detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
343 560 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/2001
Carburant
Essence
Puissance
136 kW (185 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Citadine
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 5
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 343 560 km
- Année
- 01/2001
- Contrôle technique
- 06/2026
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 136 kW (185 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 985 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 295 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 3
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
8,8 l/100 km (mixte)
- Émissions de CO2
- 210 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Climatisation
- Climatisation automatique
- Régulateur de vitesse
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Volant multifonctions
- Divertissement / Médias
- CD
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Alarme
- Anti-patinage
- Feux anti-brouillard
- Verrouillage centralisé avec télécommande
- Autres
- Déflecteur
- Jantes alliage (18")
- Pneus été
- Pot catalytique
- Roue de secours
- Rétroviseur intérieur anti-éblouissement automatique
- Tuning
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Type de peinture
- Autres
Description
Hierbij bied ik mijn Saab 9-3 2.3 Turbo uit 2001 tekoop aan aangezien ik ik toe ben aan iets anders en bijna niet rijd.
En het zonde is om deze Saab stil te laten staan.
zelf ben ik in 2015 met het Saab virus besmet geraakt en heb ik de auto in 2017 overgenomen van mijn Vader.
Zelf heb ik behoorlijk veel veranderd om de auto sneller en vooral anders te maken dan andere Saab 9-3’s.
De Saab heeft ergens tussen de 350/400pk en er is nergens op bezuinigd, de motor is hierbij volledig gereviseerd en nieuw opgebouwd met een 2.3T en er zijn gesmede zuigers, drijfstangen en krukas van Abbott gemonteerd.
De randzaken eromheen moesten natuurlijk ook aangepast worden zoals de Turbo, koppeling etc. dus die zijn uiteraard meegenomen in het hele procces.
De versnellingsbak is ook gelijk mee vervangen voor een nieuw exemplaar en is er een LSD in de bak gemonteerd.
Niet alleen de motor en versnellingsbak zijn hierbij gedaan ook het onderstel is verlaagd en aangepast en zijn er grotere remmen voor gemonteerd (330mm 4-pots Hirsch) en achter (300mm 9-5) om de auto strak en veilig op de weg te houden.
Aan het exterieur zijn ook een aantal dingen veranderd zoals de Aero/viggen bumper set die is gemonteerd, viggen spoiler en de 18” Hirsch 6 spoke velgen maken het hele plaatje toch wel af
Ook zijn er wat minpunten
-Er moeten nieuwe bussen gemonteerd worden in het schakelmechanisme op de versnellingsbak, schakeld niet helemaal lekker icm de shortshifter die gemonteerd is
-linksachter is het achterscherm deels opnieuw gespoten, is alleen net niet helemaal de goeie kleur
De km stand van de auto bedraagt nu 343*
Vanaf km stand 323.775 is alles uitgevoerd aan de auto
Er is sindsdien elke +-7500km of +-12 maanden een uitgebreide beurt uitgevoerd aan de auto
Auto is voorzien van nieuwe APK tot 6 Juni 2026 en kan evt in overleg afgeleverd worden met een kleine beurt
Hieronder is de lijst met alle aanpassingen die gedaan zijn en er zijn veel fotos van zowel de opbouw van het motorblok als onderstel.
Mocht er serieuze interesse kunnen alle fotos gedeeld worden.
De auto word aangeboden hoe hij nu is, er zal dus niks gedemonteerd of los verkocht worden!
——————————————————————-
Viggen kleppendeksel
B204 onderblok gereviseerd met Abbott 2.3 Kit (gesmeden zuigers/drijfstangen/krukas)
Gereviseerde B205 Cilinderkop
B235i nokkenassen
Nieuwe distributie set
Balansassen delete
Nieuwe waterpomp
Nieuwe dynamo 130A
Siemens Deka 875cc injectoren
Walbro 255 brandstofpomp
Sweden exhaust uitlaat spruitstuk
Koelslangen set do88
Intercooler do88
Intercooler buis+slangenset do88
Inlaat luchtfilterset do88
Zelfgemaakte 2,5” Cobra
TD04 22T anti surge turbo met versterkte lagers en gepoort
Force wastegate
Maptune dumpvalve
3” RVS Abbott downpipe met sportkat
3” RVS Abbott Catback
Nieuwe versnellingsbak FM57 505
Quaiffe LSD ingebouwd
6 puck springed sinter koppeling set
Genuine saab PU versnellingsbak steun
Koni verstelbare schokdemperset voor+achter
Eibach verlagingsveren set voor+achter
Veerpoten voor gepoedercoat met nieuwe wiellagers
Achteras gepoedercoat met nieuwe wiellagers
PU draagarmen voor
PU draagarmrubbers voor
PU rubbers achteras
4 pots 330mm Hirsch remset voor
9-5 300mm Remmenset achter
remleidingen vervangen + remslangen
Veerpootbrug voor
Veerpootbrug achter
Dikkere Stabilisatorstang achter
AFR meter Innovate
Viggen achterspoiler
Aero bumperset
Carbon dashboard
Short shifter
18” Hirsch 6 spoke velgen set
En het zonde is om deze Saab stil te laten staan.
zelf ben ik in 2015 met het Saab virus besmet geraakt en heb ik de auto in 2017 overgenomen van mijn Vader.
Zelf heb ik behoorlijk veel veranderd om de auto sneller en vooral anders te maken dan andere Saab 9-3’s.
De Saab heeft ergens tussen de 350/400pk en er is nergens op bezuinigd, de motor is hierbij volledig gereviseerd en nieuw opgebouwd met een 2.3T en er zijn gesmede zuigers, drijfstangen en krukas van Abbott gemonteerd.
De randzaken eromheen moesten natuurlijk ook aangepast worden zoals de Turbo, koppeling etc. dus die zijn uiteraard meegenomen in het hele procces.
De versnellingsbak is ook gelijk mee vervangen voor een nieuw exemplaar en is er een LSD in de bak gemonteerd.
Niet alleen de motor en versnellingsbak zijn hierbij gedaan ook het onderstel is verlaagd en aangepast en zijn er grotere remmen voor gemonteerd (330mm 4-pots Hirsch) en achter (300mm 9-5) om de auto strak en veilig op de weg te houden.
Aan het exterieur zijn ook een aantal dingen veranderd zoals de Aero/viggen bumper set die is gemonteerd, viggen spoiler en de 18” Hirsch 6 spoke velgen maken het hele plaatje toch wel af
Ook zijn er wat minpunten
-Er moeten nieuwe bussen gemonteerd worden in het schakelmechanisme op de versnellingsbak, schakeld niet helemaal lekker icm de shortshifter die gemonteerd is
-linksachter is het achterscherm deels opnieuw gespoten, is alleen net niet helemaal de goeie kleur
De km stand van de auto bedraagt nu 343*
Vanaf km stand 323.775 is alles uitgevoerd aan de auto
Er is sindsdien elke +-7500km of +-12 maanden een uitgebreide beurt uitgevoerd aan de auto
Auto is voorzien van nieuwe APK tot 6 Juni 2026 en kan evt in overleg afgeleverd worden met een kleine beurt
Hieronder is de lijst met alle aanpassingen die gedaan zijn en er zijn veel fotos van zowel de opbouw van het motorblok als onderstel.
Mocht er serieuze interesse kunnen alle fotos gedeeld worden.
De auto word aangeboden hoe hij nu is, er zal dus niks gedemonteerd of los verkocht worden!
——————————————————————-
Viggen kleppendeksel
B204 onderblok gereviseerd met Abbott 2.3 Kit (gesmeden zuigers/drijfstangen/krukas)
Gereviseerde B205 Cilinderkop
B235i nokkenassen
Nieuwe distributie set
Balansassen delete
Nieuwe waterpomp
Nieuwe dynamo 130A
Siemens Deka 875cc injectoren
Walbro 255 brandstofpomp
Sweden exhaust uitlaat spruitstuk
Koelslangen set do88
Intercooler do88
Intercooler buis+slangenset do88
Inlaat luchtfilterset do88
Zelfgemaakte 2,5” Cobra
TD04 22T anti surge turbo met versterkte lagers en gepoort
Force wastegate
Maptune dumpvalve
3” RVS Abbott downpipe met sportkat
3” RVS Abbott Catback
Nieuwe versnellingsbak FM57 505
Quaiffe LSD ingebouwd
6 puck springed sinter koppeling set
Genuine saab PU versnellingsbak steun
Koni verstelbare schokdemperset voor+achter
Eibach verlagingsveren set voor+achter
Veerpoten voor gepoedercoat met nieuwe wiellagers
Achteras gepoedercoat met nieuwe wiellagers
PU draagarmen voor
PU draagarmrubbers voor
PU rubbers achteras
4 pots 330mm Hirsch remset voor
9-5 300mm Remmenset achter
remleidingen vervangen + remslangen
Veerpootbrug voor
Veerpootbrug achter
Dikkere Stabilisatorstang achter
AFR meter Innovate
Viggen achterspoiler
Aero bumperset
Carbon dashboard
Short shifter
18” Hirsch 6 spoke velgen set
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 400,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 400,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 12.463,20
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,58
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 24 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 519,30
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0440
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0299
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage BMW Bank GmbH, Lilienthalallee 26, 80939 München
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.