detailpage.leasing.tip.text
Citroen BXBX 19 GTI 16V
€ 6 900,-
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
212 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1988
Carburant
Essence
Puissance
118 kW (160 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 5
- Portes
- 5
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 212 000 km
- Année
- 10/1988
- Contrôle technique
- 07/2025
- Dernier contrôle technique
- 07/2024
- Propriétaires préc.
- 3
- Véhicule non fumeur
- Oui
- Récent changement de la courroie de distribution
- 07/2020
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 118 kW (160 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 891 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 075 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Suspension pneumatique
- Vitres électriques
- Divertissement / Médias
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Direction assistée
- Feux anti-brouillard
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Attache remorque
- Déflecteur
- Jantes alliage
- Pneus été
- Roue de secours
- Sièges sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Argent
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Bleu
- Intérieur
- Velours
Description
GERESERVEERD
Te koop: Prachtige Citroën BX GTi 16 Soupapes (16V) uit 1988.
Het betreft een "vroege" versie van de 16 Soupapes, zonder katalysator en dus met een vermogen van 160pk. Origineel Belgisch voertuig, destijds afgeleverd bij Citroën Heverlee Motors.
De combinatie van sportieve motor en comfort van de hydropneumatische vering maakt deze wagen een genot om mee te rijden.
De wagen is voor zijn leeftijd in goede conditie. Technisch zeer goed. De carosserie heeft hier en daar schoonheidsfoutjes, maar zeker niets ernstig. Heeft altijd binnen geslapen en daardoor nog steeds een harde bodem.
De auto is ruim vier jaar in mijn bezit, steeds ingeschreven voor dagelijks gebruik en is in die periode (tegen alle vooroordelen in) ontzettend betrouwbaar gebleken.
Met spijt in het hart ga ik er wellicht afstand van doen, omdat de garagebox die ik huur binnenkort afgebroken wordt.
Enkele jaren geleden werd de motor compleet gereviseerd door een Citroën specialist.
Opties:
- Clarion AM/FM radio met autoreverse cassetterecorder. Zowel de radio als de cassetterecorder werken nog prima.
- 4x elektrische ruiten
- centrale deurvergrendeling
- ABS
- velours GTi interieur
- originele GTi velgen
- Double "Morettes" ronde koplampen en originele brochure krijgt u er apart bij
- trekhaak
Wat is er de afgelopen jaren aan gebeurd?
2020
- vervangen achteruitrijschakelaar versnellingsbak
- revisie alternator
- vervangen temperatuursensor
- distributieriem
- waterpomp
- multiriem
- versnellingsbakolie verversing
- groot onderhoud
- nieuwe mistlampen
2021
- klein onderhoud
2022
- nieuwe tellerkabel boven + onder
- klein onderhoud
- 4x nieuwe Michelin MXV3-A banden
2023
- nieuwe startmotor
- nieuwe aanjager
- nieuwe dashboardverlichting (lampjes tellerbak)
- klein onderhoud
2024
- klein onderhoud
- reparatie handrem
Wat kan er nog beter?
- oliedrukmeter werkt niet meer sinds vervangen dashboardverlichting (vermoedelijk stekker los)
- de lak van de bumpers (zowel voor als achter) en spoiler begint los te laten
- de scharnieren van de hoedenplank zijn defect
Laatste opmerkingen keuring (juli 2024):
- staat voorruit (krassen)
- overlast/zweten (de retourleiding van servostuur lekt soms een drupje LHM, is nagekeken in garage tijdens onderhoud 2024 maar bleek slechts zeer miniem lek en nog niet de moeite om aan te pakken).
De kilometerstand is momenteel 212.000km maar nog oplopend want de auto wordt intussen nog "dagelijks" gebruikt.
Nog wat technische specificaties voor de freaks:
- XU9J4 1905 cc motor (idem Peugeot 405 mi16)
- vermogen: 160pk (116kW)
- koppel: 184Nm
- topsnelheid: 218km/u
- 0-100: 7,9 sec
- verbruik op de snelweg: 8 á 9 liter/100km
- gewicht leeg: 1075kg
De wagen is te bezichtigen in Kalmthout na afspraak.
Testrit door serieuze kandidaat koper is mogelijk, met mij erbij in het voertuig.
Te koop: Prachtige Citroën BX GTi 16 Soupapes (16V) uit 1988.
Het betreft een "vroege" versie van de 16 Soupapes, zonder katalysator en dus met een vermogen van 160pk. Origineel Belgisch voertuig, destijds afgeleverd bij Citroën Heverlee Motors.
De combinatie van sportieve motor en comfort van de hydropneumatische vering maakt deze wagen een genot om mee te rijden.
De wagen is voor zijn leeftijd in goede conditie. Technisch zeer goed. De carosserie heeft hier en daar schoonheidsfoutjes, maar zeker niets ernstig. Heeft altijd binnen geslapen en daardoor nog steeds een harde bodem.
De auto is ruim vier jaar in mijn bezit, steeds ingeschreven voor dagelijks gebruik en is in die periode (tegen alle vooroordelen in) ontzettend betrouwbaar gebleken.
Met spijt in het hart ga ik er wellicht afstand van doen, omdat de garagebox die ik huur binnenkort afgebroken wordt.
Enkele jaren geleden werd de motor compleet gereviseerd door een Citroën specialist.
Opties:
- Clarion AM/FM radio met autoreverse cassetterecorder. Zowel de radio als de cassetterecorder werken nog prima.
- 4x elektrische ruiten
- centrale deurvergrendeling
- ABS
- velours GTi interieur
- originele GTi velgen
- Double "Morettes" ronde koplampen en originele brochure krijgt u er apart bij
- trekhaak
Wat is er de afgelopen jaren aan gebeurd?
2020
- vervangen achteruitrijschakelaar versnellingsbak
- revisie alternator
- vervangen temperatuursensor
- distributieriem
- waterpomp
- multiriem
- versnellingsbakolie verversing
- groot onderhoud
- nieuwe mistlampen
2021
- klein onderhoud
2022
- nieuwe tellerkabel boven + onder
- klein onderhoud
- 4x nieuwe Michelin MXV3-A banden
2023
- nieuwe startmotor
- nieuwe aanjager
- nieuwe dashboardverlichting (lampjes tellerbak)
- klein onderhoud
2024
- klein onderhoud
- reparatie handrem
Wat kan er nog beter?
- oliedrukmeter werkt niet meer sinds vervangen dashboardverlichting (vermoedelijk stekker los)
- de lak van de bumpers (zowel voor als achter) en spoiler begint los te laten
- de scharnieren van de hoedenplank zijn defect
Laatste opmerkingen keuring (juli 2024):
- staat voorruit (krassen)
- overlast/zweten (de retourleiding van servostuur lekt soms een drupje LHM, is nagekeken in garage tijdens onderhoud 2024 maar bleek slechts zeer miniem lek en nog niet de moeite om aan te pakken).
De kilometerstand is momenteel 212.000km maar nog oplopend want de auto wordt intussen nog "dagelijks" gebruikt.
Nog wat technische specificaties voor de freaks:
- XU9J4 1905 cc motor (idem Peugeot 405 mi16)
- vermogen: 160pk (116kW)
- koppel: 184Nm
- topsnelheid: 218km/u
- 0-100: 7,9 sec
- verbruik op de snelweg: 8 á 9 liter/100km
- gewicht leeg: 1075kg
De wagen is te bezichtigen in Kalmthout na afspraak.
Testrit door serieuze kandidaat koper is mogelijk, met mij erbij in het voertuig.
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 47.871,86
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 442,-
detailpage.leasing.additionalInformation
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Str. 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.