detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
36 578 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1993
Carburant
Essence
Puissance
46 kW (63 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Ancêtre
- Type de moteur
- Avant
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 36 578 km
- Année
- 06/1993
- Contrôle technique
- Nouveau
- Propriétaires préc.
- 2
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 46 kW (63 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 275 cm³
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 635 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 1
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Sécurité
- Alarme
- Anti-démarrage
- Autres
- Jantes alliage
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Couleur originale
- Groen metallic
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
Description
Mini Cooper S British Racing Green
Een unieke auto, een unieke historie. Deze origineel Nederlands geleverde Mini Cooper S is de afgelopen 30 jaar in handen gebleven van één en dezelfde familie! De auto ging van vader op zoon en werd vooral als zondagsauto gebruikt op een mooie zomerdag, getuige de zeldzaam lage kilometerstand van 36.500… Logisch gevolg daarvan is dat de algehele conditie zeer netjes te noemen is. Te mooi om waar te zijn? Daar doen we niet aan bij Prins!
Historie
De Mini Cooper kent een rijke geschiedenis. De 3-deurs hothatch is het resultaat van een samenwerking tussen de bouwers van het iconische kleintje en racelegende John Cooper. Hij stemde de Mini dusdanig sportief af dat de stadsauto uitgroeide tot een klassiek rallyicoon. In de jaren 60 kwam maar liefst 3x de Rally van Monte Carlo op naam van de Mini Cooper te staan! Later volgde de overtreffende trap in de vorm van de Cooper S. Ons exemplaar kreeg die toevoeging nadat de fabriek in Engeland de hatchback aan een motorupgrade hielp. Het bewijs hiervan is tevens aanwezig. Vader en zoon reden samen circa 25.500 km in de tot Cooper S gedoopte Mini Mark VI en namen hier 30 jaar de tijd voor. Gemiddeld komt dat neer op 850 km per jaar… En de overige 10.000 kilometers? Die staan op naam van Mini dealer Hartendorp die de auto een jaar lang als demo gebruikte. Anno 2024 is de Cooper S nog net zo rijp voor een demonstratierit!
Exterieur
Geen auto zoals een Mini. Sinds de overname door BMW in 2000 is MINI officieel een merknaam in hoofdletters. Hoewel de spirituele opvolgers van het oer-model zeer succesvol zijn gebleken, kan ons inziens niets tippen aan het origineel. Natuurlijk, veel karakteristieke designelementen werden behouden of knap gekopieerd. Echter, zo speels, wendbaar en klein – kortom ‘Mini’ zoals generatie 1 was, werd er geen één meer. Dat dit een heuse Cooper S betreft, ondergedompeld in een klassiek British Racing Green bad, maakt de grote Mini fan hebberiger dan ooit. En dan de conditie van deze eyecatcher: schitterend mooi! Uiteraard staat ons exemplaar op Classic Crown wielen met 8 afgeronde spaken. Voor minder doet de liefhebber het niet. Naast het donkergroene metallic lakwerk, verkeren ook de vele chromen delen in keurige staat. Daarover gesproken: de 4 verstralers op de verchroomde voorbumper laten het klassieke rallyhart op volle toeren kloppen. Ze beschikken over originele Mini Cooper stickers; een aanduiding die terugkomt in de naafkappen en badges. De John Cooper Racing Livery in contrasterend wit eindigt aan de zijkanten zelfs in een Cooper S krans. Ook het dak en de buitenspiegels kleuren wit. Oog voor ‘Cooper’ detail? Dan had u vast de beschermplaat aan het front onder de kentekenplaat al gespot…
Interieur
Britser kan haast niet: een bescheiden stadsauto als de Mini volhangen met klassiek wortelnotenhout. Dashboard, pookknop, deurgrepen en de bovenste randen van de portieren werden ermee uitgerust. En hij kan het hebben, zeker in combinatie met de zwart uitgevoerde resterende delen, inclusief stoelen en achterbank die deels met leder zijn afgewerkt. De overgang naar de stoffen delen wordt geaccentueerd aan de hand van opvallend rode biesjes. Deze keren tevens terug op de deurbekleding. Meer (donker)rood treft u op de vloer. En natuurlijk is de rand van de Cooper badge op het Moto-Lita stuurwiel voorzien van een vurige tint. Let bij het instappen in dit grote kleine ruimtewonder ook even op de aluminium dorpellijsten met John Cooper opschrift. Wat een heerlijke samenstelling! Ondertussen staren 3 analoge klokken (het uurwerk niet meegenomen) u aan en vraagt de karakteristieke schakelpook om een ferme hand. Tijd om ouderwets te sturen – wat zeggen we? Genieten! De Pioneer radio-/cassettespeler is gekoppeld aan 120 Watt sterke boxen achterin, maar de beste geluidservaring komt toch écht bij de aandrijflijn vandaan…
Techniek & performance
Met een lekker stevige brom laat de 1,3 liter 4-cilinder Cooper S motor weten nog niets van zijn kwajongensstreken te zijn verloren. Vanaf de Mark VI was een inhoud van 1.275 cc altijd de standaard, zoals de originele Cooper S hier ook mee werd geleverd. Een pk-monster zal de uitvinder van de hothatch nooit worden. Niet nodig ook, met zulke bescheiden afmetingen en dito gewicht. Hoe minder kilo’s, hoe meer dynamiek was het devies. Qua wendbaarheid en lichtvoetigheid staat er op de Mini Cooper S inderdaad geen maat! Met speels gemak laat de klassieker zich van de ene bocht in de andere smijten; hoe sneller, hoe beter. Hoe scherper, hoe liever! In een Mini stuur je niet, je hoekt ermee. En als het aan ons ligt, zeer binnenkort.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: mei 1997 - dec. 2000
Prestaties
Acceleratie (0-100): 11,7 s
Topsnelheid: 143 km/u
Maten
Wielbasis: 203 cm
Gewichten
Laadvermogen: 415 kg
GVW: 1.050 kg
Max. trekgewicht: 410 kg (ongeremd 250 kg)
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 41 - € 45 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Een unieke auto, een unieke historie. Deze origineel Nederlands geleverde Mini Cooper S is de afgelopen 30 jaar in handen gebleven van één en dezelfde familie! De auto ging van vader op zoon en werd vooral als zondagsauto gebruikt op een mooie zomerdag, getuige de zeldzaam lage kilometerstand van 36.500… Logisch gevolg daarvan is dat de algehele conditie zeer netjes te noemen is. Te mooi om waar te zijn? Daar doen we niet aan bij Prins!
Historie
De Mini Cooper kent een rijke geschiedenis. De 3-deurs hothatch is het resultaat van een samenwerking tussen de bouwers van het iconische kleintje en racelegende John Cooper. Hij stemde de Mini dusdanig sportief af dat de stadsauto uitgroeide tot een klassiek rallyicoon. In de jaren 60 kwam maar liefst 3x de Rally van Monte Carlo op naam van de Mini Cooper te staan! Later volgde de overtreffende trap in de vorm van de Cooper S. Ons exemplaar kreeg die toevoeging nadat de fabriek in Engeland de hatchback aan een motorupgrade hielp. Het bewijs hiervan is tevens aanwezig. Vader en zoon reden samen circa 25.500 km in de tot Cooper S gedoopte Mini Mark VI en namen hier 30 jaar de tijd voor. Gemiddeld komt dat neer op 850 km per jaar… En de overige 10.000 kilometers? Die staan op naam van Mini dealer Hartendorp die de auto een jaar lang als demo gebruikte. Anno 2024 is de Cooper S nog net zo rijp voor een demonstratierit!
Exterieur
Geen auto zoals een Mini. Sinds de overname door BMW in 2000 is MINI officieel een merknaam in hoofdletters. Hoewel de spirituele opvolgers van het oer-model zeer succesvol zijn gebleken, kan ons inziens niets tippen aan het origineel. Natuurlijk, veel karakteristieke designelementen werden behouden of knap gekopieerd. Echter, zo speels, wendbaar en klein – kortom ‘Mini’ zoals generatie 1 was, werd er geen één meer. Dat dit een heuse Cooper S betreft, ondergedompeld in een klassiek British Racing Green bad, maakt de grote Mini fan hebberiger dan ooit. En dan de conditie van deze eyecatcher: schitterend mooi! Uiteraard staat ons exemplaar op Classic Crown wielen met 8 afgeronde spaken. Voor minder doet de liefhebber het niet. Naast het donkergroene metallic lakwerk, verkeren ook de vele chromen delen in keurige staat. Daarover gesproken: de 4 verstralers op de verchroomde voorbumper laten het klassieke rallyhart op volle toeren kloppen. Ze beschikken over originele Mini Cooper stickers; een aanduiding die terugkomt in de naafkappen en badges. De John Cooper Racing Livery in contrasterend wit eindigt aan de zijkanten zelfs in een Cooper S krans. Ook het dak en de buitenspiegels kleuren wit. Oog voor ‘Cooper’ detail? Dan had u vast de beschermplaat aan het front onder de kentekenplaat al gespot…
Interieur
Britser kan haast niet: een bescheiden stadsauto als de Mini volhangen met klassiek wortelnotenhout. Dashboard, pookknop, deurgrepen en de bovenste randen van de portieren werden ermee uitgerust. En hij kan het hebben, zeker in combinatie met de zwart uitgevoerde resterende delen, inclusief stoelen en achterbank die deels met leder zijn afgewerkt. De overgang naar de stoffen delen wordt geaccentueerd aan de hand van opvallend rode biesjes. Deze keren tevens terug op de deurbekleding. Meer (donker)rood treft u op de vloer. En natuurlijk is de rand van de Cooper badge op het Moto-Lita stuurwiel voorzien van een vurige tint. Let bij het instappen in dit grote kleine ruimtewonder ook even op de aluminium dorpellijsten met John Cooper opschrift. Wat een heerlijke samenstelling! Ondertussen staren 3 analoge klokken (het uurwerk niet meegenomen) u aan en vraagt de karakteristieke schakelpook om een ferme hand. Tijd om ouderwets te sturen – wat zeggen we? Genieten! De Pioneer radio-/cassettespeler is gekoppeld aan 120 Watt sterke boxen achterin, maar de beste geluidservaring komt toch écht bij de aandrijflijn vandaan…
Techniek & performance
Met een lekker stevige brom laat de 1,3 liter 4-cilinder Cooper S motor weten nog niets van zijn kwajongensstreken te zijn verloren. Vanaf de Mark VI was een inhoud van 1.275 cc altijd de standaard, zoals de originele Cooper S hier ook mee werd geleverd. Een pk-monster zal de uitvinder van de hothatch nooit worden. Niet nodig ook, met zulke bescheiden afmetingen en dito gewicht. Hoe minder kilo’s, hoe meer dynamiek was het devies. Qua wendbaarheid en lichtvoetigheid staat er op de Mini Cooper S inderdaad geen maat! Met speels gemak laat de klassieker zich van de ene bocht in de andere smijten; hoe sneller, hoe beter. Hoe scherper, hoe liever! In een Mini stuur je niet, je hoekt ermee. En als het aan ons ligt, zeer binnenkort.
Met vriendelijke groet,
team Prins.
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: mei 1997 - dec. 2000
Prestaties
Acceleratie (0-100): 11,7 s
Topsnelheid: 143 km/u
Maten
Wielbasis: 203 cm
Gewichten
Laadvermogen: 415 kg
GVW: 1.050 kg
Max. trekgewicht: 410 kg (ongeremd 250 kg)
Staat
Aantal sleutels: 2
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 41 - € 45 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Leasing
detailpage.leasing.title Autobedrijf Wim Prins
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 274,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 25.718,65
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelAutobedrijf Wim Prins
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2002InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.