 8.000,-. Wij zijn ervan overtuigd dat u hier geen tweede van zult vinden. Op 2 april 1969 is deze schoonheid nieuw geleverd in Nederland. Hiermee is het één van 1.114 Europees geleverde exemplaren, waarvan uiteraard slechts een gering aantal in Nederland. In 1980 kwam de auto in bezit van een Alfa Romeo specialist, die de auto bijna 30 jaar zorgvuldig heeft onderhouden tot 2009. Ook de derde en laatste eigenaar sinds 2009 heeft dit zorgvuldige onderhoud en eigendom voortgezet. Deze eigenaar is een liefhebber pur sang met meerdere Alfa Romeo's in zijn bezit. De onderhoudsfacturen zijn bewaard gebleven bij de auto.
EXTERIEUR
Het lakwerk is opnieuw gespoten in 1980 en sindsdien goed bewaard gebleven en slechts enkele gebruikerssporen. De Cromodora stervelgen zijn vervaardigd uit ultralicht magnesium en bevinden zich nog in nette staat. De carrosserie heeft goede passingen van naden en is roest- en schadevrij. Ook de rubbers zijn gaaf en de verlichting is fris. De ronde koplampen zijn voorzien van gestroomlijnde voorzetglazen. De cabrioletkap is zeer gaaf, vrij van scheuren en is naar behoren te openen en te sluiten. Al met al een algemene nette staat, zeker gezien de leeftijd van de auto. De eerste generatie Spider zoals deze kreeg vanwege zijn uiterlijk de bijnaam 'Osso di Seppia', wat verwijst naar het skelet van een inktvis. Deze naam is uitgekozen uit ruim 100 inzendingen naar aanleiding van een prijsvraag van Alfa Romeo, vlak na de onthulling van het model in maart 1966. Het model is ontworpen door de befaamde designer 'Pininfarina', waarvan de logo's op de zijkant van de auto pronken.
INTERIEUR
Ook het fraaie zwarte interieur is een waar kunstwerk en verkeert in zeer nette staat. Het interieur beschikt over fraaie tellers en een dashboard dat is gespoten in de carrosseriekleur. De stoelen en deuren zijn bekleed met zwart skai-leer. De stoelen zijn origineel Europees uitgevoerd zonder hoofdsteunen, in tegenstelling tot Amerikaanse modellen. De auto laat zich besturen door het fraaie houten 3-spaaks Hellebore stuurwiel. Het interieur is vrij van beschadigingen en verkeert in algehele nette staat. Alle tellers zijn werkend. De authentieke radio/cassettespeler is nog aanwezig en het interieur beschikt over verwarming. De kofferruimte is verrassend ruim en verkeert eveneens in een nette staat. Keurig afgedekt onder de koffermat bevindt zich het reservewiel.
TECHNISCH
Uitvoerige (onderhouds)documentatie is bij de auto aanwezig. Hij is zorgvuldig en met passie onderhouden, veelal door Alfa Romeo specialisten. In 2008 zijn het achterste gedeelte van de uitlaat vervangen, evenals alle 4 schokdempers. In 2013 zijn de 4 banden vervangen (Uniroyal 185/70/R14). Ook is de cardanas gereviseerd en zijn lagers en keerringen vervangen. In 2017 is het stuurhuis gereviseerd. Nog zeer recent (november 2023) is een grootschalige revisie uitgevoerd van de motor, bak en koppeling. Maar liefst 74 uur aan arbeid is er besteedt, met een totaalfactuur van ruim € 8.000,-. Ook zijn in 2023 de voor- en het midden gedeelte van de uitlaat vernieuwd. De motorruimte ziet er verzorgd en droog uit. De 4-cilinder is 1779 cc groot, levert 118 pk en beschikt over dubbele Weber DCOE32 carburateurs. De handgeschakelde 5-versnellingsbak zorgt tezamen met achterwielaandrijving voor een ultieme rijervaring. De auto start, rijdt en schakelt goed.
ALGEMENE INFORMATIE
De Alfa Romeo Spider werd geïntroduceerd op 10 maart 1966 op de Autosalon in Geneve. Het was de opvolger van de Giulietta Spider, en was de eerste serie uit de in totaal 4 series die uiteindelijk gebouwd zouden gaan worden. De eerste serie werd slechts gebouwd tot 1969, waarvan 1.114 exemplaren waren bestemd voor de Europese markt. Hij wordt beschouwd als de mooiste Spider, door het prachtige en kenmerkende design. Er waren 3 motoren beschikbaar: een 1300, 1600 en 1750. Modellen met de 1750 motor kregen de naam Veloce (wat Italiaans is voor 'snel') en is vanzelfsprekend het krachtigst. De combinatie van kracht, vermogen en souplesse maakt de 1750 motor het meest geliefd. Het ontwerp van Pininfarina is een lust voor het oog en kreeg ook de bijnaam 'boattail'. De Spider genoot veel populariteit in Amerika, met name door de film 'The Graduate'; waarin acteur Dustin Hoffman in een 1600 Spider Duetto reed. Nogal altijd is de Spider onverminderd populair, zeker een klassiek 1750 Duetto exemplaar.
Alfa Romeo Spider Veloce 1750 ‘Duetto’ 1969
- Originally delivered in the Netherlands
- Only 3 Dutch owners since new
- One of 1,114 European examples delivered
- 1750 engine (most popular engine with 118 hp)
- Executed in beautiful green colour ‘Pino Verde
- Overall very good condition
- Extensive maintenance documentation available
- Carefully overhauled in 2023 including engine, gearbox and clutch (worth over € 8,000)
HISTORY/DOCUMENTATION
Just imagine: an Alfa Romeo Spider Veloce ‘Duetto’, one of the most iconic Alfa Romeo's ever built, equipped with the most powerful and beloved 1750 engine, a stunning eye-catching colour ‘Pino Verde’, originally Dutch delivered and recently carefully overhauled (worth over € 8,000. We are convinced that you will not find a second one of these. On 2 April 1969, this beauty was delivered new in the Netherlands. This makes it one of 1,114 European copies delivered, of which, of course, only a small number are in the Netherlands. In 1980, the car came into the possession of an Alfa Romeo specialist, who carefully maintained the car for almost 30 years until 2009. The third and last owner since 2009 has also continued this careful maintenance and ownership. This owner is an enthusiast pur sang with several Alfa Romeo's in his possession. The maintenance invoices have been kept with the car.
EXTERIOR
The paintwork was repainted in 1980 and has been well-preserved ever since, with only a few signs of use. The Cromodora star rims are made of ultra-light magnesium and are still in clean condition. The bodywork has good fits of seams and is rust and damage-free. The rubbers are also cool and the lighting is fresh. The round headlights have sleek front lenses. The convertible top is very cool, free of cracks and opens and closes properly. All in all, an overall clean condition, especially considering the age of the car. The first generation Spider like this one was nicknamed ‘Osso di Seppia’, referring to the skeleton of a squid, because of its appearance. This name was chosen from over 100 entries in response to a competition held by Alfa Romeo, just after the model's unveiling in March 1966. The model was designed by the renowned designer ‘Pininfarina’, whose logos show off on the side of the car.
INTERIOR
The beautiful black interior is also a true work of art and is in very clean condition. The interior features beautiful counters and a dashboard painted in the body colour. The seats and doors are upholstered in black faux-leather. The seats are originally European without headrests, unlike American models. The car is steered by the handsome wooden 3-spoke Hellebore steering wheel. The interior is free of damage and is in overall clean condition. All counters are working. The authentic radio/cassette player is still present and the interior has heating. The boot is surprisingly spacious and is also in clean condition. Neatly covered under the boot mat is the spare wheel.
TECHNICAL
Extensive (maintenance) documentation is present with the car. It has been carefully and passionately maintained, mostly by Alfa Romeo specialists. In 2008, the rear exhaust was replaced, as well as all 4 shock absorbers. In 2013, the 4 tyres were replaced (Uniroyal 185/70/R14). The drive shaft was also overhauled and bearings and seals replaced. In 2017, the steering box was overhauled. Even very recently (November 2023), a major overhaul of the engine, gearbox and clutch was carried out. No less than 74 hours of labour were spent, with a total bill of over €8,000. The front and middle section of the exhaust were also renewed in 2023. The engine compartment looks neat and dry. The 4-cylinder measures 1779 cc, produces 118 hp and features twin Weber DCOE32 carburettors. The 5-speed manual transmission, together with rear-wheel drive, provides the ultimate driving experience. The car starts, drives and shifts well.
GENERAL INFORMATION
The Alfa Romeo Spider was introduced on 10 March 1966 at the Geneva Motor Show. It was the successor to the Giulietta Spider, and was the first series out of the total 4 series that would eventually be built. The first series was only built until 1969, of which 1,114 were destined for the European market. It is considered the most beautiful Spider, due to its beautiful and distinctive design. There were 3 engines available: a 1300, 1600 and 1750. Models with the 1750 engine were named Veloce (which is Italian for ‘fast’) and is obviously the most powerful. The combination of strength, power and agility makes the 1750 engine the most popular. Pininfarina's design is pleasing to the eye and was also nicknamed the ‘boattail’. The Spider enjoyed great...
Alfa Romeo Spider Veloce 1750 'Duetto' 1969
- Origineel geleverd in Nederland
- Slechts 3 Nederlandse eigenaren sinds nieuw
- Eén van 1.114 Europees geleverde exemplaren
- 1750 motor (meest begeerde motor met 118 pk)
- Uitgevoerd in schitterende groene kleur 'Pino Verde'
- Algehele zeer goede staat
- Uitvoerige onderhoudsdocumentatie aanwezig
- In 2023 zorgvuldig gereviseerd inclusief motor, bak en koppeling (t.w.v. ruim € 8.000,-)
HISTORIE/DOCUMENTATIE
Stelt u zich eens voor: een Alfa Romeo Spider Veloce 'Duetto', één van de meest iconische Alfa Romeo's ooit gebouwd, uitgevoerd met de meest krachtige en geliefde 1750 motor, een schitterende opvallende kleur 'Pino Verde', origineel Nederlands geleverd en recent zorgvuldig gereviseerd (ter waarde van ruim € 8.000,-. Wij zijn ervan overtuigd dat u hier geen tweede van zult vinden. Op 2 april 1969 is deze schoonheid nieuw geleverd in Nederland. Hiermee is het één van 1.114 Europees geleverde exemplaren, waarvan uiteraard slechts een gering aantal in Nederland. In 1980 kwam de auto in bezit van een Alfa Romeo specialist, die de auto bijna 30 jaar zorgvuldig heeft onderhouden tot 2009. Ook de derde en laatste eigenaar sinds 2009 heeft dit zorgvuldige onderhoud en eigendom voortgezet. Deze eigenaar is een liefhebber pur sang met meerdere Alfa Romeo's in zijn bezit. De onderhoudsfacturen zijn bewaard gebleven bij de auto.
EXTERIEUR
Het lakwerk is opnieuw gespoten in 1980 en sindsdien goed bewaard gebleven en slechts enkele gebruikerssporen. De Cromodora stervelgen zijn vervaardigd uit ultralicht magnesium en bevinden zich nog in nette staat. De carrosserie heeft goede passingen van naden en is roest- en schadevrij. Ook de rubbers zijn gaaf en de verlichting is fris. De ronde koplampen zijn voorzien van gestroomlijnde voorzetglazen. De cabrioletkap is zeer gaaf, vrij van scheuren en is naar behoren te openen en te sluiten. Al met al een algemene nette staat, zeker gezien de leeftijd van de auto. De eerste generatie Spider zoals deze kreeg vanwege zijn uiterlijk de bijnaam 'Osso di Seppia', wat verwijst naar het skelet van een inktvis. Deze naam is uitgekozen uit ruim 100 inzendingen naar aanleiding van een prijsvraag van Alfa Romeo, vlak na de onthulling van het model in maart 1966. Het model is ontworpen door de befaamde designer 'Pininfarina', waarvan de logo's op de zijkant van de auto pronken.
INTERIEUR
Ook het fraaie zwarte interieur is een waar kunstwerk en verkeert in zeer nette staat. Het interieur beschikt over fraaie tellers en een dashboard dat is gespoten in de carrosseriekleur. De stoelen en deuren zijn bekleed met zwart skai-leer. De stoelen zijn origineel Europees uitgevoerd zonder hoofdsteunen, in tegenstelling tot Amerikaanse modellen. De auto laat zich besturen door het fraaie houten 3-spaaks Hellebore stuurwiel. Het interieur is vrij van beschadigingen en verkeert in algehele nette staat. Alle tellers zijn werkend. De authentieke radio/cassettespeler is nog aanwezig en het interieur beschikt over verwarming. De kofferruimte is verrassend ruim en verkeert eveneens in een nette staat. Keurig afgedekt onder de koffermat bevindt zich het reservewiel.
TECHNISCH
Uitvoerige (onderhouds)documentatie is bij de auto aanwezig. Hij is zorgvuldig en met passie onderhouden, veelal door Alfa Romeo specialisten. In 2008 zijn het achterste gedeelte van de uitlaat vervangen, evenals alle 4 schokdempers. In 2013 zijn de 4 banden vervangen (Uniroyal 185/70/R14). Ook is de cardanas gereviseerd en zijn lagers en keerringen vervangen. In 2017 is het stuurhuis gereviseerd. Nog zeer recent (november 2023) is een grootschalige revisie uitgevoerd van de motor, bak en koppeling. Maar liefst 74 uur aan arbeid is er besteedt, met een totaalfactuur van ruim € 8.000,-. Ook zijn in 2023 de voor- en het midden gedeelte van de uitlaat vernieuwd. De motorruimte ziet er verzorgd en droog uit. De 4-cilinder is 1779 cc groot, levert 118 pk en beschikt over dubbele Weber DCOE32 carburateurs. De handgeschakelde 5-versnellingsbak zorgt tezamen met achterwielaandrijving voor een ultieme rijervaring. De auto start, rijdt en schakelt goed.
ALGEMENE INFORMATIE
De Alfa Romeo Spider werd geïntroduceerd op 10 maart 1966 op de Autosalon in Geneve. Het was de opvolger van de Giulietta Spider, en was de eerste serie uit de in totaal 4 series die uiteindelijk gebouwd zouden gaan worden. De eerste serie werd slechts gebouwd tot 1969, waarvan 1.114 exemplaren waren bestemd voor de Europese markt. Hij wordt beschouwd als de mooiste Spider, door het prachtige en kenmerkende design. Er waren 3 motoren beschikbaar: een 1300, 1600 en 1750. Modellen met de 1750 motor kregen de naam Veloce (wat Italiaans is voor 'snel') en is vanzelfsprekend het krachtigst. De combinatie van kracht, vermogen en souplesse maakt de 1750 motor het meest geliefd. Het ontwerp van Pininfarina is een lust voor het oog en kreeg ook de bijnaam 'boattail'. De Spider genoot veel populariteit in Amerika, met name door de film 'The Graduate'; waarin acteur Dustin Hoffman in een 1600 Spider Duetto reed. Nogal altijd is de Spider onverminderd populair, zeker een klassiek 1750 Duetto exemplaar.
Alfa Romeo Spider Veloce 1750 ‘Duetto’ 1969
- Originally delivered in the Netherlands
- Only 3 Dutch owners since new
- One of 1,114 European examples delivered
- 1750 engine (most popular engine with 118 hp)
- Executed in beautiful green colour ‘Pino Verde
- Overall very good condition
- Extensive maintenance documentation available
- Carefully overhauled in 2023 including engine, gearbox and clutch (worth over € 8,000)
HISTORY/DOCUMENTATION
Just imagine: an Alfa Romeo Spider Veloce ‘Duetto’, one of the most iconic Alfa Romeo's ever built, equipped with the most powerful and beloved 1750 engine, a stunning eye-catching colour ‘Pino Verde’, originally Dutch delivered and recently carefully overhauled (worth over € 8,000. We are convinced that you will not find a second one of these. On 2 April 1969, this beauty was delivered new in the Netherlands. This makes it one of 1,114 European copies delivered, of which, of course, only a small number are in the Netherlands. In 1980, the car came into the possession of an Alfa Romeo specialist, who carefully maintained the car for almost 30 years until 2009. The third and last owner since 2009 has also continued this careful maintenance and ownership. This owner is an enthusiast pur sang with several Alfa Romeo's in his possession. The maintenance invoices have been kept with the car.
EXTERIOR
The paintwork was repainted in 1980 and has been well-preserved ever since, with only a few signs of use. The Cromodora star rims are made of ultra-light magnesium and are still in clean condition. The bodywork has good fits of seams and is rust and damage-free. The rubbers are also cool and the lighting is fresh. The round headlights have sleek front lenses. The convertible top is very cool, free of cracks and opens and closes properly. All in all, an overall clean condition, especially considering the age of the car. The first generation Spider like this one was nicknamed ‘Osso di Seppia’, referring to the skeleton of a squid, because of its appearance. This name was chosen from over 100 entries in response to a competition held by Alfa Romeo, just after the model's unveiling in March 1966. The model was designed by the renowned designer ‘Pininfarina’, whose logos show off on the side of the car.
INTERIOR
The beautiful black interior is also a true work of art and is in very clean condition. The interior features beautiful counters and a dashboard painted in the body colour. The seats and doors are upholstered in black faux-leather. The seats are originally European without headrests, unlike American models. The car is steered by the handsome wooden 3-spoke Hellebore steering wheel. The interior is free of damage and is in overall clean condition. All counters are working. The authentic radio/cassette player is still present and the interior has heating. The boot is surprisingly spacious and is also in clean condition. Neatly covered under the boot mat is the spare wheel.
TECHNICAL
Extensive (maintenance) documentation is present with the car. It has been carefully and passionately maintained, mostly by Alfa Romeo specialists. In 2008, the rear exhaust was replaced, as well as all 4 shock absorbers. In 2013, the 4 tyres were replaced (Uniroyal 185/70/R14). The drive shaft was also overhauled and bearings and seals replaced. In 2017, the steering box was overhauled. Even very recently (November 2023), a major overhaul of the engine, gearbox and clutch was carried out. No less than 74 hours of labour were spent, with a total bill of over €8,000. The front and middle section of the exhaust were also renewed in 2023. The engine compartment looks neat and dry. The 4-cylinder measures 1779 cc, produces 118 hp and features twin Weber DCOE32 carburettors. The 5-speed manual transmission, together with rear-wheel drive, provides the ultimate driving experience. The car starts, drives and shifts well.
GENERAL INFORMATION
The Alfa Romeo Spider was introduced on 10 March 1966 at the Geneva Motor Show. It was the successor to the Giulietta Spider, and was the first series out of the total 4 series that would eventually be built. The first series was only built until 1969, of which 1,114 were destined for the European market. It is considered the most beautiful Spider, due to its beautiful and distinctive design. There were 3 engines available: a 1300, 1600 and 1750. Models with the 1750 engine were named Veloce (which is Italian for ‘fast’) and is obviously the most powerful. The combination of strength, power and agility makes the 1750 engine the most popular. Pininfarina's design is pleasing to the eye and was also nicknamed the ‘boattail’. The Spider enjoyed great...
Leasing
detailpage.leasing.title Carrosso
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.649,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Enthalten
- detailpage.leasing.total
- € 1.649,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 9.576,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 4,17
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 24 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 399,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,2456
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,1637
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Bank Deutsches Kraftfahrzeuggewerbe GmbH, Fuhlsbüttler Straße 437, 22309 Hamburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelCarrosso
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2021InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.