detailpage.leasing.tip.text
Maserati MerakSS Long term ownership, beautiful cloth interior,
€ 74 950,-5
Gallery Aaldering
Kilométrage
2 263 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1976
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- HG-BV-69
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 2 263 km
- Année
- 10/1976
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 4
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Couleur originale
- Rood
- La couleur de l'intérieur
- Gris
- Intérieur
- Tissu
Description
Begin jaren '70 is Maserati van mening een betaalbaarder model onder de Bora te moeten produceren. De Bora, met V8, is prijzig en het merk met de drietand als logo is bang marktaandeel te verliezen aan andere merken. Aangezien het in handen van Citroën zijnde Maserati de beschikking heeft over de motoren die het ook voor de Citroën SM levert, is de keuze qua motorisering snel gemaakt. De vormgeving van de Merak doet sterk denken aan dat van de Bora en dat is niet geheel toevallig: de basis van de auto is voor een deel hetzelfde en ook plaatwerk wordt in een aantal gevallen overgenomen van de duurdere broer.
En zo ziet de Merak in 1972 het levenslicht, voorzien van een 3,0 liter die voortkomt uit de 2,7 liter SM-motor. Verschillende varianten worden gedurende de productiejaren leverbaar, waarbij de drieliter de 'standaard' krachtbron is. Er onder vinden we de 2000 GT, speciaal voor de Italiaanse markt voorzien van een tweeliter zescilinder en als topper is er de 3.0 SS, een krachtigere en lichtere versie dan de normale Merak.
Die SS verschijnt in 1976 en dat is ook het jaar dat het interieur gewijzigd wordt. Niet langer zijn de ovale meters uit de Citroën SM te vinden maar de Merak krijgt het cluster van de Bora toebedeeld. 1976 is ook het jaar dat onze rode SS voor het eerst werd toegelaten op de openbare weg. Zoals aangehaald is de SS de topper van de reeks, waarbij 50 kilogram minder gewicht en 30 pk meer vermogen voor extra aansprekende prestaties zorgen. De SS had als concurrenten de Ferrari 308 GT4 Dino en de Lamborghini Urraco. Totaal worden er slechts 1.830 Meraks afgeleverd.
De rode Merak SS die we nu in de collectie hebben betreft een zeer nette auto die al dertig jaar in Nederland en hier slechts twee eigenaren heeft gehad, waarvan de laatste de auto twintig jaar in bezit heeft gehad. In dit tijd werd de auto goed bijgehouden en dat straalt de Maserati dan ook uit.
De carrosserie van de SS oogt keurig, waarbij passingen van het plaatwerk uitstekend zijn, de naden mooi gelijk en de rode lak weinig last heeft gehad van weersomstandigheden. Kenmerkend voor de SS is het zwarte rooster dat tussen de klapkoplampen te vinden is. De Merak is direct te onderscheiden van zijn sterkere broer Bora door de bogen aan de achterzijde, daar waar de Bora daar een raampartij heeft. Van de zijkant gezien lijkt de coupé daardoor een regelrechte tweezitter maar dat feit blijkt onjuist als we een blik in het interieur werpen.
Openen we het portier dan is te zien dat de Merak een kleine achterbank heeft. Nee, juich niet direct te hard als u denkt met het gezin met twee uit de kluiten gewassen pubers op vakantie te kunnen: de bank is geschikt voor (hele) kleine kinderen maar vooral geschikt om wat bagage kwijt te kunnen. Door naar de rest van het interieur, niemand zal namelijk een Merak kopen vanwege de praktische ruimte. Voorin de Maserati is het heerlijk zitten. De met stof beklede stoelen zitten geweldig. Er is voldoende comfort en de stoelen omsluitende de rug riant. Enigszins tussen de knieën is het compacte lederen sportstuur geplaatst. Deels er overheen kijkend, deels er doorheen kijkend zijn de tellers te zien. Een soort van. Heerlijk Italiaans! We vermoeden dat de Duitse concullega's van Porsche schuddebuikend over de grond hebben gerold van het lachen, bij het aanschouwen van de ergonomie in deze 'drietand'.
Destijds misschien niet uitermate praktisch, tegenwoordig zijn dit juist de dingen waar menig klassiekerliefhebber van kan genieten: karakter, een auto die ontworpen is met het hart. Kleine onhebbelijkheden die zorgen voor emotie, een glimlach, plezier. Overigens verkeert het dashboard met alle tellers die overal zijn ondergebracht in een zeer nette staat. Alles functioneert zoals het hoort en de staat is opvallend mooi.
Op precies de juiste plek gepositioneerd is de versnellingspook van de handgeschakelde vijfbak. Eenmaal op pad kunnen we niet anders dan concluderen dat het een spektakel moet zijn geweest om in de jaren '70 een Merak te hebben gehad. Vergeet de acceleratietijden van Tesla's en andere nietszeggende cijfertjes: een Italiaanse sportwagen uit de jaren '70 is één en al emotie. Het geluid van de zescilinder, het gevoel van de stuurinrichting, het schakelgevoel en de bijzondere stand van de pedalen: dit is autorijden pur sang.
De techniek van de Merak SS is helemaal voor elkaar, waardoor de auto zeer goed stuurt en merkbaar een prettig en goed onderstel heeft. Geen projecten of to-do-lijst maar een Merak waarin u vanaf dag één kunt genieten. En dat genieten, dat durven we wel te garanderen.
Meer informatie
Interieurkleur: Donker grijs
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
En zo ziet de Merak in 1972 het levenslicht, voorzien van een 3,0 liter die voortkomt uit de 2,7 liter SM-motor. Verschillende varianten worden gedurende de productiejaren leverbaar, waarbij de drieliter de 'standaard' krachtbron is. Er onder vinden we de 2000 GT, speciaal voor de Italiaanse markt voorzien van een tweeliter zescilinder en als topper is er de 3.0 SS, een krachtigere en lichtere versie dan de normale Merak.
Die SS verschijnt in 1976 en dat is ook het jaar dat het interieur gewijzigd wordt. Niet langer zijn de ovale meters uit de Citroën SM te vinden maar de Merak krijgt het cluster van de Bora toebedeeld. 1976 is ook het jaar dat onze rode SS voor het eerst werd toegelaten op de openbare weg. Zoals aangehaald is de SS de topper van de reeks, waarbij 50 kilogram minder gewicht en 30 pk meer vermogen voor extra aansprekende prestaties zorgen. De SS had als concurrenten de Ferrari 308 GT4 Dino en de Lamborghini Urraco. Totaal worden er slechts 1.830 Meraks afgeleverd.
De rode Merak SS die we nu in de collectie hebben betreft een zeer nette auto die al dertig jaar in Nederland en hier slechts twee eigenaren heeft gehad, waarvan de laatste de auto twintig jaar in bezit heeft gehad. In dit tijd werd de auto goed bijgehouden en dat straalt de Maserati dan ook uit.
De carrosserie van de SS oogt keurig, waarbij passingen van het plaatwerk uitstekend zijn, de naden mooi gelijk en de rode lak weinig last heeft gehad van weersomstandigheden. Kenmerkend voor de SS is het zwarte rooster dat tussen de klapkoplampen te vinden is. De Merak is direct te onderscheiden van zijn sterkere broer Bora door de bogen aan de achterzijde, daar waar de Bora daar een raampartij heeft. Van de zijkant gezien lijkt de coupé daardoor een regelrechte tweezitter maar dat feit blijkt onjuist als we een blik in het interieur werpen.
Openen we het portier dan is te zien dat de Merak een kleine achterbank heeft. Nee, juich niet direct te hard als u denkt met het gezin met twee uit de kluiten gewassen pubers op vakantie te kunnen: de bank is geschikt voor (hele) kleine kinderen maar vooral geschikt om wat bagage kwijt te kunnen. Door naar de rest van het interieur, niemand zal namelijk een Merak kopen vanwege de praktische ruimte. Voorin de Maserati is het heerlijk zitten. De met stof beklede stoelen zitten geweldig. Er is voldoende comfort en de stoelen omsluitende de rug riant. Enigszins tussen de knieën is het compacte lederen sportstuur geplaatst. Deels er overheen kijkend, deels er doorheen kijkend zijn de tellers te zien. Een soort van. Heerlijk Italiaans! We vermoeden dat de Duitse concullega's van Porsche schuddebuikend over de grond hebben gerold van het lachen, bij het aanschouwen van de ergonomie in deze 'drietand'.
Destijds misschien niet uitermate praktisch, tegenwoordig zijn dit juist de dingen waar menig klassiekerliefhebber van kan genieten: karakter, een auto die ontworpen is met het hart. Kleine onhebbelijkheden die zorgen voor emotie, een glimlach, plezier. Overigens verkeert het dashboard met alle tellers die overal zijn ondergebracht in een zeer nette staat. Alles functioneert zoals het hoort en de staat is opvallend mooi.
Op precies de juiste plek gepositioneerd is de versnellingspook van de handgeschakelde vijfbak. Eenmaal op pad kunnen we niet anders dan concluderen dat het een spektakel moet zijn geweest om in de jaren '70 een Merak te hebben gehad. Vergeet de acceleratietijden van Tesla's en andere nietszeggende cijfertjes: een Italiaanse sportwagen uit de jaren '70 is één en al emotie. Het geluid van de zescilinder, het gevoel van de stuurinrichting, het schakelgevoel en de bijzondere stand van de pedalen: dit is autorijden pur sang.
De techniek van de Merak SS is helemaal voor elkaar, waardoor de auto zeer goed stuurt en merkbaar een prettig en goed onderstel heeft. Geen projecten of to-do-lijst maar een Merak waarin u vanaf dag één kunt genieten. En dat genieten, dat durven we wel te garanderen.
Meer informatie
Interieurkleur: Donker grijs
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
detailpage.leasing.title Gallery Aaldering
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 347,43
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 0,-
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Hyundai Capital Bank Europe GmbH, Friedrich-Ebert-Anlage 35-37, 60327 Frankfurt am Main
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.