detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
233 765 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1984
Carburant
Essence
Puissance
135 kW (184 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
- Version pays
- France
- N° d'annonce
- P-586-FN
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 233 765 km
- Année
- 06/1984
- Contrôle technique
- 03/2026
- Propriétaires préc.
- 3
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 135 kW (184 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 788 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 390 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Climatisation
- Climatisation automatique
- Sellerie cuir
- Vitres électriques
- Divertissement / Médias
- CD
- Radio
- Sécurité
- Direction assistée
- Feux anti-brouillard
- Autres
- Déflecteur
- Jantes alliage
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Couleur originale
- Groen
- Type de peinture
- Métallisé
- Intérieur
- Cuir
Description
BMW 628 CSi E24 1984
- Origineel Frans geleverd (gele koplampen)
- Prachtige en zeldzame kleur "Achat Grün Metallic"
- Nieuw geplaatste Alpina velgen
- Goed onderhouden (meer dan € 4000,- aan facturen aanwezig sinds 2022)
- APK tot 2026
- Airconditioning en achterspoiler als onderscheidende opties
- Origineel aflever- en instructie/onderhoudsboek aanwezig
- Handgeschakeld
Een absolute beauty: deze waanzinnig mooi uitgevoerde BMW 628 CSi uit 1984. De modelcode E24 betreft de eerste generatie 6-serie. Dit model is niet alleen sportief zoals een BMW betaamd maar staat ook bekend als BMW's eerste luxe GT.
OPTISCH
Dit exemplaar is smaakvol samengesteld door de eerste Franse eigenaar en dat is te zien: het prachtige lakwerk in "Achat Grun" metallic (kleurcode 177), een beige lederen interieur en de optionele achterspoiler en airconditioning. De kenmerkende Franse koplampen, striping en Alpina velgen (2022) maken het plaatje compleet. Na zijn vele levensjaren in Frankrijk is de BMW in 2017 geëxporteerd naar België en in 2022 geïmporteerd in Nederland. Voor zover wij hebben kunnen beoordelen is de auto schadevrij geweest en vrij van laswerk. De auto is mooi geconserveerd gebleven in het Franse klimaat. Het lakwerk verkeert in prachtige staat zonder noemenswaardige krassen of deuken. In de richtingaanwijzer aan de linker achterzijde zit een lichte scheur. De rubbers zijn in goede staat en zijn niet verdroogd. Ook het chroomwerk is in goede staat. Ramen en verlichting zijn nog fris. Met name aan de voorzijde kan een poetsbeurt het chroomwerk perfectioneren.
INTERIEUR
Het interieur verkeert in algehele goede staat zonder (noemenswaardige) beschadigingen. De beige lederen bekleding is vrij van scheuren en is niet gescheurd. Ook de vloermatten zijn in goede staat. De BMW is rijk uitgevoerd met onder meer airconditioning, elektrisch bedienbare ramen (voor en achter) en een radio/cd-speler. De grote kofferruimte is droog en verkeert eveneens in goede staat.
TECHNISCH
Sindsdien is uitvoerig onderhoud gepleegd van meer dan 4000 EUR, waarvan de documentatie aanwezig is. Zo is bij een kilometerstand van 229.308 kilometer een onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij naast de het vervangen van de motorolie en oliefilter de cilinderkoppen zijn gerepareerd. Ook zijn de koppakkingen, klepdekselpakkingen, draagarmen, spoorstang, radiateur, ruiterwisserbladen, schokdempers, veren voor en achter, luchtfilter, bougies, lampen in de achterlichten en de complete uitlaat vervangen. Daarnaast is de auto uitgelijnd. Een aankoopfactuur uit 2022 ter waarde van € 1.350,- is aanwezig van de 4 Alpina velgen en banden. In 2023 zijn de dynamo en tellerklok gereviseerd. Het originele aflever- en instructieboekje zijn bij de auto aanwezig, evenals onderhoudsfacturen die teruggaan tot zijn tijd in Frankrijk. De motorruimte is mooi droog en de auto rijdt goed. De 2.8-liter 6-cilinder motor in combinatie met de 5-versnelling handgeschakelde transmissie maakt het rijden fantastisch. De auto start, rijdt en schakelt goed. Met een APK tot 2026 is deze auto klaar voor jaren rijplezier. Een steeds meer geliefde oldtimer waardoor het ook financieel een interessante investering is.
ALGEMENE INFORMATIE
De E24 werd geproduceerd van 1976 tot 1989 en was de opvolger van de E9 (2800 CS, 3.0 CS). Het is een luxe 4-zits coupe die werd geleverd met verschillende 6-cilinder motoren. De 628 CSi is voorzien van een 2.8-liter injectiemotor met 184 pk. Dankzij het relatief lage zwaartepunt en lage gewicht (1.390 KG) staat de auto bekend om zijn fijne rijeigenschappen. In 1982 werd de E24 gefacelift waarbij technische en optische verbeteringen zijn doorgevoerd. Ook is de facelift-uitvoering aanzienlijk minder gevoelig voor roestvorming. Het fraaie design is kenmerkend en dankzij het overhellende front staat het model ook wel bekend als de "Shark". Een origineel exemplaar is tegenwoordig steeds schaarser en geliefder.
BMW 628 CSi E24 1984
- Original French delivery (yellow headlights)
- Beautiful and rare colour "Achat Grün Metallic"
- Newly fitted Alpina rims
- Well maintained (more than € 4000 in invoices present since 2022)
- MOT until 2026
- Air conditioning and rear spoiler as distinctive options
- Original delivery and instruction/maintenance book present
- Manual transmission
An absolute beauty: this insanely beautifully executed 1984 BMW 628 CSi. The model code E24 refers to the first generation 6-series. This model is not only sporty as befits a BMW but is also known as BMW's first luxury GT.
OPTICAL
This example was tastefully put together by the first French owner and it shows: the beautiful paintwork in "Achat Grun" metallic (colour code 177), a beige leather interior and the optional rear spoiler and air conditioning. The distinctive French headlights, striping and Alpina rims (2022) complete the picture. After its many years of life in France, the BMW was exported to Belgium in 2017 and imported to the Netherlands in 2022. As far as we have been able to assess, the car has been damage-free and free of welding. The car has remained beautifully preserved in the French climate. The paintwork is in beautiful condition with no significant scratches or dents. There is a slight crack in the direction indicator at the left rear. The rubbers are in good condition and have not dried out. Chrome work is also in good condition. Windows and lights are still fresh. Especially at the front, a polish could perfect the chrome work.
INTERIOR
The interior is in overall good condition with no (significant) damage. The beige leather upholstery is free of cracks and is not torn. The floor mats are also in good condition. The BMW is richly equipped, including air conditioning, power windows (front and rear) and a radio/CD player. The large boot is dry and is also in good condition.
TECHNICAL
Extensive maintenance of more than EUR 4000 has been carried out since then, the documentation of which is present. For instance, at a mileage of 229,308 kilometres, a service was carried out in which the cylinder heads were repaired in addition to the engine oil and oil filter changes. Also replaced were the head gaskets, valve cover gaskets, wishbones, track rod, radiator, wiper blades, shock absorbers, front and rear springs, air filter, spark plugs, bulbs in the rear lights and the complete exhaust. In addition, the car has been aligned. A purchase invoice from 2022 worth €1,350 is present of the 4 Alpina rims and tyres. In 2023, the alternator and counter clock were overhauled. The original delivery and instruction booklet are present with the car, as well as maintenance invoices dating back to its time in France. The engine compartment is nicely dry and the car drives well. The 2.8-litre 6-cylinder engine combined with the 5-speed manual transmission makes driving great. The car starts, drives and shifts well. With an MOT until 2026, this car is ready for years of driving pleasure. An increasingly popular vintage car making it an interesting investment financially too.
GENERAL INFORMATION
The E24 was produced from 1976 to 1989 and was the successor to the E9 (2800 CS, 3.0 CS). It is a luxury 4-seater coupe that came with several 6-cylinder engines. The 628 CSi featured a 2.8-litre injection engine with 184 hp. Thanks to its relatively low centre of gravity and low weight (1,390 KG), the car is known for its fine handling. In 1982, the E24 was facelifted with technical and optical improvements. The facelift version is also considerably less prone to rust. Its handsome design is distinctive and, thanks to its sloping front end, the model is also known as the ‘Shark’. An original is increasingly scarce and popular these days.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jul. 1980 - sep. 1987
Modelcode: E24
Technische informatie
Koppel: 4200 Nm
Acceleratie (0-100): 9,3 s
Topsnelheid: 208 km/u
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Laadvermogen: 440 kg
GVW: 1.830 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 650 kg)
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Interieur
- Origineel Frans geleverd (gele koplampen)
- Prachtige en zeldzame kleur "Achat Grün Metallic"
- Nieuw geplaatste Alpina velgen
- Goed onderhouden (meer dan € 4000,- aan facturen aanwezig sinds 2022)
- APK tot 2026
- Airconditioning en achterspoiler als onderscheidende opties
- Origineel aflever- en instructie/onderhoudsboek aanwezig
- Handgeschakeld
Een absolute beauty: deze waanzinnig mooi uitgevoerde BMW 628 CSi uit 1984. De modelcode E24 betreft de eerste generatie 6-serie. Dit model is niet alleen sportief zoals een BMW betaamd maar staat ook bekend als BMW's eerste luxe GT.
OPTISCH
Dit exemplaar is smaakvol samengesteld door de eerste Franse eigenaar en dat is te zien: het prachtige lakwerk in "Achat Grun" metallic (kleurcode 177), een beige lederen interieur en de optionele achterspoiler en airconditioning. De kenmerkende Franse koplampen, striping en Alpina velgen (2022) maken het plaatje compleet. Na zijn vele levensjaren in Frankrijk is de BMW in 2017 geëxporteerd naar België en in 2022 geïmporteerd in Nederland. Voor zover wij hebben kunnen beoordelen is de auto schadevrij geweest en vrij van laswerk. De auto is mooi geconserveerd gebleven in het Franse klimaat. Het lakwerk verkeert in prachtige staat zonder noemenswaardige krassen of deuken. In de richtingaanwijzer aan de linker achterzijde zit een lichte scheur. De rubbers zijn in goede staat en zijn niet verdroogd. Ook het chroomwerk is in goede staat. Ramen en verlichting zijn nog fris. Met name aan de voorzijde kan een poetsbeurt het chroomwerk perfectioneren.
INTERIEUR
Het interieur verkeert in algehele goede staat zonder (noemenswaardige) beschadigingen. De beige lederen bekleding is vrij van scheuren en is niet gescheurd. Ook de vloermatten zijn in goede staat. De BMW is rijk uitgevoerd met onder meer airconditioning, elektrisch bedienbare ramen (voor en achter) en een radio/cd-speler. De grote kofferruimte is droog en verkeert eveneens in goede staat.
TECHNISCH
Sindsdien is uitvoerig onderhoud gepleegd van meer dan 4000 EUR, waarvan de documentatie aanwezig is. Zo is bij een kilometerstand van 229.308 kilometer een onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij naast de het vervangen van de motorolie en oliefilter de cilinderkoppen zijn gerepareerd. Ook zijn de koppakkingen, klepdekselpakkingen, draagarmen, spoorstang, radiateur, ruiterwisserbladen, schokdempers, veren voor en achter, luchtfilter, bougies, lampen in de achterlichten en de complete uitlaat vervangen. Daarnaast is de auto uitgelijnd. Een aankoopfactuur uit 2022 ter waarde van € 1.350,- is aanwezig van de 4 Alpina velgen en banden. In 2023 zijn de dynamo en tellerklok gereviseerd. Het originele aflever- en instructieboekje zijn bij de auto aanwezig, evenals onderhoudsfacturen die teruggaan tot zijn tijd in Frankrijk. De motorruimte is mooi droog en de auto rijdt goed. De 2.8-liter 6-cilinder motor in combinatie met de 5-versnelling handgeschakelde transmissie maakt het rijden fantastisch. De auto start, rijdt en schakelt goed. Met een APK tot 2026 is deze auto klaar voor jaren rijplezier. Een steeds meer geliefde oldtimer waardoor het ook financieel een interessante investering is.
ALGEMENE INFORMATIE
De E24 werd geproduceerd van 1976 tot 1989 en was de opvolger van de E9 (2800 CS, 3.0 CS). Het is een luxe 4-zits coupe die werd geleverd met verschillende 6-cilinder motoren. De 628 CSi is voorzien van een 2.8-liter injectiemotor met 184 pk. Dankzij het relatief lage zwaartepunt en lage gewicht (1.390 KG) staat de auto bekend om zijn fijne rijeigenschappen. In 1982 werd de E24 gefacelift waarbij technische en optische verbeteringen zijn doorgevoerd. Ook is de facelift-uitvoering aanzienlijk minder gevoelig voor roestvorming. Het fraaie design is kenmerkend en dankzij het overhellende front staat het model ook wel bekend als de "Shark". Een origineel exemplaar is tegenwoordig steeds schaarser en geliefder.
BMW 628 CSi E24 1984
- Original French delivery (yellow headlights)
- Beautiful and rare colour "Achat Grün Metallic"
- Newly fitted Alpina rims
- Well maintained (more than € 4000 in invoices present since 2022)
- MOT until 2026
- Air conditioning and rear spoiler as distinctive options
- Original delivery and instruction/maintenance book present
- Manual transmission
An absolute beauty: this insanely beautifully executed 1984 BMW 628 CSi. The model code E24 refers to the first generation 6-series. This model is not only sporty as befits a BMW but is also known as BMW's first luxury GT.
OPTICAL
This example was tastefully put together by the first French owner and it shows: the beautiful paintwork in "Achat Grun" metallic (colour code 177), a beige leather interior and the optional rear spoiler and air conditioning. The distinctive French headlights, striping and Alpina rims (2022) complete the picture. After its many years of life in France, the BMW was exported to Belgium in 2017 and imported to the Netherlands in 2022. As far as we have been able to assess, the car has been damage-free and free of welding. The car has remained beautifully preserved in the French climate. The paintwork is in beautiful condition with no significant scratches or dents. There is a slight crack in the direction indicator at the left rear. The rubbers are in good condition and have not dried out. Chrome work is also in good condition. Windows and lights are still fresh. Especially at the front, a polish could perfect the chrome work.
INTERIOR
The interior is in overall good condition with no (significant) damage. The beige leather upholstery is free of cracks and is not torn. The floor mats are also in good condition. The BMW is richly equipped, including air conditioning, power windows (front and rear) and a radio/CD player. The large boot is dry and is also in good condition.
TECHNICAL
Extensive maintenance of more than EUR 4000 has been carried out since then, the documentation of which is present. For instance, at a mileage of 229,308 kilometres, a service was carried out in which the cylinder heads were repaired in addition to the engine oil and oil filter changes. Also replaced were the head gaskets, valve cover gaskets, wishbones, track rod, radiator, wiper blades, shock absorbers, front and rear springs, air filter, spark plugs, bulbs in the rear lights and the complete exhaust. In addition, the car has been aligned. A purchase invoice from 2022 worth €1,350 is present of the 4 Alpina rims and tyres. In 2023, the alternator and counter clock were overhauled. The original delivery and instruction booklet are present with the car, as well as maintenance invoices dating back to its time in France. The engine compartment is nicely dry and the car drives well. The 2.8-litre 6-cylinder engine combined with the 5-speed manual transmission makes driving great. The car starts, drives and shifts well. With an MOT until 2026, this car is ready for years of driving pleasure. An increasingly popular vintage car making it an interesting investment financially too.
GENERAL INFORMATION
The E24 was produced from 1976 to 1989 and was the successor to the E9 (2800 CS, 3.0 CS). It is a luxury 4-seater coupe that came with several 6-cylinder engines. The 628 CSi featured a 2.8-litre injection engine with 184 hp. Thanks to its relatively low centre of gravity and low weight (1,390 KG), the car is known for its fine handling. In 1982, the E24 was facelifted with technical and optical improvements. The facelift version is also considerably less prone to rust. Its handsome design is distinctive and, thanks to its sloping front end, the model is also known as the ‘Shark’. An original is increasingly scarce and popular these days.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jul. 1980 - sep. 1987
Modelcode: E24
Technische informatie
Koppel: 4200 Nm
Acceleratie (0-100): 9,3 s
Topsnelheid: 208 km/u
Maten
Wielbasis: 263 cm
Gewichten
Laadvermogen: 440 kg
GVW: 1.830 kg
Max. trekgewicht: 1.600 kg (ongeremd 650 kg)
Milieu
Emissieklasse: Euro 0
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterspoiler
- Zonwerend glas
Interieur
- Hoofdsteunen
- Lederen interieur
Leasing
detailpage.leasing.title Carrosso
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Enthalten
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Enthalten
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 11.472,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 2,08
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 239,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0478
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0287
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Stellantis Bank SA Niederlassung Deutschland, Siemensstraße 10, 63263 Neu-Isenburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelCarrosso
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2021InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.