detailpage.leasing.tip.text
Ford SierraCosworth
€ 65 000,-5
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Carcave
Kilométrage
84 500 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1986
Carburant
Essence
Puissance
152 kW (207 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 0977 cem
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 84 500 km
- Année
- 10/1986
- Dernier contrôle technique
- 10/2024
- Propriétaires préc.
- 3
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 152 kW (207 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 000 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 2
- Carburant
- Essence
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Blanc
- La couleur de l'intérieur
- Gris
Description
1986 Ford sierra Cosworth RS with only 84.500 km
The Ford Sierra RS Cosworth is a high-performance version of the Ford Sierra that was built by Ford Europe from 1986 to 1992. It was the result of a Ford Motorsport project with the purpose of producing an outright winner for Group A racing in Europe.
The Ford Sierra RS Cosworth was first presented to the public at the Geneva Motor Show in March 1985, with plans to release it for sale in September and closing production of the 5,000 cars in the summer of 1986.
In practice, it was launched in July 1986, and 5545 were manufactured in total, of which 500 were sent to Tickford for conversion to the Sierra three-door RS500 Cosworth. One was just sold for over 300.000€ at auction. The vehicles were manufactured at Ford's Genk factory in Belgium in both Left and Right hand drive, with the Pre Production Prove out Process cars produced in February 1986 and the main production of the vehicle commencing summer 1986.. 3 colors were produced, Black, White and Moonstone Blue, with White and Moonstone Blue both seeing around 2/5th of the total number of Right Hand Drive models produced with Black cars around 1/5th.
Besides being hugely successful in the touring car championships ( DTM, British, Australian, etc…) the Sierra Cosworth was also pressed into service as a rally car, and saw some success. After the abolition of the Group B formula in the World Rally Championship at the end of 1986, manufacturers had to turn to Group A cars and Ford, like most others, found itself without a fully suitable car. The Cosworth.
Our pristine white 1986 Cosworth was sold new in Germany, found her way to Holland in 1994 and went to the UK in 2016 where we just purchased her. She retains her original interior and is absolutely rust free which is very hard to find. I don't like saying this because they were produced in my hometown.
She comes with her original bill of sale, 3 folders full of invoices, manuals and general history.
She is a beautifully sorted Cosworth with a fresh maintenance and our stamp of approval.
Please contact us for more pictures, video, a test drive or a Zoom call. Or if you are nearby the east of Belgium, close to the Dutch and German border, please stop by.
Watch our current stock on www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
1986 Ford sierra Cosworth RS met slechts 84.500 km
De Ford Sierra RS Cosworth is een high-performance versie van de Ford Sierra die van 1986 tot 1992 door Ford Europa werd gebouwd. Het was het resultaat van een Ford Motorsport-project met als doel een absolute winnaar te maken voor Groep A-races in Europa.
De Ford Sierra RS Cosworth werd voor het eerst aan het publiek voorgesteld op de Autosalon van Genève in maart 1985, met plannen om hem in september te koop aan te bieden en de productie van 5.000 auto's te beëindigen in de zomer van 1986.
In de praktijk werd hij gelanceerd in juli 1986 en werden er in totaal 5545 geproduceerd, waarvan er 500 naar Tickford werden gestuurd om te worden omgebouwd tot de Sierra driedeurs RS500 Cosworth. Er is er net een verkocht voor meer dan 300.000 euro op een veiling. De auto's werden geproduceerd in de Ford-fabriek in Genk, België, zowel links- als rechtsgestuurd. De auto's van het Pre Production Prove out Process werden geproduceerd in februari 1986 en de hoofdproductie van het voertuig begon in de zomer van 1986. Er werden 3 kleuren geproduceerd, zwart, wit en Moonstone Blue, waarbij wit en Moonstone Blue beide ongeveer 2/5e van het totale aantal geproduceerde Right Hand Drive-modellen zagen en zwarte auto's ongeveer 1/5e.
De Sierra Cosworth was niet alleen enorm succesvol in de toerwagenkampioenschappen (DTM, Brits, Australisch, enz...), maar werd ook ingezet als rallyauto, met enig succes. Na de afschaffing van de Groep B-formule in het World Rally Championship eind 1986, moesten fabrikanten zich richten op Groep A-auto's en Ford zat, net als de meeste anderen, zonder een volledig geschikte auto. De Cosworth.
Onze smetteloos witte 1986 Cosworth werd nieuw verkocht in Duitsland, vond in 1994 zijn weg naar Nederland en ging in 2016 naar het Verenigd Koninkrijk, waar we haar net hebben gekocht. Ze heeft haar originele interieur behouden en is absoluut roestvrij, wat erg moeilijk te vinden is. Ik zeg dit niet graag omdat ze in mijn woonplaats werden geproduceerd.
Ze wordt geleverd met haar originele factuur, 3 mappen vol facturen, handleidingen en algemene geschiedenis.
Ze is een prachtig gesorteerde Cosworth met een verse onderhoudsbeurt en onze stempel van goedkeuring.
Neem contact met ons op voor meer foto's, video, een proefrit of een Zoom call. Of als je in de buurt van het oosten van België bent, dicht bij de Nederlandse en Duitse grens, kom dan langs.
Bekijk onze huidige voorraad op www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
The Ford Sierra RS Cosworth is a high-performance version of the Ford Sierra that was built by Ford Europe from 1986 to 1992. It was the result of a Ford Motorsport project with the purpose of producing an outright winner for Group A racing in Europe.
The Ford Sierra RS Cosworth was first presented to the public at the Geneva Motor Show in March 1985, with plans to release it for sale in September and closing production of the 5,000 cars in the summer of 1986.
In practice, it was launched in July 1986, and 5545 were manufactured in total, of which 500 were sent to Tickford for conversion to the Sierra three-door RS500 Cosworth. One was just sold for over 300.000€ at auction. The vehicles were manufactured at Ford's Genk factory in Belgium in both Left and Right hand drive, with the Pre Production Prove out Process cars produced in February 1986 and the main production of the vehicle commencing summer 1986.. 3 colors were produced, Black, White and Moonstone Blue, with White and Moonstone Blue both seeing around 2/5th of the total number of Right Hand Drive models produced with Black cars around 1/5th.
Besides being hugely successful in the touring car championships ( DTM, British, Australian, etc…) the Sierra Cosworth was also pressed into service as a rally car, and saw some success. After the abolition of the Group B formula in the World Rally Championship at the end of 1986, manufacturers had to turn to Group A cars and Ford, like most others, found itself without a fully suitable car. The Cosworth.
Our pristine white 1986 Cosworth was sold new in Germany, found her way to Holland in 1994 and went to the UK in 2016 where we just purchased her. She retains her original interior and is absolutely rust free which is very hard to find. I don't like saying this because they were produced in my hometown.
She comes with her original bill of sale, 3 folders full of invoices, manuals and general history.
She is a beautifully sorted Cosworth with a fresh maintenance and our stamp of approval.
Please contact us for more pictures, video, a test drive or a Zoom call. Or if you are nearby the east of Belgium, close to the Dutch and German border, please stop by.
Watch our current stock on www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
1986 Ford sierra Cosworth RS met slechts 84.500 km
De Ford Sierra RS Cosworth is een high-performance versie van de Ford Sierra die van 1986 tot 1992 door Ford Europa werd gebouwd. Het was het resultaat van een Ford Motorsport-project met als doel een absolute winnaar te maken voor Groep A-races in Europa.
De Ford Sierra RS Cosworth werd voor het eerst aan het publiek voorgesteld op de Autosalon van Genève in maart 1985, met plannen om hem in september te koop aan te bieden en de productie van 5.000 auto's te beëindigen in de zomer van 1986.
In de praktijk werd hij gelanceerd in juli 1986 en werden er in totaal 5545 geproduceerd, waarvan er 500 naar Tickford werden gestuurd om te worden omgebouwd tot de Sierra driedeurs RS500 Cosworth. Er is er net een verkocht voor meer dan 300.000 euro op een veiling. De auto's werden geproduceerd in de Ford-fabriek in Genk, België, zowel links- als rechtsgestuurd. De auto's van het Pre Production Prove out Process werden geproduceerd in februari 1986 en de hoofdproductie van het voertuig begon in de zomer van 1986. Er werden 3 kleuren geproduceerd, zwart, wit en Moonstone Blue, waarbij wit en Moonstone Blue beide ongeveer 2/5e van het totale aantal geproduceerde Right Hand Drive-modellen zagen en zwarte auto's ongeveer 1/5e.
De Sierra Cosworth was niet alleen enorm succesvol in de toerwagenkampioenschappen (DTM, Brits, Australisch, enz...), maar werd ook ingezet als rallyauto, met enig succes. Na de afschaffing van de Groep B-formule in het World Rally Championship eind 1986, moesten fabrikanten zich richten op Groep A-auto's en Ford zat, net als de meeste anderen, zonder een volledig geschikte auto. De Cosworth.
Onze smetteloos witte 1986 Cosworth werd nieuw verkocht in Duitsland, vond in 1994 zijn weg naar Nederland en ging in 2016 naar het Verenigd Koninkrijk, waar we haar net hebben gekocht. Ze heeft haar originele interieur behouden en is absoluut roestvrij, wat erg moeilijk te vinden is. Ik zeg dit niet graag omdat ze in mijn woonplaats werden geproduceerd.
Ze wordt geleverd met haar originele factuur, 3 mappen vol facturen, handleidingen en algemene geschiedenis.
Ze is een prachtig gesorteerde Cosworth met een verse onderhoudsbeurt en onze stempel van goedkeuring.
Neem contact met ons op voor meer foto's, video, een proefrit of een Zoom call. Of als je in de buurt van het oosten van België bent, dicht bij de Nederlandse en Duitse grens, kom dan langs.
Bekijk onze huidige voorraad op www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title Carcave
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 14.200,78
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,77
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 236,68
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Bank / Renault Leasing - Geschäftsbereich der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelCarcave
InterlocuteurRoel Geraerts
Services
AccessibleLivraisonConseil en ligneContrat en ligneRéservation
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.