detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
129 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
02/1968
Carburant
Essence
Puissance
21 kW (29 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Autres
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Avant
- Portes
- 4
- N° d'annonce
- PM-67-97
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 129 000 km
- Année
- 02/1968
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 21 kW (29 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 602 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 2
- Poids à vide
- 610 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Blauw
Description
Deze Citroën Dyane D6, in de schitterende kleur Bleu Crystal, rolde op 13 februari 1968 van de band in de Citroën fabriek in Rennes. Oorspronkelijk verkocht in de Marne-vallei, aan een heer in Noyant-Villages – tussen Le Mans en Saumur. Hij is altijd in dezelfde streek gebleven.
Na het overlijden van de eerste eigenaar, kwam deze D6 terecht bij een echte liefhebber met een leuke collectie; een onberispelijke Acadiane "Reise Ente", een spiksplinternieuwe Ami 8, en diverse Dyane's, sommige in nieuwstaat. De Citroën garage waar de auto altijd zijn onderhoud kreeg (sticker achterklep), bestaat nog steeds, zij het onder een andere naam. De tweede eigenaar, uit de regio Saumur, heeft haar tot augustus 2023 gekoesterd in zijn verzameling.
Toen kwam ze naar Nederland! Een technische check en veel nieuwe onderdelen volgden, maar de charme van de jaren zestig bleef behouden. Motor, chassis, carrosserie, versnellingsbak, carburateur; alles origineel. De datum onder het asbakje (een noviteit in '68) komt overeen met twee weken vóór de productiedatum.
Op de website van de Franse Dyane club staat een artikel: "De D6, een mythe?". De AYA3-type D6, met zijn 602 cc, 28 pk M4-motor (altijd 12 volt!), werd alleen van januari tot maart 1968 met dat fraaie D6-logo geproduceerd. De 'D' zou geleend zijn van het DS-logo. Na 3 maanden kwam de "Dyane 6" (in het goud), maar de auto zelf bleef nagenoeg gelijk tot september 1968. In september kwam de nieuwe Dyane 6 met de 33 pk AK2-motor.
Al voorzien van een NL-kenteken en met het nodige werk uitgevoerd door een enthousiaste eigenaar, is hij op weg een leuke gebruiks-klassieker te worden. Aan jou de eer om deze zeldzame Dyane af te maken, geheel naar je eigen zin. Uiteraard kunnen we het – tegen een meerprijs – ook voor je doen.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Na het overlijden van de eerste eigenaar, kwam deze D6 terecht bij een echte liefhebber met een leuke collectie; een onberispelijke Acadiane "Reise Ente", een spiksplinternieuwe Ami 8, en diverse Dyane's, sommige in nieuwstaat. De Citroën garage waar de auto altijd zijn onderhoud kreeg (sticker achterklep), bestaat nog steeds, zij het onder een andere naam. De tweede eigenaar, uit de regio Saumur, heeft haar tot augustus 2023 gekoesterd in zijn verzameling.
Toen kwam ze naar Nederland! Een technische check en veel nieuwe onderdelen volgden, maar de charme van de jaren zestig bleef behouden. Motor, chassis, carrosserie, versnellingsbak, carburateur; alles origineel. De datum onder het asbakje (een noviteit in '68) komt overeen met twee weken vóór de productiedatum.
Op de website van de Franse Dyane club staat een artikel: "De D6, een mythe?". De AYA3-type D6, met zijn 602 cc, 28 pk M4-motor (altijd 12 volt!), werd alleen van januari tot maart 1968 met dat fraaie D6-logo geproduceerd. De 'D' zou geleend zijn van het DS-logo. Na 3 maanden kwam de "Dyane 6" (in het goud), maar de auto zelf bleef nagenoeg gelijk tot september 1968. In september kwam de nieuwe Dyane 6 met de 33 pk AK2-motor.
Al voorzien van een NL-kenteken en met het nodige werk uitgevoerd door een enthousiaste eigenaar, is hij op weg een leuke gebruiks-klassieker te worden. Aan jou de eer om deze zeldzame Dyane af te maken, geheel naar je eigen zin. Uiteraard kunnen we het – tegen een meerprijs – ook voor je doen.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Eendengarage Sander Aalderink
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 392,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 16.615,96
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelEendengarage Sander Aalderink
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2015InterlocuteurSander Aalderink
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.