detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
62 368 km
Transmission
Boîte automatique
Année
02/1967
Carburant
Essence
Puissance
265 kW (360 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 62 368 km
- Année
- 02/1967
- Propriétaires préc.
- 1
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 265 kW (360 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 7 000 cm³
- Vitesses
- 3
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 2 130 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Climatisation
- Sièges électriques
- Sécurité
- Direction assistée
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Argent
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Blanc
- Intérieur
- Autres
Description
Te koop aangeboden, deze keurige Buick Riviera uit 1967. (APK vrij)
Dit, naar mijn mening, mooiste model Riviera heb ik zelf laten importeren uit Californie (blackplate) in 2017. Dit bouwjaar was het eerste met de 430 cui motor (7 Liter) En de 360 pk en 640 Nm koppel zorgen ervoor dat deze forse coupe heerlijk soepel rijdt.
Tijdens de eerste rit in Nederland bleek helaas dat de motor een oliedrukprobleem had door vervuiling en aan revisie toe was. De toen 60.000 mijl zou volgens de vorige eigenaar de originele stand zijn.
Motor:
-Matching numbers
-Complete revisie gedaan
-Nieuwe nokkenas en lifters (originele specs)
-Timingset vervangen (dubbele ketting)
-Uiteraard alle lagers en 2 drijfstangen vervangen
-Krukas geslepen en gepolijst
-Koppen ook uit elkaar geweest, gereinigd en kleppen geslepen.
-Nieuwe waterpomp
-Nieuwe oliepomp
-Nieuwe brandstofpomp
-Carburateur gereinigd
-Blok gespoten
-Uitlaatspruitstukken gestraald en gespoten.
Sinds de revisie is er slechts een paar duizend km mee gereden, en staat merendeels stil in mijn garage. Dit is ook de reden voor verkoop.
De motor loopt dus als nieuw, en rijden in deze ruim 2 ton zware mastodont is echt een plezier. Geen piepjes, kraakjes en rammeltjes.
Alleen de roffelende 430 uit het dubbele uitlaatsysteem, aanwezig maar niet overheersend. Prettig voor langere ritten ook.
Interieur:
-Deze uitvoering heeft het witte kunstlederen interieur met elektrisch verstelbare voorbank, dit mechaniek is ook uit elkaar geweest om het weer werkend te krijgen. Bekleding is in goede staat, geen droogtescheurtjes.
-Recentelijk heb ik het zwarte vloertapijt geheel vervangen
-De naden van de witte hemel zijn helaas aan het loslaten na 58 jaar. Hier is een nieuwe voor besteld in de originele kleur en zal ik voor de verkoop installeren
Exterieur:
-Bijzonder zijn de wegklappende koplampen in de grille
-2-tone metallic lak, paar kleine schoonheidsfoutjes. (Amerikaans spuitwerk)
-Originele Buick Rally Wheels met whitewalls in goede staat
-Alle chroom en emblemen in erg goede staat
-Omdat deze auto een originele Californier is (blackplate) is de auto van onderen kogelhard, op een klein waasje vliegroest na op sommige plekken
-Ook de meters lange plaatwerkdelen zijn strak en er is niet aan geplamuurd of gelast, wat bijzonder is voor deze leeftijd.
Voor de laatste APK, toen dat nog moest, heb ik alle remslangen nog vervangen.
Voor de geinteresseerde; deze auto met het hele verhaal staat in de Februari editie van het blad "Klassiek en Techniek" met een 7 pagina tellende reportage.
Deze goed bewaarde klassieker is een mooie aanwinst voor u als liefhebber, voor uitbreiding van de collectie of als lange termijn investering.
Op aanvraag zijn er meer foto's beschikbaar en tevens van de motorrevisie.
Met vriendelijke groeten
Wim
0031 642 165 145
Dit, naar mijn mening, mooiste model Riviera heb ik zelf laten importeren uit Californie (blackplate) in 2017. Dit bouwjaar was het eerste met de 430 cui motor (7 Liter) En de 360 pk en 640 Nm koppel zorgen ervoor dat deze forse coupe heerlijk soepel rijdt.
Tijdens de eerste rit in Nederland bleek helaas dat de motor een oliedrukprobleem had door vervuiling en aan revisie toe was. De toen 60.000 mijl zou volgens de vorige eigenaar de originele stand zijn.
Motor:
-Matching numbers
-Complete revisie gedaan
-Nieuwe nokkenas en lifters (originele specs)
-Timingset vervangen (dubbele ketting)
-Uiteraard alle lagers en 2 drijfstangen vervangen
-Krukas geslepen en gepolijst
-Koppen ook uit elkaar geweest, gereinigd en kleppen geslepen.
-Nieuwe waterpomp
-Nieuwe oliepomp
-Nieuwe brandstofpomp
-Carburateur gereinigd
-Blok gespoten
-Uitlaatspruitstukken gestraald en gespoten.
Sinds de revisie is er slechts een paar duizend km mee gereden, en staat merendeels stil in mijn garage. Dit is ook de reden voor verkoop.
De motor loopt dus als nieuw, en rijden in deze ruim 2 ton zware mastodont is echt een plezier. Geen piepjes, kraakjes en rammeltjes.
Alleen de roffelende 430 uit het dubbele uitlaatsysteem, aanwezig maar niet overheersend. Prettig voor langere ritten ook.
Interieur:
-Deze uitvoering heeft het witte kunstlederen interieur met elektrisch verstelbare voorbank, dit mechaniek is ook uit elkaar geweest om het weer werkend te krijgen. Bekleding is in goede staat, geen droogtescheurtjes.
-Recentelijk heb ik het zwarte vloertapijt geheel vervangen
-De naden van de witte hemel zijn helaas aan het loslaten na 58 jaar. Hier is een nieuwe voor besteld in de originele kleur en zal ik voor de verkoop installeren
Exterieur:
-Bijzonder zijn de wegklappende koplampen in de grille
-2-tone metallic lak, paar kleine schoonheidsfoutjes. (Amerikaans spuitwerk)
-Originele Buick Rally Wheels met whitewalls in goede staat
-Alle chroom en emblemen in erg goede staat
-Omdat deze auto een originele Californier is (blackplate) is de auto van onderen kogelhard, op een klein waasje vliegroest na op sommige plekken
-Ook de meters lange plaatwerkdelen zijn strak en er is niet aan geplamuurd of gelast, wat bijzonder is voor deze leeftijd.
Voor de laatste APK, toen dat nog moest, heb ik alle remslangen nog vervangen.
Voor de geinteresseerde; deze auto met het hele verhaal staat in de Februari editie van het blad "Klassiek en Techniek" met een 7 pagina tellende reportage.
Deze goed bewaarde klassieker is een mooie aanwinst voor u als liefhebber, voor uitbreiding van de collectie of als lange termijn investering.
Op aanvraag zijn er meer foto's beschikbaar en tevens van de motorrevisie.
Met vriendelijke groeten
Wim
0031 642 165 145
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 1.295,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Enthalten
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Enthalten
- detailpage.leasing.total
- € 1.295,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 24.695,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 1,21
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 298,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0981
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0588
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Stellantis Bank SA Niederlassung Deutschland, Siemensstraße 10, 63263 Neu-Isenburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.