detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
165 229 km
Transmission
Boîte automatique
Année
12/2006
Carburant
Essence
Puissance
160 kW (218 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 165 229 km
- Année
- 12/2006
- Contrôle technique
- 08/2026
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 160 kW (218 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 2 497 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 465 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
9,0 l/100 km (mixte)
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Capteurs d'aide au stationnement arrière
- Climatisation
- Climatisation automatique
- Détecteur de pluie
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sièges arrières 1/3 - 2/3
- Sièges chauffants
- Sièges électriques
- Système de navigation
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Volant multifonctions
- Divertissement / Médias
- Apple CarPlay
- Bluetooth
- CD
- Dispositif mains libres
- Ordinateur de bord
- Radio
- Streaming audio intégré
- USB
- Sécurité
- ABS
- Airbag avant
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Airbags latéraux
- Alarme
- Anti-patinage
- Direction assistée
- Isofix
- Phares bi-xénon
- Phares de jour
- Système de contrôle de la pression pneus
- Verrouillage centralisé avec télécommande
- Autres
- Commande vocale
- Ecran tactile
- Jantes alliage (19")
- Pack Sport
- Roue de secours
- Rétroviseur intérieur anti-éblouissement automatique
- Sièges sport
- Suspension sport
- Système de nettoyage des phares
- Trappe à ski
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir partiel
Description
Mooie BMW 523iA M-Sport youngtimer in Carbonschwarz metallic lak te koop.
Vanwege het stoppen met mijn onderneming en een auto van de zaak bij mijn nieuwe werkgever is mijn zakelijke daily driver overbodig geworden.
Voordat ik hem kocht waren de kleppendeksel en carterpan pakking net vervangen. Dus die kunnen er voorlopig nog tegenaan. En sinds ik hem in mijn bezit heb is er naast regulier onderhoud het één en ander aan de auto gedaan:
- na aanschaf bij 137000km meteen de automaatbak laten flushen.
- De intake manifold omgebouwd van een 2stage naar een 3stage van de 525i incl tune met originele 525i software. Daardoor 218 pk.
- 6 nieuwe NGK iridium bougies plus nieuwe dinan bobines
- oliefilterhuis pakking vervangen
- k&n luchtfilter
- Tegelijk met de intake is het gehele carterventilatiesysteem preventief vervangen
- Xhp Flashtool automaat bak tune
Facturen uiteraard aanwezig. Hij is in augustus probleemloos door de apk gekomen.
Verder heb ik alle interieurverlichting vervangen voor LED's evenals de kentekenplaatverlichting en zijknipperlichten. Is er een carplay systeem met touchscreen ingebouwd waardoor handsfree bellen mogelijk is. Het systeem werkt ook met de originele draai- en menuknop en met stuurbediening. Verder alle werkzame functies die je van carplay verwacht. Originele scherm aanwezig en kan probleemloos weer omgebouwd worden.
De auto rijdt, remt en schakelt zoals je van een 5 serie mag verwachten. Heerlijk om op te snelweg langere stukken af te leggen. Maar omdat het een m sport is met sportonderstel is hij ook wat stijver waardoor leuk sportief rijden ook mogelijk is. Helemaal met de transmissie in S komt hij door de xhpflash en 525i conversie snel zat van zijn plek. In normale D stand staat hij erg comfortabel ingesteld nu, met onder andere de optie dat hij standaard in tweede versnelling wegrijdt. Dit geeft een zeer comfortabel rijervaring. Maar dit kan ook op elk moment aangepast naar wens of origineel.
Van binnen ziet hij er tip top uit. Buiten hier en daar wat plekjes die je mag verwachten bij een auto van deze leeftijd. Alleen sinds kort na parkeren in de stad helaas een deuk boven in het rechter voorscherm en een kleintje in het voorportier in dezelfde regio. Gelukkig valt die in één oogopslag niet op.
Al met al is het een super fijne heerlijk rijdende auto waar ik helaas afstand van moet gaan doen. Erg interessant om als youngtimer zakelijk te rijden (evt nog een gunstig taxatierapport voor de bijtelling aanwezig).
Er wordt momenteel nog woon-werk verkeer gereden met de auto dus de km-stand zal nog wat oplopen.
Vanwege het stoppen met mijn onderneming en een auto van de zaak bij mijn nieuwe werkgever is mijn zakelijke daily driver overbodig geworden.
Voordat ik hem kocht waren de kleppendeksel en carterpan pakking net vervangen. Dus die kunnen er voorlopig nog tegenaan. En sinds ik hem in mijn bezit heb is er naast regulier onderhoud het één en ander aan de auto gedaan:
- na aanschaf bij 137000km meteen de automaatbak laten flushen.
- De intake manifold omgebouwd van een 2stage naar een 3stage van de 525i incl tune met originele 525i software. Daardoor 218 pk.
- 6 nieuwe NGK iridium bougies plus nieuwe dinan bobines
- oliefilterhuis pakking vervangen
- k&n luchtfilter
- Tegelijk met de intake is het gehele carterventilatiesysteem preventief vervangen
- Xhp Flashtool automaat bak tune
Facturen uiteraard aanwezig. Hij is in augustus probleemloos door de apk gekomen.
Verder heb ik alle interieurverlichting vervangen voor LED's evenals de kentekenplaatverlichting en zijknipperlichten. Is er een carplay systeem met touchscreen ingebouwd waardoor handsfree bellen mogelijk is. Het systeem werkt ook met de originele draai- en menuknop en met stuurbediening. Verder alle werkzame functies die je van carplay verwacht. Originele scherm aanwezig en kan probleemloos weer omgebouwd worden.
De auto rijdt, remt en schakelt zoals je van een 5 serie mag verwachten. Heerlijk om op te snelweg langere stukken af te leggen. Maar omdat het een m sport is met sportonderstel is hij ook wat stijver waardoor leuk sportief rijden ook mogelijk is. Helemaal met de transmissie in S komt hij door de xhpflash en 525i conversie snel zat van zijn plek. In normale D stand staat hij erg comfortabel ingesteld nu, met onder andere de optie dat hij standaard in tweede versnelling wegrijdt. Dit geeft een zeer comfortabel rijervaring. Maar dit kan ook op elk moment aangepast naar wens of origineel.
Van binnen ziet hij er tip top uit. Buiten hier en daar wat plekjes die je mag verwachten bij een auto van deze leeftijd. Alleen sinds kort na parkeren in de stad helaas een deuk boven in het rechter voorscherm en een kleintje in het voorportier in dezelfde regio. Gelukkig valt die in één oogopslag niet op.
Al met al is het een super fijne heerlijk rijdende auto waar ik helaas afstand van moet gaan doen. Erg interessant om als youngtimer zakelijk te rijden (evt nog een gunstig taxatierapport voor de bijtelling aanwezig).
Er wordt momenteel nog woon-werk verkeer gereden met de auto dus de km-stand zal nog wat oplopen.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.090,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.090,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 13.008,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,74
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 271,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,1100
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0700
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Hyundai Capital Bank Europe GmbH, Friedrich-Ebert-Anlage 35-37, 60327 Frankfurt am Main
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.