Passer au contenu principal
Pour cause de maintenance, AutoScout24 est accessible de manière limitée. Cela concerne quelques fonctions, comme par exemple la prise de contact avec les vendeurs, la connexion à votre compte ou la gestion de vos véhicules en vente.

Ferrari Dino GT4
208 Very nice condition, Previously restored, Well

BRUMMEN, NL
€ 64 950,-5
Gallery Aaldering
Kilométrage
31 088 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1976
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel

Données de base

Carrosserie
Coupé
État
Ancêtre
Portes
2
N° d'annonce
RZ-ZH-28

Historique du véhicule

Kilométrage
Année
06/1976

Caractéristiques Techniques

Transmission
Boîte manuelle
Vitesses
5

Consommation énergétique

Carburant
Essence
Émissions de CO2
0 g/km (mixte)

Couleur et Garnissage Intérieur

Couleur extérieure
Bleu
Couleur originale
Blauw
La couleur de l'intérieur
Beige
Intérieur
Cuir partiel

Description

Begin jaren '70 werkt Ferrari aan een opvolger voor de Dino 246. De schitterende, door Pininfarina ontworpen, compacte tweezitter met middenmotor is qua ontwerp ingehaald door de concurrentie, die in deze periode massaal voor strakke lijnen gaat. En dus moet het project over een geheel andere boeg. Bertone wordt op het hoofdkantoor van Ferrari uitgenodigd en de krabbel voor het nieuwe project is snel gezet.
Gandini, dan werkzaam bij Bertone, tekent de 308 GT4. Geen lijn is hetzelfde als bij diens voorganger maar het concept blijft hetzelfde: een compacte sportwagen met middenmotor. Waar de 206 en 246 Dino een zescilinder hebben is er bij de 308 GT4 en later 208 GT4 een achtpitter achter de vier zitplaatsen te vinden.
Aanvankelijk draagt het model het Dino-logo en is het steigerende paard niet op de auto te vinden maar vanaf 1976 wordt de twee-plus-twee-zitter dan eindelijk verkocht als Ferrari, met logo's van Ferrari op de carrosserie, de wielen en het stuur.
Jarenlang zijn de 208 GT4 en 308 GT4 ondergewaardeerd maar de laatste jaren is dat compleet anders. Steeds meer liefhebbers weten de prachtige Gandini-creatie op waarde te schatten en dat vertaalt zich in een groeiende waardering van het model.

Nieuw in onze voorraad is deze zeer fraaie 208 GT4, in de kleur Azzurro met stijlvol naturelkleurig interieur met blauwe details. De auto werd geleverd in juni 1976 en dus betreft het hier een versie die van origine al de Ferrari-logo's draagt. De auto verkeert in een bijzonder keurige staat, mede te verklaren door het feit dat de auto in het verleden al eens geheel gerestaureerd én gereviseerd. Daarna is de auto gekoesterd en slechts selectief gebruikt, waardoor de conditie zich nog altijd als 'erg fraai' laat omschrijven.

De carrosserie van de Dino staat keurig in de lak, met een mooie diepe glans en weinig tot geen gebruikerssporen. De portieren sluiten keurig en passingen zijn allemaal erg net. Ook de carrosserienaden zijn allemaal mooi gelijk en recht. Chroomwerk verkeert in een uitstekende conditie en datzelfde geldt ook voor de fraaie lichtmetalen wielen die geen beschadigingen hebben.
Een blik in het interieur zorgt niet voor vervelende verrassingen. De bekleding is grotendeels origineel en in mooie conditie, waarbij de blauwe middendelen van de stoelen uitstekend passen bij de originele blauwe vloerbekleding. Een uitstraling die helemaal past bij de jaren '70. De stoelen zijn keurig en zitten prettig omsluitend.
Het dashboard is volledig functioneel en bovendien zeer mooi met een forse hoeveelheid meters en instrumenten. Ook de bedieningselementen werken naar behoren, waarbij een groot deel is ondergebracht op het dashboard en een deel, dat Ferrari daar niet meer kwijtraakte, in de middentunnel. Daar is ook de origineel fabrieks-af geleverde Borletti airconditioning te vinden.

Deze Dino is voorzien van de V8 met slechts 1.990 cc inhoud. Een uitvoering die speciaal voor de Italiaanse markt werd geïntroduceerd, vanwege het belastingsysteem dat niet gunstig uitpakte voor motoren met meer dan 2 liter inhoud. Met 180 pk mag het dan niet de snelste Ferrari ooit zijn, de wegligging en beleving zijn van ongekend niveau. Een Dino GT4 rijdt bijzonder goed en deze 208 is daar geen uitzondering op. De 208 is door het geringe gewicht overigens nog altijd een zeer vlotte auto, maar de prestaties worden simpelweg overtroffen door het rijplezier.

De Ferrari heeft na de restauratie altijd keurig het onderhoud gehad dat hij verdient. Daardoor is de 208 GT4 prima bij qua technische staat en zijn er geen noemenswaardige zaken die aandacht behoeven. Na decennia het ondergeschoven kindje te zijn geweest is het nu aan de Dino om in het middelpunt van de belangstelling te staan: dat geldt zeker voor deze erg frisse 208 GT4!

Meer informatie

BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Leasing

shared.leasing.targetGroupPrivate

detailpage.leasing.title Gallery Aaldering

detailpage.leasing.oneTimeCosts

detailpage.leasing.configurator.downPayment
€ 0,-
shared.listItem.leasing.transferCost
Keine Angabe
shared.listItem.leasing.registrationCost
Enthalten
detailpage.leasing.total
€ 0,-

detailpage.leasing.generalData

detailpage.leasing.totalLeaseAmount
€ 12.384,-
detailpage.leasing.contractType
Kilometerleasing
detailpage.leasing.mileage p.a.
10.000 km
detailpage.leasing.leasingFactor
2,08

detailpage.leasing.monthlyCosts

detailpage.leasing.duration
48 Monate
detailpage.leasing.monthlyInstallment
€ 258,-

detailpage.leasing.additionalInformation

detailpage.leasing.tip.headline

detailpage.leasing.tip.text

detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig

Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.



Vendeur

Professionnel
Gallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016
InterlocuteurAfdeling verkoop

  1. TVA déductible
  2. Prix du concessionnaire
  3. Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
  4. Prix public final incluant tous les frais et taxes.
  5. Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
{"zip":"NL6971 AP","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Ferrari","did":"10902","stmil":"31088","gear":"M","stmod":"Dino GT4","cost":"64950","stmon":"6","styea":"1976","ken":"RZ-ZH-28","make":"27","ad":"dealer","vat":"0","art":"3","carby":"0","buyonline":"false","fr":"3","model":"18289","mia":"false","miles":"3","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/7db5c036-7fc7-4e64-b97f-22af62c42076_4d9308b6-e82b-467a-b993-b42615fe9f3c.jpg/720x540.webp","price":"8","rnd":"24","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","acc":"U","type":"O","atsd":"","zip2":"6971 AP","articleType":"C","cockpit":"F"}