detailpage.leasing.tip.text
Austin-Healey 3000BN7 MKII MK2 Center Shift 2 seater
€ 89 900,-5
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Q Classic Cars
listpage.listItem.rating.accessibility
Kilométrage
4 251 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
03/1962
Carburant
Essence
Puissance
100 kW (136 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 4 251 km
- Année
- 03/1962
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 100 kW (136 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 000 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Bleu
- Intérieur
- Cuir
Description
Een Austin Healey blijft een icoon in de oldtimer wereld. Het verfijnde design met zijn krachtige motor maakt het één van de meest gewilde oldtimers op de markt. Deze Healey is er één die erg bijzonder is. Anders dan de andere Healeys die je vaak ziet dus neem de tijd om het verhaal van de MKII BN7 te lezen en de wagen naar waarde te schatten. Dit komt slechts zéér zelden te koop op de markt.
Dit is een 1962 Austin Healey 3000 MK2 BN7 twee-zits roadster met 3 carburatoren. Dit maakt dit het meest pure en mooie model dat Austin Healey maakte. Daar bovenop is de wagen origineel uitgerust met de veel betere en aangenamere Center-Shift versnellingsbak. In totaal zijn er slechts 125 stuks hiervan ooit gebouwd waarbij slechts 68 exemplaren LHD waren.
In mei 1961 deed Austin Healey een update op hun topmodel door er drie SU carburatoren op te plaatsen, andere nokkenas en andere klepveren in te monteren. Zo ontstond de MK2 variant met en sportiever rijgedrag. Echter de oude side-shift gearbox bleef behouden. Dat werd pas later in 1962 aangepast waardoor deze Healey het optimale prestatie model is en toch de verfijnde looks heeft behouden die later bij de MK3 verdwenen. Dit model was dan in de jaren 60 ook de favoriete wagen voor race- en rally toepassingen.
De wagen werd nieuw in de USA verkocht en kwam later naar Nederland waar hij in 2005 volledig gerestaureerd werd. In 2019 vond hij zo zijn weg naar een Belgische Austin Healey liefhebber die in 2022 besloot de wagen opnieuw te restaureren om deze tot perfectie te brengen. De auto is uitgevoerd in zijn originele kleur nl. Healey Blue, beschikt over een overdrive en chrome spaakwielen.
Dit is een wagen voor een liefhebber die een zeldzaam exemplaar wil in perfecte staat. Kom de wagen gerust bekijken in onze toonzaal en laat u overtuigen door zijn prachtige looks.
Q Classic Cars focust op kwaliteit van klassiekers. Met de grootste zorg zoeken we voor u steeds de wagens uit die in een uitzonderlijk originele conditie zijn en waar we 100% achter staan.
Al onze wagen zijn te bezichten na afspraak of elke vrijdag van 14u tot 19u op volgende adres:
Jefs
Nijverheidsstraat 45
2570 Duffel - België
We stallen onze wagens bij Jefs om al onze wagens steeds in een geconditioneerde ruimte te bewaren.
The core value of Q Classic Cars is quality. We are always searching, buying and selling the best quality on the market for a particular model. We do love the originality of the factory when cars were new. All our cars can be viewed after appointment or every Friday between 14h and 19h at following address:
Jefs
Nijverheidsstraat 45
2570 Duffel - Belgium
We store our cars at Jefs Classic cars to have our cars always in a conditioned room
Qualité, c'est le mot le plus important pour Q Classic Cars. Nous cherchons toujours pour les voitures qui sont du meuilleur qualité. On adore l'originalité des voitures anciennes. C'est possible pour voir tous nous voitures après rendez-vous ou chaque vendredi à
Jefs
Nijverheidsstraat 45
2570 Duffel - Belgique
We speak English // On parle français // We spreken Nederlands // Wir Sprechen Deutch
Dit is een 1962 Austin Healey 3000 MK2 BN7 twee-zits roadster met 3 carburatoren. Dit maakt dit het meest pure en mooie model dat Austin Healey maakte. Daar bovenop is de wagen origineel uitgerust met de veel betere en aangenamere Center-Shift versnellingsbak. In totaal zijn er slechts 125 stuks hiervan ooit gebouwd waarbij slechts 68 exemplaren LHD waren.
In mei 1961 deed Austin Healey een update op hun topmodel door er drie SU carburatoren op te plaatsen, andere nokkenas en andere klepveren in te monteren. Zo ontstond de MK2 variant met en sportiever rijgedrag. Echter de oude side-shift gearbox bleef behouden. Dat werd pas later in 1962 aangepast waardoor deze Healey het optimale prestatie model is en toch de verfijnde looks heeft behouden die later bij de MK3 verdwenen. Dit model was dan in de jaren 60 ook de favoriete wagen voor race- en rally toepassingen.
De wagen werd nieuw in de USA verkocht en kwam later naar Nederland waar hij in 2005 volledig gerestaureerd werd. In 2019 vond hij zo zijn weg naar een Belgische Austin Healey liefhebber die in 2022 besloot de wagen opnieuw te restaureren om deze tot perfectie te brengen. De auto is uitgevoerd in zijn originele kleur nl. Healey Blue, beschikt over een overdrive en chrome spaakwielen.
Dit is een wagen voor een liefhebber die een zeldzaam exemplaar wil in perfecte staat. Kom de wagen gerust bekijken in onze toonzaal en laat u overtuigen door zijn prachtige looks.
Q Classic Cars focust op kwaliteit van klassiekers. Met de grootste zorg zoeken we voor u steeds de wagens uit die in een uitzonderlijk originele conditie zijn en waar we 100% achter staan.
Al onze wagen zijn te bezichten na afspraak of elke vrijdag van 14u tot 19u op volgende adres:
Jefs
Nijverheidsstraat 45
2570 Duffel - België
We stallen onze wagens bij Jefs om al onze wagens steeds in een geconditioneerde ruimte te bewaren.
The core value of Q Classic Cars is quality. We are always searching, buying and selling the best quality on the market for a particular model. We do love the originality of the factory when cars were new. All our cars can be viewed after appointment or every Friday between 14h and 19h at following address:
Jefs
Nijverheidsstraat 45
2570 Duffel - Belgium
We store our cars at Jefs Classic cars to have our cars always in a conditioned room
Qualité, c'est le mot le plus important pour Q Classic Cars. Nous cherchons toujours pour les voitures qui sont du meuilleur qualité. On adore l'originalité des voitures anciennes. C'est possible pour voir tous nous voitures après rendez-vous ou chaque vendredi à
Jefs
Nijverheidsstraat 45
2570 Duffel - Belgique
We speak English // On parle français // We spreken Nederlands // Wir Sprechen Deutch
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title Q Classic Cars
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 5.062,92
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 5.062,92
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 10.390,92
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 0 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 148,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Str. 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelQ Classic Cars
listpage.listItem.rating.accessibility
InterlocuteurJef Op De Beeck
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.