detailpage.leasing.tip.text
Austin-Healey 100100/6
€ 52 000,-
Pas d'information
A discuter
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
45 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1957
Carburant
Essence
Puissance
86 kW (117 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 45 000 km
- Année
- 10/1957
- Propriétaires préc.
- 1
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 86 kW (117 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Jaune
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Voertuig werd gebouwd in October 1957 te Longbridge UK als een der laatste 100-6 voertuigen aldaar geassembleerd. Dit is te herkennen aan de typerende motorkap met een centrale plooi en de enkele Trafalgar ruitesproeierkop.
De wagen werd besteld met de destijds optionele 6-port motor, deze levert een verhoogt vermogen in vergelijking met de standaard 6-cylinder met het geïntegreerde inlet manifold.
De wagen werd volledig naar originaliteit gerestaureerd. Hiervoor werd het handboek Austin-Healey 100/100-6/3000 restoration guide door Gary Anderson en Roger Moment gebruikt alsook tal van beeld en referentiemateriaal. Dit boek is op zich al een zeldzaamheid.
De volledige restauratie is gedocumenteerd, alle facturen aanwezig.
De carrosserie was bij de start van de restauratie, met uitzondering van de spatborden achter aan de B-stijl (typische plaats) nog volledig vrij van corrosie. Dit is momenteel ook nog het geval.
De restauratie werd in de loop van 2013 uitgevoerd.
Motor, versnellingsbak en overdrive werden gereviseerd. Carrosserie is opnieuw gelakt. Chassis balken voorbehandeld met epoxy. Het interieur is vernieuwd.
De wagen is in onberispelijke staat en rijdt fantastisch. Hier en daar zijn er ondertussen kleinere gebruikssporen.
De wagen met chassis nr BN-4_LO/49660, body nr 6425 en engine no. 1C/49960 werd oorspronkelijk verkocht in California/San Francisco aan een militair aldaar gestationeerd tijdens zijn legerdienst. Om de authenticiteit na te gaan werd de echtgenote van de oorspronkelijke eigenaar gecontacteerd.
Deze reed hier af en toe een behendigheidswedstrijd mee, gymkhana. Deze eindigde nog 2de in februari 1958 zoals zichtbaar om het plaatje op het dashboard.
Een “certified copy of a factory record” van de “British Motor Industry Heritage Trust” is aanwezig. Het sleuteltje beschikt nog over het originele nummer.
Onze Austin Healey was steeds ingeschreven en heeft jaarlijks een beperkt aantal kilometers gereden.
Wagen wordt verkocht met keuring. De verplichte 5-jaarlijkse keuring werd zonder enige opmerking afgelegd.
De wagen werd besteld met de destijds optionele 6-port motor, deze levert een verhoogt vermogen in vergelijking met de standaard 6-cylinder met het geïntegreerde inlet manifold.
De wagen werd volledig naar originaliteit gerestaureerd. Hiervoor werd het handboek Austin-Healey 100/100-6/3000 restoration guide door Gary Anderson en Roger Moment gebruikt alsook tal van beeld en referentiemateriaal. Dit boek is op zich al een zeldzaamheid.
De volledige restauratie is gedocumenteerd, alle facturen aanwezig.
De carrosserie was bij de start van de restauratie, met uitzondering van de spatborden achter aan de B-stijl (typische plaats) nog volledig vrij van corrosie. Dit is momenteel ook nog het geval.
De restauratie werd in de loop van 2013 uitgevoerd.
Motor, versnellingsbak en overdrive werden gereviseerd. Carrosserie is opnieuw gelakt. Chassis balken voorbehandeld met epoxy. Het interieur is vernieuwd.
De wagen is in onberispelijke staat en rijdt fantastisch. Hier en daar zijn er ondertussen kleinere gebruikssporen.
De wagen met chassis nr BN-4_LO/49660, body nr 6425 en engine no. 1C/49960 werd oorspronkelijk verkocht in California/San Francisco aan een militair aldaar gestationeerd tijdens zijn legerdienst. Om de authenticiteit na te gaan werd de echtgenote van de oorspronkelijke eigenaar gecontacteerd.
Deze reed hier af en toe een behendigheidswedstrijd mee, gymkhana. Deze eindigde nog 2de in februari 1958 zoals zichtbaar om het plaatje op het dashboard.
Een “certified copy of a factory record” van de “British Motor Industry Heritage Trust” is aanwezig. Het sleuteltje beschikt nog over het originele nummer.
Onze Austin Healey was steeds ingeschreven en heeft jaarlijks een beperkt aantal kilometers gereden.
Wagen wordt verkocht met keuring. De verplichte 5-jaarlijkse keuring werd zonder enige opmerking afgelegd.
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 150,-
- detailpage.leasing.total
- € 150,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 31.968,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 0 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 666,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,1142
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0417
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage VW Bank
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.