Passer au contenu principal
Pour cause de maintenance, AutoScout24 est accessible de manière limitée. Cela concerne quelques fonctions, comme par exemple la prise de contact avec les vendeurs, la connexion à votre compte ou la gestion de vos véhicules en vente.

Maserati Ghibli
Coupe 4.7 Compleet Gerestaureerd | Eerste Serie

UTRECHT, NL
€ 285 000,-5
Brooks Classics
Kilométrage
69 794 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
02/1967
Carburant
Essence
Puissance
243 kW (330 CH)
Vendeur
Professionnel

Données de base

Carrosserie
Coupé
État
Ancêtre
Transmission
Arrière
Sièges
2
Portes
2
Version pays
États-Unis
N° d'annonce
AM-77-08

Historique du véhicule

Kilométrage
Année
02/1967
Propriétaires préc.
1
Carnet d'entretien
Oui

Caractéristiques Techniques

Puissance
243 kW (330 CH)
Transmission
Boîte manuelle
Cylindrée
4 718 cm³
Vitesses
5
Cylindres
8
Poids à vide
1 580 kg

Consommation énergétique

Carburant
Essence
Émissions de CO2
0 g/km (mixte)

Equipement

Confort
  • Climatisation
  • Sellerie cuir
  • Vitres teintées
Autres
  • Jantes alliage
  • Roue de secours

Couleur et Garnissage Intérieur

Couleur extérieure
Rouge
Couleur originale
Rosso Corboda Metallic (rood m
Type de peinture
Métallisé
La couleur de l'intérieur
Noir
Intérieur
Cuir

Description

1967 MASERATI GHIBLI 4.7 L V8  
  • Eerste productie jaar
  • Zeldzame "Drop-Down trunk" versie
  • Matching numbers
  • In perfecte conditie optisch en technisch
  • Prachtige originele kleur Rosso Cordoba Metallic
  • Volledige gedocumenteerde restauratie in Nederland
  • Laatste 12 jaren deel van privè collectie

Over de Maserati Ghibli 
In de jaren '60 werd Maserati actief in het segment van de achtcilinder sportwagens. In 1963 verscheen de Quattroporte een vierdeurs sportsedan en in 1966 kwam de tweedeurs Mexico uit, een GT met vier zitplaatsen. In 1967 werd daarbij een tweezits sportcoupé aan de line up toegevoegd, de Ghibli. Met zijn gestroomlijnde ontwerp van Giorgetto Giugiaro, destijds directeur styling bij Ghia, verbaasde de Ghibli het publiek toen hij werd onthuld op de Autosalon van Turijn in 1966. Even indrukwekkend was zijn 4,7-liter V8-motor, afgeleid van de Maserati 450 S-raceauto, met twee bovenliggende nokkenassen per cilinderrij en vier dubbele carburateurs, goed voor een respectabele 330 pk bij 5.500 tpm. Het werd geprezen als een meesterwerk en de mooiste Maserati ooit geproduceerd en was populairder dan de Ferrari Daytona die twee jaar later verscheen. Maserati president Omer Orsi en ingenieur Alfieri Maserati hadden als uitgangspunt om een goed uitgebalanceerde sportwagen met een motor die achter de vooras was geplaatst op de markt te brengen. Maar dan wel voorzien van een dry-sump smeersysteem, dubbel schijven koppeling, straf afgeveerd onderstel, schijfremmen rondom en zo mogelijk zonder stuurbekrachtiging. En zo ontstond de Ghibli. De auto was verder voorzien van wegdraaibare koplampen, lederen interieur en magnesium velgen. Slechts enkele maanden later, in maart 1967 werd met de levering begonnen.

Over deze Maserati Ghibli
Dit exemplaar is een vroege exemplaar uit het eerste productiejaar 1967 en werd aan een Amerikaanse klant afgeleverd. De eerste serie Ghibli is o.a. te herkennen aan de zogenoemde ‘Drop Down’ achterklep waarbij de rand doorloopt tot aan de achterbumper, aan de dubbele remklauwen voor, een dubbele thermostaat, Smiths meters en roestvrijstalen sierstrips in het dashboard. Deze Ghibli bezit al deze zeldzame en waarde verhogende kenmerken. De auto wordt aangedreven door een vooraan geplaatste 4.719 cc V8 krachtbron met vier bovenliggende nokkenassen. Zaken als een dry-sump smering en de voorziening voor twee bougies per cilinder, tonen duidelijk dat de motor uit de racerij afstamt, ook de originele handgeschakelde vijfversnellingsbak van ZF benadrukt dit nog eens extra. De auto werd in augustus 2002 door de Nederlandse eigenaar in Amerika gekocht. In Nederland is de carrosserie en onderstel geheel gerestaureerd bij de gerenommeerde restaurateur Martin Dijkhof. Daar is de auto volledig gedemonteerd en is de body geheel in nieuwstaat gebracht. In nagenoeg dezelfde periode heeft ook de mechanische restauratie plaatsgevonden, waarbij het gehele draaiend gedeelte onder handen is genomen, inclusief de transmissie en aandrijving. Een volledig dossier is aanwezig met een uitgebreide foto reportage en alle gespecificeerde facturen van de jaren durende restauratie. Deze fascinerende Coupe verkeert zowel optisch als mechanisch in een absolute nieuwstaat. Een dergelijke auto in deze conditie te vinden is uiterst zeldzaam, dit exemplaar heeft nog de bijkomstigheid dat hij perfect rijdt. Kortom een investering waarmee men ook heel veel plezier kan beleven.

Meer informatie

Modeljaar: 2024
Modelcode: AM115
Emissieklasse: Euro 0
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Leasing

shared.leasing.targetGroupBusiness

detailpage.leasing.title Brooks Classics

detailpage.leasing.oneTimeCosts

detailpage.leasing.configurator.downPayment
€ 18.998,-
shared.listItem.leasing.transferCost
Keine Angabe
shared.listItem.leasing.registrationCost
Keine Angabe
detailpage.leasing.total
€ 18.998,-

detailpage.leasing.generalData

detailpage.leasing.contractType
Kilometerleasing
detailpage.leasing.mileage p.a.
10.000 km

detailpage.leasing.monthlyCosts

detailpage.leasing.duration
48 Monate
detailpage.leasing.monthlyInstallment
€ 589,-

detailpage.leasing.additionalInformation

detailpage.leasing.finalInstallment
€ 58.658,27

detailpage.leasing.tip.headline

detailpage.leasing.tip.text

detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig

Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.



Vendeur

Professionnel
Brooks Classics
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2022
InterlocuteurAfdeling Verkoop

  1. TVA déductible
  2. Prix du concessionnaire
  3. Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
  4. Prix public final incluant tous les frais et taxes.
  5. Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
{"sthp":"330","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Maserati","did":"38238888","stmil":"69794","gear":"M","stmod":"Ghibli","cost":"285000","stmon":"2","styea":"1967","ken":"AM-77-08","make":"45","ad":"dealer","vat":"0","art":"3","carby":"0","fr":"2","stccm":"4718","buyonline":"false","stkw":"243","zip":"NL3543 MB","model":"15189","equi":"5,54,15,215,6,49","mia":"false","miles":"4","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/102a6aea-3686-41b0-a89f-960a2a966c5d_fa15a4be-d85c-4a21-9105-b3b7829efdb7.jpg/720x540.webp","price":"10","rnd":"15","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","acc":"U","hp":"9","type":"O","atsd":"","zip2":"3543 MB","articleType":"C","cockpit":"F"}