detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
295 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1989
Carburant
Essence
Puissance
118 kW (160 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 5
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 295 000 km
- Année
- 10/1989
- Contrôle technique
- 11/2024
- Propriétaires préc.
- 1
- Récent changement de la courroie de distribution
- 07/2023
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 118 kW (160 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 000 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 232 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Climatisation
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Siège passager repliable
- Sièges chauffants
- Toit ouvrant
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Divertissement / Médias
- CD
- Radio
- Sécurité
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Direction assistée
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Déflecteur
- Jantes alliage (15")
- Roue de secours
- Suspension sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Blanc
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
- Intérieur
- Tissu
Description
Te koop wegens verhuizing naar buitenland:
Heerlijk rijdende Saab 900 in coupé uitvoering, met full turbo intercooler blok (~185pk) en aerokit/velgen.
UPDATE: sinds 7 oktober jl. zit er weer nieuwe APK op! (alleen remleiding vervangen, verder helemaal goedgekeurd)
Ondanks z'n respectabele leeftijd is hij in super goede staat: de onderkant is keihard, prachtige bordeauxrode bekleding, hemel zit nog strak, stoelen zitten nog perfect, dashboard ook in goede staat. Elektrisch schuifdak en ramen, werken allemaal perfect. En ook de airco werkt perfect, is binnen een paar seconden ijskoud.
Ik heb de auto ongeveer een jaar geleden gekocht bij de Saab 900 guru van Nederland: 900classics in Haarlem. Daar is deze originele 900i 16 helemaal gereviseerd tot een perfect werkend turbo blok (waar destijds nog 3 maanden garantie op werd gegeven toen ik 'm kocht - van de aanschaf zijn de papieren uiteraard aanwezig). De motor loopt super soepel, en de auto gaat als een speer, met dat heerlijke sissende turbo geluid (en de Saab beschikt ook over een werkende APC-meter op het dashboard). Verder is er daar het volgende aan gedaan om 'm tip top te maken:
• Divers las- en plaatwerk; de Saab is eigenlijk vrijwel roestvrij, zeker de onderkant (wielkasten etc.). Er zit alleen wat roest op de bekende plek, de onderkant van het (bestuurders) portier.
• Distributieriem
• Koppakkingen
• Radiator
• Waterpomp
• Versnellingsbak (45610 primair 7 middellange overbrenging)
• T 16 uitlaat (klinkt lekker enthousiast!)
• Dynamo
• Oliepomp gereviseerd prima schakelende bak
• Banden (Michelin)
• Schokdempers/hulpveren
Over mij/de verkoper:
Ik ben 35, woon in Amsterdam, en heb een liefde voor auto's (en muziek) uit de jaren '80. Ik had hiervoor een Volvo 240, mijn eerste liefde, maar wilde graag iets met een beetje meer pit. Vorig jaar ingeruild voor deze Saab, waar ik graag nog heel lang plezier van zou hebben, maar vanwege een aankomende verhuizing naar het buitenland i.v.m. werk van partner moet ik helaas afstand van de auto doen.
De auto staat in een parkeergarage in Amsterdam(-Noord), en heeft daar sinds ik 'm heb altijd binnen gestaan. Km stand kan ook nog wat oplopen, ik geniet nog af en toe van een ritje zo lang ik 'm nog heb.
Heerlijk rijdende Saab 900 in coupé uitvoering, met full turbo intercooler blok (~185pk) en aerokit/velgen.
UPDATE: sinds 7 oktober jl. zit er weer nieuwe APK op! (alleen remleiding vervangen, verder helemaal goedgekeurd)
Ondanks z'n respectabele leeftijd is hij in super goede staat: de onderkant is keihard, prachtige bordeauxrode bekleding, hemel zit nog strak, stoelen zitten nog perfect, dashboard ook in goede staat. Elektrisch schuifdak en ramen, werken allemaal perfect. En ook de airco werkt perfect, is binnen een paar seconden ijskoud.
Ik heb de auto ongeveer een jaar geleden gekocht bij de Saab 900 guru van Nederland: 900classics in Haarlem. Daar is deze originele 900i 16 helemaal gereviseerd tot een perfect werkend turbo blok (waar destijds nog 3 maanden garantie op werd gegeven toen ik 'm kocht - van de aanschaf zijn de papieren uiteraard aanwezig). De motor loopt super soepel, en de auto gaat als een speer, met dat heerlijke sissende turbo geluid (en de Saab beschikt ook over een werkende APC-meter op het dashboard). Verder is er daar het volgende aan gedaan om 'm tip top te maken:
• Divers las- en plaatwerk; de Saab is eigenlijk vrijwel roestvrij, zeker de onderkant (wielkasten etc.). Er zit alleen wat roest op de bekende plek, de onderkant van het (bestuurders) portier.
• Distributieriem
• Koppakkingen
• Radiator
• Waterpomp
• Versnellingsbak (45610 primair 7 middellange overbrenging)
• T 16 uitlaat (klinkt lekker enthousiast!)
• Dynamo
• Oliepomp gereviseerd prima schakelende bak
• Banden (Michelin)
• Schokdempers/hulpveren
Over mij/de verkoper:
Ik ben 35, woon in Amsterdam, en heb een liefde voor auto's (en muziek) uit de jaren '80. Ik had hiervoor een Volvo 240, mijn eerste liefde, maar wilde graag iets met een beetje meer pit. Vorig jaar ingeruild voor deze Saab, waar ik graag nog heel lang plezier van zou hebben, maar vanwege een aankomende verhuizing naar het buitenland i.v.m. werk van partner moet ik helaas afstand van de auto doen.
De auto staat in een parkeergarage in Amsterdam(-Noord), en heeft daar sinds ik 'm heb altijd binnen gestaan. Km stand kan ook nog wat oplopen, ik geniet nog af en toe van een ritje zo lang ik 'm nog heb.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.295,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.295,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 19.171,20
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,76
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 399,40
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Ford Bank, Josef-Lammerting-Allee 24-34, 50933 Köln
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.