detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
68 257 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
04/1978
Carburant
Essence
Puissance
206 kW (280 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- Version pays
- Pays-Bas
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 68 257 km
- Année
- 04/1978
- Contrôle technique
- Nouveau
- Dernier contrôle technique
- 01/2024
- Propriétaires préc.
- 1
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 206 kW (280 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 849 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 900 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Autres
- Déflecteur
- Jantes alliage (15")
- Sièges sport
- Suspension sport
- Tuning
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Behar kleuren
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Tissu
Description
Er heeft ooit één Alpine A310 ingeschreven gestaan voor de 24 uurs race van Le Mans. Deze A310 begon zijn leven als prototype en is continu doorontwikkeld door de Alpine fabriek in Dieppe.
Uiteindelijk is de auto verkocht aan Alpine-ingenieur Bernard Decure en hij heeft van deze A310 de racewagen gemaakt die in 1977 aan de Le Mans race deelnam als 'Poisson Dieppoise'. In 1978 heeft dezelfde Alpine, ditmaal gesponsord door de firma Behar, nogmaals ingeschreven gestaan voor de 24 uurs race op Le Mans. Deze A310 is gebouwd als eerbetoon aan die unieke A310 'Behar'.
In vier kleuren blauw en wit, exact zoals dat ook in 1978 was. De stickers op deze Alpine komen zelfs van dezelfde leverancier als toen en de auto heeft vele unieke details, zoals een grote, afneembare voorspoiler en een dubbele achterspoiler. Deze spoilers zorgen voor een neerwaardse druk van 240 kg en maken de Alpine dus zeer stabiel bij hoge snelheden. De vleugelspoiler staat op aluminium steunen met negen gaten erin, om extra gewicht te besparen. Deze gaten zijn in de jaren '70 in Frankrijk 'op het oog' geboord. Bij deze Alpine zijn die gaten exact overgenomen van de originele auto. De A310 heeft een 2.8 liter V6 racemotor met o.a. twee Weber 40 carburateurs, raceuitlaat, oliekoeler en grote oliepomp. Er zijn twee versnellingsbakken bij de auto, één met korte en de andere met een lange overbrengingen, voor hoge snelheid circuits. Het onderstel is verstelbaar met o.a. lichtgewicht Koni schokdempers.
Wilt u deze Alpine eens vrijblijvend komen bekijken? Als automakelaar en gepassioneerd Alpine-rijder sinds 1984 informeer ik u graag en in alle rust, maar wel ALLEEN OP AFSPRAAK. Dat kan ook op een avond. Bel gerust tussen 9 en 21 uur, ook voor advies over andere auto-zaken.
Wil jij gemakkelijk jouw ideale auto thuisbezorgd?
Wil jij jouw auto verkopen?
Welkom bij LOHMANN'S AUTOSELECT.
+31(0) 627 140 781
Uiteindelijk is de auto verkocht aan Alpine-ingenieur Bernard Decure en hij heeft van deze A310 de racewagen gemaakt die in 1977 aan de Le Mans race deelnam als 'Poisson Dieppoise'. In 1978 heeft dezelfde Alpine, ditmaal gesponsord door de firma Behar, nogmaals ingeschreven gestaan voor de 24 uurs race op Le Mans. Deze A310 is gebouwd als eerbetoon aan die unieke A310 'Behar'.
In vier kleuren blauw en wit, exact zoals dat ook in 1978 was. De stickers op deze Alpine komen zelfs van dezelfde leverancier als toen en de auto heeft vele unieke details, zoals een grote, afneembare voorspoiler en een dubbele achterspoiler. Deze spoilers zorgen voor een neerwaardse druk van 240 kg en maken de Alpine dus zeer stabiel bij hoge snelheden. De vleugelspoiler staat op aluminium steunen met negen gaten erin, om extra gewicht te besparen. Deze gaten zijn in de jaren '70 in Frankrijk 'op het oog' geboord. Bij deze Alpine zijn die gaten exact overgenomen van de originele auto. De A310 heeft een 2.8 liter V6 racemotor met o.a. twee Weber 40 carburateurs, raceuitlaat, oliekoeler en grote oliepomp. Er zijn twee versnellingsbakken bij de auto, één met korte en de andere met een lange overbrengingen, voor hoge snelheid circuits. Het onderstel is verstelbaar met o.a. lichtgewicht Koni schokdempers.
Wilt u deze Alpine eens vrijblijvend komen bekijken? Als automakelaar en gepassioneerd Alpine-rijder sinds 1984 informeer ik u graag en in alle rust, maar wel ALLEEN OP AFSPRAAK. Dat kan ook op een avond. Bel gerust tussen 9 en 21 uur, ook voor advies over andere auto-zaken.
Wil jij gemakkelijk jouw ideale auto thuisbezorgd?
Wil jij jouw auto verkopen?
Welkom bij LOHMANN'S AUTOSELECT.
+31(0) 627 140 781
Leasing
detailpage.leasing.title Lohmann's AutoSelect
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Enthalten
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 16.752,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 2,08
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 349,-
detailpage.leasing.additionalInformation
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelLohmann's AutoSelect
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2019InterlocuteurNiels Lohmann
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.