detailpage.leasing.tip.text
Ferrari 296 GTB3.0 V6 | Daytona Racing Seats | Lift | JBL | Carbo
€ 329 500,-1, 5
TVA comprise
Autobedrijf Wim Prins
Kilométrage
2 744 km
Transmission
Boîte automatique
Année
07/2024
Carburant
Essence
Puissance
610 kW (829 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- Garantie
- Oui
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 2 744 km
- Année
- 07/2024
- Contrôle technique
- Nouveau
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 610 kW (829 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 2 992 cm³
- Vitesses
- 8
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 470 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Affichage tête haute
- Capteurs d'aide au stationnement arrière
- Capteurs d'aide au stationnement avant
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Divertissement / Médias
- Android Auto
- Apple CarPlay
- Chargeur smartphone à induction
- Sécurité
- ABS
- Alarme
- Anti-démarrage
- Anti-patinage
- Avertisseur d'angle mort
- Régulateur de distance
- Autres
- Déflecteur
- Jantes alliage (20")
- Rétroviseur intérieur anti-éblouissement automatique
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Couleur originale
- Rood
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir partiel
Description
Ferrari 296 GTB Rosso Corsa
Niets zo vurig als Ferrari rood. Traditie ontmoet toekomst in geval deze weergaloos geconfigureerde 296 GTB, compleet met Rosso Corsa kostuum, veel Alcantara en heuse Daytona Carbon Racing Seats… Wat er modern is aan een rode Ferrari met klassiek Daytona patroon? Een heleboel! Zo bevatten de lichtgewicht kuipstoelen tevens een Racing Seat Lifter voor de perfecte zitpositie, en wordt de bodemvrijheid middels een Front Lift systeem elektronisch opgekrikt voor het schadevrij nemen van verkeersdrempels. Een Surround View Camera, Front Radar, Head-up Display en carbon interieurpakket inclusief LED Shift Indicator duiden eveneens op moderne technologie. Al weet vooral de V6 Hybrid aandrijflijn ons in dat opzicht weg te blazen. Letterlijk, mede dankzij innovatieve elektro- én dubbele turbopower razen er – met u achter het stuur – straks 830 steigerende paarden over het asfalt. Althans, we gaan ervanuit dat ‘half gas’ niet in uw vocabulaire voorkomt… Kortom, JBL audio uit, 3.0 liter 6-cilinder aan en gáán met die Rosso Italiaan! Via een Passenger Display gunt u de bijrijder ook meteen wat te kijken, aangezien de wereld om jullie heen toch in een hoog tempo voorbijflitst. Wie durft een ultieme poging te wagen in deze bloedmooie Ferrari 296 GTB, exclusief voor puristen?
Exterieur
Koopjesjagers zullen het niet gauw in de Ferrari-hoek zoeken. Toch kan deze 296 GTB als financieel aantrekkelijk worden gezien, refererend aan de nieuwwaarde van 395.000 euro… Wat u voor 65.500 euro minder investeren terugkrijgt is een smetteloze BTW-auto inclusief verpletterende uitstraling. Dit heeft de Rosso Corsa supercar uiteraard te danken aan een even strakke als opwindende styling, een knalrood kostuum en prikkelende Giallo exterieurdetails – waaronder in de vorm van remklauwen die achter schitterende Diamond Polished Forged Wheels pronken. Het minimalistische dubbele 5-spaakdesign zorgt ervoor dat omstanders vrij uitzicht hebben op de indrukwekkende zadels in originele Ferrari-kleur. In de naafdoppen en Scuderia Shields op de voorste schermen wordt het geel subtiel doorgetrokken. Daarnaast beschikt de vurige Prancing Horse over een centraal gepositioneerd dubbel uitlaatsysteem inclusief zwarte finish. Hoeft u zich ook niet druk te maken dat het eindstuk na een beetje een bloedstollende rit weer opnieuw moet worden opgepoetst. Zwart blijft hij namelijk toch wel!
Interieur
En óf dit een voorbode is op de aankleding van de 296 GTB cockpit: Nero voert als vanouds de boventoon, en wordt op een typische Ferrari manier afgewisseld met Rosso details. Interessant is de combinatie leder / Alcantara, alsmede het royale gebruik van koolstofvezel. Plaatsnemen doet u bijvoorbeeld op heuse Daytona Carbon Racing Seats inclusief klassieke patches en een Racing Seat Lifter voor het verkrijgen van de ultieme zitpositie. Voor Rosso contraststiksels moet u een blik werpen op de half Alcantara, half lederen midden-/tunnelconsole, dito deurpanelen en het carbon stuurwiel. Laatstgenoemde bevat bovendien een LED Shift Indicator om de coureursaspiraties maximaal te voeden. Verder zijn ook de schakelflippers erachter én de dashboard inserts carbon uitgevoerd, terwijl de onderzijde van het dashboard juist weer een Nero Alcantara finish heeft. De dakhemel is op zijn beurt bekleed met Nero leder. U mist Rosso stikselswerk in de Daytona kuipstoelen? Daar ziet u onderweg toch niets van. En anders vangen de gestikte Rosso Cavallino’s in de hoofdsteunen het gemis wel in stijl op. Reken maar dat u tijdens accelereren vaak in aanraking komt met de rode raspaardjes!
Opties & extra’s
Zodra de ideale zithoogte dankzij de gewilde Racing Seat Lifter is bereikt, en de afstand tot het carbon stuurwiel + de geperforeerde aluminium pedalen perfect is, is er geen weg meer terug. De Carbon Racing Seats weten als geen ander hoe de inzittenden in het gareel te houden wanneer u er een sport van maakt om de LED’s in het lichtgewicht sportstuur zoveel mogelijk te laten oplichten. Maar u hoeft zich natuurlijk niet altijd te ‘misdragen’ in de Ferrari 296 GTB: een Front Radar met Adaptive Cruise Control helpt het snelle naderen van voorliggers maximaal te controleren, terwijl het vernuftige Front Lift System als het even kan voorkomt dat het vlijmscherpe front in aanraking komt met bijvoorbeeld verkeersdrempels. Gaat de snelheid nog verder omlaag, dan komt de Surround View Camera uitstekend van pas. Adaptieve koplampen en een Head-up Display dragen eveneens bij aan het zien en gezien worden in de Gran Turismo Berlinetta. De combinatie JBL Sound System, Apple CarPlay en Wireless Phone Charger zal door de audiofiel worden geprezen. Al zijn er altijd 830 redenen aan boord om dit alles uit te schakelen…
Techniek & performance
Zoveel steigerende paarden gaan namelijk schuil achter de 2 zetels. Ook de 740 Newtonmeters aan koppel komen voort uit de geavanceerde 3,0 liter V6 Hybrid aandrijflijn. Zonder elektromotor moet de 296 GTB het doen met 663 pk. Om de 0-100 km/h acceleratie binnen 2,9 te kunnen voltooien en een topsnelheid van 330 km/h te halen is echter meer nodig. Minstens zo geavanceerd is de aerodynamica die met name ónder de Italiaanse supercar verscholen zit à la Formule 1: 10% méér downforce in Low Drag modus en nog eens 100 kg extra neerwaartse druk met de Active HD-spoiler ingeschakeld resulteert in een adembenemende wegligging. En zo vormen looks en performance een 100% match… Wie durft?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2022 - 2024
Technische informatie
Koppel: 740 Nm
Wielbasis: 260 cm
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 330 km/u
Milieu
Energielabel: E
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Fabrieksgarantie: Ja
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
Niets zo vurig als Ferrari rood. Traditie ontmoet toekomst in geval deze weergaloos geconfigureerde 296 GTB, compleet met Rosso Corsa kostuum, veel Alcantara en heuse Daytona Carbon Racing Seats… Wat er modern is aan een rode Ferrari met klassiek Daytona patroon? Een heleboel! Zo bevatten de lichtgewicht kuipstoelen tevens een Racing Seat Lifter voor de perfecte zitpositie, en wordt de bodemvrijheid middels een Front Lift systeem elektronisch opgekrikt voor het schadevrij nemen van verkeersdrempels. Een Surround View Camera, Front Radar, Head-up Display en carbon interieurpakket inclusief LED Shift Indicator duiden eveneens op moderne technologie. Al weet vooral de V6 Hybrid aandrijflijn ons in dat opzicht weg te blazen. Letterlijk, mede dankzij innovatieve elektro- én dubbele turbopower razen er – met u achter het stuur – straks 830 steigerende paarden over het asfalt. Althans, we gaan ervanuit dat ‘half gas’ niet in uw vocabulaire voorkomt… Kortom, JBL audio uit, 3.0 liter 6-cilinder aan en gáán met die Rosso Italiaan! Via een Passenger Display gunt u de bijrijder ook meteen wat te kijken, aangezien de wereld om jullie heen toch in een hoog tempo voorbijflitst. Wie durft een ultieme poging te wagen in deze bloedmooie Ferrari 296 GTB, exclusief voor puristen?
Exterieur
Koopjesjagers zullen het niet gauw in de Ferrari-hoek zoeken. Toch kan deze 296 GTB als financieel aantrekkelijk worden gezien, refererend aan de nieuwwaarde van 395.000 euro… Wat u voor 65.500 euro minder investeren terugkrijgt is een smetteloze BTW-auto inclusief verpletterende uitstraling. Dit heeft de Rosso Corsa supercar uiteraard te danken aan een even strakke als opwindende styling, een knalrood kostuum en prikkelende Giallo exterieurdetails – waaronder in de vorm van remklauwen die achter schitterende Diamond Polished Forged Wheels pronken. Het minimalistische dubbele 5-spaakdesign zorgt ervoor dat omstanders vrij uitzicht hebben op de indrukwekkende zadels in originele Ferrari-kleur. In de naafdoppen en Scuderia Shields op de voorste schermen wordt het geel subtiel doorgetrokken. Daarnaast beschikt de vurige Prancing Horse over een centraal gepositioneerd dubbel uitlaatsysteem inclusief zwarte finish. Hoeft u zich ook niet druk te maken dat het eindstuk na een beetje een bloedstollende rit weer opnieuw moet worden opgepoetst. Zwart blijft hij namelijk toch wel!
Interieur
En óf dit een voorbode is op de aankleding van de 296 GTB cockpit: Nero voert als vanouds de boventoon, en wordt op een typische Ferrari manier afgewisseld met Rosso details. Interessant is de combinatie leder / Alcantara, alsmede het royale gebruik van koolstofvezel. Plaatsnemen doet u bijvoorbeeld op heuse Daytona Carbon Racing Seats inclusief klassieke patches en een Racing Seat Lifter voor het verkrijgen van de ultieme zitpositie. Voor Rosso contraststiksels moet u een blik werpen op de half Alcantara, half lederen midden-/tunnelconsole, dito deurpanelen en het carbon stuurwiel. Laatstgenoemde bevat bovendien een LED Shift Indicator om de coureursaspiraties maximaal te voeden. Verder zijn ook de schakelflippers erachter én de dashboard inserts carbon uitgevoerd, terwijl de onderzijde van het dashboard juist weer een Nero Alcantara finish heeft. De dakhemel is op zijn beurt bekleed met Nero leder. U mist Rosso stikselswerk in de Daytona kuipstoelen? Daar ziet u onderweg toch niets van. En anders vangen de gestikte Rosso Cavallino’s in de hoofdsteunen het gemis wel in stijl op. Reken maar dat u tijdens accelereren vaak in aanraking komt met de rode raspaardjes!
Opties & extra’s
Zodra de ideale zithoogte dankzij de gewilde Racing Seat Lifter is bereikt, en de afstand tot het carbon stuurwiel + de geperforeerde aluminium pedalen perfect is, is er geen weg meer terug. De Carbon Racing Seats weten als geen ander hoe de inzittenden in het gareel te houden wanneer u er een sport van maakt om de LED’s in het lichtgewicht sportstuur zoveel mogelijk te laten oplichten. Maar u hoeft zich natuurlijk niet altijd te ‘misdragen’ in de Ferrari 296 GTB: een Front Radar met Adaptive Cruise Control helpt het snelle naderen van voorliggers maximaal te controleren, terwijl het vernuftige Front Lift System als het even kan voorkomt dat het vlijmscherpe front in aanraking komt met bijvoorbeeld verkeersdrempels. Gaat de snelheid nog verder omlaag, dan komt de Surround View Camera uitstekend van pas. Adaptieve koplampen en een Head-up Display dragen eveneens bij aan het zien en gezien worden in de Gran Turismo Berlinetta. De combinatie JBL Sound System, Apple CarPlay en Wireless Phone Charger zal door de audiofiel worden geprezen. Al zijn er altijd 830 redenen aan boord om dit alles uit te schakelen…
Techniek & performance
Zoveel steigerende paarden gaan namelijk schuil achter de 2 zetels. Ook de 740 Newtonmeters aan koppel komen voort uit de geavanceerde 3,0 liter V6 Hybrid aandrijflijn. Zonder elektromotor moet de 296 GTB het doen met 663 pk. Om de 0-100 km/h acceleratie binnen 2,9 te kunnen voltooien en een topsnelheid van 330 km/h te halen is echter meer nodig. Minstens zo geavanceerd is de aerodynamica die met name ónder de Italiaanse supercar verscholen zit à la Formule 1: 10% méér downforce in Low Drag modus en nog eens 100 kg extra neerwaartse druk met de Active HD-spoiler ingeschakeld resulteert in een adembenemende wegligging. En zo vormen looks en performance een 100% match… Wie durft?
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: jan. 2022 - 2024
Technische informatie
Koppel: 740 Nm
Wielbasis: 260 cm
Acceleratie (0-100): 2,9 s
Topsnelheid: 330 km/u
Milieu
Energielabel: E
Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: geen
Garantie
Fabrieksgarantie: Ja
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterspoiler
- Adaptieve koplampen
- Elektronisch Sper Differentieel
- Giallo remklauwen
- Scuderia emblemem
Infotainment
- JBL audio
- Surround view camera
Interieur
- Alcantara deurpanelen
- Carbon interieur-afwerking
- Carbon stuurwiel
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- binnen/buitenspiegel aut. dimmend
- Carbon exterieur delen
- Connected services
- diffusor
- lederen bekleding bicolor
- Oplaadmogelijkheid
- Suspension Lifter
Leasing
detailpage.leasing.title Autobedrijf Wim Prins
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.295,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 195,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.490,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 14.364,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,5
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 399,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Ford Bank GmbH, Henry-Ford-Straße 1, 50735 Köln
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelAutobedrijf Wim Prins
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2002InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.