detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
15 191 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1972
Carburant
Essence
Puissance
154 kW (209 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- PM-28-88
- Garantie
- Oui
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 15 191 km
- Année
- 10/1972
- Propriétaires préc.
- 2
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 154 kW (209 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 002 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 970 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Couleur originale
- Nardo Grey
- Intérieur
- Tissu
Description
Introduce your heart to your throat. BMW 2002 Tii
De BMW 2002 Ti en 2002 Tii zijn toch wel dé Beierse iconen uit de jaren 70. Het concept op papier was natuurlijk al geniaal; Laag gewicht, relatief korte wielbasis met achterwielaandrijving, motor in de lengte boven de vooras (gewicht) en ernstig potente motoren. Veel mensen denken dat de Ti en Tii staan voor Turbo; Dat klopt niet helemaal. Het refereert eigenlijk naar de manier waarop de lucht- samen met de plofstof- zijn weg aflegt naar de motor. De ‘standaard’ 2002 kwam met een enkele Solex-carburateur. Leuk, maar niet heel potent. De Ti variant kreeg een dubbele Solex carburateur, wat 20 Beierse paarden achter de nieren toevoegde. De Tii kreeg mechanische injectie, waardoor er in totaal origineel 130 paarden op stal stonden. 130 PK, 1090 kilo en zeer directe besturing. Dat was voor in die tijd, ongehoord voor de gemiddelde huis-tuin en keuken coureur.
Wolfgang Denzel, absoluut géén gemiddelde coureur, was buiten fabrikant van zijn eigen sportauto’s uit Oostenrijk; Ook aandeelhouder en groot liefhebber van BMW. Dus kocht hij voor zichzelf een 2002 Tii in 1972. Je raadt het al; Wij hebben dé BMW 2002 Tii van Wolfgang Denzel. Een absolute legende in de autohistorie en -racerij! Gevonden vlak bij zijn woonplaats in Korneuburg, Oostenrijk, voor een klant van ons. Toen haar ‘rok’ in Oostenrijk werd opgetild, wisten we zeker dat de BMW niet helemaal meer origineel was. Een grote oliekoeler, aangepaste remmerij, een sperdifferentieel, een dogleg versnellingsbak en een motorblok wat verdacht veel op de E30 M3 leek.. Om je een kleine greep te geven uit alle modificaties:
Eindresultaat? Giftig, puur en volledig terug naar het échte rijden. Ruim 200 paarden, minder dan 1000 kilo; Geen hulpsystemen.
Bij Lusso Classics is ze destijds helemaal nagekeken en geperfectioneerd, waarna ze twee jaar glimlachen heeft uitgedeeld. Nu opzoek naar haar nieuwe bewaarder. Neem je rijhandschoenen mee, dan zien we je snel!
De BMW 2002 Ti en 2002 Tii zijn toch wel dé Beierse iconen uit de jaren 70. Het concept op papier was natuurlijk al geniaal; Laag gewicht, relatief korte wielbasis met achterwielaandrijving, motor in de lengte boven de vooras (gewicht) en ernstig potente motoren. Veel mensen denken dat de Ti en Tii staan voor Turbo; Dat klopt niet helemaal. Het refereert eigenlijk naar de manier waarop de lucht- samen met de plofstof- zijn weg aflegt naar de motor. De ‘standaard’ 2002 kwam met een enkele Solex-carburateur. Leuk, maar niet heel potent. De Ti variant kreeg een dubbele Solex carburateur, wat 20 Beierse paarden achter de nieren toevoegde. De Tii kreeg mechanische injectie, waardoor er in totaal origineel 130 paarden op stal stonden. 130 PK, 1090 kilo en zeer directe besturing. Dat was voor in die tijd, ongehoord voor de gemiddelde huis-tuin en keuken coureur.
Wolfgang Denzel, absoluut géén gemiddelde coureur, was buiten fabrikant van zijn eigen sportauto’s uit Oostenrijk; Ook aandeelhouder en groot liefhebber van BMW. Dus kocht hij voor zichzelf een 2002 Tii in 1972. Je raadt het al; Wij hebben dé BMW 2002 Tii van Wolfgang Denzel. Een absolute legende in de autohistorie en -racerij! Gevonden vlak bij zijn woonplaats in Korneuburg, Oostenrijk, voor een klant van ons. Toen haar ‘rok’ in Oostenrijk werd opgetild, wisten we zeker dat de BMW niet helemaal meer origineel was. Een grote oliekoeler, aangepaste remmerij, een sperdifferentieel, een dogleg versnellingsbak en een motorblok wat verdacht veel op de E30 M3 leek.. Om je een kleine greep te geven uit alle modificaties:
- E30 M3 spec-blok met Independent Throttlebodies
- Een standalone ECU en motormanagement
- Sterkere krukas en hoge compressie kop
- Opmaat gemaakte zuigers (hoge compressie)
- Originele 2002 Turbo bodykit
- Carbonfiber motor- en kofferklep
- Ireland Engineering onderstel
- Wildwood 4-pots remmen
Eindresultaat? Giftig, puur en volledig terug naar het échte rijden. Ruim 200 paarden, minder dan 1000 kilo; Geen hulpsystemen.
Bij Lusso Classics is ze destijds helemaal nagekeken en geperfectioneerd, waarna ze twee jaar glimlachen heeft uitgedeeld. Nu opzoek naar haar nieuwe bewaarder. Neem je rijhandschoenen mee, dan zien we je snel!
Leasing
detailpage.leasing.title DTM Collectibles
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Enthalten
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Enthalten
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 58.141,92
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 1,52
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 1.211,29
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Ford Bank, Josef-Lammerting-Allee 24-34, 50933 Köln
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelDTM Collectibles
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2022InterlocuteurDieter Tielman
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.