detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
105 013 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
04/2001
Carburant
Essence
Puissance
100 kW (136 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Citadine
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 105 013 km
- Année
- 04/2001
- Dernier contrôle technique
- 04/2023
- Propriétaires préc.
- 7
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 100 kW (136 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 997 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 025 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 3
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
7,7 l/100 km (mixte)
- Émissions de CO2
- 185 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Siège à réglage lombaire
- Sièges arrières 1/3 - 2/3
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Direction assistée
- Feux anti-brouillard
- Isofix
- Autres
- Attache remorque
- Déflecteur
- Jantes alliage
- Pack Sport
- Pneus été
- Pot catalytique
- Sièges sport
- Suspension sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Alcantara
Description
Als opvolger van de Peugeot 205 GTI, had de Peugeot 206 GTI grote schoenen te vullen.
Waar de 205 GTI de hothatch van de jaren tachtig en begin jaren negentig was, was het aan de 206 GTI in 1999 de beurt. In mijn ogen de laatste echte GTI van Peugeot.
Anders dan bij de 205 GTI, die als een typische jaren 80 auto reed, was de 206 GTI iets meer gedestingeerd. Zowel qua rijdrag als qua uiterlijk. Qua uiterlijk valt de 206 GTI nauwelijks op. Uitgeklopte wielkasten, een klein GTI embleem op de flank, een GTI tankdop en speciale velgen.
Aangezien ik meerdere 205 GTI's in mijn bezit heb gehad kan ik het rijdrag zeer goed vergelijken.
De 205 GTI rijdt fantastisch. Geen enkele bocht kan ie niet aan. Helaas is de 205 GTI op de snelweg een stuk minder comfortabel en merk je dat je echt in een jaren tachtig auto zit.
Hier zit het grote verschil. De 206 GTI is uitmuntend te gebruiken als Grand tourer voor lange afstanden. Rijdt heerlijk en rustig wanneer je dit wilt.
Maar... zodra je het gaspedaal flink intrapt, de toeren op laat komen is de motor net zo rauw als de 1.9 in de 205 GTI. Bochtenwerk is vergelijkbaar met zijn voorganger en je moet van zeer goede huizen komen om deze raket bij te houden.
De 206 GTI uit 2001 die ik te koop aanbied is met zijn originele (folder) lak, typische 206 GTI velgen helemaal origineel. Deze auto is net zo mooi en goed als het moment dat deze 23 jaar geleden uit de Peugeot fabriek in Sochaux reed.
Waarom is de auto nog fabrieksnieuw na 23 jaar?
-Net als alle vorige eigenaren die allemaal bekend zijn, heb ik de auto alleen maar binnen geparkeerd.
-Preventief alle vloeistoffen vervangen. Bijna om de 5.000 KM
-Geen wasstraat, maar alleen met de hand wassen. Minimaal 1 keer per week.
-Niet zelf poetsen, maar alleen coating door professionals laten aanbrengen.
-Geen bumperspray of iets vergelijkbaars gebruiken. Alleen een natte doek, waardoor de zwarte delen na 23 jaar nog steeds mooi zijn.
-Uiteraard alleen Euro 98 tanken.
-En misschien wel het allerbelangrijkste:
Altijd rustig rijden totdat de Motor en de Olie op minimaal 90 graden zijn. Je merkt dit ook aan deze heerlijke 2.0 motor. Die heeft echt zijn temperatuur nodig om goed te functioneren.
Deze Peugeot 206 GTI is een aantal jaar geleden het middelpunt van een review geweest van "soon to be classics"
In deze review wordt de 206 GTI goed aan de tand gevoeld op het circuit, maar ook in de praktijk getest
De link van deze YouTube video vindt je hier.
https:www.youtube.com/watch?v=dD5_W-0Hoqo&t=28s
De Peugeot 206 GTI heeft een afneembare trekhaak voor eventueel een fietsendrager. Ik heb hier met mijn moutainbike veel gebruik van gemaakt.
De Peugeot 206 GTI heeft momenteel 105.000 km NAP gereden. Hiervan heb ik er zelf 8.000 gereden. De distributie is vervangen bij 60.000 KM.
De 206 GTI staat op nieuwe TOYO-GTI banden met maximaal 1.000 km gereden.
Het behoeft geen extra uitleg dat de auto motorisch perfect is.
Uiteraard is de gehele documentatie evenals 2 originele sleutels van deze auto aanwezig.
Voor meer of betere kwaliteit foto's kan je me altijd een berichtje sturen.
Opkoper en onzin biedingen worden niet op prijs gesteld.
Bij een eventuele test-rit zullen we zeer uitgebreid door alle details gaan en neem ik echt de tijd om alles zo goed mogelijk te laten zien, voelen en ervaren. Zodat deze 206 GTI ook jouw hart steelt.
Waar de 205 GTI de hothatch van de jaren tachtig en begin jaren negentig was, was het aan de 206 GTI in 1999 de beurt. In mijn ogen de laatste echte GTI van Peugeot.
Anders dan bij de 205 GTI, die als een typische jaren 80 auto reed, was de 206 GTI iets meer gedestingeerd. Zowel qua rijdrag als qua uiterlijk. Qua uiterlijk valt de 206 GTI nauwelijks op. Uitgeklopte wielkasten, een klein GTI embleem op de flank, een GTI tankdop en speciale velgen.
Aangezien ik meerdere 205 GTI's in mijn bezit heb gehad kan ik het rijdrag zeer goed vergelijken.
De 205 GTI rijdt fantastisch. Geen enkele bocht kan ie niet aan. Helaas is de 205 GTI op de snelweg een stuk minder comfortabel en merk je dat je echt in een jaren tachtig auto zit.
Hier zit het grote verschil. De 206 GTI is uitmuntend te gebruiken als Grand tourer voor lange afstanden. Rijdt heerlijk en rustig wanneer je dit wilt.
Maar... zodra je het gaspedaal flink intrapt, de toeren op laat komen is de motor net zo rauw als de 1.9 in de 205 GTI. Bochtenwerk is vergelijkbaar met zijn voorganger en je moet van zeer goede huizen komen om deze raket bij te houden.
De 206 GTI uit 2001 die ik te koop aanbied is met zijn originele (folder) lak, typische 206 GTI velgen helemaal origineel. Deze auto is net zo mooi en goed als het moment dat deze 23 jaar geleden uit de Peugeot fabriek in Sochaux reed.
Waarom is de auto nog fabrieksnieuw na 23 jaar?
-Net als alle vorige eigenaren die allemaal bekend zijn, heb ik de auto alleen maar binnen geparkeerd.
-Preventief alle vloeistoffen vervangen. Bijna om de 5.000 KM
-Geen wasstraat, maar alleen met de hand wassen. Minimaal 1 keer per week.
-Niet zelf poetsen, maar alleen coating door professionals laten aanbrengen.
-Geen bumperspray of iets vergelijkbaars gebruiken. Alleen een natte doek, waardoor de zwarte delen na 23 jaar nog steeds mooi zijn.
-Uiteraard alleen Euro 98 tanken.
-En misschien wel het allerbelangrijkste:
Altijd rustig rijden totdat de Motor en de Olie op minimaal 90 graden zijn. Je merkt dit ook aan deze heerlijke 2.0 motor. Die heeft echt zijn temperatuur nodig om goed te functioneren.
Deze Peugeot 206 GTI is een aantal jaar geleden het middelpunt van een review geweest van "soon to be classics"
In deze review wordt de 206 GTI goed aan de tand gevoeld op het circuit, maar ook in de praktijk getest
De link van deze YouTube video vindt je hier.
https:www.youtube.com/watch?v=dD5_W-0Hoqo&t=28s
De Peugeot 206 GTI heeft een afneembare trekhaak voor eventueel een fietsendrager. Ik heb hier met mijn moutainbike veel gebruik van gemaakt.
De Peugeot 206 GTI heeft momenteel 105.000 km NAP gereden. Hiervan heb ik er zelf 8.000 gereden. De distributie is vervangen bij 60.000 KM.
De 206 GTI staat op nieuwe TOYO-GTI banden met maximaal 1.000 km gereden.
Het behoeft geen extra uitleg dat de auto motorisch perfect is.
Uiteraard is de gehele documentatie evenals 2 originele sleutels van deze auto aanwezig.
Voor meer of betere kwaliteit foto's kan je me altijd een berichtje sturen.
Opkoper en onzin biedingen worden niet op prijs gesteld.
Bij een eventuele test-rit zullen we zeer uitgebreid door alle details gaan en neem ik echt de tijd om alles zo goed mogelijk te laten zien, voelen en ervaren. Zodat deze 206 GTI ook jouw hart steelt.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 313,90
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 0,-
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Stellantis Bank SA Niederlassung Deutschland, Siemensstraße 10, 63263 Neu-Isenburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.