detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
142 421 km
Transmission
Boîte automatique
Année
07/1983
Carburant
Essence
Puissance
77 kW (105 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Sièges
- 5
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 142 421 km
- Année
- 07/1983
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 77 kW (105 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 1 754 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 987 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Toit ouvrant
- Autres
- Jantes alliage (15")
Couleur et Garnissage Intérieur
- Type de peinture
- Autres
Description
Beste medeliefhebber,
Wij zijn Mats & Hidde en helpen je graag aan een leuke en eerlijke auto. Kijk voor meer informatie op www.timelessdrives.nl.
De BMW E30 was destijds een hele populaire auto, en dat bleek ook uit de verkoopcijfers. Er zijn maar liefst 2,3 miljoen exemplaren geproduceerd, waarvan er 70.000 in Nederland zijn geleverd. De E30 was zo populair door het goede recept van lichtgewicht, achterwielaandrijving en een sportief onderstel, gecombineerd met een simpel, strak en tijdloos design. Helaas zijn er ondertussen veel E30’s misbruikt. Door het leuke recept zijn ze vaak gebruikt voor op het circuit of als driftauto. Daardoor zijn er niet veel 3-series meer over.
Ons exemplaar betreft een 318i uit 1983 met een 3-traps automaat, dit gaat dus om een van de eerste exemplaren, die inmiddels 41 jaar oud is. Een echte oldtimer! Maar verrassend comfortabel en sportief. De 1.8-liter viercilinder met injectie start altijd en z’n 105 pk helpen je erg goed mee in het huidige verkeer. De automaat schakelt onwijs soepel voor z’n leeftijd. Af en toe kom je alleen een versnelling te kort, maar dat hoort bij het karakter van een oldtimer, zullen we maar zeggen. Hij is vers APK-gekeurd en 2 jaar geldig.
In de warme zomer van 1983 nam de eerste eigenaar zijn BMW E30 in ontvangst. Degene heeft gekozen voor een prachtig diepe bordeauxrode kleur, met chroomlijsten, een schuifdak en een automaat. Een andere interessante optie is de elektrisch verstelbare spiegel linksvoor (rechtsvoor werkt handmatig).
De eerste eigenaar heeft 17 jaar genoten van de 3-serie. Nadat de tweede eigenaar hem overnam, is hij na ongeveer zes jaar weer van eigenaar gewisseld. Daartussen zijn er nog een aantal eigenaren geweest. Wij hebben hem van een BMW-liefhebber gekocht, zelf heeft hij de auto van een verzamelaar gekocht. Beide eigenaren reden er eigenlijk nauwelijks mee, vandaar de verkoop en de lage kilometerstand. De vorige eigenaar heeft de dynamo-rubbers en het luchtfilter vervangen bij 132.000 kilometer, de olie vervangen bij 135.000 kilometer, evenals het ruitenwissermechanisme. Ook is de auto een tijd geleden voorzien van H&R-veren en zijn de schokbrekers vervangen.
Helaas staan auto’s uit deze tijd, en ook de E30, bekend om roestvorming. Ons exemplaar is daar geen uitzondering op. De wielkasten links en rechtsachter hebben last van de bekende plekken. Rechtsachter is al doorgeroest (zie foto’s). Ook is de auto al eens gelast aan de dorpel rechts en de wielkasten achter. De roestplekjes zijn geen APK-afkeur. Dit zijn dan ook de enige minpunten aan deze tijdloze 3-serie. Technisch is hij in topconditie en ook het lakwerk ziet er heel strak uit; de auto is eens helemaal overgespoten.
Onder aan de streep hebben we dan een hele unieke BMW 318i E30 in de kleur Burgundrot, met een lage NAP-kilometerstand, her en der wat roest, period-correct originele BBS-velgen met een goede set banden eromheen. Oftewel, een hele nette basis om nog jaren mee door te kunnen voor een echte liefhebber!
Is deze BMW E30 de klassieker die je zoekt? Neem gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Mats & Hidde - Timeless Drives
(Zie ook onze andere advertenties of onze website www.timelessdrives.nl)
Wij zijn Mats & Hidde en helpen je graag aan een leuke en eerlijke auto. Kijk voor meer informatie op www.timelessdrives.nl.
De BMW E30 was destijds een hele populaire auto, en dat bleek ook uit de verkoopcijfers. Er zijn maar liefst 2,3 miljoen exemplaren geproduceerd, waarvan er 70.000 in Nederland zijn geleverd. De E30 was zo populair door het goede recept van lichtgewicht, achterwielaandrijving en een sportief onderstel, gecombineerd met een simpel, strak en tijdloos design. Helaas zijn er ondertussen veel E30’s misbruikt. Door het leuke recept zijn ze vaak gebruikt voor op het circuit of als driftauto. Daardoor zijn er niet veel 3-series meer over.
Ons exemplaar betreft een 318i uit 1983 met een 3-traps automaat, dit gaat dus om een van de eerste exemplaren, die inmiddels 41 jaar oud is. Een echte oldtimer! Maar verrassend comfortabel en sportief. De 1.8-liter viercilinder met injectie start altijd en z’n 105 pk helpen je erg goed mee in het huidige verkeer. De automaat schakelt onwijs soepel voor z’n leeftijd. Af en toe kom je alleen een versnelling te kort, maar dat hoort bij het karakter van een oldtimer, zullen we maar zeggen. Hij is vers APK-gekeurd en 2 jaar geldig.
In de warme zomer van 1983 nam de eerste eigenaar zijn BMW E30 in ontvangst. Degene heeft gekozen voor een prachtig diepe bordeauxrode kleur, met chroomlijsten, een schuifdak en een automaat. Een andere interessante optie is de elektrisch verstelbare spiegel linksvoor (rechtsvoor werkt handmatig).
De eerste eigenaar heeft 17 jaar genoten van de 3-serie. Nadat de tweede eigenaar hem overnam, is hij na ongeveer zes jaar weer van eigenaar gewisseld. Daartussen zijn er nog een aantal eigenaren geweest. Wij hebben hem van een BMW-liefhebber gekocht, zelf heeft hij de auto van een verzamelaar gekocht. Beide eigenaren reden er eigenlijk nauwelijks mee, vandaar de verkoop en de lage kilometerstand. De vorige eigenaar heeft de dynamo-rubbers en het luchtfilter vervangen bij 132.000 kilometer, de olie vervangen bij 135.000 kilometer, evenals het ruitenwissermechanisme. Ook is de auto een tijd geleden voorzien van H&R-veren en zijn de schokbrekers vervangen.
Helaas staan auto’s uit deze tijd, en ook de E30, bekend om roestvorming. Ons exemplaar is daar geen uitzondering op. De wielkasten links en rechtsachter hebben last van de bekende plekken. Rechtsachter is al doorgeroest (zie foto’s). Ook is de auto al eens gelast aan de dorpel rechts en de wielkasten achter. De roestplekjes zijn geen APK-afkeur. Dit zijn dan ook de enige minpunten aan deze tijdloze 3-serie. Technisch is hij in topconditie en ook het lakwerk ziet er heel strak uit; de auto is eens helemaal overgespoten.
Onder aan de streep hebben we dan een hele unieke BMW 318i E30 in de kleur Burgundrot, met een lage NAP-kilometerstand, her en der wat roest, period-correct originele BBS-velgen met een goede set banden eromheen. Oftewel, een hele nette basis om nog jaren mee door te kunnen voor een echte liefhebber!
Is deze BMW E30 de klassieker die je zoekt? Neem gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Mats & Hidde - Timeless Drives
(Zie ook onze andere advertenties of onze website www.timelessdrives.nl)
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.150,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Enthalten
- detailpage.leasing.total
- € 1.150,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 15.792,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,8
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 329,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage ALD AutoLeasing D GmbH, Nedderfeld 95, 22529 Hamburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.