detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
11 600 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1988
Carburant
Essence
Puissance
147 kW (200 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 2
- Portes
- 3
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 11 600 km
- Année
- 06/1988
- Contrôle technique
- 06/2026
- Véhicule non fumeur
- Oui
- Récent changement de la courroie de distribution
- 06/2024
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 147 kW (200 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 000 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 940 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Hayon arrière électrique
- Toit ouvrant
- Vitres électriques
- Divertissement / Médias
- Bluetooth
- Radio
- Autres
- Déflecteur
- Sièges sport
- Suspension sport
- Tuning
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Or
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Tissu
Description
Te koop: Ford Escort XR3i bouwjaar 1988 origineel Nederlandse auto………..
Maar:
Motorblok vervangen door een 2.0 ZVH turbo. Zelf gebouwd, loopt op MFI injectie (KE Jetronic) van de Escort RS Turbo. Vermogen onbekend, nooit op een testbank geweest. Theoretisch ergens tussen de 200 en 250 pk bij 1 bar turbodruk.
Potentieel véél meer vermogen realiseerbaar door ombouw naar EFI injectie!
Originele XR3i blok is nog aanwezig en kan eventueel met de auto mee (wordt niet los verkocht).
Onderstel en remmen aangepast.
Zeldzaam harde carosserie, laatste 20 jaar alleen binnen gestaan en met droog weer gereden. Professioneel gespoten in BMW Phoenix Gelb (BMW E46 M3 kleur).
Bumpers gecleaned (sierstrip dichtgemaakt) spec 90 spoiler.
Staat op OZ Superturismo wielen in 16” met nieuwe Toyo banden. Set RS Turbo wielen met oude banden is ook aanwezig.
Interieur is voorzien van 2 Sparco kuipstoelen en een rolbeugel. Achterbank verwijderd en vanaf de voorstoelen naar achteren toe is de auto kaal.
Op het spuitwerk na, helemaal zelf gebouwd met wat hulp.
Auto hoeft niet weg! Onzin biedingen zijn dus niet welkom. Testpiloten ook niet. Rijden mag, maar pas als je serieuze interesse hebt.
Waarom te koop? Ik heb er zelf te weinig lol aan. Er zitten zoveel uren in dat ik er té voorzichtig mee ben. Durf hem nergens te zetten, bang voor elk opspattend steentje enzovoort….. Als hij verkocht wordt dan benut ik de vrijgekomen plek voor een andere leuke auto die ik “gewoon koop” in plaats van bouw, en daar dan hopelijk meer plezier aan heb.
Verkoop ik hem niet, ook niet erg. Laat ik hem gewoon nog 30 jaar staan en geef ik hem weg of wat dan ook als ik richting bejaardenhuis moet.
Het klinkt voor velen misschien raar, maar ik verkoop hem alléén aan de juiste persoon. Als ik er geen goed gevoel bij heb, blijft hij ook staan. Ongeacht of je de vraagprijs biedt of niet. Ik zou graag zien dat de auto naar een liefhebber gaat.
Ik ben er wel eerlijk in, er zijn wat dingen die niet helemaal af zijn. Het is wel echt een auto voor iemand die zelf dingen kan aanpassen/verbeteren/afmaken.
Zo zou van het interieur (achterbak) iets mooiers gemaakt kunnen worden. Feit dat een nieuwe eigenaar daar zijn eigen inbreng in kan hebben is ook in zekere zin een voordeel natuurlijk.
Richtprijs: € 10.000
Maar:
Motorblok vervangen door een 2.0 ZVH turbo. Zelf gebouwd, loopt op MFI injectie (KE Jetronic) van de Escort RS Turbo. Vermogen onbekend, nooit op een testbank geweest. Theoretisch ergens tussen de 200 en 250 pk bij 1 bar turbodruk.
- 2.0 Zetec blok
- RS Turbo CVH cilinderkop
- RS Turbo MFI injectie (10.000km oude brandstofpomp en 10.000km oude injectoren)
- Nieuwe distributieriem
- RS1600i inlaatspruitstuk
- RS1600i klepdeksel
- Alu radiator (GRS)
- Alu intercooler (GRS)
- Scorpion RVS uitlaat met 4” eindstuk
- Versterkte versnellingsbak van “Gearboxman” met Quaife sperdiff (stage 2)
- AP Koppeling
Potentieel véél meer vermogen realiseerbaar door ombouw naar EFI injectie!
Originele XR3i blok is nog aanwezig en kan eventueel met de auto mee (wordt niet los verkocht).
Onderstel en remmen aangepast.
- GAZ schroefset rondom (hoogte en uitgaande demping instelbaar)
- RS Turbo remklauwen op vooras en 283mm Cosworth remschijven (Brembo geboord) Remblokken EBC Greenstuff
- Sierra XR4x4 schijfremconversie achter.
- Nieuw stuurhuis (1 jaar oud).
Zeldzaam harde carosserie, laatste 20 jaar alleen binnen gestaan en met droog weer gereden. Professioneel gespoten in BMW Phoenix Gelb (BMW E46 M3 kleur).
Bumpers gecleaned (sierstrip dichtgemaakt) spec 90 spoiler.
Staat op OZ Superturismo wielen in 16” met nieuwe Toyo banden. Set RS Turbo wielen met oude banden is ook aanwezig.
Interieur is voorzien van 2 Sparco kuipstoelen en een rolbeugel. Achterbank verwijderd en vanaf de voorstoelen naar achteren toe is de auto kaal.
Op het spuitwerk na, helemaal zelf gebouwd met wat hulp.
Auto hoeft niet weg! Onzin biedingen zijn dus niet welkom. Testpiloten ook niet. Rijden mag, maar pas als je serieuze interesse hebt.
Waarom te koop? Ik heb er zelf te weinig lol aan. Er zitten zoveel uren in dat ik er té voorzichtig mee ben. Durf hem nergens te zetten, bang voor elk opspattend steentje enzovoort….. Als hij verkocht wordt dan benut ik de vrijgekomen plek voor een andere leuke auto die ik “gewoon koop” in plaats van bouw, en daar dan hopelijk meer plezier aan heb.
Verkoop ik hem niet, ook niet erg. Laat ik hem gewoon nog 30 jaar staan en geef ik hem weg of wat dan ook als ik richting bejaardenhuis moet.
Het klinkt voor velen misschien raar, maar ik verkoop hem alléén aan de juiste persoon. Als ik er geen goed gevoel bij heb, blijft hij ook staan. Ongeacht of je de vraagprijs biedt of niet. Ik zou graag zien dat de auto naar een liefhebber gaat.
Ik ben er wel eerlijk in, er zijn wat dingen die niet helemaal af zijn. Het is wel echt een auto voor iemand die zelf dingen kan aanpassen/verbeteren/afmaken.
Zo zou van het interieur (achterbak) iets mooiers gemaakt kunnen worden. Feit dat een nieuwe eigenaar daar zijn eigen inbreng in kan hebben is ook in zekere zin een voordeel natuurlijk.
Richtprijs: € 10.000
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 16.632,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 1,05
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 462,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.