detailpage.leasing.tip.text
Rover RoverP5B coupe 3.5 V8 | Gerestaureerd | Airco | 1 van 4
€ 39 990,-5
De Caspers Collectie B.V.
Kilométrage
2 435 km
Transmission
Boîte automatique
Année
11/1969
Carburant
Essence
Puissance
119 kW (162 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
- N° d'annonce
- PM-48-44
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 2 435 km
- Année
- 11/1969
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 119 kW (162 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 3 528 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 1 610 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Climatisation
- Sellerie cuir
- Autres
- Jantes alliage
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Niebieski
- La couleur de l'intérieur
- Blanc
- Intérieur
- Cuir
Description
Rover P5B coupe 3.5 V8 | Gerestaureerd | Airco | 1 van 402
De Rover P5B Coupe, een statige saloon met een sierlijke daklijn die menig autohart veroverde.
Toen Rover de opvolger van de P4 ging ontwikkelen was het de bedoeling om een betaalbare en compacte sedan te bouwen voor de massa. Echter omdat de Solihull fabriek destijds niet uitgebreid mocht worden om dit idee te kunnen realiseren is het concept van de P5 drastisch veranderd. De Rover P5 werd na dit besluit namelijk volledig ontwikkeld als een grote luxueuze sedan met de nadruk op stijl en klasse. Hiervoor was het niet nodig om de fabriek te vergroten omdat de P5 in beperkte oplage zou worden gebouwd. Het bleek een geslaagd concept te zijn want de Rover P5 bracht het merk een welverdiend nieuw imago van kwaliteit en welvaart. De Queen, menig minister en andere VIP’s reden rond in een Rover P5. Helemaal toen Rover na de P5 Mark 3 in 1967 kwam met de P5B.
Met de B van Buick
De P5 kreeg in zijn naam als toevoeging de letter B van Buick. Onder de motorkap van deze British Classic ligt namelijk een 3.5 liter V8 motor afkomstig van, je raad het al, Buick. Om de V8 geschikt te maken voor de Rover gaven de ingenieurs de motor dubbele SU carburateurs, een betere inlaat en andere nokkenassen om het toerental en het vermogen te verhogen. Omdat het blok volledig van aluminium is was hij zelfs 90 kilogram lichter dan de standaard zescilinder. Met zijn 163 pk en 280 Nm koppel was het voor zijn tijd een snelle auto met een topsnelheid van 176 km/u. Tevens was luxe zoals een automaat, stuurbekrachtiging en Lucas mistlampen standaard voor de P5B.
Zeldzaam
Van de P5B in coupe vorm, zijn er in totaal 9099 exemplaren gebouwd. Voornamelijk voor de Engelse markt en daarom zijn er van die 9099 maar 402 stuks origineel geleverd met het stuur aan de linkerzijde, zoals dat bij deze prachtige Rover het geval is. Nieuw in 1969 was dit dus al een zeldzame auto, vandaag de dag des te meer.
Gerestaureerd
Helemaal in deze prachtige staat zijn ze amper nog te vinden. De vorige eigenaar was groot liefhebber van dit model en heeft de auto volledig laten restaureren. Hierbij is de auto onder andere opnieuw gespoten, het interieur opnieuw bekleed, de motor aangepakt en voorzien van elektronische ontsteking, de 3 traps automaat gewisseld voor een 4 traps, RVS uitlaat geplaatst, airco ingebouwd en het stuurwiel voorzien van een houten rand passend bij het chique houten dashboard en deurlijsten.
In deze Rover voel jij je als een koning of koningin op de weg, verheven boven de moderne stadsautootjes van vandaag de dag. Dit is namelijk nog een auto met ouderwetse klasse en rijgenot.
Fancy a test drive?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000
Wij helpen je graag verder.
Graag tot ziens bij Caspers!
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
De Rover P5B Coupe, een statige saloon met een sierlijke daklijn die menig autohart veroverde.
Toen Rover de opvolger van de P4 ging ontwikkelen was het de bedoeling om een betaalbare en compacte sedan te bouwen voor de massa. Echter omdat de Solihull fabriek destijds niet uitgebreid mocht worden om dit idee te kunnen realiseren is het concept van de P5 drastisch veranderd. De Rover P5 werd na dit besluit namelijk volledig ontwikkeld als een grote luxueuze sedan met de nadruk op stijl en klasse. Hiervoor was het niet nodig om de fabriek te vergroten omdat de P5 in beperkte oplage zou worden gebouwd. Het bleek een geslaagd concept te zijn want de Rover P5 bracht het merk een welverdiend nieuw imago van kwaliteit en welvaart. De Queen, menig minister en andere VIP’s reden rond in een Rover P5. Helemaal toen Rover na de P5 Mark 3 in 1967 kwam met de P5B.
Met de B van Buick
De P5 kreeg in zijn naam als toevoeging de letter B van Buick. Onder de motorkap van deze British Classic ligt namelijk een 3.5 liter V8 motor afkomstig van, je raad het al, Buick. Om de V8 geschikt te maken voor de Rover gaven de ingenieurs de motor dubbele SU carburateurs, een betere inlaat en andere nokkenassen om het toerental en het vermogen te verhogen. Omdat het blok volledig van aluminium is was hij zelfs 90 kilogram lichter dan de standaard zescilinder. Met zijn 163 pk en 280 Nm koppel was het voor zijn tijd een snelle auto met een topsnelheid van 176 km/u. Tevens was luxe zoals een automaat, stuurbekrachtiging en Lucas mistlampen standaard voor de P5B.
Zeldzaam
Van de P5B in coupe vorm, zijn er in totaal 9099 exemplaren gebouwd. Voornamelijk voor de Engelse markt en daarom zijn er van die 9099 maar 402 stuks origineel geleverd met het stuur aan de linkerzijde, zoals dat bij deze prachtige Rover het geval is. Nieuw in 1969 was dit dus al een zeldzame auto, vandaag de dag des te meer.
Gerestaureerd
Helemaal in deze prachtige staat zijn ze amper nog te vinden. De vorige eigenaar was groot liefhebber van dit model en heeft de auto volledig laten restaureren. Hierbij is de auto onder andere opnieuw gespoten, het interieur opnieuw bekleed, de motor aangepakt en voorzien van elektronische ontsteking, de 3 traps automaat gewisseld voor een 4 traps, RVS uitlaat geplaatst, airco ingebouwd en het stuurwiel voorzien van een houten rand passend bij het chique houten dashboard en deurlijsten.
In deze Rover voel jij je als een koning of koningin op de weg, verheven boven de moderne stadsautootjes van vandaag de dag. Dit is namelijk nog een auto met ouderwetse klasse en rijgenot.
Fancy a test drive?
Neem daarvoor gerust contact met ons op via onderstaande gegevens en vraag naar Paul of Coen.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 050-308 0000
Wij helpen je graag verder.
Graag tot ziens bij Caspers!
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Leasing
detailpage.leasing.title De Caspers Collectie B.V.
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 750,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 63.336,12
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelDe Caspers Collectie B.V.
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2015InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.