detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
128 361 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
03/1960
Carburant
Essence
Puissance
195 kW (265 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 128 361 km
- Année
- 03/1960
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 195 kW (265 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 781 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 440 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Blauw
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
- Intérieur
- Cuir
Description
Te koop Jaguar XK150 Fixed Head Coupe (FHC), in de kleur donker blauw met een donker rood lederen interieur uitgevoerd met de 3.8 liter 6 cilinder motor met een handgeschakelde versnellingsbak met overdrive.
Deze Jaguar XK150FHC is gebouwd op 31 maart 1960 en op 11 april 1960 geleverd aan de eerste eigenaar Dr. Oakley from Sedgley, Wolverhamptom in Engeland. Deze informatie en de afgelezen nummers op de motor komen overeen met het aanwezige Heritage Certificaat.
Jaguar introduceerde in mei 1957 haar nieuwe model de XK150 in twee uitvoeringen, de Fixed Head Coupe en de Droped head Coupe, beide ter vervanging van de XK140 reeks. De Roadster (OTS Open Two Seater) kwam in maart 1958 op de markt.
Alle modellen gebruikte het XK140 chassis maar met een veel modernere carrosserie en had deze voor het eerst een gebogen voorruit uit één stuk. Het interieur was ook zodanig gewijzigd dat het walnootfineer vervangen was door lederen bekleding. Mechanisch waren er ook belangrijke veranderingen, gemonteerd waren 4 Dunlop schrijfremmen en een rembekrachtiging, dit in tegenstelling tot de trommelremmen van de XK140.
De 3.4 liter motor werd ook verder getuned en de SE specificatie met twee carburateurs leverde 210PK, tevens was er een S versie leverbaar met 3 carburateurs met een vermogen van 250PK. In 1959 kwam een 3.8 liter motor beschikbaar met 220 PK in de standaardvorm en 265 PK in de “S” versie. De productie van alle XK150 modellen eindigde in 1961. Tussen 1958 en 1961 zijn er in totaal 9.382 XK150 modellen gebouwd, waarvan 4.445 Fixed Head Coupe modellen, links + rechts gestuurde uitvoeringen.
Deze XK150 is in 1984 vanuit Engeland naar Nederland gekomen en is hier volledig gerestaureerd. De huidige eigenaar heeft de auto in 2007 bij Niessen Classic Car Restoration gekocht en in totaal tussen 2007 en 2022 ongeveer 25.000 km met deze coupe gereden. De auto is zeer goed onderhouden en steeds weer verder geperfectioneerd, facturen hiervan zijn aanwezig in onze verkoopmap.
De volgende opties zijn gemonteerd; chromen 16 inch spaakwielen, chromen vleugelmoeren, twee mistlampen aan de voorzijde, kenlowfan, twee buitenspiegels, electronische ontsteking, radio, RVS uitlaatspruitstukken en een overdrive.
Deze Jaguar XK150 DHC 3.4 litre staat bij ons in de showroom. Als u meer informatie wenst of een afspraak wilt maken kunt u contact op nemen met Lex van Lammeren.
For sale Jaguar XK150 Fixed Head Coupe (FHC), in the color dark blue with a dark red leather interior equipped with the 3.8 liter 6 cylinder engine with a manual gearbox with overdrive.
This Jaguar XK150FHC was built on March 31, 1960 and delivered on April 11, 1960 to the first owner Dr. Oakley from Sedgley, Wolverhamptom in England. This information and the numbers read on the engine correspond to the Heritage Certificate present.
Jaguar introduced its new model the XK150 in May 1957 in two versions, the Fixed Head Coupe and the Droped Head Coupe, both replacing the XK140 series. The Roadster (OTS Open Two Seater) was launched in March 1958.
All models used the XK140 chassis but with a much more modern body and featured a one-piece curved windscreen for the first time. The interior was also modified such that the walnut veneer was replaced by leather upholstery. Mechanically there were also important changes, fitted were 4 Dunlop disc brakes and a power brake, in contrast to the drum brakes of the XK140.
The 3.4 liter engine was also further tuned and the SE specification with two carburettors delivered 210HP, there was also an S version available with 3 carburettors with a capacity of 250HP. In 1959 a 3.8 liter engine became available with 220 HP in the standard form and 265 HP in the “S” version. Production of all XK150 models ended in 1961. Between 1958 and 1961 a total of 9,382 XK150 models were built, of which 4,445 Fixed Head Coupe models, left + right-hand drive versions.
This XK150 came to the Netherlands from England in 1984 and has been fully restored here. The current owner bought the car from Niessen Classic Car Restoration in 2007 and drove a total of approximately 25,000 km with this coupe between 2007 and 2022. The car is very well maintained and perfected time and again, invoices are present in our sales folder.
The following options are fitted; chrome 16 inch wire wheels, chrome wing nuts, two fog lights at the front, kenlowfan, two exterior mirrors, electronic ignition, radio, stainless steel exhaust manifolds and an overdrive.
This Jaguar XK150 DHC 3.4 liter is in our showroom. If you would like more information or would like to make an appointment, please contact Lex van Lammeren.
Meer informatie
Tellerstand: 79.760 mijlen
GVW: 1.440 kg
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Deze Jaguar XK150FHC is gebouwd op 31 maart 1960 en op 11 april 1960 geleverd aan de eerste eigenaar Dr. Oakley from Sedgley, Wolverhamptom in Engeland. Deze informatie en de afgelezen nummers op de motor komen overeen met het aanwezige Heritage Certificaat.
Jaguar introduceerde in mei 1957 haar nieuwe model de XK150 in twee uitvoeringen, de Fixed Head Coupe en de Droped head Coupe, beide ter vervanging van de XK140 reeks. De Roadster (OTS Open Two Seater) kwam in maart 1958 op de markt.
Alle modellen gebruikte het XK140 chassis maar met een veel modernere carrosserie en had deze voor het eerst een gebogen voorruit uit één stuk. Het interieur was ook zodanig gewijzigd dat het walnootfineer vervangen was door lederen bekleding. Mechanisch waren er ook belangrijke veranderingen, gemonteerd waren 4 Dunlop schrijfremmen en een rembekrachtiging, dit in tegenstelling tot de trommelremmen van de XK140.
De 3.4 liter motor werd ook verder getuned en de SE specificatie met twee carburateurs leverde 210PK, tevens was er een S versie leverbaar met 3 carburateurs met een vermogen van 250PK. In 1959 kwam een 3.8 liter motor beschikbaar met 220 PK in de standaardvorm en 265 PK in de “S” versie. De productie van alle XK150 modellen eindigde in 1961. Tussen 1958 en 1961 zijn er in totaal 9.382 XK150 modellen gebouwd, waarvan 4.445 Fixed Head Coupe modellen, links + rechts gestuurde uitvoeringen.
Deze XK150 is in 1984 vanuit Engeland naar Nederland gekomen en is hier volledig gerestaureerd. De huidige eigenaar heeft de auto in 2007 bij Niessen Classic Car Restoration gekocht en in totaal tussen 2007 en 2022 ongeveer 25.000 km met deze coupe gereden. De auto is zeer goed onderhouden en steeds weer verder geperfectioneerd, facturen hiervan zijn aanwezig in onze verkoopmap.
De volgende opties zijn gemonteerd; chromen 16 inch spaakwielen, chromen vleugelmoeren, twee mistlampen aan de voorzijde, kenlowfan, twee buitenspiegels, electronische ontsteking, radio, RVS uitlaatspruitstukken en een overdrive.
Deze Jaguar XK150 DHC 3.4 litre staat bij ons in de showroom. Als u meer informatie wenst of een afspraak wilt maken kunt u contact op nemen met Lex van Lammeren.
For sale Jaguar XK150 Fixed Head Coupe (FHC), in the color dark blue with a dark red leather interior equipped with the 3.8 liter 6 cylinder engine with a manual gearbox with overdrive.
This Jaguar XK150FHC was built on March 31, 1960 and delivered on April 11, 1960 to the first owner Dr. Oakley from Sedgley, Wolverhamptom in England. This information and the numbers read on the engine correspond to the Heritage Certificate present.
Jaguar introduced its new model the XK150 in May 1957 in two versions, the Fixed Head Coupe and the Droped Head Coupe, both replacing the XK140 series. The Roadster (OTS Open Two Seater) was launched in March 1958.
All models used the XK140 chassis but with a much more modern body and featured a one-piece curved windscreen for the first time. The interior was also modified such that the walnut veneer was replaced by leather upholstery. Mechanically there were also important changes, fitted were 4 Dunlop disc brakes and a power brake, in contrast to the drum brakes of the XK140.
The 3.4 liter engine was also further tuned and the SE specification with two carburettors delivered 210HP, there was also an S version available with 3 carburettors with a capacity of 250HP. In 1959 a 3.8 liter engine became available with 220 HP in the standard form and 265 HP in the “S” version. Production of all XK150 models ended in 1961. Between 1958 and 1961 a total of 9,382 XK150 models were built, of which 4,445 Fixed Head Coupe models, left + right-hand drive versions.
This XK150 came to the Netherlands from England in 1984 and has been fully restored here. The current owner bought the car from Niessen Classic Car Restoration in 2007 and drove a total of approximately 25,000 km with this coupe between 2007 and 2022. The car is very well maintained and perfected time and again, invoices are present in our sales folder.
The following options are fitted; chrome 16 inch wire wheels, chrome wing nuts, two fog lights at the front, kenlowfan, two exterior mirrors, electronic ignition, radio, stainless steel exhaust manifolds and an overdrive.
This Jaguar XK150 DHC 3.4 liter is in our showroom. If you would like more information or would like to make an appointment, please contact Lex van Lammeren.
Meer informatie
Tellerstand: 79.760 mijlen
GVW: 1.440 kg
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Wheels by Lex B.V.
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 150,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.140,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 17.053,92
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,8
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 355,29
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0885
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0531
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Santander Consumer Leasing GmbH, Santander Platz 1, 41061 Mönchengladbach
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelWheels by Lex B.V.
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2019InterlocuteurLex van Lammeren
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.