detailpage.leasing.tip.text
Mercedes-Benz 280pagoda
€ 119 400,-5
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Carcave
Kilométrage
63 491 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
09/1969
Carburant
Essence
Puissance
124 kW (169 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- Version pays
- Belgique
- N° d'annonce
- 0958
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 124 kW (169 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 800 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 1
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 999 g/km (mixte)
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Blanc
- Couleur originale
- 050
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
Description
1969 Mercedes-Benz 280 SL Pagoda Manual powered by the 2.8L Inline 6 producing 170 bhp
The Mercedes-Benz W 113 is a two-seat roadster/coupé, introduced at the 1963 Geneva Motor Show, and produced from 1963 through 1971. It replaced both the 300 SL (W 198) and the 190 SL (W 121 BII). Of the 48,912 W 113 SLs produced, 19,440 were sold in the US. The W 113 SL was developed under the auspices of Mercedes-Benz Technical Director Fritz Nallinger, Chief Engineer Rudolf Uhlenhaut and Head of Styling Friedrich Geiger. The lead designers were Paul Bracq and Béla Barényi, who created its patented, slightly concave hardtop, which inspired the "Pagoda" nickname.
Introducing this meticulously restored 1969 Mercedes 280 SL Pagoda with an original manual gearbox. Finished in her original colour 050 white paint and with a new grey fabric roof. Her previous owner completely restored her 10 years ago according to the original build sheet. There is not a single thing that was left untouched. And as she has done multiple European roadtrips since, you can be certain that she is solid and reliable.
This Pagoda was originally delivered to Germany and thus is a European specification with an original manual gearbox. Being European, she has a higher ratio differential offering higher speeds on the motorway, different headlights and seats without headrest.
Inside you will find a completely retrimmed red leather interior restored to original specification. With the roof down, the bordeaux really pops in the sun, making her an even better place to spend time in. To enjoy some music on your next roadtrip, an original Becker Europa radio is installed.
Power comes from the correct and matching numbers M130 engine with Bosch mechanical injection. Bulletproof and very reliable, especially when revised with newer components. This six in-line engine with 2778 cc produces 170 bhp and is attached to a smooth shifting, matching numbers, 4 speed manual gearbox. The manual gearbox really transforms the Pagoda. Her engine comes alive and loves to rev. Something that lacks in the automatics. As she is a 4 speed, she can easily keep up with traffic and is very enjoyable drive. She also has disc brakes on all four wheels and power steering.
This very original Pagoda runs and drives great and is ready for many more fun miles. Besides being matching, and coming with loads of history, all of the panels are original with the original letters stamped on them.
So what are you waiting for? If you are looking for a great example of the Pagode in a timeless color combination, restored with respect for originality and craftsmanship contact our sales team for an appointment. But we will warn you that you will fall in love…
Watch our current stock on www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
1969 Mercedes-Benz 280 SL Pagoda Handgeschakeld aangedreven door de 2.8L Inline 6 met 170 pk.
De Mercedes-Benz W 113 is een tweezits roadster/coupé, geïntroduceerd op de Autosalon van Genève in 1963 en geproduceerd van 1963 tot 1971. Hij verving zowel de 300 SL (W 198) als de 190 SL (W 121 BII). Van de 48.912 geproduceerde W 113 SL's werden er 19.440 verkocht in de VS.De W 113 SL werd ontwikkeld onder leiding van Mercedes-Benz Technisch Directeur Fritz Nallinger, Hoofdingenieur Rudolf Uhlenhaut en Hoofd Styling Friedrich Geiger. De hoofdontwerpers waren Paul Bracq en Béla Barényi, die de gepatenteerde, licht concave hardtop ontwierpen, die de inspiratie vormde voor de bijnaam “Pagoda”.
Maak kennis met deze zorgvuldig gerestaureerde 1969 Mercedes 280 SL Pagoda met een originele handgeschakelde versnellingsbak. Afgewerkt in haar originele kleur 050 wit en met een nieuw grijs stoffen dak. Haar vorige eigenaar heeft haar 10 jaar geleden volledig gerestaureerd volgens de originele buildsheet. Omdat ze sindsdien meerdere Europese roadtrips heeft gemaakt, kun je er zeker van zijn dat ze solide en betrouwbaar is. Deze Pagoda is oorspronkelijk geleverd in Duitsland en heeft dus een Europese specificatie met een originele handgeschakelde versnellingsbak. Omdat ze Europees is, heeft ze een differentieel met een hogere versnelling voor hogere snelheden op de snelweg, andere koplampen en stoelen zonder hoofdsteun.
Binnenin vind je een volledig vernieuwd bordeaux lederen interieur, gerestaureerd volgens originele specificaties. Met het dak open straalt het bordeaux echt in de zon, waardoor het nog leuker wordt om in te vertoeven. Om tijdens je volgende roadtrip van muziek te genieten, is er een originele Becker Europa radio geïnstalleerd.
Het vermogen komt van de matching M130 motor en Bosch mechanische injectie. Zeer betrouwbaar, vooral wanneer hij is gereviseerd met nieuwe onderdelen. Deze zes-in-lijn motor met 2778 cc levert 170 pk en is gekoppeld aan een soepel schakelende handgeschakelde versnellingsbak met 4 versnellingen. De handgeschakelde versnellingsbak transformeert de Pagoda echt. Haar motor komt tot leven en houdt van toeren maken. Iets wat de automaten missen. Omdat het een 4-versnellingsbak is, kan hij gemakkelijk mee met het verkeer en rijdt hij erg prettig. Ze heeft ook schijfremmen op alle vier de wielen en stuurbekrachtiging.
Deze zeer originele Pagode loopt en rijdt geweldig en is klaar voor nog veel meer kilometers. Naast het feit dat hij matching is en een mooie geschiedenis heeft, zijn alle panelen origineel met de originele letters erop gestempeld.
Dus waar wacht je nog op? Als je op zoek bent naar een geweldig voorbeeld van de Pagoda in een tijdloze kleurencombinatie, gerestaureerd met respect voor originaliteit en vakmanschap, neem dan contact op met ons verkoopteam voor een afspraak. Maar we waarschuwen je alvast dat je verliefd zult worden...
Bekijk onze huidige voorraad op www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
The Mercedes-Benz W 113 is a two-seat roadster/coupé, introduced at the 1963 Geneva Motor Show, and produced from 1963 through 1971. It replaced both the 300 SL (W 198) and the 190 SL (W 121 BII). Of the 48,912 W 113 SLs produced, 19,440 were sold in the US. The W 113 SL was developed under the auspices of Mercedes-Benz Technical Director Fritz Nallinger, Chief Engineer Rudolf Uhlenhaut and Head of Styling Friedrich Geiger. The lead designers were Paul Bracq and Béla Barényi, who created its patented, slightly concave hardtop, which inspired the "Pagoda" nickname.
Introducing this meticulously restored 1969 Mercedes 280 SL Pagoda with an original manual gearbox. Finished in her original colour 050 white paint and with a new grey fabric roof. Her previous owner completely restored her 10 years ago according to the original build sheet. There is not a single thing that was left untouched. And as she has done multiple European roadtrips since, you can be certain that she is solid and reliable.
This Pagoda was originally delivered to Germany and thus is a European specification with an original manual gearbox. Being European, she has a higher ratio differential offering higher speeds on the motorway, different headlights and seats without headrest.
Inside you will find a completely retrimmed red leather interior restored to original specification. With the roof down, the bordeaux really pops in the sun, making her an even better place to spend time in. To enjoy some music on your next roadtrip, an original Becker Europa radio is installed.
Power comes from the correct and matching numbers M130 engine with Bosch mechanical injection. Bulletproof and very reliable, especially when revised with newer components. This six in-line engine with 2778 cc produces 170 bhp and is attached to a smooth shifting, matching numbers, 4 speed manual gearbox. The manual gearbox really transforms the Pagoda. Her engine comes alive and loves to rev. Something that lacks in the automatics. As she is a 4 speed, she can easily keep up with traffic and is very enjoyable drive. She also has disc brakes on all four wheels and power steering.
This very original Pagoda runs and drives great and is ready for many more fun miles. Besides being matching, and coming with loads of history, all of the panels are original with the original letters stamped on them.
So what are you waiting for? If you are looking for a great example of the Pagode in a timeless color combination, restored with respect for originality and craftsmanship contact our sales team for an appointment. But we will warn you that you will fall in love…
Watch our current stock on www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
1969 Mercedes-Benz 280 SL Pagoda Handgeschakeld aangedreven door de 2.8L Inline 6 met 170 pk.
De Mercedes-Benz W 113 is een tweezits roadster/coupé, geïntroduceerd op de Autosalon van Genève in 1963 en geproduceerd van 1963 tot 1971. Hij verving zowel de 300 SL (W 198) als de 190 SL (W 121 BII). Van de 48.912 geproduceerde W 113 SL's werden er 19.440 verkocht in de VS.De W 113 SL werd ontwikkeld onder leiding van Mercedes-Benz Technisch Directeur Fritz Nallinger, Hoofdingenieur Rudolf Uhlenhaut en Hoofd Styling Friedrich Geiger. De hoofdontwerpers waren Paul Bracq en Béla Barényi, die de gepatenteerde, licht concave hardtop ontwierpen, die de inspiratie vormde voor de bijnaam “Pagoda”.
Maak kennis met deze zorgvuldig gerestaureerde 1969 Mercedes 280 SL Pagoda met een originele handgeschakelde versnellingsbak. Afgewerkt in haar originele kleur 050 wit en met een nieuw grijs stoffen dak. Haar vorige eigenaar heeft haar 10 jaar geleden volledig gerestaureerd volgens de originele buildsheet. Omdat ze sindsdien meerdere Europese roadtrips heeft gemaakt, kun je er zeker van zijn dat ze solide en betrouwbaar is. Deze Pagoda is oorspronkelijk geleverd in Duitsland en heeft dus een Europese specificatie met een originele handgeschakelde versnellingsbak. Omdat ze Europees is, heeft ze een differentieel met een hogere versnelling voor hogere snelheden op de snelweg, andere koplampen en stoelen zonder hoofdsteun.
Binnenin vind je een volledig vernieuwd bordeaux lederen interieur, gerestaureerd volgens originele specificaties. Met het dak open straalt het bordeaux echt in de zon, waardoor het nog leuker wordt om in te vertoeven. Om tijdens je volgende roadtrip van muziek te genieten, is er een originele Becker Europa radio geïnstalleerd.
Het vermogen komt van de matching M130 motor en Bosch mechanische injectie. Zeer betrouwbaar, vooral wanneer hij is gereviseerd met nieuwe onderdelen. Deze zes-in-lijn motor met 2778 cc levert 170 pk en is gekoppeld aan een soepel schakelende handgeschakelde versnellingsbak met 4 versnellingen. De handgeschakelde versnellingsbak transformeert de Pagoda echt. Haar motor komt tot leven en houdt van toeren maken. Iets wat de automaten missen. Omdat het een 4-versnellingsbak is, kan hij gemakkelijk mee met het verkeer en rijdt hij erg prettig. Ze heeft ook schijfremmen op alle vier de wielen en stuurbekrachtiging.
Deze zeer originele Pagode loopt en rijdt geweldig en is klaar voor nog veel meer kilometers. Naast het feit dat hij matching is en een mooie geschiedenis heeft, zijn alle panelen origineel met de originele letters erop gestempeld.
Dus waar wacht je nog op? Als je op zoek bent naar een geweldig voorbeeld van de Pagoda in een tijdloze kleurencombinatie, gerestaureerd met respect voor originaliteit en vakmanschap, neem dan contact op met ons verkoopteam voor een afspraak. Maar we waarschuwen je alvast dat je verliefd zult worden...
Bekijk onze huidige voorraad op www.carcave.be
WE’LL DRIVE YOU CRAZY - WORLDWIDE SHIPPING - STORAGE - WORKSHOP
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title Carcave
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 172,29
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 172,29
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 12.500 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 268,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 21.545,61
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelCarcave
InterlocuteurRoel Geraerts
Services
AccessibleLivraisonConseil en ligneContrat en ligneRéservation
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.