detailpage.leasing.tip.text
Oldtimer CitroenMehari 700 km 1971 - Riva gebaseerd - Gioconda
€ 36 000,-
Pas d'information
A discuter
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
700 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
12/1971
Carburant
Essence
Puissance
21 kW (29 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 700 km
- Année
- 12/1971
- Contrôle technique
- 05/2029
- Dernier contrôle technique
- 04/2024
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 21 kW (29 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 602 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 2
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Siège passager repliable
- Autres
- Roue de secours
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Blanc
- Intérieur
- Autres
Description
Deze zo goed als nieuwe (circa 700 km) Citroen Mehari is custom made en one of a kind.
Er wordt geen tweede van gemaakt, waarmee dit schitterende exemplaar echt uniek is.
De Mehari is volledig gerestaureerd in een kleine gespecialiseerde garage net achter Bergamo. Hier worden per jaar een 8 Mehari’s volledig origineel gerestaureerd en eens per jaar bedenken ze hier een speciaal en eenmalig model.
Met veel zorg en aandacht voor detail wordt deze special vervolgens volledig ontworpen en gerealiseerd.
Een 20 minuten van deze garage liggen de fabrieken van de bekende Italiaanse Riva boten.
Op basis van deze nostalgische Riva boten is de Mehari ontworpen en opgebouwd.
De Mehari is gespoten in de metallieke donkerblauwe kleur, welke in de zon een schitterend effect geeft. Alle delen zijn bekleed met houten panelen voorzien van het raster zoals op de boten.
Daarnaast heeft deze Mehari vele chromen details van de boten, zoals de instap, de beugels aan de zijkant, een greep aan de bijrijders kant, inleg bij de zij-instap achter, enz. enz.
Voor de bekleding zijn de kleuren wit-groen gebruikt, welke speciaal in volledig kunstleer is gemaakt (ook de groene striping).
In plaats van deuren is er gebruik gemaakt een blauw scheepstouw met chromen sluitingen.
Voor het zomerse gevoel heeft deze Mehari een paraplu-dak van zeer goede dikke kwaliteit gekregen.
De Mehari heeft een nieuw motorblok en een gereviseerde versnellingsbak gekregen, waardoor hij technisch als nieuw is. Sindsdien is er circa 700 km mee gereden (de Mehari wordt nog gebruikt).
Uiteindelijk kreeg deze speciale Mehari, net als bij een boot, een prachtige naam toegekend: Gioconda.
Gioconda is Italiaans voor het schilderij Mona Lisa van Leonardo da Vinci, welke de pracht en het unieke van de Mehari weergeeft.
Wij hebben de Mehari vervolgens op 17 mei 2024 in België geïmporteerd en de volgende zaken aangepast:
- de bijrijder stoel vervangen door een omklapbare stoel voor een eenvoudigere instap achterin (originele stoel is bewaard en wordt meegeleverd)
- 12 volt aansluiting in dashboard aangebracht voor het opladen van de telefoon tijdens een mooie rit in de zomer
- een nieuw dak met zijkanten, achterkant en volledige deuren aangekocht voor als u vreest dat het kan gaan regenen en u toch een mooie rit wilt maken (eenvoudig en snel aan te brengen in plaats van het paraplu dak)
Enkele info over deze Mehari:
Bouwjaar: 1971
Eerste inschrijving: 22-12-1971
Totale renovatie: in 2024
Gekeurd als oldtimer op: 17-05-2024
Eerste inschrijving in België: 23-05-2024
Kilometerstand: circa 700 km (wordt nog mee gereden)
Cilinderinhoud: 602 cc
Aantal cilinders: 2
Vermogen: 20,61 kW
Inschrijving: oldtimer
Huidige totale verkeersbelasting: 99,99 euro per jaar
Laatste belasting inverkeerstelling: 53,00 euro
De Mehari is op afspraak te bezichtigen en op te halen in Tessenderlo (België).
Er wordt geen tweede van gemaakt, waarmee dit schitterende exemplaar echt uniek is.
De Mehari is volledig gerestaureerd in een kleine gespecialiseerde garage net achter Bergamo. Hier worden per jaar een 8 Mehari’s volledig origineel gerestaureerd en eens per jaar bedenken ze hier een speciaal en eenmalig model.
Met veel zorg en aandacht voor detail wordt deze special vervolgens volledig ontworpen en gerealiseerd.
Een 20 minuten van deze garage liggen de fabrieken van de bekende Italiaanse Riva boten.
Op basis van deze nostalgische Riva boten is de Mehari ontworpen en opgebouwd.
De Mehari is gespoten in de metallieke donkerblauwe kleur, welke in de zon een schitterend effect geeft. Alle delen zijn bekleed met houten panelen voorzien van het raster zoals op de boten.
Daarnaast heeft deze Mehari vele chromen details van de boten, zoals de instap, de beugels aan de zijkant, een greep aan de bijrijders kant, inleg bij de zij-instap achter, enz. enz.
Voor de bekleding zijn de kleuren wit-groen gebruikt, welke speciaal in volledig kunstleer is gemaakt (ook de groene striping).
In plaats van deuren is er gebruik gemaakt een blauw scheepstouw met chromen sluitingen.
Voor het zomerse gevoel heeft deze Mehari een paraplu-dak van zeer goede dikke kwaliteit gekregen.
De Mehari heeft een nieuw motorblok en een gereviseerde versnellingsbak gekregen, waardoor hij technisch als nieuw is. Sindsdien is er circa 700 km mee gereden (de Mehari wordt nog gebruikt).
Uiteindelijk kreeg deze speciale Mehari, net als bij een boot, een prachtige naam toegekend: Gioconda.
Gioconda is Italiaans voor het schilderij Mona Lisa van Leonardo da Vinci, welke de pracht en het unieke van de Mehari weergeeft.
Wij hebben de Mehari vervolgens op 17 mei 2024 in België geïmporteerd en de volgende zaken aangepast:
- de bijrijder stoel vervangen door een omklapbare stoel voor een eenvoudigere instap achterin (originele stoel is bewaard en wordt meegeleverd)
- 12 volt aansluiting in dashboard aangebracht voor het opladen van de telefoon tijdens een mooie rit in de zomer
- een nieuw dak met zijkanten, achterkant en volledige deuren aangekocht voor als u vreest dat het kan gaan regenen en u toch een mooie rit wilt maken (eenvoudig en snel aan te brengen in plaats van het paraplu dak)
Enkele info over deze Mehari:
Bouwjaar: 1971
Eerste inschrijving: 22-12-1971
Totale renovatie: in 2024
Gekeurd als oldtimer op: 17-05-2024
Eerste inschrijving in België: 23-05-2024
Kilometerstand: circa 700 km (wordt nog mee gereden)
Cilinderinhoud: 602 cc
Aantal cilinders: 2
Vermogen: 20,61 kW
Inschrijving: oldtimer
Huidige totale verkeersbelasting: 99,99 euro per jaar
Laatste belasting inverkeerstelling: 53,00 euro
De Mehari is op afspraak te bezichtigen en op te halen in Tessenderlo (België).
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 30.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 543,27
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 0,-
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Financial Services - Geschäftsbereich der RCI Banque S.A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.