detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
196 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1999
Carburant
Essence
Puissance
147 kW (200 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 196 000 km
- Année
- 10/1999
- Contrôle technique
- 09/2024
- Dernier contrôle technique
- 05/2024
- Propriétaires préc.
- 2
- Véhicule non fumeur
- Oui
- Récent changement de la courroie de distribution
- 02/2018
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 147 kW (200 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 157 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 255 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Capteurs d'aide au stationnement arrière
- Climatisation
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sièges chauffants
- Toit ouvrant
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Alarme
- Direction assistée
- Feux anti-brouillard
- Verrouillage centralisé avec télécommande
- Autres
- Attache remorque
- Déflecteur
- Jantes alliage (18")
- Pneus été
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Argent
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Tissu
Description
De laatste der Mohikanen.
DOHC VTEC. 4WS. Double Wishbone ophanging. 200PK en 211NM. Handgeschakeld. Rijbeleving. Glimlach.
Misschien wel Honda op zijn best, de jaren 90. Naast de iconische NSX, S2000, Civic, Accord, CR-X en Integra bracht Honda in 1997 deze 5e generatie Prelude op de markt. Een rasechte sportcoupé.
Vanwege een verhuizing bied ik, met gemengde gevoelens, mijn origineel Nederlandse Honda Prelude 2.2 VTi 4WS in de fraaie kleur Iceberg Silver te koop aan.
Helaas rijd ik de auto erg weinig de afgelopen jaren gezien ik de Prelude als hobby auto/tour auto gebruik. Ik rijd de auto alleen in de zomermaanden bij droog weer, in de winter staat de Prelude dan ook altijd in winterstalling.
Tegenwoordig zijn er auto's, met name EV's, met veel vermogen maar waar de beleving vaak achterblijft (natuurlijk uitzonderingen daargelaten). De Prelude biedt nog een echt ouderwetse rijbeleving, mede door de hydraulische stuurbekrachtiging en befaamde DOHC VTEC techniek met bijbehorend karakteristieke geluid. Vanaf +/- 5.300 rpm schakelt de grotere nok in werking en krijg je een flinke vermogenstoename, deze Prelude beschikt over de ''redtop'' H22A8 2.2i motor met standaard 200pk. Een vrij unieke uitvoering in Nederland!
Voor destijds was dit een relatief hoog vermogen waarmee je, als het moet, een behoorlijke sprint kan maken. Ik heb het nooit gemeten maar de fabrieksopgave geeft een 0-100 km/h aan van 6,7 seconden. Dit waren ooit hot hatch waarden!
Wat deze Prelude o.a. uniek maakt is de standaard complete double wishbone ophanging rondom in combinatie met het 4WS systeem. Een lange doordraaier neemt de Prelude met alle gemak, de grip is bijzonder goed te noemen. De auto is ook voorzien van een Eibach Pro verlagingskit (alleen de veren) om de wegligging nog beter te maken.
Ik ben de tweede eigenaar, de eerste eigenaar heeft aantoonbaar altijd het onderhoud bij de Honda dealer gedaan. Ik ben eigenaar sinds 2018 en heb de auto destijds ook bij deze Honda dealer gekocht. Bij aanschaf is ook de distributieriem vernieuwd bij een km. stand van 175.000 km.
Zoals gezegd rijd ik de auto de laatste jaren alleen in de zomer, vandaar dat de kilometerstand relatief weinig is opgelopen. Elke zomer krijgt de Prelude nieuwe 5W-40 olie met bijbehorend nieuw filter. De auto wordt daarnaast letterlijk altijd met de hand gewassen, ik ben er dan ook zeer zuinig op. Technisch is de auto in (zeer) goede staat, alles werkt naar behoren.
Een aantal zaken die vervangen/toegevoegd zijn in de afgelopen jaren
-18 inch FN2 Type R wielen met Vredestein Ultrac 215/40/18 banden, in zeer nette staat (nog prima profiel op de banden)
-Eibach Pro Kit (originele veren niet meer aanwezig)
-Originele einddemper (zeer moeilijk verkrijgbaar, de originele demper zat er nog onder, was eigenlijk niet nodig maar kon er relatief schappelijk aan komen)
-Nieuwe koppeling van LUK, er was een ringetje van 20 euro lek waardoor de versnellingsbak los moest, uit voorzorg koppeling vervangen bij +/- 180.000 km
-Nieuwe DEPO koplampen, originele look met blackhousing, originele lampen nog aanwezig (waren door zonlicht aangetast)
-Originele mattenset
-BMC CDA luchtfilterkit (originele luchtfilter aanwezig)
-Alarm Clifford met afstandsbediening
-Professioneel gepolijst door Shiny Ride Detailing (een video op aanvraag aanwezig)
Zijn er dan ook nog aandachtspunten?
Gezien het een auto uit 1999 betreft zijn er ook wat cosmetische rimpels aanwezig. De vorige eigenaar heeft de onderkant van de dorpels aan beide zijden weten te beschadigen bij een stoeprand gok ik. Dit zie je zo niet maar als je de auto wast voel je het wel. Zoals bekend was het plaatwerk in de jaren '90 niet heel goed opgewassen tegen roest, helaas heeft de Prelude rechtsachter een kleine plek in het midden van de wielkast. Ook zijn beide spiegels voorzien van wat krassen/lakschade. Op het dashboard heeft de vorige eigenaar ooit een klein gaatje geboord (hoe verzin je het...) je leest het vaker met de youngtimers. Een van de ruitenwisserarmen heeft een klein stukje afgebladderde lak.
De Prelude is vorig jaar ontdaan van een aantal ''parkeerdeukjes'', de auto is onlangs ook compleet gepolijst door een professional. De algehele staat van de lak is op een paar kleinigheden na, echt netjes te noemen wat ook op de video te zien is.
Originele opties
De auto is voorzien van originele stoelverwarming, airco, cruise control, open dak, elektrisch verstelbare ramen + spiegels en het befaamde 4WS systeem.
Alles werkt perfect en heb er, zoals een Honda betaamt, nooit problemen mee gehad. Achteraf zijn er nog parkeersensoren opgebouwd aan de achterzijde. De auto is zelfs voorzien van een afneembare trekhaak welke door mij nooit gebruikt is. In mijn optiek hoort dit ook niet thuis onder deze auto, gelukkig zie je er niets van.
Je koopt de auto van een echte Honda liefhebber en graag verkoop ik de auto ook aan een liefhebber. De auto moet niet weg, ik gun de auto een liefhebber die er meer van kan genieten. Gezien de Prelude, in deze staat, steeds zeldzamer wordt denk ik ook dat de auto nog in waarde zal stijgen of zeker zijn waarde zal behouden.
PS
Testcoureurs die het VTEC gevoel willen meemaken vraag ik graag thuis te blijven. Een proefrit is uiteraard mogelijk nadat we het eens zijn over de prijs, ik rijd dan graag met je mee.
Bij serieuze interesse hoor ik het graag, voorkeur contact per telefoon.
Groet Nick
DOHC VTEC. 4WS. Double Wishbone ophanging. 200PK en 211NM. Handgeschakeld. Rijbeleving. Glimlach.
Misschien wel Honda op zijn best, de jaren 90. Naast de iconische NSX, S2000, Civic, Accord, CR-X en Integra bracht Honda in 1997 deze 5e generatie Prelude op de markt. Een rasechte sportcoupé.
Vanwege een verhuizing bied ik, met gemengde gevoelens, mijn origineel Nederlandse Honda Prelude 2.2 VTi 4WS in de fraaie kleur Iceberg Silver te koop aan.
Helaas rijd ik de auto erg weinig de afgelopen jaren gezien ik de Prelude als hobby auto/tour auto gebruik. Ik rijd de auto alleen in de zomermaanden bij droog weer, in de winter staat de Prelude dan ook altijd in winterstalling.
Tegenwoordig zijn er auto's, met name EV's, met veel vermogen maar waar de beleving vaak achterblijft (natuurlijk uitzonderingen daargelaten). De Prelude biedt nog een echt ouderwetse rijbeleving, mede door de hydraulische stuurbekrachtiging en befaamde DOHC VTEC techniek met bijbehorend karakteristieke geluid. Vanaf +/- 5.300 rpm schakelt de grotere nok in werking en krijg je een flinke vermogenstoename, deze Prelude beschikt over de ''redtop'' H22A8 2.2i motor met standaard 200pk. Een vrij unieke uitvoering in Nederland!
Voor destijds was dit een relatief hoog vermogen waarmee je, als het moet, een behoorlijke sprint kan maken. Ik heb het nooit gemeten maar de fabrieksopgave geeft een 0-100 km/h aan van 6,7 seconden. Dit waren ooit hot hatch waarden!
Wat deze Prelude o.a. uniek maakt is de standaard complete double wishbone ophanging rondom in combinatie met het 4WS systeem. Een lange doordraaier neemt de Prelude met alle gemak, de grip is bijzonder goed te noemen. De auto is ook voorzien van een Eibach Pro verlagingskit (alleen de veren) om de wegligging nog beter te maken.
Ik ben de tweede eigenaar, de eerste eigenaar heeft aantoonbaar altijd het onderhoud bij de Honda dealer gedaan. Ik ben eigenaar sinds 2018 en heb de auto destijds ook bij deze Honda dealer gekocht. Bij aanschaf is ook de distributieriem vernieuwd bij een km. stand van 175.000 km.
Zoals gezegd rijd ik de auto de laatste jaren alleen in de zomer, vandaar dat de kilometerstand relatief weinig is opgelopen. Elke zomer krijgt de Prelude nieuwe 5W-40 olie met bijbehorend nieuw filter. De auto wordt daarnaast letterlijk altijd met de hand gewassen, ik ben er dan ook zeer zuinig op. Technisch is de auto in (zeer) goede staat, alles werkt naar behoren.
Een aantal zaken die vervangen/toegevoegd zijn in de afgelopen jaren
-18 inch FN2 Type R wielen met Vredestein Ultrac 215/40/18 banden, in zeer nette staat (nog prima profiel op de banden)
-Eibach Pro Kit (originele veren niet meer aanwezig)
-Originele einddemper (zeer moeilijk verkrijgbaar, de originele demper zat er nog onder, was eigenlijk niet nodig maar kon er relatief schappelijk aan komen)
-Nieuwe koppeling van LUK, er was een ringetje van 20 euro lek waardoor de versnellingsbak los moest, uit voorzorg koppeling vervangen bij +/- 180.000 km
-Nieuwe DEPO koplampen, originele look met blackhousing, originele lampen nog aanwezig (waren door zonlicht aangetast)
-Originele mattenset
-BMC CDA luchtfilterkit (originele luchtfilter aanwezig)
-Alarm Clifford met afstandsbediening
-Professioneel gepolijst door Shiny Ride Detailing (een video op aanvraag aanwezig)
Zijn er dan ook nog aandachtspunten?
Gezien het een auto uit 1999 betreft zijn er ook wat cosmetische rimpels aanwezig. De vorige eigenaar heeft de onderkant van de dorpels aan beide zijden weten te beschadigen bij een stoeprand gok ik. Dit zie je zo niet maar als je de auto wast voel je het wel. Zoals bekend was het plaatwerk in de jaren '90 niet heel goed opgewassen tegen roest, helaas heeft de Prelude rechtsachter een kleine plek in het midden van de wielkast. Ook zijn beide spiegels voorzien van wat krassen/lakschade. Op het dashboard heeft de vorige eigenaar ooit een klein gaatje geboord (hoe verzin je het...) je leest het vaker met de youngtimers. Een van de ruitenwisserarmen heeft een klein stukje afgebladderde lak.
De Prelude is vorig jaar ontdaan van een aantal ''parkeerdeukjes'', de auto is onlangs ook compleet gepolijst door een professional. De algehele staat van de lak is op een paar kleinigheden na, echt netjes te noemen wat ook op de video te zien is.
Originele opties
De auto is voorzien van originele stoelverwarming, airco, cruise control, open dak, elektrisch verstelbare ramen + spiegels en het befaamde 4WS systeem.
Alles werkt perfect en heb er, zoals een Honda betaamt, nooit problemen mee gehad. Achteraf zijn er nog parkeersensoren opgebouwd aan de achterzijde. De auto is zelfs voorzien van een afneembare trekhaak welke door mij nooit gebruikt is. In mijn optiek hoort dit ook niet thuis onder deze auto, gelukkig zie je er niets van.
Je koopt de auto van een echte Honda liefhebber en graag verkoop ik de auto ook aan een liefhebber. De auto moet niet weg, ik gun de auto een liefhebber die er meer van kan genieten. Gezien de Prelude, in deze staat, steeds zeldzamer wordt denk ik ook dat de auto nog in waarde zal stijgen of zeker zijn waarde zal behouden.
PS
Testcoureurs die het VTEC gevoel willen meemaken vraag ik graag thuis te blijven. Een proefrit is uiteraard mogelijk nadat we het eens zijn over de prijs, ik rijd dan graag met je mee.
Bij serieuze interesse hoor ik het graag, voorkeur contact per telefoon.
Groet Nick
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Enthalten
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 12.780,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,54
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 355,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0916
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0417
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Audi Bank/Leasing Zweigniederlassungen der Volkswagen Bank GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.