Kilométrage
25 000 km
Transmission
Boîte automatique
Année
06/1970
Carburant
Essence
Puissance
125 kW (170 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- Version pays
- Pays-Bas
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 25 000 km
- Année
- 06/1970
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 125 kW (170 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 2 778 cm³
- Vitesses
- 3
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Cuir
Description
Het type Mercedes W113, bijgenaamd “Pagode” vanwege een opvallende en gepatenteerde hardtop daklijn. Velen beschouwen het als een van de mooiste auto's ooit gebouwd. Alle 280 SL-modellen waren uitgerust met een 6-cilinder lijnmotor met mechanische brandstofinjectie. Het relatief korte en brede chassis, gecombineerd met een uitstekende vering, krachtige remmen en radiaalbanden, zorgden ervoor dat de 280 SL voor zijn tijd een uitstekend rijgedrag had. Deze originele 280 SL met Amerikaanse specificatie is goed verzorgd. Deze 280SL verkeert in uitstekende staat. Dit is een uitstekend rijdend exemplaar, er is mechanisch altijd goed voor gezorgd en de carrosserie is voortreffelijk. Deze 280SL vertegenwoordigt een grote waarde voor een verzamelaar of liefhebber die op zoek is naar een plezierige en betrouwbare vintage Mercedes Benz Roadster. Hij is compleet met Becker Europa radio, gereedschap en reservewiel.
Meer informatie op: www.kucarfa.nl
The Mercedes W113 type, nick-named “Pagoda” due to a distinctive and patented concave hardtop roofline. Many see as one of the most beautiful cars ever built. All 280 SL models were equipped with an inline 6-cylinder engine with mechanical fuel injection. The comparatively short and wide chassis, combined with an excellent suspension, powerful brakes and radial tires gave the 280 SL superb handling for its time. This original US-specification 280 SL was well cared for. This 280SL is in excellent condition throughout. This is an excellent driving example, has always been cared for mechanically and whose structure is superb. This 280SL represents a great value for a collector or enthusiast seeking an enjoyable and reliable vintage Mercedes Benz Roadster. It is complete with its Becker Europa radio, tools and spare wheel.
More information on: www.kucarfa.nl
Meer informatie op: www.kucarfa.nl
The Mercedes W113 type, nick-named “Pagoda” due to a distinctive and patented concave hardtop roofline. Many see as one of the most beautiful cars ever built. All 280 SL models were equipped with an inline 6-cylinder engine with mechanical fuel injection. The comparatively short and wide chassis, combined with an excellent suspension, powerful brakes and radial tires gave the 280 SL superb handling for its time. This original US-specification 280 SL was well cared for. This 280SL is in excellent condition throughout. This is an excellent driving example, has always been cared for mechanically and whose structure is superb. This 280SL represents a great value for a collector or enthusiast seeking an enjoyable and reliable vintage Mercedes Benz Roadster. It is complete with its Becker Europa radio, tools and spare wheel.
More information on: www.kucarfa.nl
Vendeur
ProfessionnelKucarfa B.V.
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2024InterlocuteurJohn Kuiper
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.