detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
219 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1952
Carburant
Essence
Puissance
103 kW (140 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 219 km
- Année
- 01/1952
- Contrôle technique
- Nouveau
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 103 kW (140 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 580 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Couleur originale
- Groen metallic
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Brun
- Intérieur
- Cuir
Description
De DB2, niet te verwarren met de minder gewaardeerde DB2/4, is een Grand Tourer die voor het eerst op de markt verscheen in mei 1950. De DB2 was verkrijgbaar als gesloten tweezits coupe die door Aston Martin een “sportsedan” genoemd werd. Later werd de DB2 ook verkocht als een drophead coupé. In totaal zijn er 411 exemplaren van de DB2 geproduceerd. Het hier aangeboden exemplaar werd in de jaren tachtig als 'barnfind' uit een Britse schuur gereden, over een meerjarige periode werd de auto tot in detail gerestaureerd. Mr. Cheetham uit Stockport had als doel de auto in te zetten in klassieker-races en zgn. hill-climbs. Hiertoe werden de motor en het onderstel aangepast, een rolkooi gemonteerd, (bekrachtigde) remschijven aan de voorzijde aangebracht en waar gewicht bespaard kon worden werd dit gedaan. Het restauratie en opbouwproces werd nauwkeurig gefotografeerd en middels tekeningen en facturen gedocumenteerd. Een enorm dossier met correspondentie, tekeningen, foto's en facturen is bij de auto aanwezig. De succesvolle restauratie en modificatie resulteerde in vele race en hill-climb successen, foto's van een goed gevulde prijzenkast zijn voorhanden. In 2015 werd de auto door een ons bekende Nederlandse Aston Martin verzamelaar aangekocht. Hij liet de auto in 2019 door Slebus Classic Engineering ombouwen naar links-gestuurd en maakte de auto geschikt voor toelating op de openbare weg. Nog steeds wel voorzien van de indrukwekkend snelle race motor met spectaculair 'spaghetti' uitlaatspruitstuk. Volgens het Heritage Certificate overigens nog wel steeds de originele motor. Er werden ook twee uitstekend passende kuipstoelen gemonteerd, gerestaureerd door een Nederlandse specialist. De originele met donkergroen leer beklede voorbank is erbij, maar zit minder goed dan de kuipstoelen. Na aankomst in Nederland werd alleen hier al meer dan €55.000,- aan kosten gemaakt om de auto op dit niveau te krijgen en RDW goedgekeurd. De strakke en uiteraard corrosie-vrije carrosserie is vakkundig gespoten in de originele kleur Almond Green Metallic, de racenummers zijn handgeschilderd! Verder werden een rolkooi, tripmaster, speedpilot en competitie zijruiten aangebracht. Ondanks de eerdere restauratie in Engeland werden alsnog weer alle onderdelen waar ook maar enige slijtage aan waarneembaar was vernieuwd, lange lijsten met facturen specificeren dit exact. Deze fraaie en zeer betrouwbare DB2 is nu weer uitermate geschikt om deel te nemen aan rally's en klassiekerritten, tevens Mille Miglia eligible. Bij de auto zijn reserveonderdelen, een dik dossier met facturen, tekeningen, correspondentie, fotoboek en de originele bank. Een unieke gelegenheid voor wie zijn DB2 ook wil, en sportief durft te rijden. De nieuwste Aston Martin slogan is zelfs nu van toepassing; Intensity. Driven. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of gebruik de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/aston-martin-db2-mk1-race-1952/2384
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Meer informatie
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Witmer & Odijk
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 408,76
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 0,-
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Hyundai Capital Bank Europe GmbH, Friedrich-Ebert-Anlage 35-37, 60327 Frankfurt am Main
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelWitmer & Odijk
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2005InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.