detailpage.leasing.tip.text
Jensen Healey Mk.2
€ 29 000,-
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
70 000 km
Transmission
-
Année
06/1974
Carburant
Essence
Puissance
107 kW (145 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 70 000 km
- Année
- 06/1974
- Contrôle technique
- 06/2024
- Dernier contrôle technique
- 06/2024
- Propriétaires préc.
- 2
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
- Récent changement de la courroie de distribution
- 07/2022
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 107 kW (145 CH)
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Type de peinture
- Autres
- La couleur de l'intérieur
- Brun
- Intérieur
- Cuir partiel
Description
Wilt u iets bijzonders rijden, maar nog steeds betaalbaar? Lees dan het verhaal over Jensen-Healey en specifiek dit exemplaar.
Deze auto behoort tot de beter gerestaureerde exemplaren van de nog ongeveer 3.000 tot 5.000 bestaande Jensen-Healeys, waarvan er uiteindelijk slechts 10.500 geproduceerd werden.
De auto staat in NL (Baarle-Nassau) en is op Belgisch kenteken.
Deze auto werd oorspronkelijk in 1974 geleverd aan de VS en vond in 1992 zijn weg terug naar Europa (België) door de huidige eigenaar, waar deze volledig is gerestaureerd: De roestvrije carrosserie werd volledig uit elkaar gehaald en opnieuw gespoten in de originele kleur, het interieur en dak inclusief persenning werden vernieuwd. Technisch zijn alle bewegende onderdelen en rubber onderdelen en vervangen.
Specificaties:
Lotus 907 2L motor met dubbele bovenliggende nokkenassen en 16 kleppen met 145PK
Topsnelheid: bijna 200km/h
Acceleratie: 0-100m in 8.1s
Getrag 5 versnellingsbak
RVS uitlaatsysteem
Nieuwe half lederen originele kleur bruine stoelen (zitgedeelte)
Zwart lederen dashboard
Nieuwe vloerbedekking
Perfecte hardtop
De auto heeft recent een uitgebreide Belgische inspectie gehad en is daarmee in Belgie 5 jaar vrijgesteld van keuring.
De motor heeft recent een volledige revisie ondergaan, uitgevoerd door een Nederlandse Jensen-Healey specialist.
Deze auto is een fantastische rijdersauto, met veel koppel en een fantastisch geluid.
Jensen-Healey geschiedenis
De Jensen-Healey is een Britse tweezits cabriolet sportwagen, geproduceerd door Jensen Motors Ltd. in West Bromwich, Engeland, van 1972 tot 1976.
Gelanceerd in 1972 als een luxueuze cabriolet sportwagen, werd hij gepositioneerd tussen de Triumph TR6 en de Jaguar E-Type. Een verwant fastback model, de Jensen GT, werd geïntroduceerd in 1975.
Ontwerp
Toen de productie van de Austin-Healey 3000 eindigde, begon Donald Healey gesprekken met Jensen Motors, die de carrosserieën voor de Austin-Healey auto's hadden gebouwd. De grootste Austin-Healey dealer in de VS, Kjell Qvale uit San Francisco, was ook op zoek naar een vervanging voor de Austin-Healey 3000; Qvale werd een belangrijke aandeelhouder van Jensen, waardoor Donald Healey voorzitter werd. De Jensen-Healey werd ontwikkeld in een joint venture door Donald Healey, zijn zoon Geoffrey en Jensen Motors. Hugo Poole verzorgde het ontwerp van de carrosserie, waarbij de voor- en achterkant later werden aangepast door William Towns om te profiteren van de lage profiel motor en om auto's voor de Amerikaanse markt te voorzien van bumpers die voldeden aan de steeds strengere Amerikaanse veiligheidsvoorschriften. De unitaire carrosseriestructuur werd ontworpen door Barry Bilbie, die verantwoordelijk was geweest voor de Austin-Healey 100, 100-6 en 3000 evenals de Sprite. Het was ontworpen om eenvoudig te repareren te zijn, met schroefbare panelen, om de verzekeringspremies laag te houden.
Vroege auto's (1973-1974.5) waren uitgerust met tweedelige stalen en chromen bumpers die oorspronkelijk waren ontworpen voor de Jensen-Healey. Latere auto's gebruikten herontworpen zwarte rubberen bumpers om te voldoen aan de Amerikaanse overheidsvoorschriften en de nieuwe 5-mph crashtest standaard (zo ook deze auto).
Motor en transmissie
Verschillende motoren werden uitgeprobeerd in de prototypefase, waaronder Vauxhall, Ford en BMW eenheden. De Vauxhall 2.3 L motor voldeed aan de Amerikaanse emissie-eisen maar haalde niet het vermogensdoel van 130 pk (97 kW). Een Duitse Ford V6 werd overwogen maar industriële actie verlamde de levering. BMW kon geen motor leveren in de benodigde volumes. Colin Chapman van Lotus bood, en Jensen accepteerde, het nieuwe 1973 cc Lotus 907 motor van zijn bedrijf aan, een dubbel bovenliggende nokkenas, 16-kleppen motor van volledig aluminium. Deze multi-kleppen motor was de eerste moderne motor met vier kleppen per cilinder die in massa werd geproduceerd op een assemblagelijn. Deze opstelling leverde ongeveer 145pk (107 kW), met een topsnelheid van 119 mph (192 km/h) en een acceleratie van 0 tot 60 mph in 8,1 seconden voor de emissie gecontroleerde Amerikaanse versie.
Dit Amerikaanse voertuig was uitgerust met 2 dubbele zijuitlaat enkelkeel CD175 Zenith Strombergs met externe olieverkoeler.
De Mk 2 auto's gebruikten dezelfde Getrag 235/5 vijfbak die als optie maar zeldzame versnellingsbak werd aangeboden op sommige modellen van de BMW 2002 en de Chevette HS. Als een opzettelijke sportwagenversnellingsbak had dit een krappe overbrengingsverhouding: opmerkelijk was dat de vijfde versnelling geen overdriveversnelling was maar een directe 1:1 verhouding.
Ophanging en remmen
De ophanging bestond uit dubbele draagarmen en schroefveren aan de voorkant, en een starre achteras met trailing arms en schroefveren aan de achterkant. De remmen bestonden uit schijven aan de voorkant en trommels aan de achterkant. De ophanging, stuurinrichting, remmen en achteras waren aangepast van de Vauxhall Firenza met uitzondering van de voorremmen, die de veelgebruikte Girling Type 14 klauwen waren.
Interieur
Jensen-Healey interieurs begonnen relatief sober en functioneel, met plastic middenconsoles en volledig zwarte kleurenschema's. (Sommige eerdere modellen hadden echter bruine interieurs.) In augustus 1973 werden esthetische extra's zoals een klok, houtnerf op het dashboard en handschoenenkastje en bekleding evenals airconditioning als optie toegevoegd. De 1976 Jensen GT-modellen gingen nog verder door een uitgebreid wortelnoten houten dashboard en paisley-patroon stoffen stoelen aan te bieden, met leer als optie.
Deze auto behoort tot de beter gerestaureerde exemplaren van de nog ongeveer 3.000 tot 5.000 bestaande Jensen-Healeys, waarvan er uiteindelijk slechts 10.500 geproduceerd werden.
De auto staat in NL (Baarle-Nassau) en is op Belgisch kenteken.
Deze auto werd oorspronkelijk in 1974 geleverd aan de VS en vond in 1992 zijn weg terug naar Europa (België) door de huidige eigenaar, waar deze volledig is gerestaureerd: De roestvrije carrosserie werd volledig uit elkaar gehaald en opnieuw gespoten in de originele kleur, het interieur en dak inclusief persenning werden vernieuwd. Technisch zijn alle bewegende onderdelen en rubber onderdelen en vervangen.
Specificaties:
Lotus 907 2L motor met dubbele bovenliggende nokkenassen en 16 kleppen met 145PK
Topsnelheid: bijna 200km/h
Acceleratie: 0-100m in 8.1s
Getrag 5 versnellingsbak
RVS uitlaatsysteem
Nieuwe half lederen originele kleur bruine stoelen (zitgedeelte)
Zwart lederen dashboard
Nieuwe vloerbedekking
Perfecte hardtop
De auto heeft recent een uitgebreide Belgische inspectie gehad en is daarmee in Belgie 5 jaar vrijgesteld van keuring.
De motor heeft recent een volledige revisie ondergaan, uitgevoerd door een Nederlandse Jensen-Healey specialist.
Deze auto is een fantastische rijdersauto, met veel koppel en een fantastisch geluid.
Jensen-Healey geschiedenis
De Jensen-Healey is een Britse tweezits cabriolet sportwagen, geproduceerd door Jensen Motors Ltd. in West Bromwich, Engeland, van 1972 tot 1976.
Gelanceerd in 1972 als een luxueuze cabriolet sportwagen, werd hij gepositioneerd tussen de Triumph TR6 en de Jaguar E-Type. Een verwant fastback model, de Jensen GT, werd geïntroduceerd in 1975.
Ontwerp
Toen de productie van de Austin-Healey 3000 eindigde, begon Donald Healey gesprekken met Jensen Motors, die de carrosserieën voor de Austin-Healey auto's hadden gebouwd. De grootste Austin-Healey dealer in de VS, Kjell Qvale uit San Francisco, was ook op zoek naar een vervanging voor de Austin-Healey 3000; Qvale werd een belangrijke aandeelhouder van Jensen, waardoor Donald Healey voorzitter werd. De Jensen-Healey werd ontwikkeld in een joint venture door Donald Healey, zijn zoon Geoffrey en Jensen Motors. Hugo Poole verzorgde het ontwerp van de carrosserie, waarbij de voor- en achterkant later werden aangepast door William Towns om te profiteren van de lage profiel motor en om auto's voor de Amerikaanse markt te voorzien van bumpers die voldeden aan de steeds strengere Amerikaanse veiligheidsvoorschriften. De unitaire carrosseriestructuur werd ontworpen door Barry Bilbie, die verantwoordelijk was geweest voor de Austin-Healey 100, 100-6 en 3000 evenals de Sprite. Het was ontworpen om eenvoudig te repareren te zijn, met schroefbare panelen, om de verzekeringspremies laag te houden.
Vroege auto's (1973-1974.5) waren uitgerust met tweedelige stalen en chromen bumpers die oorspronkelijk waren ontworpen voor de Jensen-Healey. Latere auto's gebruikten herontworpen zwarte rubberen bumpers om te voldoen aan de Amerikaanse overheidsvoorschriften en de nieuwe 5-mph crashtest standaard (zo ook deze auto).
Motor en transmissie
Verschillende motoren werden uitgeprobeerd in de prototypefase, waaronder Vauxhall, Ford en BMW eenheden. De Vauxhall 2.3 L motor voldeed aan de Amerikaanse emissie-eisen maar haalde niet het vermogensdoel van 130 pk (97 kW). Een Duitse Ford V6 werd overwogen maar industriële actie verlamde de levering. BMW kon geen motor leveren in de benodigde volumes. Colin Chapman van Lotus bood, en Jensen accepteerde, het nieuwe 1973 cc Lotus 907 motor van zijn bedrijf aan, een dubbel bovenliggende nokkenas, 16-kleppen motor van volledig aluminium. Deze multi-kleppen motor was de eerste moderne motor met vier kleppen per cilinder die in massa werd geproduceerd op een assemblagelijn. Deze opstelling leverde ongeveer 145pk (107 kW), met een topsnelheid van 119 mph (192 km/h) en een acceleratie van 0 tot 60 mph in 8,1 seconden voor de emissie gecontroleerde Amerikaanse versie.
Dit Amerikaanse voertuig was uitgerust met 2 dubbele zijuitlaat enkelkeel CD175 Zenith Strombergs met externe olieverkoeler.
De Mk 2 auto's gebruikten dezelfde Getrag 235/5 vijfbak die als optie maar zeldzame versnellingsbak werd aangeboden op sommige modellen van de BMW 2002 en de Chevette HS. Als een opzettelijke sportwagenversnellingsbak had dit een krappe overbrengingsverhouding: opmerkelijk was dat de vijfde versnelling geen overdriveversnelling was maar een directe 1:1 verhouding.
Ophanging en remmen
De ophanging bestond uit dubbele draagarmen en schroefveren aan de voorkant, en een starre achteras met trailing arms en schroefveren aan de achterkant. De remmen bestonden uit schijven aan de voorkant en trommels aan de achterkant. De ophanging, stuurinrichting, remmen en achteras waren aangepast van de Vauxhall Firenza met uitzondering van de voorremmen, die de veelgebruikte Girling Type 14 klauwen waren.
Interieur
Jensen-Healey interieurs begonnen relatief sober en functioneel, met plastic middenconsoles en volledig zwarte kleurenschema's. (Sommige eerdere modellen hadden echter bruine interieurs.) In augustus 1973 werden esthetische extra's zoals een klok, houtnerf op het dashboard en handschoenenkastje en bekleding evenals airconditioning als optie toegevoegd. De 1976 Jensen GT-modellen gingen nog verder door een uitgebreid wortelnoten houten dashboard en paisley-patroon stoffen stoelen aan te bieden, met leer als optie.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 31.008,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,89
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 646,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.