detailpage.leasing.tip.text
Audi RS6Avant [C5] 4.2 V8 Quattro l Rolkooi l Sparco l Bil
€ 21 750,-5
A discuter
RubzAutomotive.nl
Kilométrage
195 614 km
Transmission
Boîte automatique
Année
01/2003
Carburant
Essence
Puissance
441 kW (600 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Break
- État
- Occasion
- Transmission
- 4x4
- Sièges
- 5
- Portes
- 5
- Version pays
- Pays-Bas
- N° d'annonce
- 33-LH-KK
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 195 614 km
- Année
- 01/2003
- Contrôle technique
- Nouveau
- Dernier contrôle technique
- 04/2024
- Propriétaires préc.
- 3
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 441 kW (600 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 4 172 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 1 855 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 3
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 350 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Capteurs d'aide au stationnement arrière
- Capteurs d'aide au stationnement avant
- Climatisation
- Climatisation automatique
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sièges arrière chauffant
- Sièges chauffants
- Sièges électriques
- Système de navigation
- Toit ouvrant
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- CD
- Fonction TV
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag arrière
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Airbags latéraux
- Alarme
- Anti-démarrage
- Anti-patinage
- Direction assistée
- ESP
- Feux anti-brouillard
- Phares au Xénon
- Système de contrôle de la pression pneus
- Verrouillage centralisé
- Verrouillage centralisé avec télécommande
- Autres
- Jantes alliage (19")
- Palettes de changement de vitesses
- Porte-bagages
- Rétroviseur intérieur anti-éblouissement automatique
- Suspension sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Couleur originale
- 6Y6Y - Daytona grijs metallic
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Tissu
Description
Als er één Audi is die feitelijk geen introductie behoeft, is het wel de interpretatie van de [eerste generatie] RS6. Een iconische stationwagon die met een 4,2-liter V8 biturbo onder de kap een fenomenale rijbeleving biedt. Circuit-liefhebbers kunnen in dit geval hun hart ophalen, want deze C5 is voorzien van onder andere Sparco-kuipstoelen, een rolkooi, Bilstein Powerflex-schroefset, Remus-uitlaat en lichtgewicht OZ-velgen. Het interieur is grotendeels gestript om gewicht te besparen [ca. 400kg] en het blok is door JD Engineering getuned tot 600pk en 750Nm koppel. Dankzij Quattro-vierwielaandrijving is dit vermogen goed op de weg te houden. Het motorblok is in 2016 bij ca. 176dkm volledig vernieuwd, inclusief nieuwe turbo's, oliekoelers en het inlaat-traject met sportfilters. Alles is uitzonderlijk compleet gedocumenteerd en het [schadevrije] verleden wordt gekenmerkt door slechts drie voorgaande eigenaren én Nederlandse nieuwlevering. Unieke kans om iets bijzonders te bemachtigen!
Als hommage aan de legendarische RS2 Avant introduceerde het Duitse merk uit Ingolstadt in 2002 de RS6, in samenwerking met Cosworth. Schakelen ging met een vijftrapsautomaat, aangezien Audi geen handbak had die zoveel koppel aankon. Hij sprak een breed [voornamelijk zakelijk] publiek aan, omdat hij niet op viel. Dat klinkt wat vreemd, maar alleen kenners zullen opmerken dat dit een auto met een serieus prestatiepotentieel is. Slechts iets grotere wielen, zilveren buitenspiegel-kappen, een honingraatgrille, de twee ovale eindpijpen voor het uitlaatsysteem, uitgeklopte wielkasten en side-skirts geven prijs wat voor machine dit is. Een sprint naar 100 km/h in 4,9 seconden en een begrensde top van 250km/h waren voor veel liefhebbers toch nog reden om naar tuners te stappen voor extra pit. Tot 2010 [158.210km] was deze RS6 volledig origineel en werd hij uitsluitend door Audi Bourguignon te Leeuwarden onderhouden. De huidige acceleratie en topsnelheid zijn niet geregistreerd, maar laatstgenoemde is ten minste 300km/h.
In januari 2003 werd deze Audi met een cataloguswaarde van € 138.057 zakelijk afgeleverd aan de eigenaar van een bouwbedrijf in Makkum. Diegene bereed hem tot 7-9-2007 [136.360km], waarna de auto tot 28-5-2009 [142.692km] intern door Bourguignon werd gebruikt en verkocht werd aan de één-na-laatste eigenaar uit Arnhem. 's Winters werd de auto jaarlijks geschorst, bij alle eigenaren stond hij binnen gestald. De laatste eigenaar kocht de auto in april 2021 [180.851km] en ruilde hem recent bij ons in op een Porsche 911. De optische conditie is uitzonderlijk goed; er zijn geen krassen, deuken of stoeprandschades van toepassing. Vrijwel alle lakwaardes zijn origineel. De kleur wordt aangeduid als Daytona grijs metallic, passend aangevuld met aluminium raamomlijsting en grille. De felgroene velgen kunnen desgewenst in een andere kleur worden gespoten. De achterruiten zijn niet getint, maar rondom is de beglazing wel gelaagd, warmte- en zonwerend. De dakrails en achterruitenwisser zijn er af gehaald.
Ondanks het gestripte interieur is er nog wel de nodige luxe aanwezig, te weten een panoramisch schuif- en kanteldak, lederen RS-sportstuurwiel met schakelflippers, alcantara hemelbekleding, adaptieve Cruise Control, automatisch dimmende- en inklapbare spiegels, BOSE Surround Sound-systeem, Navigatie Plus, TV-ontvangst, bi-xenon koplampen, regensensor, Climate Control met airconditioning, boordcomputer, mat aluminium dashboard-inleg, parkeersensoren voor en -achter. Langs de A-stijl is een 4-tal meters geplaatst die de temperatuur en druk van de olie en turbo's real-time weergeven. De in- en uitstap vergt enige flexibiliteit, maar de stoffen Sparco Pro2000-kuipstoelen met 4-punts gordels zitten als gegoten. In de middenconsole zit een noodschakelaar.
Onderhoud werd afgestempeld bij 15.302km [22-4-2003], 30.226km [1-9-2003], 43.031km [22-12-2003], 58.255km [13-5-2004], 73.412km [8-11-2004], 89.333km [9-5-2005], 104.843km [11-10-2005], 120.292km [25-4-2006], 137.346km [18-9-2007] en 149.519km [20-1-2010]. Nadien werd het uitgevoerde onderhoud onderbouwd met talloze facturen. Onder het kopje 'documenten' op onze website treft u gedetailleerde foto's van de aanwezige documentatie. De meest recente onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij 194.231km [19-9-2024]; daarbij zijn de remblokken rondom, multi-riem, vloeistoffen en alle filters vervangen. De APK geldt tot 18 april 2025, maar wordt vóór de levering vernieuwd. De Pirelli P-Zero banden dateren uit 2022 en hebben rondom minimaal 80% profiel. De originele achterlichten, volledige uitlaat, lucht-inlaat, diverse airbags, carbon motor-covers en dumb valves zijn aanwezig. De laatste eigenaar heeft het originele motorblok met toebehoren nog in de garage liggen; die kan worden mee geleverd. Ondanks de ombouw voor het circuit heeft de RS6 daar maar weinig gereden. Wees welkom om het eens te komen ervaren.
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk.
Optielijst
0G7 Tiptronic
0VH Nederlandse boorddocumentatie
1E1 Actieve koolfilter
1G8 Pechhulpset
1KY Schijfremmen achter
1LP Schijfremmen voor
1N1 Stuurbekrachtiging
1PC Slotbouten
1T2 Gevarendriehoek
1X1 Quattro vierwielaandrijving
1XY Lederen sportstuur met tiptronic-bediening
2C5 Axiaal en verticaal verstelbare stuurkolom
2MC Sportonderstel met variabele schokdemping
2Z1 Typeplaatje achter en respectievelijk 'Quattro'-naamplaatjes
3FE Elektrisch schuif-/kanteldak met zonnescherm/zonwering
3GD Vlakke achterlaadruimte
3HK Alcantara-dakhemel
3S3 Dakrails van mat aluminium
3V0 Adaptieve Cruise Control
3Y3 Oprolbaar zonnescherm voor achterruit en achterste zijruiten
P4GK Gelaagde, zonwerende voorruit
4K4 Centrale deurvergrendeling
4KR Gelaagde zijruiten, achterruiten in warmtewerend glas
4L6 Automatisch dimmende binnenspiegel
P4UE Airbag voor bestuurder en voorpassagier
4X4 Zij-airbag, voor en achter met gordijnairbag
4ZL Gematteerde aluminium sierlijsten
5TG Decoratieve aluminium inzetstukken, mat
6FL Buitenspiegelbehuizingen in mat aluminium
6XK Buitenspiegels: automatisch dimmend, elektrisch inklapbaar/verstelbaar/verwarmbaar
7A2 CD-wisselaar
7AH Elektronisch voertuigblokkeersysteem met alarmsysteem, passagiersruimteregeling en achteruitrijclaxon
7K1 Bandenspanningswaarschuwing
7M7 Aluminium dorpellijsten
7Q2 Navigatiesysteem met kleurenscherm
7X2 Parkeersensoren voor en achter
8AY Radio/navigatiesysteem
8ED Bi-xenon koplampen
8N4 Regensensor
8Q3 Automatische koplamp hoogteverstelling dynamisch
8RY BOSE Surround Sound-systeem
8X1 Koplampsproeiers
9AK Climate Control met airconditioning
9Q2 Multifunctioneel display/boordcomputer met check control
D0V 8-cilinder SI-motor 4,2 l/331 kW [40V] V8 biturbo
G0Q 5-traps automatische Tiptronic-transmissie
J0Z Accu 520 A [110 Ah]
QV1 TV-ontvangst
U1C Instrumenteninzet met km/u-snelheidsmeter, klok, toerenteller, dagteller en extra instrumenten (volt., olietemperatuur)
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jul. 2002 - feb. 2005
Modelcode: C5
Technische informatie
Koppel: 750 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 82 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,0 s
Topsnelheid: 300 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 565 kg
GVW: 2.420 kg
Afmetingen (LxBxH): 495 x 185 x 151 cm
Wielbasis: 276 cm
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 347 - € 383 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
Als hommage aan de legendarische RS2 Avant introduceerde het Duitse merk uit Ingolstadt in 2002 de RS6, in samenwerking met Cosworth. Schakelen ging met een vijftrapsautomaat, aangezien Audi geen handbak had die zoveel koppel aankon. Hij sprak een breed [voornamelijk zakelijk] publiek aan, omdat hij niet op viel. Dat klinkt wat vreemd, maar alleen kenners zullen opmerken dat dit een auto met een serieus prestatiepotentieel is. Slechts iets grotere wielen, zilveren buitenspiegel-kappen, een honingraatgrille, de twee ovale eindpijpen voor het uitlaatsysteem, uitgeklopte wielkasten en side-skirts geven prijs wat voor machine dit is. Een sprint naar 100 km/h in 4,9 seconden en een begrensde top van 250km/h waren voor veel liefhebbers toch nog reden om naar tuners te stappen voor extra pit. Tot 2010 [158.210km] was deze RS6 volledig origineel en werd hij uitsluitend door Audi Bourguignon te Leeuwarden onderhouden. De huidige acceleratie en topsnelheid zijn niet geregistreerd, maar laatstgenoemde is ten minste 300km/h.
In januari 2003 werd deze Audi met een cataloguswaarde van € 138.057 zakelijk afgeleverd aan de eigenaar van een bouwbedrijf in Makkum. Diegene bereed hem tot 7-9-2007 [136.360km], waarna de auto tot 28-5-2009 [142.692km] intern door Bourguignon werd gebruikt en verkocht werd aan de één-na-laatste eigenaar uit Arnhem. 's Winters werd de auto jaarlijks geschorst, bij alle eigenaren stond hij binnen gestald. De laatste eigenaar kocht de auto in april 2021 [180.851km] en ruilde hem recent bij ons in op een Porsche 911. De optische conditie is uitzonderlijk goed; er zijn geen krassen, deuken of stoeprandschades van toepassing. Vrijwel alle lakwaardes zijn origineel. De kleur wordt aangeduid als Daytona grijs metallic, passend aangevuld met aluminium raamomlijsting en grille. De felgroene velgen kunnen desgewenst in een andere kleur worden gespoten. De achterruiten zijn niet getint, maar rondom is de beglazing wel gelaagd, warmte- en zonwerend. De dakrails en achterruitenwisser zijn er af gehaald.
Ondanks het gestripte interieur is er nog wel de nodige luxe aanwezig, te weten een panoramisch schuif- en kanteldak, lederen RS-sportstuurwiel met schakelflippers, alcantara hemelbekleding, adaptieve Cruise Control, automatisch dimmende- en inklapbare spiegels, BOSE Surround Sound-systeem, Navigatie Plus, TV-ontvangst, bi-xenon koplampen, regensensor, Climate Control met airconditioning, boordcomputer, mat aluminium dashboard-inleg, parkeersensoren voor en -achter. Langs de A-stijl is een 4-tal meters geplaatst die de temperatuur en druk van de olie en turbo's real-time weergeven. De in- en uitstap vergt enige flexibiliteit, maar de stoffen Sparco Pro2000-kuipstoelen met 4-punts gordels zitten als gegoten. In de middenconsole zit een noodschakelaar.
Onderhoud werd afgestempeld bij 15.302km [22-4-2003], 30.226km [1-9-2003], 43.031km [22-12-2003], 58.255km [13-5-2004], 73.412km [8-11-2004], 89.333km [9-5-2005], 104.843km [11-10-2005], 120.292km [25-4-2006], 137.346km [18-9-2007] en 149.519km [20-1-2010]. Nadien werd het uitgevoerde onderhoud onderbouwd met talloze facturen. Onder het kopje 'documenten' op onze website treft u gedetailleerde foto's van de aanwezige documentatie. De meest recente onderhoudsbeurt is uitgevoerd bij 194.231km [19-9-2024]; daarbij zijn de remblokken rondom, multi-riem, vloeistoffen en alle filters vervangen. De APK geldt tot 18 april 2025, maar wordt vóór de levering vernieuwd. De Pirelli P-Zero banden dateren uit 2022 en hebben rondom minimaal 80% profiel. De originele achterlichten, volledige uitlaat, lucht-inlaat, diverse airbags, carbon motor-covers en dumb valves zijn aanwezig. De laatste eigenaar heeft het originele motorblok met toebehoren nog in de garage liggen; die kan worden mee geleverd. Ondanks de ombouw voor het circuit heeft de RS6 daar maar weinig gereden. Wees welkom om het eens te komen ervaren.
Bent u geïnteresseerd of heeft u vragen en/of opmerkingen? Neem dan contact op via nr. +31623707569 of ruben@rubzautomotive.nl. Een bezichtiging is mogelijk in Staphorst. Wij zijn gespecialiseerd in BMW Z4’s en Porsche 911’s en hebben er doorgaans circa 50 op voorraad. Inruil is mogelijk.
Optielijst
0G7 Tiptronic
0VH Nederlandse boorddocumentatie
1E1 Actieve koolfilter
1G8 Pechhulpset
1KY Schijfremmen achter
1LP Schijfremmen voor
1N1 Stuurbekrachtiging
1PC Slotbouten
1T2 Gevarendriehoek
1X1 Quattro vierwielaandrijving
1XY Lederen sportstuur met tiptronic-bediening
2C5 Axiaal en verticaal verstelbare stuurkolom
2MC Sportonderstel met variabele schokdemping
2Z1 Typeplaatje achter en respectievelijk 'Quattro'-naamplaatjes
3FE Elektrisch schuif-/kanteldak met zonnescherm/zonwering
3GD Vlakke achterlaadruimte
3HK Alcantara-dakhemel
3S3 Dakrails van mat aluminium
3V0 Adaptieve Cruise Control
3Y3 Oprolbaar zonnescherm voor achterruit en achterste zijruiten
P4GK Gelaagde, zonwerende voorruit
4K4 Centrale deurvergrendeling
4KR Gelaagde zijruiten, achterruiten in warmtewerend glas
4L6 Automatisch dimmende binnenspiegel
P4UE Airbag voor bestuurder en voorpassagier
4X4 Zij-airbag, voor en achter met gordijnairbag
4ZL Gematteerde aluminium sierlijsten
5TG Decoratieve aluminium inzetstukken, mat
6FL Buitenspiegelbehuizingen in mat aluminium
6XK Buitenspiegels: automatisch dimmend, elektrisch inklapbaar/verstelbaar/verwarmbaar
7A2 CD-wisselaar
7AH Elektronisch voertuigblokkeersysteem met alarmsysteem, passagiersruimteregeling en achteruitrijclaxon
7K1 Bandenspanningswaarschuwing
7M7 Aluminium dorpellijsten
7Q2 Navigatiesysteem met kleurenscherm
7X2 Parkeersensoren voor en achter
8AY Radio/navigatiesysteem
8ED Bi-xenon koplampen
8N4 Regensensor
8Q3 Automatische koplamp hoogteverstelling dynamisch
8RY BOSE Surround Sound-systeem
8X1 Koplampsproeiers
9AK Climate Control met airconditioning
9Q2 Multifunctioneel display/boordcomputer met check control
D0V 8-cilinder SI-motor 4,2 l/331 kW [40V] V8 biturbo
G0Q 5-traps automatische Tiptronic-transmissie
J0Z Accu 520 A [110 Ah]
QV1 TV-ontvangst
U1C Instrumenteninzet met km/u-snelheidsmeter, klok, toerenteller, dagteller en extra instrumenten (volt., olietemperatuur)
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jul. 2002 - feb. 2005
Modelcode: C5
Technische informatie
Koppel: 750 Nm
Aandrijving
Tankinhoud: 82 liter
Prestaties
Acceleratie (0-100): 4,0 s
Topsnelheid: 300 km/u
Maten en gewichten
Laadvermogen: 565 kg
GVW: 2.420 kg
Afmetingen (LxBxH): 495 x 185 x 151 cm
Wielbasis: 276 cm
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 347 - € 383 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterruitwisser
- Afst. bed. voor centr. deurvergr.
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Elektrisch glazen schuif-/kanteldak
- Elektronisch Sper Differentieel
- koplampreiniging
- Metaalkleur parelmoer
- Verwarmde zitplaatsen voor en achter
Infotainment
- Autotelefoon
- Bestuurders-informatie-systeem
- Cd-wisselaar
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun achter
- Armsteun voor
- Elektrische ramen voor en achter
- Elektrisch verstelbare voorstoel(en)
- Hoofdsteunen voor en achter
- Lederen stuurwiel en versnellingspook
- Stuur verstelbaar
Veiligheid
- Airbag(s) side achter
- Alarm klasse 1(startblokkering)
- Elektronische remkrachtverdeling
Overige
- S Line exterieur
Leasing
detailpage.leasing.title RubzAutomotive.nl
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 5.315,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 5.315,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 1,02
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 309,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 13.365,-
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH,Gifhorner Straße 57,38112,Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelRubzAutomotive.nl
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2018InterlocuteurRuben Linders
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.