detailpage.leasing.tip.text
Mercedes-Benz 190Mercedes-Benz 190 sl
€ 200 000,-
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
2 866 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
07/1956
Carburant
Essence
Puissance
105 kW (143 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 2 866 km
- Année
- 07/1956
- Dernier contrôle technique
- 06/2024
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 105 kW (143 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 900 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 4
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Noir
- Type de peinture
- Autres
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Cuir
Description
Prachtige Mercedes-Benz 190 sl
De Mercedes-Benz 190 sl, ook bekend als de baby 300 sl. Het idee van de 190 sl was om een betaalbare 300 sl op de markt te brengen. Deze verbluffende roadster werd geproduceerd van 1955 tot 1963 en is een symbool van elegantie en klasse.
Deze 190 sl van 1956, één van de eerste reeks en in absolute concours topstaat. Deze wagen werd professioneel getaxeerd door een erkend bedrijf en kreeg overal staat 1 toegekend. Alsook heeft deze wagen de concours wedstrijd gewonnen.
Staat 1: excellent, concoursstaat: volledig origineel en in perfecte toestand of perfect gerestaureerd, geen gebruikssporen
De wagen werd in 2015 tem 2018 volledig body off gerestaureerd. Deze 190 sl is tot de allerlaatste schroef volledig uit elkaar geweest en professioneel gerestaureerd. Simpelweg elk onderdeel is nieuw. Deze wagen komt uit midden Amerika wat de carrosserie super hard maakt. Geen zout, geen vocht heeft deze wagen ooit gezien.
Enkel aan onderdelen is er 70 000 - 80 000 euro gespendeerd. Nog niet gesproken over werkuren of vervoer en zoektocht naar onderdelen. Ik heb de wagen voor mijzelf gerestaureerd en heb op geen euro bespaard. Hij moest en zou top worden. Zoals deze SL gerestaureerd is zijn er weinig gerestaureerd.
De wagen is gespoten op de oude manier van vroeger in zijn originele uni zwarte 040 lak. Vervolgens is het volledig lakwerk met de hand opgeschuurd in 3 gradaties en gepolierd in 3 stappen om een spiegel effect te creëren. En dat is ook gelukt, het lakwerk staat super strak. Deze behandeling werd afgewerkt met een ceramische coating in 2 lagen voor optimale bescherming.
Alsook motorisch en technisch is deze wagen top. Alles wat er te vernieuwen was, is vernieuwd of gereviseerd. Alles is op de originele manier gerestaureerd zodat deze niet te onderscheiden is van toen hij ooit nieuw uit de fabriek kwam. Vele mensen zeggen tegen mij dat een 190 sl niet goed rijd of presteert. Hier bewijs ik hun het tegendeel, uiteraard rijd een half gerestaureerde of voor de verkoop gerestaureerde 190 sl niet zoals deze.
Deze rijd beter dan een alledaagse auto, presteren doet hij fantastisch. De motor doet super werk en het comfort is fenomenaal voor een wagen van 1956.
De motor is een 1.9 liter 4 cilinder die 105 pk levert, de motor is voorzien van zijn origineel Solex carburateurs die ook tot op de laatste schroef gerestaureerd zijn door een vakman. De nummers van deze Solex carburateurs kloppen, want die van sommige andere auto merken zien er hetzelfde uit maar kloppen niet.
Het interieur is volledig bekleed in het beige nappa leder, hiervoor zijn meer dan 2 lappen nappa leder gebruikt. De mensen die het interieur bekleed hebben werken voor AMG en hebben het interieur niet voor 100% gedaan maar voor 200% (hun woorden)
Deze SL is volledig matching numbers en origineel op alle vlak. De originele zwarte 040 kleur exterieur en het beige interieur. De originele data card heb ik.
Als u in de wagen stapt is het alsof u in een gloed nieuwe stapt. Hij staat altijd opgeborgen in een verwarmde vocht vrije garage onder een zacht op maat gemaakt dekzeil.
Deze SL is in concours staat. Een 2de sl als deze gaat u niet zo snel vinden, al zeg ik het zelf. Ik weet wat ik heb en heb het allemaal persoonlijk opgevolgd.
De reden dat we de verkoop overwegen is omdat de collectie iets te groot is en de wagens te weinig gebruikt worden en het zonde is dat ze onder de zeiltjes blijven staan. Er wordt wel jaarlijks mee gereden, maar in onze ogen te weinig.
Een 190 sl in deze kleur combinatie is zeer zeldzaam, een zwarte met beige interieur rijd er weinig rond. Meestal zijn ze met een rood interieur of zijn het geen originele zwarte exemplaren.
Ook zeer zeldzaam is het 3de zitje ook bekleed in hetzelfde leder.
De wagen is bekeken door verschillende kenners en niemand heeft iets kunnen afkeuren. Alsook de volledige foto reportage van de restauratie
Deze SL moet niet weg maar het wordt overwogen. Ik wens enkel reacties van geïnteresseerde. Ik heb uw mening ook niet nodig over de auto, enkel als u interesse hebt en de prijs bekeken hebt mag u mij bellen of berichten.
Het taxatie rapport en de bijhorende documentatie mag ingekeken worden bij bezichtiging.
De Mercedes-Benz 190 sl, ook bekend als de baby 300 sl. Het idee van de 190 sl was om een betaalbare 300 sl op de markt te brengen. Deze verbluffende roadster werd geproduceerd van 1955 tot 1963 en is een symbool van elegantie en klasse.
Deze 190 sl van 1956, één van de eerste reeks en in absolute concours topstaat. Deze wagen werd professioneel getaxeerd door een erkend bedrijf en kreeg overal staat 1 toegekend. Alsook heeft deze wagen de concours wedstrijd gewonnen.
Staat 1: excellent, concoursstaat: volledig origineel en in perfecte toestand of perfect gerestaureerd, geen gebruikssporen
De wagen werd in 2015 tem 2018 volledig body off gerestaureerd. Deze 190 sl is tot de allerlaatste schroef volledig uit elkaar geweest en professioneel gerestaureerd. Simpelweg elk onderdeel is nieuw. Deze wagen komt uit midden Amerika wat de carrosserie super hard maakt. Geen zout, geen vocht heeft deze wagen ooit gezien.
Enkel aan onderdelen is er 70 000 - 80 000 euro gespendeerd. Nog niet gesproken over werkuren of vervoer en zoektocht naar onderdelen. Ik heb de wagen voor mijzelf gerestaureerd en heb op geen euro bespaard. Hij moest en zou top worden. Zoals deze SL gerestaureerd is zijn er weinig gerestaureerd.
De wagen is gespoten op de oude manier van vroeger in zijn originele uni zwarte 040 lak. Vervolgens is het volledig lakwerk met de hand opgeschuurd in 3 gradaties en gepolierd in 3 stappen om een spiegel effect te creëren. En dat is ook gelukt, het lakwerk staat super strak. Deze behandeling werd afgewerkt met een ceramische coating in 2 lagen voor optimale bescherming.
Alsook motorisch en technisch is deze wagen top. Alles wat er te vernieuwen was, is vernieuwd of gereviseerd. Alles is op de originele manier gerestaureerd zodat deze niet te onderscheiden is van toen hij ooit nieuw uit de fabriek kwam. Vele mensen zeggen tegen mij dat een 190 sl niet goed rijd of presteert. Hier bewijs ik hun het tegendeel, uiteraard rijd een half gerestaureerde of voor de verkoop gerestaureerde 190 sl niet zoals deze.
Deze rijd beter dan een alledaagse auto, presteren doet hij fantastisch. De motor doet super werk en het comfort is fenomenaal voor een wagen van 1956.
De motor is een 1.9 liter 4 cilinder die 105 pk levert, de motor is voorzien van zijn origineel Solex carburateurs die ook tot op de laatste schroef gerestaureerd zijn door een vakman. De nummers van deze Solex carburateurs kloppen, want die van sommige andere auto merken zien er hetzelfde uit maar kloppen niet.
Het interieur is volledig bekleed in het beige nappa leder, hiervoor zijn meer dan 2 lappen nappa leder gebruikt. De mensen die het interieur bekleed hebben werken voor AMG en hebben het interieur niet voor 100% gedaan maar voor 200% (hun woorden)
Deze SL is volledig matching numbers en origineel op alle vlak. De originele zwarte 040 kleur exterieur en het beige interieur. De originele data card heb ik.
Als u in de wagen stapt is het alsof u in een gloed nieuwe stapt. Hij staat altijd opgeborgen in een verwarmde vocht vrije garage onder een zacht op maat gemaakt dekzeil.
Deze SL is in concours staat. Een 2de sl als deze gaat u niet zo snel vinden, al zeg ik het zelf. Ik weet wat ik heb en heb het allemaal persoonlijk opgevolgd.
De reden dat we de verkoop overwegen is omdat de collectie iets te groot is en de wagens te weinig gebruikt worden en het zonde is dat ze onder de zeiltjes blijven staan. Er wordt wel jaarlijks mee gereden, maar in onze ogen te weinig.
Een 190 sl in deze kleur combinatie is zeer zeldzaam, een zwarte met beige interieur rijd er weinig rond. Meestal zijn ze met een rood interieur of zijn het geen originele zwarte exemplaren.
Ook zeer zeldzaam is het 3de zitje ook bekleed in hetzelfde leder.
De wagen is bekeken door verschillende kenners en niemand heeft iets kunnen afkeuren. Alsook de volledige foto reportage van de restauratie
Deze SL moet niet weg maar het wordt overwogen. Ik wens enkel reacties van geïnteresseerde. Ik heb uw mening ook niet nodig over de auto, enkel als u interesse hebt en de prijs bekeken hebt mag u mij bellen of berichten.
Het taxatie rapport en de bijhorende documentatie mag ingekeken worden bij bezichtiging.
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 13.392,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,96
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 279,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0559
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0250
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Audi Bank, Zweigniederlassung der Volkswagen Bank GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.