detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
129 349 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1962
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 0001414
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 129 349 km
- Année
- 01/1962
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Couleur originale
- Rood
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
De legendarische Austin-Healey is gebouwd tussen 1959 en 1967. Gedurende deze jaren werden voortdurend verbeteringen en upgrades ontwikkeld wat in maart 1961 heeft geleid tot de Austin-Healey 3000 Mark II. Deze kwam standaard met drie SU HS4 carburateurs op de markt en profiteerde ook van een verbeterde nokkenas. Ook de Mark II was leverbaar als vierzits versie (BT7) en tweezits versie (BN7). In 1962 verscheen de Austin-Healey 3000 MKII A (als vierzitter nu BJ7 genoemd) op de markt als de opvolger van de MKII. Het aantal carburateurs werd verminderd tot twee SU’s van het type HS6 vanwege het feit dat de drie HS4’s moeilijk synchroon te stellen zijn. De Healey was een snelle en aantrekkelijke auto die vooral veel werd verkocht op de Amerikaanse markt.
De grote pluspunten van de MKII A ten opzichte van de MKII zijn de ronde voorruit, de draairamen die op een koudere zomeravond snel beschutting kunnen geven en de eenvoudig te bedienen cabrioletkap, nu zonder separaat frame. Het klassieke dashboard dat later in de MKIII werd vervangen, siert de MKII A versies voor de laatste maal. Daarmee is de MKII A een begeerlijke Healey, sterker nog: het is één van de meeste gezochte Healeys. Deze heeft wel de mooie klassieke looks van de eerdere Healeys gecombineerd met het comfort van de latere MKIII’s.
Deze MKII A Healey is al decennialang in handen van dezelfde eigenaar. Begin jaren ‘90 is de auto geheel door hem gerestaureerd. Daarna is de Healey zorgvuldig onderhouden en heeft deze zich bewezen in diverse mooie trips in het buitenland. De motor is destijds ook geschikt gemaakt voor gebruik van loodvrije benzine. De staat van zowel lakwerk als interieur zijn na al die jaren nog steeds bijzonder goed en de onderkant van de Healey (tijdens de restauratie voorzien van een verstevigd chassis) staat in de carrosseriekleur zoals het hoort. De passingen van de carrosseriedelen zijn zeer goed. Het bewijs dat hier een vakman aan gewerkt heeft. De auto valt verder op door zijn fraaie 15-inch 72-spaaks spaakwielen, Moto-Lita lederen sportstuur, een ‘Works’-versnellingspook met overdrive schakelaar, Securon meerpuntsgordels, een brandblusser en een VDO-vacuümmeter. Onder de motorkap vinden we een elektrische koelfan, een aluminium kleppendeksel, een high output (Flame Thrower) bobine en diverse andere upgrades.
Van de restauratie is een fotoboek aanwezig. Deze Healey verkeert in zeer goede conditie.
Meer informatie
Tellerstand: 80.374 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De grote pluspunten van de MKII A ten opzichte van de MKII zijn de ronde voorruit, de draairamen die op een koudere zomeravond snel beschutting kunnen geven en de eenvoudig te bedienen cabrioletkap, nu zonder separaat frame. Het klassieke dashboard dat later in de MKIII werd vervangen, siert de MKII A versies voor de laatste maal. Daarmee is de MKII A een begeerlijke Healey, sterker nog: het is één van de meeste gezochte Healeys. Deze heeft wel de mooie klassieke looks van de eerdere Healeys gecombineerd met het comfort van de latere MKIII’s.
Deze MKII A Healey is al decennialang in handen van dezelfde eigenaar. Begin jaren ‘90 is de auto geheel door hem gerestaureerd. Daarna is de Healey zorgvuldig onderhouden en heeft deze zich bewezen in diverse mooie trips in het buitenland. De motor is destijds ook geschikt gemaakt voor gebruik van loodvrije benzine. De staat van zowel lakwerk als interieur zijn na al die jaren nog steeds bijzonder goed en de onderkant van de Healey (tijdens de restauratie voorzien van een verstevigd chassis) staat in de carrosseriekleur zoals het hoort. De passingen van de carrosseriedelen zijn zeer goed. Het bewijs dat hier een vakman aan gewerkt heeft. De auto valt verder op door zijn fraaie 15-inch 72-spaaks spaakwielen, Moto-Lita lederen sportstuur, een ‘Works’-versnellingspook met overdrive schakelaar, Securon meerpuntsgordels, een brandblusser en een VDO-vacuümmeter. Onder de motorkap vinden we een elektrische koelfan, een aluminium kleppendeksel, een high output (Flame Thrower) bobine en diverse andere upgrades.
Van de restauratie is een fotoboek aanwezig. Deze Healey verkeert in zeer goede conditie.
Meer informatie
Tellerstand: 80.374 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Classic Park
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 11.518,50
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,89
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 175,47
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Bank / Renault Leasing - Geschäftsbereich der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelClassic Park
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2013InterlocuteurR. van Dijke
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.