detailpage.leasing.tip.text
Austin-Healey 3000MK1 BT7 Body-off restored - Documented with pictur
€ 67 500,-5
Gallery Aaldering
Kilométrage
747 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1960
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- PM-46-36
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 747 km
- Année
- 01/1960
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Jaune
- Couleur originale
- Geel
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Deze Austin Healey 3000, gebouwd op 9 juni 1959, is een ware blikvanger. Met een body-off restauratie, volledig gedocumenteerd met foto’s en facturen, verkeert deze iconische sportwagen in een zeer mooie en goede staat. Uitgevoerd in het charmante en sportieve “Primrose Yellow” met een stijlvol zwart interieur, weet deze Healey de klassieke Britse sportwagen perfect te definiëren. Deze Austin Healey is matching numbers, wat bevestigd wordt door het bijgeleverde British Heritage Certificate.
*Uitgebreide restauratie en stijlvolle upgrades*
De body-off restauratie van deze Austin Healey is zorgvuldig uitgevoerd en dat is duidelijk te zien. De carrosserie is strak en mooi afgewerkt, de lak schittert in de zon en het chroomwerk ziet er heel goed uit. De auto is voorzien van upgrades zoals luchtroosters op de motorkap en een aluminium brandstoftank, wat de sportieve uitstraling en de betrouwbaarheid verder versterkt. De velgen passen perfect bij de carrosseriekleur en het geheel straalt sportiviteit uit. Binnenin vinden we een mooi afgewerkt interieur, met een houten stuurwiel dat heerlijk in de hand ligt. De tapijten, bekleding en het instrumentarium verkeren in zeer goede staat.
*Rijervaring met Britse flair*
Deze Austin Healey start direct en de motor klinkt prachtig met dat karakteristieke diepe geluid. De 2.912cc zescilindermotor levert uitstekende prestaties en heeft veel trekkracht. De handgeschakelde versnellingsbak schakelt soepel en precies, wat zorgt voor een onvergetelijke rijervaring. Het stuurgedrag is direct, de remmen reageren uitstekend en de wegligging is precies zoals u mag verwachten van een legendarische Britse sportwagen. Het is geen wonder dat de Austin Healey 3000 wordt beschouwd als een sportwagen pur sang.
*Uitgebreide documentatie aanwezig*
Dit exemplaar wordt geleverd met een uitgebreide documentatiemap, inclusief restauratiefoto’s, het British Heritage Certificate en diverse facturen die het uitgevoerde werk en de onderhoudsgeschiedenis gedetailleerd beschrijven. De aanwezigheid van deze uitgebreide documentatie bevestigt niet alleen de kwaliteit van de restauratie, maar ook de zorg en aandacht die aan deze Healey is besteed.
*Historie*
De Austin Healey 3000 werd in maart 1959 geïntroduceerd als de opvolger van de 100/6, maar het ontwerp bleef grotendeels hetzelfde, met een ladderchassis en een onafhankelijke voorwielophanging gecombineerd met een starre achteras. De verbeteringen waren onder andere een vergrote 2.912cc C-Series zescilindermotor en Girling schijfremmen aan de voorzijde, wat de prestaties aanzienlijk verbeterde. De motor, gevoed door dubbele SU-carburateurs, produceerde 124 pk, wat resulteerde in een topsnelheid van 185 km/u met het optionele hardtop. De Austin Healey 3000 was beschikbaar als tweezitter (BN7) of als 2+2 (BT7), zoals dit exemplaar, en staat bekend om zijn robuuste Britse sportwagenkarakter en uitstekende rijprestaties.
*Neem nu contact op*
Bent u op zoek naar een fraaie gerestaureerde Britse sportwagen met een geweldige rijervaring? Deze Austin Healey 3000 uit 1960 biedt de ultieme combinatie van stijl, prestaties en rijplezier. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie!
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
*Uitgebreide restauratie en stijlvolle upgrades*
De body-off restauratie van deze Austin Healey is zorgvuldig uitgevoerd en dat is duidelijk te zien. De carrosserie is strak en mooi afgewerkt, de lak schittert in de zon en het chroomwerk ziet er heel goed uit. De auto is voorzien van upgrades zoals luchtroosters op de motorkap en een aluminium brandstoftank, wat de sportieve uitstraling en de betrouwbaarheid verder versterkt. De velgen passen perfect bij de carrosseriekleur en het geheel straalt sportiviteit uit. Binnenin vinden we een mooi afgewerkt interieur, met een houten stuurwiel dat heerlijk in de hand ligt. De tapijten, bekleding en het instrumentarium verkeren in zeer goede staat.
*Rijervaring met Britse flair*
Deze Austin Healey start direct en de motor klinkt prachtig met dat karakteristieke diepe geluid. De 2.912cc zescilindermotor levert uitstekende prestaties en heeft veel trekkracht. De handgeschakelde versnellingsbak schakelt soepel en precies, wat zorgt voor een onvergetelijke rijervaring. Het stuurgedrag is direct, de remmen reageren uitstekend en de wegligging is precies zoals u mag verwachten van een legendarische Britse sportwagen. Het is geen wonder dat de Austin Healey 3000 wordt beschouwd als een sportwagen pur sang.
*Uitgebreide documentatie aanwezig*
Dit exemplaar wordt geleverd met een uitgebreide documentatiemap, inclusief restauratiefoto’s, het British Heritage Certificate en diverse facturen die het uitgevoerde werk en de onderhoudsgeschiedenis gedetailleerd beschrijven. De aanwezigheid van deze uitgebreide documentatie bevestigt niet alleen de kwaliteit van de restauratie, maar ook de zorg en aandacht die aan deze Healey is besteed.
*Historie*
De Austin Healey 3000 werd in maart 1959 geïntroduceerd als de opvolger van de 100/6, maar het ontwerp bleef grotendeels hetzelfde, met een ladderchassis en een onafhankelijke voorwielophanging gecombineerd met een starre achteras. De verbeteringen waren onder andere een vergrote 2.912cc C-Series zescilindermotor en Girling schijfremmen aan de voorzijde, wat de prestaties aanzienlijk verbeterde. De motor, gevoed door dubbele SU-carburateurs, produceerde 124 pk, wat resulteerde in een topsnelheid van 185 km/u met het optionele hardtop. De Austin Healey 3000 was beschikbaar als tweezitter (BN7) of als 2+2 (BT7), zoals dit exemplaar, en staat bekend om zijn robuuste Britse sportwagenkarakter en uitstekende rijprestaties.
*Neem nu contact op*
Bent u op zoek naar een fraaie gerestaureerde Britse sportwagen met een geweldige rijervaring? Deze Austin Healey 3000 uit 1960 biedt de ultieme combinatie van stijl, prestaties en rijplezier. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie!
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Gallery Aaldering
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.079,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 120,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.199,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 10.512,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,7
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 219,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage TOYOTA FINANCIAL SERVICES - Toyota Kreditbank GmbH / Toyota Leasing GmbH, Toyota Allee 5, 50858 Köln
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.