detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
188 453 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
05/1973
Carburant
Essence
Puissance
131 kW (178 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 188 453 km
- Année
- 05/1973
- Propriétaires préc.
- 3
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 131 kW (178 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 670 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 520 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Climatisation
- Sellerie cuir
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Sécurité
- Direction assistée
- Phares directionnels
- Autres
- Pneus été
- Roue de secours
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Diva zoekt nieuwe partner: Citroën SM Injection Electronique te koop, i.v.m. overlijden eigenaar. Zichtbaar op leeftijd maar met een gezond hart.
De SM is een unieke auto; het resultaat van twee werelden die samensmolten in de vroege jaren ’70. In die tijd was Citroën korte tijd eigenaar van Maserati. De Citroën SM, met Frans ontwerp en Italiaanse motor werd gebouwd van 1970 tot en met 1975 en was zeer zeldzaam in Nederland omdat er destijds slechts 99 nieuw werden geleverd. Inmiddels zijn er ruim 200 in ons land. Vandaag de dag is de SM nog steeds een unieke auto die zijn tijd ver vooruit was. Toen al uitgevoerd met onder andere remschijven rondom, een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, genaamd DIRAVI, vijf versnellingsbak en het befaamde hydropneumatische veersysteem!
Deze SM is in mei 1973 nieuw geleverd aan de eerste Franse eigenaar (een piloot), in de kleur Beige Tholonet (AC085), met een zwart lederen interieur, getint glas en airconditioning.
De SM werd op enig moment zorgvuldig overgespoten in het huidige rood metallic. Deze kleur staat de SM prachtig en is waarschijnlijk geïnspireerd op de beroemde SM The RIG van Sylvia en Jerry Hathaway: Met deze speciale SM reed Sylvia Hathaway in Bonneville en El Mirage op zoutmeren maar liefst 323,682 km/u (in 1987).
De laatste Franse eigenaar, woonachtig in Hyères aan de Côtes d’Azur, heeft de SM meer dan 10 jaar in bezit gehad en in 2005 motor en versnellingsbak laten reviseren door de gerenommeerde Citroen SM specialist SM2A (bij km stand circa (1?)40.000. Hierbij hebben onder andere de belangrijke modificaties plaatsgevonden aan kleppen, distributiekettingen/-spanners en oliepomp.
In augustus 2007 is de SM door de eerste en enige Nederlandse eigenaar in één dag naar Nederland gereden (de eerste geregistreerde tellerstand in NL is van 27 september 2007 en bedraagt 42.254 km).
Zie eventueel www.letoirdestroispays.nl voor het reisverslag. In de ruim 16 jaar die volgen is er circa 148.000 km mee gereden; ongeveer gelijk aan de gereden km sinds revisie).
De SM is technisch in behoorlijk goede staat; carrosserie en interieur verdienen de nodige aandacht (lees: een restauratie resp. renovatie). Het is denkbaar om er een "rijdend project" van te maken.
De oorspronkelijke ontsteking is vervangen door een elektronische versie. De uitlaat is grotendeels van roestvrij staal. De afdekking van de koplampen, normaliter van glas, is vervangen door perspex.
Finnik Premium Autorapport beschikbaar.
De eerste 3 foto's zijn gemaakt in de periode 2007-2010. De overige foto's zijn van september 2024. Deze foto's kunnen in hogere resolutie per mail worden verzonden; meer foto's zijn beschikbaar.
Bezichtiging op afspraak mogelijk (alleen in de weekeinden). De SM bevindt zich in de omgeving van Breda.
Diva is looking for a new partner: Citroën SM Injection Electronique for sale, due to the death of the owner. Visibly aged but with a healthy heart.
This SM was delivered new in May 1973 to its first French owner (a pilot), in the colour Beige Tholonet (AC085), with a black leather interior, tinted glass and air conditioning.
At some point, the SM was carefully repainted in its current metallic red. This colour looks great on the SM and was probably inspired by Sylvia and Jerry Hathaway's famous SM The RIG: With this special SM, Sylvia Hathaway drove at Bonneville and El Mirage on salt lakes at a whopping 323,682 km/h (in 1987).
The last French owner, living in Hyères on the Côtes d'Azur, owned the SM for more than 10 years and in 2005 had the engine and gearbox overhauled by the renowned Citroen SM specialist SM2A (at approximately (1?)40,000. This included major modifications to valves, timing chains/ tensioners and oil pump.
In August 2007, the SM was driven to the Netherlands in one day by its first and only Dutch owner (the first registered odometer reading in NL is from 27 September 2007 and amounts to 42,254 km).
See www.letoirdestroispays.nl for the journey report. In the more than 16 years to follow, it has been driven about 148,000 km; which is about the number of km driven since the overhaul).
Technically, the SM is in pretty good condition; body and interior need attention (read: a restoration and renovation). It is conceivable to turn it into a ‘driving project’.
The original ignition has been replaced by an electronic one. The exhaust is mostly stainless steel. The headlamp covers, normally made of glass, have been replaced with plexyglass.
Finnik Premium Car Report available.
The first 3 photos are from 2007-2010. The remaining photos are from September 2024. These photos can be emailed in higher resolution; more photos are available.
Viewing possible by appointment (weekends only). The SM is located in the Breda area.
De SM is een unieke auto; het resultaat van twee werelden die samensmolten in de vroege jaren ’70. In die tijd was Citroën korte tijd eigenaar van Maserati. De Citroën SM, met Frans ontwerp en Italiaanse motor werd gebouwd van 1970 tot en met 1975 en was zeer zeldzaam in Nederland omdat er destijds slechts 99 nieuw werden geleverd. Inmiddels zijn er ruim 200 in ons land. Vandaag de dag is de SM nog steeds een unieke auto die zijn tijd ver vooruit was. Toen al uitgevoerd met onder andere remschijven rondom, een snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, genaamd DIRAVI, vijf versnellingsbak en het befaamde hydropneumatische veersysteem!
Deze SM is in mei 1973 nieuw geleverd aan de eerste Franse eigenaar (een piloot), in de kleur Beige Tholonet (AC085), met een zwart lederen interieur, getint glas en airconditioning.
De SM werd op enig moment zorgvuldig overgespoten in het huidige rood metallic. Deze kleur staat de SM prachtig en is waarschijnlijk geïnspireerd op de beroemde SM The RIG van Sylvia en Jerry Hathaway: Met deze speciale SM reed Sylvia Hathaway in Bonneville en El Mirage op zoutmeren maar liefst 323,682 km/u (in 1987).
De laatste Franse eigenaar, woonachtig in Hyères aan de Côtes d’Azur, heeft de SM meer dan 10 jaar in bezit gehad en in 2005 motor en versnellingsbak laten reviseren door de gerenommeerde Citroen SM specialist SM2A (bij km stand circa (1?)40.000. Hierbij hebben onder andere de belangrijke modificaties plaatsgevonden aan kleppen, distributiekettingen/-spanners en oliepomp.
In augustus 2007 is de SM door de eerste en enige Nederlandse eigenaar in één dag naar Nederland gereden (de eerste geregistreerde tellerstand in NL is van 27 september 2007 en bedraagt 42.254 km).
Zie eventueel www.letoirdestroispays.nl voor het reisverslag. In de ruim 16 jaar die volgen is er circa 148.000 km mee gereden; ongeveer gelijk aan de gereden km sinds revisie).
De SM is technisch in behoorlijk goede staat; carrosserie en interieur verdienen de nodige aandacht (lees: een restauratie resp. renovatie). Het is denkbaar om er een "rijdend project" van te maken.
De oorspronkelijke ontsteking is vervangen door een elektronische versie. De uitlaat is grotendeels van roestvrij staal. De afdekking van de koplampen, normaliter van glas, is vervangen door perspex.
Finnik Premium Autorapport beschikbaar.
De eerste 3 foto's zijn gemaakt in de periode 2007-2010. De overige foto's zijn van september 2024. Deze foto's kunnen in hogere resolutie per mail worden verzonden; meer foto's zijn beschikbaar.
Bezichtiging op afspraak mogelijk (alleen in de weekeinden). De SM bevindt zich in de omgeving van Breda.
Diva is looking for a new partner: Citroën SM Injection Electronique for sale, due to the death of the owner. Visibly aged but with a healthy heart.
This SM was delivered new in May 1973 to its first French owner (a pilot), in the colour Beige Tholonet (AC085), with a black leather interior, tinted glass and air conditioning.
At some point, the SM was carefully repainted in its current metallic red. This colour looks great on the SM and was probably inspired by Sylvia and Jerry Hathaway's famous SM The RIG: With this special SM, Sylvia Hathaway drove at Bonneville and El Mirage on salt lakes at a whopping 323,682 km/h (in 1987).
The last French owner, living in Hyères on the Côtes d'Azur, owned the SM for more than 10 years and in 2005 had the engine and gearbox overhauled by the renowned Citroen SM specialist SM2A (at approximately (1?)40,000. This included major modifications to valves, timing chains/ tensioners and oil pump.
In August 2007, the SM was driven to the Netherlands in one day by its first and only Dutch owner (the first registered odometer reading in NL is from 27 September 2007 and amounts to 42,254 km).
See www.letoirdestroispays.nl for the journey report. In the more than 16 years to follow, it has been driven about 148,000 km; which is about the number of km driven since the overhaul).
Technically, the SM is in pretty good condition; body and interior need attention (read: a restoration and renovation). It is conceivable to turn it into a ‘driving project’.
The original ignition has been replaced by an electronic one. The exhaust is mostly stainless steel. The headlamp covers, normally made of glass, have been replaced with plexyglass.
Finnik Premium Car Report available.
The first 3 photos are from 2007-2010. The remaining photos are from September 2024. These photos can be emailed in higher resolution; more photos are available.
Viewing possible by appointment (weekends only). The SM is located in the Breda area.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.000,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.000,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 1.099,20
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,46
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 24 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 45,80
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Stellantis Bank SA Niederlassung Deutschland, Siemensstraße 10, 63263 Neu-Isenburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.