detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
192 640 km
Transmission
Boîte automatique
Année
02/1985
Carburant
Essence
Puissance
136 kW (185 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 192 640 km
- Année
- 02/1985
- Contrôle technique
- 06/2025
- Propriétaires préc.
- 6
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 136 kW (185 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 2 746 cm³
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 509 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Blanc
- Couleur originale
- Classic White
- La couleur de l'intérieur
- Bleu
- Intérieur
- Tissu
Description
Mercedes-Benz 280 SL Classic White
Wat de 911 voor Porsche is, betekent de SL voor Mercedes. Het sprookje van de SL-Klasse begon in 1954 en duurt nog immer voort. Geen generatie die het echter zo lang volhield als de R107. Deze uiterst karakteristieke én geliefde Mercedes SL was maar liefst 18 jaar in productie. Onze oorspronkelijk in Duitsland geleverde 280 SL is er één uit de latere pre-facelift series en mede daardoor extra verfijnd. Wat ‘m echter uniek maakt is zijn conditie: die is echt schitterend! De originele hardtop wordt meegeleverd en de soft-top is in 2012 zelfs helemaal vernieuwd. Tel daarbij op de indrukwekkende optielijst en hier staat een collectors item voor de purist voor wie de aanschaf gelijkstaat aan de mooiste dag van zijn of haar leven. De carrosseriekleur is er alvast op afgestemd…
Historie
Classic White; zó noemde Mercedes-Benz de maagdelijk witte lak voor de in 1985 geconstrueerde 280 SL. Alsof ze in Duitsland toen al wisten dat ze werkten aan de klassieker van de toekomst. Met 2 prachtige voorgaande SL-generaties kon het voor de R107 natuurlijk niet gauw misgaan. En toch, generatie 3 was rigoureus anders dan zijn voorgangers. Al volgde hij wél de trend van het model dat hij afloste, door enkel als convertible te worden aangeboden. Dat was met de originele “Gullwing” wel anders! Terwijl de 280 SL begin jaren 70 nog aan de absolute top van de range stond, vormde het in 1974 de sterke basis voor een dakloze ster. Dit specifieke exemplaar vond zijn 1e eigenaar in 1985 in geboorteland Duitsland, om vervolgens in 1993 in Nederland aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. Als het aan ons ligt een hoofdstuk dat lang nog niet af is…
Exterieur
De originele Mercedes SL-Klasse was rond, ronder, rondst. Na 2 generaties werd de vormgeving echter strak, strakker, strakst. Geen evolutie, maar een revolutie dus. Anders dan Porsche met de 911 deed, durfde Mercedes-Benz haar sportauto telkens weer opnieuw uit te vinden. Kenmerkend voor de R107 zijn bijvoorbeeld de grote, brede achterlichtunits, horizontaal gepositioneerde koplampen en nauwelijks aflopende taillelijn c.q. kofferklep. Generatie 3 van de SL maakt een opvallend ranke en slanke indruk. Eentje die nooit verveelt, want het design is na al die jaren tijdloos (en) elegant gebleken. Mooi is hoe Mercedes subtiel terugverwees naar iconische Gullwing tijden door de achterste spatborden de wielen deels af te laten schermen. In dit geval betreffen het 14 inch velgen van het type “Kroonkurk”. Ze ‘dragen’ de Classic White carrosserie met stijl en zijn onderdeel van een spectaculair fraaie conditie. Wat een beauty!
Interieur
Voor de binnenkant van de klassieke cabriolet is zichtbaar met net zoveel passie en punctualiteit gezorgd. Nu heeft Mercedes de naam onverwoestbaar mooie materialen te gebruiken, dus de verwachtingen waren al hooggespannen. Echter, zo strak als in dit geval zien we ze zelden! De interieurkleur is Blau en de finish grotendeels Stoff. Helemaal seventies is natuurlijk het ruitjesmotief. Bovendien is het houtwerk een absolute must voor een klassieke Benz van dit kaliber. Dan het uitrustingsniveau: de rechter buitenspiegel, elektrische ramen + antenne, originele Becker Grand Prix Radio / Cassette en zelfs de hardtop met verwarming behoren tot de luxe uitrusting die je mag verwachten van een échte ster. Maar stoelverwarming? In een convertible uit 1985? Die zagen we niet aankomen!
Techniek
Voor minder dan een heerlijk smeuïge 6-cilinder deed Mercedes het niet sinds de start van de iconische SL-Klasse. Een karakteristiek dat lang standhield, totdat de turbomotor een opleving kende en zijn weg vond naar de huidige generatie. In de R107 heeft de atmosferische lijnmotor een minimuminhoud van een krappe 2,8 liter (2746 cc), wat meteen de naam van de 280 SL verklaart. In deze combinatie levert de krachtbron een output van 185 pk en 240 Nm. Alle power verdwijnt bij vol gas via een 4-traps automaat richting de achteras. Welke stand uw rechtervoet ook heeft, afstand doen van het comfortabele karakter zal deze Benz never nooit niet. Het is dan ook een ongekende ervaring om met de Mercedes 280 SL dakloos in alle rust rond te toeren, mét prachtig roffelende 6-in-lijn melodie in het front. Kon het maar altijd ZONdag zijn…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1981 - apr. 1986
Modelcode: R107
Wielbasis: 246 cm
Interieurkleur: Donker blauw
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 60 - € 66 per kwartaal
Wat de 911 voor Porsche is, betekent de SL voor Mercedes. Het sprookje van de SL-Klasse begon in 1954 en duurt nog immer voort. Geen generatie die het echter zo lang volhield als de R107. Deze uiterst karakteristieke én geliefde Mercedes SL was maar liefst 18 jaar in productie. Onze oorspronkelijk in Duitsland geleverde 280 SL is er één uit de latere pre-facelift series en mede daardoor extra verfijnd. Wat ‘m echter uniek maakt is zijn conditie: die is echt schitterend! De originele hardtop wordt meegeleverd en de soft-top is in 2012 zelfs helemaal vernieuwd. Tel daarbij op de indrukwekkende optielijst en hier staat een collectors item voor de purist voor wie de aanschaf gelijkstaat aan de mooiste dag van zijn of haar leven. De carrosseriekleur is er alvast op afgestemd…
Historie
Classic White; zó noemde Mercedes-Benz de maagdelijk witte lak voor de in 1985 geconstrueerde 280 SL. Alsof ze in Duitsland toen al wisten dat ze werkten aan de klassieker van de toekomst. Met 2 prachtige voorgaande SL-generaties kon het voor de R107 natuurlijk niet gauw misgaan. En toch, generatie 3 was rigoureus anders dan zijn voorgangers. Al volgde hij wél de trend van het model dat hij afloste, door enkel als convertible te worden aangeboden. Dat was met de originele “Gullwing” wel anders! Terwijl de 280 SL begin jaren 70 nog aan de absolute top van de range stond, vormde het in 1974 de sterke basis voor een dakloze ster. Dit specifieke exemplaar vond zijn 1e eigenaar in 1985 in geboorteland Duitsland, om vervolgens in 1993 in Nederland aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. Als het aan ons ligt een hoofdstuk dat lang nog niet af is…
Exterieur
De originele Mercedes SL-Klasse was rond, ronder, rondst. Na 2 generaties werd de vormgeving echter strak, strakker, strakst. Geen evolutie, maar een revolutie dus. Anders dan Porsche met de 911 deed, durfde Mercedes-Benz haar sportauto telkens weer opnieuw uit te vinden. Kenmerkend voor de R107 zijn bijvoorbeeld de grote, brede achterlichtunits, horizontaal gepositioneerde koplampen en nauwelijks aflopende taillelijn c.q. kofferklep. Generatie 3 van de SL maakt een opvallend ranke en slanke indruk. Eentje die nooit verveelt, want het design is na al die jaren tijdloos (en) elegant gebleken. Mooi is hoe Mercedes subtiel terugverwees naar iconische Gullwing tijden door de achterste spatborden de wielen deels af te laten schermen. In dit geval betreffen het 14 inch velgen van het type “Kroonkurk”. Ze ‘dragen’ de Classic White carrosserie met stijl en zijn onderdeel van een spectaculair fraaie conditie. Wat een beauty!
Interieur
Voor de binnenkant van de klassieke cabriolet is zichtbaar met net zoveel passie en punctualiteit gezorgd. Nu heeft Mercedes de naam onverwoestbaar mooie materialen te gebruiken, dus de verwachtingen waren al hooggespannen. Echter, zo strak als in dit geval zien we ze zelden! De interieurkleur is Blau en de finish grotendeels Stoff. Helemaal seventies is natuurlijk het ruitjesmotief. Bovendien is het houtwerk een absolute must voor een klassieke Benz van dit kaliber. Dan het uitrustingsniveau: de rechter buitenspiegel, elektrische ramen + antenne, originele Becker Grand Prix Radio / Cassette en zelfs de hardtop met verwarming behoren tot de luxe uitrusting die je mag verwachten van een échte ster. Maar stoelverwarming? In een convertible uit 1985? Die zagen we niet aankomen!
Techniek
Voor minder dan een heerlijk smeuïge 6-cilinder deed Mercedes het niet sinds de start van de iconische SL-Klasse. Een karakteristiek dat lang standhield, totdat de turbomotor een opleving kende en zijn weg vond naar de huidige generatie. In de R107 heeft de atmosferische lijnmotor een minimuminhoud van een krappe 2,8 liter (2746 cc), wat meteen de naam van de 280 SL verklaart. In deze combinatie levert de krachtbron een output van 185 pk en 240 Nm. Alle power verdwijnt bij vol gas via een 4-traps automaat richting de achteras. Welke stand uw rechtervoet ook heeft, afstand doen van het comfortabele karakter zal deze Benz never nooit niet. Het is dan ook een ongekende ervaring om met de Mercedes 280 SL dakloos in alle rust rond te toeren, mét prachtig roffelende 6-in-lijn melodie in het front. Kon het maar altijd ZONdag zijn…
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Modelreeks: jul. 1981 - apr. 1986
Modelcode: R107
Wielbasis: 246 cm
Interieurkleur: Donker blauw
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 60 - € 66 per kwartaal
Leasing
detailpage.leasing.title Autobedrijf Wim Prins
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 283,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 27.891,59
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelAutobedrijf Wim Prins
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2002InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.