detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
46 790 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1972
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- FO-99-80
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 46 790 km
- Année
- 01/1972
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Blauw
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Tissu
Description
Bij Gallery Aaldering hebben we dikwijls iconen in de collectie, maar laatst hadden we een televisie-uitzending met twee hele bijzondere iconen uit de jaren 70: de Ford Capri RS2600 en de BMW 2002 Turbo. Beide auto’s hebben zo’n legendarische status opgebouwd, dat ze voor eeuwig in de geschiedenisboeken gelden als belangrijke auto’s van de jaren 70.
De Carpi RS2600 is een ontzettend spannende auto, verpakt in een carrosserie die typisch jaren 70 is en sensationele gevoelens oproept bij de autoliefhebber. De Ford Capri RS2600 uit 1972 is een legendarische sportcoupé, die de belofte van rijplezier en prestatie keer op keer waarmaakt.
Ford had in de VS grote successen met de Mustang. Door dit succes introduceerde Ford in 1968 de Capri op de Europese markt, 'de auto die je jezelf altijd hebt beloofd'. De innovatieve fastback-styling van de Capri was een relatief nieuwe richting voor Ford, maar onderhuids bleef de auto typisch Ford, met gedeelde motoren, versnellingsbakken en vele andere componenten uit de rest van het assortiment, hoewel de motoren in de Britse en Duitse versies enigszins verschilden.
Ford voerde op dat moment een uitgebreid competitieprogramma uit, waarbij de Britse ‘afdeling’ zich concentreerde op de ontwikkeling van de Escort voor rally- en circuitdoeleinden. Jochen Neerpasch, hoofd van de Motorsportafdeling in Keulen, kreeg de opdracht om te beginnen met de ontwikkeling van de Capri voor de racerij. Bekend als de 'RS2600', zou deze gebaseerd zijn op de 2600GT, het topmodel van Ford Duitsland in die tijd. Een aantal successen, waaronder klassenoverwinningen, werden behaald in internationale rally's in 1969, maar het werd al vrij snel duidelijk dat het grootste potentieel van de auto lag op een raceauto voor het circuit.
In Group 2-racetrim werd de door Weslake ontwikkelde V6-motor van de RS2600 vergroot tot 2.995 cc en uitgerust met Kugelfischer brandstofinjectie en dry sump smering. De ophanging, remmen en wielen werden gemodificeerd en de carrosserie werd door het uitgebreide gebruik van glasvezelpanelen lichter gemaakt. Een ZF-versnellingsbak was standaarduitrusting op de raceversie van de RS2600, terwijl de productieversie, die alleen met linksgestuurde besturing beschikbaar was, de 2,6 liter motor met 150 pk behield. Op het circuit kwam de grootste prestatie van de RS2600 in 1972, toen fabriekscoureur Jochen Mass, die later een succesvolle Formule 1-coureur zou zijn, aan het einde van het seizoen werd gekroond tot Europees Toerwagenkampioen.
Deze specifieke Ford Capri RS2600 uit 1972 verkeert in een goede en verzorgde staat en representeert deze iconische jaren 70 auto op fraaie wijze. De auto is in het verleden gerestaureerd en gereviseerd en heeft een frisse uitstraling met de correcte details, die zo belangrijk zijn bij een RS2600. Het exterieur is afgewerkt met een fraaie lak in nette staat verkerend. De carrosserie is vrij van noemenswaardige beschadigingen en de lijnen van de Capri worden perfect geaccentueerd door de authentieke afwerking.
Het interieur biedt een sportieve rijervaring. De stoelen en bekleding zijn in prima staat, zonder enige tekenen van slijtage. Het dashboard, de deurpanelen en zelfs de vloermatten ogen fris en zijn vrij van noemenswaardige gebruikerssporen.
Onder de motorkap ligt de beroemde V6 motor met 150 pk, die niet alleen soepel en krachtig loopt, maar ook een sensationele rijervaring biedt en die je meeneemt naar een vervlogen tijdperk van pure en rauwe rijbeleving. De handgeschakelde versnellingsbak schakelt moeiteloos en draagt bij aan het sportieve karakter van deze Capri. De ophanging en het stuurgedrag zijn solide, wat elke rit een genot maakt.
Dit exemplaar is voorzien van authentieke details, zowel aan de buitenkant, het interieur als het mechanische gedeelte. Bij de Capri leveren we diverse facturen van onderhoudswerkzaamheden en van de onderdelen. Het is een unieke kans om een stukje autogeschiedenis van de jaren 70 te bezitten, die inmiddels legendarische status bereikt heeft.
Heeft u interesse in deze fraaie Ford Capri RS2600? Neem vandaag nog contact met ons op, wij helpen u graag verder. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering, sinds 1975 actief. Wij hebben jarenlange ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Carpi RS2600 is een ontzettend spannende auto, verpakt in een carrosserie die typisch jaren 70 is en sensationele gevoelens oproept bij de autoliefhebber. De Ford Capri RS2600 uit 1972 is een legendarische sportcoupé, die de belofte van rijplezier en prestatie keer op keer waarmaakt.
Ford had in de VS grote successen met de Mustang. Door dit succes introduceerde Ford in 1968 de Capri op de Europese markt, 'de auto die je jezelf altijd hebt beloofd'. De innovatieve fastback-styling van de Capri was een relatief nieuwe richting voor Ford, maar onderhuids bleef de auto typisch Ford, met gedeelde motoren, versnellingsbakken en vele andere componenten uit de rest van het assortiment, hoewel de motoren in de Britse en Duitse versies enigszins verschilden.
Ford voerde op dat moment een uitgebreid competitieprogramma uit, waarbij de Britse ‘afdeling’ zich concentreerde op de ontwikkeling van de Escort voor rally- en circuitdoeleinden. Jochen Neerpasch, hoofd van de Motorsportafdeling in Keulen, kreeg de opdracht om te beginnen met de ontwikkeling van de Capri voor de racerij. Bekend als de 'RS2600', zou deze gebaseerd zijn op de 2600GT, het topmodel van Ford Duitsland in die tijd. Een aantal successen, waaronder klassenoverwinningen, werden behaald in internationale rally's in 1969, maar het werd al vrij snel duidelijk dat het grootste potentieel van de auto lag op een raceauto voor het circuit.
In Group 2-racetrim werd de door Weslake ontwikkelde V6-motor van de RS2600 vergroot tot 2.995 cc en uitgerust met Kugelfischer brandstofinjectie en dry sump smering. De ophanging, remmen en wielen werden gemodificeerd en de carrosserie werd door het uitgebreide gebruik van glasvezelpanelen lichter gemaakt. Een ZF-versnellingsbak was standaarduitrusting op de raceversie van de RS2600, terwijl de productieversie, die alleen met linksgestuurde besturing beschikbaar was, de 2,6 liter motor met 150 pk behield. Op het circuit kwam de grootste prestatie van de RS2600 in 1972, toen fabriekscoureur Jochen Mass, die later een succesvolle Formule 1-coureur zou zijn, aan het einde van het seizoen werd gekroond tot Europees Toerwagenkampioen.
Deze specifieke Ford Capri RS2600 uit 1972 verkeert in een goede en verzorgde staat en representeert deze iconische jaren 70 auto op fraaie wijze. De auto is in het verleden gerestaureerd en gereviseerd en heeft een frisse uitstraling met de correcte details, die zo belangrijk zijn bij een RS2600. Het exterieur is afgewerkt met een fraaie lak in nette staat verkerend. De carrosserie is vrij van noemenswaardige beschadigingen en de lijnen van de Capri worden perfect geaccentueerd door de authentieke afwerking.
Het interieur biedt een sportieve rijervaring. De stoelen en bekleding zijn in prima staat, zonder enige tekenen van slijtage. Het dashboard, de deurpanelen en zelfs de vloermatten ogen fris en zijn vrij van noemenswaardige gebruikerssporen.
Onder de motorkap ligt de beroemde V6 motor met 150 pk, die niet alleen soepel en krachtig loopt, maar ook een sensationele rijervaring biedt en die je meeneemt naar een vervlogen tijdperk van pure en rauwe rijbeleving. De handgeschakelde versnellingsbak schakelt moeiteloos en draagt bij aan het sportieve karakter van deze Capri. De ophanging en het stuurgedrag zijn solide, wat elke rit een genot maakt.
Dit exemplaar is voorzien van authentieke details, zowel aan de buitenkant, het interieur als het mechanische gedeelte. Bij de Capri leveren we diverse facturen van onderhoudswerkzaamheden en van de onderdelen. Het is een unieke kans om een stukje autogeschiedenis van de jaren 70 te bezitten, die inmiddels legendarische status bereikt heeft.
Heeft u interesse in deze fraaie Ford Capri RS2600? Neem vandaag nog contact met ons op, wij helpen u graag verder. U bent van harte welkom bij Gallery Aaldering, sinds 1975 actief. Wij hebben jarenlange ervaring met het wereldwijd exporteren van onze voertuigen, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Gallery Aaldering
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.150,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.150,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 17.232,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,76
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 359,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0797
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0321
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.