detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
270 000 km
Transmission
Boîte automatique
Année
08/1997
Carburant
Essence
Puissance
169 kW (230 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Citadine
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 270 000 km
- Année
- 08/1997
- Contrôle technique
- 08/2025
- Dernier contrôle technique
- 07/2024
- Propriétaires préc.
- 3
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 169 kW (230 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 4
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Climatisation automatique
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sellerie cuir
- Sièges chauffants
- Toit ouvrant
- Toit panoramique
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Direction assistée
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Attache remorque
- Déflecteur
- Jantes alliage (16")
- Pack Sport
- Sièges sport
- Suspension sport
- Tuning
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Argent
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Mevrouw Herrmann uit de Duitse deelstaat Hessen viel smaak niet te ontzeggen toen zij in 1997 deze zilvergrijze Saab 9000 Anniversary bestelde; een jubileummodel met enkele opties standaard, waaronder het houtpakket, de Aero-skirts en -bumpers, sportuitlaat en vijftien inch lichtmetalen velgen, die bij dit exemplaar zijn vervangen door zestien inch 'deep dishes'. Het tweeliter B204E-motorblok, dat als oerdegelijk bekend staat en super mooi loopt (ook koud), is door Dion HPT afgesteld op 230 pk en 340 Nm en voorzien van een T7 APC-klep. Het onderstel is enkele jaren terug aangepakt. Verder is het interieur vervangen door een Rocky-zwart Aero-interieur in uitermate goede staat. Er is in de loop der jaren veel aan gedaan om hem netjes te houden en zelfs te upgraden naar Aero-specificaties, qua vermogen, uiterlijk en interieur (afgezien van het met hout beklede stuurwiel, waarvoor in overleg een mooi leren exemplaar in de plaats te leveren is).
Namens mijn broer bied ik deze 9000 CSE 2.0T met 270.000 km nu aan. De combinatie van een automaat met een glazen schuifdak kom je niet veel tegen. En wat te denken van een ijskoude, automatische airco, een armsteun tussen de stoelen en een stopcontact-aansluiting in de passagiersvoetenruimte (aansluiting via een stekker in de voorbumper)? Er zit een goedkope radio in (nieuw), maar in overleg kan de originele Harman Kardon cassette/tuner met aftermarket Bluetooth-oplossing worden meegeleverd of ingebouwd (zie foto's). De 9000 is voorzien van een afneembare trekhaak (afgelopen jaren niet gebruikt).
Geregistreerde onderhoudsbeurten bij de navolgende kilometerstanden:
20,
10.036,
29.988,
49.188,
70.297,
85.961,
103.781,
134.420,
152.166,
173.235,
189.900,
195.078
(alles bij Saab Zentrum Paderborn),
195.337,
209.447,
230.200,
239.600,
246.500,
257.101,
266.320 en
269.939
(alles bij Nederlandse Saab specialisten).
Alle voorgeschreven jaarlijkse anti-roestbehandelingen zijn voltooid van 1997 t/m 2003. Dat neemt helaas niet weg dat er her en der wat roest te vinden is, onder meer onder de lak onderaan beide a-stijlen en een enkel plekje bij de wielkuiprand. Mijns inziens valt het echt reuze mee, maar kom het vooral zelf even beoordelen. Het ABS-lampje blijft sinds kort branden en de banden gaan niet heel lang meer mee. Vandaar de schappelijke vraagprijs.
Verder zijn veelvoorkomende zaken als bakolie, tankbanden, ashoezen, koplampen, DI-cassette, kachelmotor, einddemper, remklauwen, koelwaterslangen, veren (HD achter), fuseekogels, schokdempers (voor en achter), stabi-rubbers, veerpootlagers, benzinepomp, motorsteun, enz. de afgelopen 70.000 km vervangen en is de Saab periodiek uitgelijnd.
Verder fijn om te weten: In de auto is nooit gerookt. Alles zit nog in de originele lak, zonder kleurverschillen. De bumpers zijn echter niet meer helemaal smetteloos. Twee sleutels, instructieboekjes in Duits en Nederlands en de beschikbare documentatie zijn bij de koop inbegrepen. De auto staat in Aalsmeer.
Namens mijn broer bied ik deze 9000 CSE 2.0T met 270.000 km nu aan. De combinatie van een automaat met een glazen schuifdak kom je niet veel tegen. En wat te denken van een ijskoude, automatische airco, een armsteun tussen de stoelen en een stopcontact-aansluiting in de passagiersvoetenruimte (aansluiting via een stekker in de voorbumper)? Er zit een goedkope radio in (nieuw), maar in overleg kan de originele Harman Kardon cassette/tuner met aftermarket Bluetooth-oplossing worden meegeleverd of ingebouwd (zie foto's). De 9000 is voorzien van een afneembare trekhaak (afgelopen jaren niet gebruikt).
Geregistreerde onderhoudsbeurten bij de navolgende kilometerstanden:
20,
10.036,
29.988,
49.188,
70.297,
85.961,
103.781,
134.420,
152.166,
173.235,
189.900,
195.078
(alles bij Saab Zentrum Paderborn),
195.337,
209.447,
230.200,
239.600,
246.500,
257.101,
266.320 en
269.939
(alles bij Nederlandse Saab specialisten).
Alle voorgeschreven jaarlijkse anti-roestbehandelingen zijn voltooid van 1997 t/m 2003. Dat neemt helaas niet weg dat er her en der wat roest te vinden is, onder meer onder de lak onderaan beide a-stijlen en een enkel plekje bij de wielkuiprand. Mijns inziens valt het echt reuze mee, maar kom het vooral zelf even beoordelen. Het ABS-lampje blijft sinds kort branden en de banden gaan niet heel lang meer mee. Vandaar de schappelijke vraagprijs.
Verder zijn veelvoorkomende zaken als bakolie, tankbanden, ashoezen, koplampen, DI-cassette, kachelmotor, einddemper, remklauwen, koelwaterslangen, veren (HD achter), fuseekogels, schokdempers (voor en achter), stabi-rubbers, veerpootlagers, benzinepomp, motorsteun, enz. de afgelopen 70.000 km vervangen en is de Saab periodiek uitgelijnd.
Verder fijn om te weten: In de auto is nooit gerookt. Alles zit nog in de originele lak, zonder kleurverschillen. De bumpers zijn echter niet meer helemaal smetteloos. Twee sleutels, instructieboekjes in Duits en Nederlands en de beschikbare documentatie zijn bij de koop inbegrepen. De auto staat in Aalsmeer.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 420,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 9.804,70
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.