detailpage.leasing.tip.text
Porsche 911Carrera 2.7 MFI / 5 OWNERS / RESTORED
€ 185 000,-5
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Funcars
Kilométrage
17 383 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1974
Carburant
Essence
Puissance
154 kW (209 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
- Version pays
- Italie
- N° d'annonce
- 227
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 154 kW (209 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 075 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Blanc
- Couleur originale
- Gradprix white
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
NL
Onmiddellijk nadat de productie werd beëindigd van de legendarische 911 Carrera 2.7 RS uit 1973 , werd voor Europa een serie Carrera’s gebouwd die gelijkwaardig waren aan de 911 Carrera RS Touring (M472)-modellen uit 1973. Deze zeldzame en begeerlijke Porsche was de 911 Carrera 2.7 MFI. Deze was uitgerust met motor type 911/83 RS-spec mechanisch brandstofinjectie (MFI) motor die 210 pk produceerde.
Het grote verschil tussen deze Carrera’s en de Carrera RS Touring was dat de MFI-variant werd gebouwd met de carrosserie en het interieur van de impactbumper carrosserie van de “G-serie” in plaats van long hood carrosserie. Het gewicht van de Carrera 2.7 MFI was eveneens 1075 kg, identiek aan dat van de voorgaande Carrera RS Touring. Wat de 1973 Carrera RS en de 2,7-liter “euro” Carrera zo interessant en opwindend maakt om in te rijden, is de Bosch Mechanical Fuel Injection (MFI)-opstelling. Het glorieuze geluid en de onmiddellijke gasrespons voelen opmerkelijk aan vergeleken met de computergestuurde injectiesystemen uit de jaren ’70 en ’80. In het decembernummer van Motor Magazine van december 1974 werd de Carrera 2.7 MFI uitgebreid getest en ze maten een tijd van 0-100 km/u van 5,5 seconden!Porsche bouwde een vergelijkbaar aantal coupés als de Carrera 2.7 RS uit 1973.
Deze auto’s zijn nooit door Porsche in Noord-Amerika geïmporteerd. De strenge Amerikaanse emissiewetten vereisten smogapparatuur die de prestaties van de 2,7-liter motor drastisch beïnvloedde. De Amerikaanse versie van de Carrera in 1974-1975 gebruikte de aanzienlijk minder krachtige op CIS (K-Jetronic) gebaseerde injectiemotoren om te voldoen aan de Californische en Amerikaanse emissienormen.
Onze 911 Carrera 2.7 (MFI) werd in november 1973 geproduceerd om op vijf oktober 1974 ingeschreven te worden door zijn eerste eigenaar in Verona, Italië. in 1994 verkocht deze eerste eigenaar de wagen in Rome aan zijn tweede Italiaanse eigenaar, die de wagen op zijn beurt verkocht in 2008 naar Belgie. Deze eerste Belgische eigenaar heeft de wagen volledig gerestaureerd om hem in 2012 door te verkopen aan zijn tweede Belgische eigenaar die de wagen bijhield tot 2016 om hem te verkopen aan de derde Belgische eigenaar, een verzamelaar. Deze verzamelaar liet de motor en versnellingsbak volledig reviseren. Fakturen hiervan zijn voor handen.
Het certificaat van authenticiteit geeft aan dat de motor en versnellingsbak matching zijn. De wagen draagt zijn originele kleur, grandprix white (R4). De wagen werd origineel af fabriek geleverd met het zwarte ‘Carrera’ opscript op de flanken van de wagen en de wagen werd origineel geleverd met de optionele licht metalen velgen met maat 6×15 vooraan en 7×15 achteraan.
De rolkooi die momenteel is gemonteerd kan makkelijk worden verwijderd en de originele voorstoelen worden geleverd bij de wagen.
Kortom, deze wagen vertegenwoordigt een belangrijk stuk uit de Porsche geschiedenis en is klaar om van genoten te worden!
ENG
Immediately after production ended on the legendary 1973 911 Carrera 2.7 RS , a series of Carreras equivalent to the 1973 911 Carrera RS Touring (M472) models were built for Europe. This rare and desirable Porsche was the 911 Carrera 2.7 MFI. This was equipped with engine type 911/83 RS-spec mechanical fuel injection (MFI) engine that produced 210 hp.
The major difference between these Carrera’s and the Carrera RS Touring was that the MFI variant was built with the bodywork and interior of the impact bumper bodywork of the “G-Series” instead of long hood bodywork. The weight of the Carrera 2.7 MFI was also 1075 kg, identical to that of the previous Carrera RS Touring. What makes the 1973 Carrera RS and the 2.7-liter “euro” Carrera so interesting and exciting to drive is the Bosch Mechanical Fuel Injection (MFI) setup. The glorious sound and instant throttle response feel remarkable compared to the computer-controlled injection systems of the ’70s and ’80s. The December 1974 issue of Motor Magazine tested the Carrera 2.7 MFI extensively and they measured a 0-100 km/h time of 5.5 seconds!Porsche built a similar number of coupes to the 1973 Carrera 2.7 RS.
These cars were never imported into North America by Porsche. Stringent U.S. emissions laws required smog devices that drastically affected the performance of the 2.7-liter engine. The 1974-1975 American version of the Carrera used the considerably less powerful CIS (K-Jetronic) based injection engines to meet California and American emissions standards.
Our 911 Carrera 2.7 (MFI) was produced in November 1973 to be registered by its first owner in Verona, Italy on Oct. 5, 1974. in 1994, this first owner sold the car in Rome to its second Italian owner, who in turn sold the car in 2008 to Belgium. This first Belgian owner fully restored the car to resell it in 2012 to its second Belgian owner who kept it until 2016 to sell it to its third Belgian owner, a collector. This collector had the engine and transmission completely overhauled. Invoices of this are available.
The certificate of authenticity indicates that the engine and transmission are matching. The car wears its original color, grandprix white (R4). The car came originally from the factory with the black ‘Carrera’ opscript on the flanks of the car and the car came originally with the optional light metal rims with size 6×15 in the front and 7×15 in the rear.
The roll cage currently mounted can be easily removed and the original front seats come with the car.
In short, this car represents an important piece of Porsche history and is ready to be enjoyed!
Onmiddellijk nadat de productie werd beëindigd van de legendarische 911 Carrera 2.7 RS uit 1973 , werd voor Europa een serie Carrera’s gebouwd die gelijkwaardig waren aan de 911 Carrera RS Touring (M472)-modellen uit 1973. Deze zeldzame en begeerlijke Porsche was de 911 Carrera 2.7 MFI. Deze was uitgerust met motor type 911/83 RS-spec mechanisch brandstofinjectie (MFI) motor die 210 pk produceerde.
Het grote verschil tussen deze Carrera’s en de Carrera RS Touring was dat de MFI-variant werd gebouwd met de carrosserie en het interieur van de impactbumper carrosserie van de “G-serie” in plaats van long hood carrosserie. Het gewicht van de Carrera 2.7 MFI was eveneens 1075 kg, identiek aan dat van de voorgaande Carrera RS Touring. Wat de 1973 Carrera RS en de 2,7-liter “euro” Carrera zo interessant en opwindend maakt om in te rijden, is de Bosch Mechanical Fuel Injection (MFI)-opstelling. Het glorieuze geluid en de onmiddellijke gasrespons voelen opmerkelijk aan vergeleken met de computergestuurde injectiesystemen uit de jaren ’70 en ’80. In het decembernummer van Motor Magazine van december 1974 werd de Carrera 2.7 MFI uitgebreid getest en ze maten een tijd van 0-100 km/u van 5,5 seconden!Porsche bouwde een vergelijkbaar aantal coupés als de Carrera 2.7 RS uit 1973.
Deze auto’s zijn nooit door Porsche in Noord-Amerika geïmporteerd. De strenge Amerikaanse emissiewetten vereisten smogapparatuur die de prestaties van de 2,7-liter motor drastisch beïnvloedde. De Amerikaanse versie van de Carrera in 1974-1975 gebruikte de aanzienlijk minder krachtige op CIS (K-Jetronic) gebaseerde injectiemotoren om te voldoen aan de Californische en Amerikaanse emissienormen.
Onze 911 Carrera 2.7 (MFI) werd in november 1973 geproduceerd om op vijf oktober 1974 ingeschreven te worden door zijn eerste eigenaar in Verona, Italië. in 1994 verkocht deze eerste eigenaar de wagen in Rome aan zijn tweede Italiaanse eigenaar, die de wagen op zijn beurt verkocht in 2008 naar Belgie. Deze eerste Belgische eigenaar heeft de wagen volledig gerestaureerd om hem in 2012 door te verkopen aan zijn tweede Belgische eigenaar die de wagen bijhield tot 2016 om hem te verkopen aan de derde Belgische eigenaar, een verzamelaar. Deze verzamelaar liet de motor en versnellingsbak volledig reviseren. Fakturen hiervan zijn voor handen.
Het certificaat van authenticiteit geeft aan dat de motor en versnellingsbak matching zijn. De wagen draagt zijn originele kleur, grandprix white (R4). De wagen werd origineel af fabriek geleverd met het zwarte ‘Carrera’ opscript op de flanken van de wagen en de wagen werd origineel geleverd met de optionele licht metalen velgen met maat 6×15 vooraan en 7×15 achteraan.
De rolkooi die momenteel is gemonteerd kan makkelijk worden verwijderd en de originele voorstoelen worden geleverd bij de wagen.
Kortom, deze wagen vertegenwoordigt een belangrijk stuk uit de Porsche geschiedenis en is klaar om van genoten te worden!
ENG
Immediately after production ended on the legendary 1973 911 Carrera 2.7 RS , a series of Carreras equivalent to the 1973 911 Carrera RS Touring (M472) models were built for Europe. This rare and desirable Porsche was the 911 Carrera 2.7 MFI. This was equipped with engine type 911/83 RS-spec mechanical fuel injection (MFI) engine that produced 210 hp.
The major difference between these Carrera’s and the Carrera RS Touring was that the MFI variant was built with the bodywork and interior of the impact bumper bodywork of the “G-Series” instead of long hood bodywork. The weight of the Carrera 2.7 MFI was also 1075 kg, identical to that of the previous Carrera RS Touring. What makes the 1973 Carrera RS and the 2.7-liter “euro” Carrera so interesting and exciting to drive is the Bosch Mechanical Fuel Injection (MFI) setup. The glorious sound and instant throttle response feel remarkable compared to the computer-controlled injection systems of the ’70s and ’80s. The December 1974 issue of Motor Magazine tested the Carrera 2.7 MFI extensively and they measured a 0-100 km/h time of 5.5 seconds!Porsche built a similar number of coupes to the 1973 Carrera 2.7 RS.
These cars were never imported into North America by Porsche. Stringent U.S. emissions laws required smog devices that drastically affected the performance of the 2.7-liter engine. The 1974-1975 American version of the Carrera used the considerably less powerful CIS (K-Jetronic) based injection engines to meet California and American emissions standards.
Our 911 Carrera 2.7 (MFI) was produced in November 1973 to be registered by its first owner in Verona, Italy on Oct. 5, 1974. in 1994, this first owner sold the car in Rome to its second Italian owner, who in turn sold the car in 2008 to Belgium. This first Belgian owner fully restored the car to resell it in 2012 to its second Belgian owner who kept it until 2016 to sell it to its third Belgian owner, a collector. This collector had the engine and transmission completely overhauled. Invoices of this are available.
The certificate of authenticity indicates that the engine and transmission are matching. The car wears its original color, grandprix white (R4). The car came originally from the factory with the black ‘Carrera’ opscript on the flanks of the car and the car came originally with the optional light metal rims with size 6×15 in the front and 7×15 in the rear.
The roll cage currently mounted can be easily removed and the original front seats come with the car.
In short, this car represents an important piece of Porsche history and is ready to be enjoyed!
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title Funcars
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 6.098,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 6.098,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 327,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 16.644,43
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelFuncars
InterlocuteurWouter Van den Avont
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.