detailpage.leasing.tip.text
Porsche CaymanCayman S PDK
€ 53 500,-
Pas d'information
A discuter
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
55 555 km
Transmission
Boîte automatique
Année
01/2009
Carburant
Essence
Puissance
235 kW (320 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 55 555 km
- Année
- 01/2009
- Dernier contrôle technique
- 01/2025
- Récent changement de la courroie de distribution
- 01/2025
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 235 kW (320 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 3 436 cm³
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 375 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 5
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
9,4 l/100 km (mixte)
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Capteurs d'aide au stationnement arrière
- Capteurs d'aide au stationnement avant
- Climatisation automatique
- Détecteur de pluie
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sellerie cuir
- Siège à réglage lombaire
- Sièges chauffants
- Sièges électriques
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- CD
- MP3
- Ordinateur de bord
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag avant
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Airbags latéraux
- Alarme
- Anti-démarrage
- Anti-patinage
- Direction assistée
- ESP
- Feux anti-brouillard
- Phares bi-xénon
- Phares directionnels
- Verrouillage centralisé
- Verrouillage centralisé avec télécommande
- Autres
- Déflecteur
- Jantes alliage
- Palettes de changement de vitesses
- Sièges sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Jaune
- La couleur de l'intérieur
- Bleu
- Intérieur
- Cuir
Description
Zeldzame Cayman 987.2 S
Gelanceerd in volle crisis, werden er veel minder GEN 2 Cayman’s (987.2) verkocht dan van de eerste generatie (987.1).
De meeste kopers opteerden daarenboven voor de basis versie, waardoor er over een periode van 5 jaar slechts 8.215 exemplaren van de 987.2 Cayman S aan de man gebracht werden. Ter vergelijking, Porsche heeft in 2023 alleen al meer dan 320.000 wagens verkocht.
Nochtans was de GEN 2 merkelijk beter dan de GEN 1. De nieuwe generatie S kreeg directe brandstofinjectie moderne motoren welke niet alleen beter reageerden en het verbruikt verminderden, maar ook finaal komaf maakte met de beruchte bore-scoring & IMS problemen, de achilleshiel van de pre-facelift. Bij deze generatiewissel werd tevens de fantastische PDK geïntroduceerd, welke de prestaties van de Cayman op een hoger niveau tilden. Zo was de ‘automatische Cayman S plotsklaps sneller dan de manuele. Met sportchrono gaat de Cayman S in minder dan 5 sec naar 100km/h waar de GEN 1 Tiptronic meer dan 6 seconden nodig had. Een wereld van verschil.
Daarnaast was de GEN 2 ook eindelijk te bestellen met een limited slip differentieel (LSD) en werd ook het PCM grondig aangepakt.
Wat deze GEN 2 zo interessant maakt is het feit dat deze wagen de laatste zijn met een hydraulisch stuur en manuele handrem. De bestuurder wordt dus veel meer betrokken bij het rijden dan bij de volgende versie (981). Hij stuurt zelfs beter dan de huidige (niet meer leverbaar) 718!
De wereldwijde crisis had nog een tweede gevolg.
Daar het budget eerder beperkt was, werden de meeste GEN 2 wagens besteld met weinig opties.
Niet dit exemplaar!
Immers, we hebben het hier over een Porsche perswagen.
Deze werd “full option” samengesteld ten einde de journalisten te tonen wat er allemaal mogelijk was. PDK, LSD, PASM, PCCB, 19 inch velgen, cruise-controle, Xenon met dynamische bochtverlichting, PCM3, Bose, adaptieve 18weg Sport+ stoelen met geheugen, enz, enz.
Als kers op de taart werd er Speedyellow aangekruist, de beste Porsche kleur ooit, welke een fantastische kleurencombinatie vormt bij het vol-lederen Seeblau interieur.
Waarom zou je in hemelsnaam een saaie hobby wagen willen?
Na enkele jaren bij Porsche te hebben vertoefd, is de wagen bij een liefhebber terechtgekomen welke de wagen maniakaal heeft vertroeteld.
Deze eigenaar woonde dicht bij de gerenommeerde RUF-werkplaats waar de wagen steeds op onderhoud is geweest. De specialisten van RUF hebben hem ook enkele aanbevelingen gedaan waardoor er over de jaren heen enkele upgrades werden geïnstalleerd, zoals een Borla-uitlaat, RUF-sportkats en BMC-luchtfilter alsook een remapping van de motor. Ik heb dit nog aangevuld met de ‘juiste’ velgen. De originele onderdelen zijn nog beschikbaar indien gewenst.
Na 15 jaar is de wagen niet nieuw meer, maar je zal hard moeten zoeken om het verschil te zien.
Deze Cayman is ongevalvrij en voor zover we kunnen waarnemen in eerste lak welke, gezien de hij altijd onder zijn pyjama slaap, nog zeer diep is van kleur.
Daarenboven net een groot onderhoud gehad incl. spanner en riemen. Kenners weten wat dat kost.
Checkbox:
Find another one like this !
Gelanceerd in volle crisis, werden er veel minder GEN 2 Cayman’s (987.2) verkocht dan van de eerste generatie (987.1).
De meeste kopers opteerden daarenboven voor de basis versie, waardoor er over een periode van 5 jaar slechts 8.215 exemplaren van de 987.2 Cayman S aan de man gebracht werden. Ter vergelijking, Porsche heeft in 2023 alleen al meer dan 320.000 wagens verkocht.
Nochtans was de GEN 2 merkelijk beter dan de GEN 1. De nieuwe generatie S kreeg directe brandstofinjectie moderne motoren welke niet alleen beter reageerden en het verbruikt verminderden, maar ook finaal komaf maakte met de beruchte bore-scoring & IMS problemen, de achilleshiel van de pre-facelift. Bij deze generatiewissel werd tevens de fantastische PDK geïntroduceerd, welke de prestaties van de Cayman op een hoger niveau tilden. Zo was de ‘automatische Cayman S plotsklaps sneller dan de manuele. Met sportchrono gaat de Cayman S in minder dan 5 sec naar 100km/h waar de GEN 1 Tiptronic meer dan 6 seconden nodig had. Een wereld van verschil.
Daarnaast was de GEN 2 ook eindelijk te bestellen met een limited slip differentieel (LSD) en werd ook het PCM grondig aangepakt.
Wat deze GEN 2 zo interessant maakt is het feit dat deze wagen de laatste zijn met een hydraulisch stuur en manuele handrem. De bestuurder wordt dus veel meer betrokken bij het rijden dan bij de volgende versie (981). Hij stuurt zelfs beter dan de huidige (niet meer leverbaar) 718!
De wereldwijde crisis had nog een tweede gevolg.
Daar het budget eerder beperkt was, werden de meeste GEN 2 wagens besteld met weinig opties.
Niet dit exemplaar!
Immers, we hebben het hier over een Porsche perswagen.
Deze werd “full option” samengesteld ten einde de journalisten te tonen wat er allemaal mogelijk was. PDK, LSD, PASM, PCCB, 19 inch velgen, cruise-controle, Xenon met dynamische bochtverlichting, PCM3, Bose, adaptieve 18weg Sport+ stoelen met geheugen, enz, enz.
Als kers op de taart werd er Speedyellow aangekruist, de beste Porsche kleur ooit, welke een fantastische kleurencombinatie vormt bij het vol-lederen Seeblau interieur.
Waarom zou je in hemelsnaam een saaie hobby wagen willen?
Na enkele jaren bij Porsche te hebben vertoefd, is de wagen bij een liefhebber terechtgekomen welke de wagen maniakaal heeft vertroeteld.
Deze eigenaar woonde dicht bij de gerenommeerde RUF-werkplaats waar de wagen steeds op onderhoud is geweest. De specialisten van RUF hebben hem ook enkele aanbevelingen gedaan waardoor er over de jaren heen enkele upgrades werden geïnstalleerd, zoals een Borla-uitlaat, RUF-sportkats en BMC-luchtfilter alsook een remapping van de motor. Ik heb dit nog aangevuld met de ‘juiste’ velgen. De originele onderdelen zijn nog beschikbaar indien gewenst.
Na 15 jaar is de wagen niet nieuw meer, maar je zal hard moeten zoeken om het verschil te zien.
Deze Cayman is ongevalvrij en voor zover we kunnen waarnemen in eerste lak welke, gezien de hij altijd onder zijn pyjama slaap, nog zeer diep is van kleur.
Daarenboven net een groot onderhoud gehad incl. spanner en riemen. Kenners weten wat dat kost.
Checkbox:
- Zeldzame 987.2 S voor de kenner-fijnproever.
- Zeldzame (unieke?) kleurencombinatie
- Zeldzame full-option incl. LSD, PCCB, PASM, en veel veel meer
- Smaakvolle upgrades doot de topspecialisten (RUF) ter zake
- Maniakaal onderhouden – volledige historiek – ongevalvrij - topstaat
Find another one like this !
Evaluation de prix
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 22.080,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 1,03
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 460,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.