detailpage.leasing.tip.text
Porsche 911SC
€ 57 000,-
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
174 420 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
09/1983
Carburant
Essence
Puissance
150 kW (204 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 174 420 km
- Année
- 09/1983
- Dernier contrôle technique
- 09/2024
- Propriétaires préc.
- 3
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 150 kW (204 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 994 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Porsche 911 SC cabriolet uit 1983
Gerestaureerd, in zeer goede staat.
Chassisnummer: WP0ZZZ91ZDS160221
Motornummer: 64D0405
Motor: 3.0L luchtgekoelde zescilinder boxermotor – 204 pk en 267 Nm
Versnellingsbak: 5-versnellingsbak - type 915
Na het SC-model (1978-1983) zou Porsche stoppen met de productie van de 911, de 928 zou dit model vervangen.
Door het grote succes van de SC werd echter besloten om, naast de 928, ook met de 911 door te gaan.
In 1983 debuteerde Porsche met een cabrioletversie van de 911. Daarvoor was alleen het Targa-model verkrijgbaar.
Dit was tevens het laatste productiejaar van de SC. Met andere woorden: de 911 SC cabriolet werd slechts één jaar gebouwd. Vandaar de gelimiteerde oplage van slechts 4124 Porsche 911 SC cabriolets.
Deze auto werd nieuw gekocht in Santa Monica, Californië en heeft drie eigenaren gehad.
Het originele onderhoudsboekje is aanwezig, met het jaartal 1989 erop.
De tweede eigenaar had de auto van 2002 tot 2007.
De derde en laatste eigenaar uit Las Vegas had de auto sinds 2007 tot hij in 2023 overleed.
In augustus 2023 is de auto geëxporteerd naar Nederland.
De auto heeft nooit een ongeval gehad, dit kan ook worden afgeleid uit het huidige Carfax-rapport.
Interessant feit in het Carfax-rapport: in 1997 werd de auto gestolen en een maand later teruggevonden.
De laatste eigenaar (sinds 2007) heeft veel mechanisch werk laten doen om de auto in topconditie te houden. Er zijn veel facturen van onderhouden en vervangen onderdelen sinds 2008. Hieruit blijkt dat de auto altijd goed is onderhouden.
In 2011 werd er een nieuwe cabriokap geïnstalleerd.
Volgens de verkoper in Californië is de motor in 2018 gereviseerd. Hier is echter geen factuur van. De motor ziet er in ieder geval heel netjes uit met veel nieuwe onderdelen. De motor start en loopt uitstekend.
Tijdens de restauratie in België in 2024 werd de auto omgebouwd naar Europese specificaties:
Europese koplampen, richtingaanwijzers en bumper pushers. De snelheidsmeter is niet veranderd en staat nog steeds in mijlen, dit is expres gedaan om niet te rommelen met het aantal gereden mijlen/kilometers.
De auto is momenteel ook geregistreerd en wordt af en toe bij mooi weer gereden.
De laatste technische keuring was op 10 september 2024, hieruit blijkt dat de auto technisch 100% in orde is.
De auto is uitgerust met turbostoelen met elektrische bediening voor de bestuurder en een Porsche Clubsport stuurwiel. De auto heeft ook airconditioning, maar die werkt momenteel niet.
Beschikbare documenten:
- Veel facturen van garages en onderdelen van 2008 tot heden
- Origineel onderhoudsboekje (gestempeld tot 1989)
- Originele handleiding
- Belgische registratiedocumenten
- Autopas
-Carfax-service
- documenten importeren
Werken in 2024:
- Nieuwe verf
- Alle rubbers van bumpers, deuren en ramen zijn vernieuwd.
- Compleet nieuwe tapijtset - Porsche kwaliteit.
- Ook het rubber tussen de vloerpanelen en de tapijtset is vernieuwd.
- Geheel nieuwe deurpanelen
- Nieuwe cabriokapafdekking
- Nieuwe remschijven, remklauwen en remslangen achter
- Nieuwe wielen
- Nieuwe einddemper
- Nieuwe batterij
- Nieuw luchtfilter, brandstoffilter, oliefilter, motorolie en bougies
Eerdere werken:
- Nieuwe cabrioletkap (in 2011)
- Motorrevisie (in 2018)
Ik heb 129 foto's die ik via mail of whatsapp kan doorsturen.
De wagen is te bezichtigen in Geraardsbergen.
Zolang de wagen online staat is deze beschikbaar, vraag hier dus niet naar.
Ik negeer biedingen voor de wagen gezien is, en ik heb geen interesse in ruilen.
Gerestaureerd, in zeer goede staat.
Chassisnummer: WP0ZZZ91ZDS160221
Motornummer: 64D0405
Motor: 3.0L luchtgekoelde zescilinder boxermotor – 204 pk en 267 Nm
Versnellingsbak: 5-versnellingsbak - type 915
Na het SC-model (1978-1983) zou Porsche stoppen met de productie van de 911, de 928 zou dit model vervangen.
Door het grote succes van de SC werd echter besloten om, naast de 928, ook met de 911 door te gaan.
In 1983 debuteerde Porsche met een cabrioletversie van de 911. Daarvoor was alleen het Targa-model verkrijgbaar.
Dit was tevens het laatste productiejaar van de SC. Met andere woorden: de 911 SC cabriolet werd slechts één jaar gebouwd. Vandaar de gelimiteerde oplage van slechts 4124 Porsche 911 SC cabriolets.
Deze auto werd nieuw gekocht in Santa Monica, Californië en heeft drie eigenaren gehad.
Het originele onderhoudsboekje is aanwezig, met het jaartal 1989 erop.
De tweede eigenaar had de auto van 2002 tot 2007.
De derde en laatste eigenaar uit Las Vegas had de auto sinds 2007 tot hij in 2023 overleed.
In augustus 2023 is de auto geëxporteerd naar Nederland.
De auto heeft nooit een ongeval gehad, dit kan ook worden afgeleid uit het huidige Carfax-rapport.
Interessant feit in het Carfax-rapport: in 1997 werd de auto gestolen en een maand later teruggevonden.
De laatste eigenaar (sinds 2007) heeft veel mechanisch werk laten doen om de auto in topconditie te houden. Er zijn veel facturen van onderhouden en vervangen onderdelen sinds 2008. Hieruit blijkt dat de auto altijd goed is onderhouden.
In 2011 werd er een nieuwe cabriokap geïnstalleerd.
Volgens de verkoper in Californië is de motor in 2018 gereviseerd. Hier is echter geen factuur van. De motor ziet er in ieder geval heel netjes uit met veel nieuwe onderdelen. De motor start en loopt uitstekend.
Tijdens de restauratie in België in 2024 werd de auto omgebouwd naar Europese specificaties:
Europese koplampen, richtingaanwijzers en bumper pushers. De snelheidsmeter is niet veranderd en staat nog steeds in mijlen, dit is expres gedaan om niet te rommelen met het aantal gereden mijlen/kilometers.
De auto is momenteel ook geregistreerd en wordt af en toe bij mooi weer gereden.
De laatste technische keuring was op 10 september 2024, hieruit blijkt dat de auto technisch 100% in orde is.
De auto is uitgerust met turbostoelen met elektrische bediening voor de bestuurder en een Porsche Clubsport stuurwiel. De auto heeft ook airconditioning, maar die werkt momenteel niet.
Beschikbare documenten:
- Veel facturen van garages en onderdelen van 2008 tot heden
- Origineel onderhoudsboekje (gestempeld tot 1989)
- Originele handleiding
- Belgische registratiedocumenten
- Autopas
-Carfax-service
- documenten importeren
Werken in 2024:
- Nieuwe verf
- Alle rubbers van bumpers, deuren en ramen zijn vernieuwd.
- Compleet nieuwe tapijtset - Porsche kwaliteit.
- Ook het rubber tussen de vloerpanelen en de tapijtset is vernieuwd.
- Geheel nieuwe deurpanelen
- Nieuwe cabriokapafdekking
- Nieuwe remschijven, remklauwen en remslangen achter
- Nieuwe wielen
- Nieuwe einddemper
- Nieuwe batterij
- Nieuw luchtfilter, brandstoffilter, oliefilter, motorolie en bougies
Eerdere werken:
- Nieuwe cabrioletkap (in 2011)
- Motorrevisie (in 2018)
Ik heb 129 foto's die ik via mail of whatsapp kan doorsturen.
De wagen is te bezichtigen in Geraardsbergen.
Zolang de wagen online staat is deze beschikbaar, vraag hier dus niet naar.
Ik negeer biedingen voor de wagen gezien is, en ik heb geen interesse in ruilen.
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 30.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 454,39
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 0,-
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Financial Services - Geschäftsbereich der RCI Banque S.A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.