detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
134 500 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
12/1992
Carburant
Essence
Puissance
108 kW (147 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Citadine
- État
- Occasion
- Sièges
- 5
- Portes
- 5
- Version pays
- Pays-Bas
- N° d'annonce
- 3015196
- Garantie
- 6 mois
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 134 500 km
- Année
- 12/1992
- Année de production
- 1992
- Contrôle technique
- Nouveau
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 108 kW (147 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 985 cm³
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 372 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 1
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
0,0 l/100 km (mixte)
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Climatisation automatique
- Sellerie cuir
- Sièges arrières 1/3 - 2/3
- Sièges chauffants
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- Ordinateur de bord
- Sécurité
- ABS
- Anti-démarrage
- Direction assistée
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Jantes alliage (15")
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Le Mans Blue
- Type de peinture
- Métallisé
- Intérieur
- Cuir
Description
Prachtige Saab 9000 CS soft turbo motor met slechts 143.000 km te koop. Van het eerste modeljaar een Saab 9000 welke geheel roestvrij is. Geïmporteerd uit Italie van het eerste modeljaar van de CS serie. Geheel origineel en niet gerestaureerd in een van de mooiste Saab kleuren Le Mans Blue metallic!
Hoe zijn we aan de auto gekomen? We rijden in 2019 de Nuvolari Rally. Tijdens een stop in Siena komt er een oudere baas naar mij toe. 'Lei ha una bella SAAB 93'! Anch'io sono propriotario di un Saab. Ho una 9000. Sono quasi il primo propritario. Vertaling: U heeft een mooie SAAB - spreek uit Saabbe. Ook ik ben eigenaar van een Saab. Ik heb een 9000. Ik ben quasi de eerste eigenaar. Daar we veel te vroeg zijn en we een half uurtje moeten wachten loop ik met de beste baas mee naar zijn Saab. Een prachtige Le Mans blauwe 9000 staat te pronken onder de schaduw van een boom. Zelden heb ik een originelere en in deze staat verkerende auto gezien. Hij vertelt trots dat hij de chef monteur was bij de Saab garage in Rome. De uato werd door hun nieuw geleverd aan AVIS. Na 9 maanden met slechts 2500 km op de teller kwam de Saab voor een check-up om verkocht te worden. De oude Baas had hem toen 27 jaar gelden overgenomen. Ik heb helaas niet al te lang tijd en geef de heer mijn kaartje en zeg hem: alsDe u hem ooit verkoopt wilt u mij dan bellen.
Het is inmiddels oktober 2023. We zijn net terug van de Nuvolari van dat jaar. Mijn telefoon gaat en ik zie een Italiaans nummer. Ik neem op. Pronto! Een oudere stem meldt zich en vraagt of ik nog steeds interesse heb in de Saab. Allerlei auto's schieten door mijn gedachten maar na 30 seconden weet ik precies over welke auto het gaat. Hij mag van zijn kinderen niet meer rijden. Hij is inmiddels zelf bijna 90. Tsja......foto's sturen is lastig want hij weet niet hoe dat werkt. Ik bel mijn vriend Elvio en hoewel het een reis is van bijna 450 km gaat Elvio op pad. Hij belt me een week later als hij naast de auto staat. De auto staat binnen in een grote garaga naast het huis onder een kleedje. Hoewel wat stoffig heeft de auto nagenoeg geen kilometers meer gereden sinds ik hem tijdens de Nuvolari zag. Elvio koopt hem voor ons aan en ik bedank telefonisch de oude krasse baas voor het feit dat hij aan ons gedacht heeft. Maar hoewel gekocht voor de privé collectie mag de auto toch naar een andere liefhebber. Twee auto's van de eerste serie 9000 en een Aero uit 1994 ook in Le Mans Blue en een Anniversary uit 1997 in het donkerblauw is simpelweg te veel van het goede.
Dus hier is uw kans. Kijk en oordeel zelf. Uiteraard hing de hemelstof en is die door ons vervangen. Hetzelfde geldt voor de stof uit de deurpanelen. De motor is nagekeken. De auto is met deze motor nooit geleverd in Nederland. Het betreft een B202S motor. In Italië werd deze verkocht als EP (Eco Power). Het is dezelfde soft turbo motor uit de Saab Classic 900 uit die tijd (146 pk). Vanwege het fiscale regime in Italië werden daar geen 2.3 liter turbo motoren geleverd. Gelukkig een turbo en niet de 'i' variant.
De auto is leuk uitgerust: leren interieur, een 5 handbak, stoelverwarming, metallic, en ACC. De airco is geretrofit naar een R134a systeem. De RDW wilde de auto fysiek keuren vanwege het feit dat de auto hier nooit in deze uitvoering geleverd was dus rijdend naar Heerenveen. Wat rijdt deze versie van de Saabs 9000's toch lekker, rustig als je geen haast hebt maar heb je haast dan druk je het gaspedaal in en begint de turbo te spinnen versnelt de auto in luttele seconden. Het betreft een zogenaamde DI+APC besturingssysteem.
De auto wordt voor aflevering door ons voorzien van een nieuwe APK. Hij is rondom geserviced (ook de airco) en wij geven deze auto een half jaar garantie mee op de motor en bak.
Binnenkort volgt er ook uit Italië een witte Saab 9000 T16S uit 1990 met 159.000 km.
Garantie: 6 maanden garantie
Opties en accessoires
- Airconditioning, automatisch
- Lederen bekleding
- Elektrische ramen voor
- Elektrische ramen achter
- Boordcomputer
- ABS
- Startonderbreking
- APK bij aflevering
- 100% Dealeronderhouden
- Onderhoudsboekje aanwezig
- Hoofdsteunen achter
- Deelb. achterbank (ongelijke delen)
- Koplampwissers
- Middenarmsteun voor
- Middenarmsteun
- Middenarmsteun achter
- Stuurbekrachtiging
- Warmtewerend getint glas
- El. verstelbare spiegels
- Buitenspiegels inklapbaar
- Lederen stuur
- Verstelbaar stuur
- Buitentemperatuurmeter
- Centrale deurvergrendeling, handbediend
- Lichtmetalen velgen
- Lichtmetalen velgen 15 inch
- Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
- Stoelverwarming voor
- Comfort stoelen
- Youngtimer & Classic approved
Hoe zijn we aan de auto gekomen? We rijden in 2019 de Nuvolari Rally. Tijdens een stop in Siena komt er een oudere baas naar mij toe. 'Lei ha una bella SAAB 93'! Anch'io sono propriotario di un Saab. Ho una 9000. Sono quasi il primo propritario. Vertaling: U heeft een mooie SAAB - spreek uit Saabbe. Ook ik ben eigenaar van een Saab. Ik heb een 9000. Ik ben quasi de eerste eigenaar. Daar we veel te vroeg zijn en we een half uurtje moeten wachten loop ik met de beste baas mee naar zijn Saab. Een prachtige Le Mans blauwe 9000 staat te pronken onder de schaduw van een boom. Zelden heb ik een originelere en in deze staat verkerende auto gezien. Hij vertelt trots dat hij de chef monteur was bij de Saab garage in Rome. De uato werd door hun nieuw geleverd aan AVIS. Na 9 maanden met slechts 2500 km op de teller kwam de Saab voor een check-up om verkocht te worden. De oude Baas had hem toen 27 jaar gelden overgenomen. Ik heb helaas niet al te lang tijd en geef de heer mijn kaartje en zeg hem: alsDe u hem ooit verkoopt wilt u mij dan bellen.
Het is inmiddels oktober 2023. We zijn net terug van de Nuvolari van dat jaar. Mijn telefoon gaat en ik zie een Italiaans nummer. Ik neem op. Pronto! Een oudere stem meldt zich en vraagt of ik nog steeds interesse heb in de Saab. Allerlei auto's schieten door mijn gedachten maar na 30 seconden weet ik precies over welke auto het gaat. Hij mag van zijn kinderen niet meer rijden. Hij is inmiddels zelf bijna 90. Tsja......foto's sturen is lastig want hij weet niet hoe dat werkt. Ik bel mijn vriend Elvio en hoewel het een reis is van bijna 450 km gaat Elvio op pad. Hij belt me een week later als hij naast de auto staat. De auto staat binnen in een grote garaga naast het huis onder een kleedje. Hoewel wat stoffig heeft de auto nagenoeg geen kilometers meer gereden sinds ik hem tijdens de Nuvolari zag. Elvio koopt hem voor ons aan en ik bedank telefonisch de oude krasse baas voor het feit dat hij aan ons gedacht heeft. Maar hoewel gekocht voor de privé collectie mag de auto toch naar een andere liefhebber. Twee auto's van de eerste serie 9000 en een Aero uit 1994 ook in Le Mans Blue en een Anniversary uit 1997 in het donkerblauw is simpelweg te veel van het goede.
Dus hier is uw kans. Kijk en oordeel zelf. Uiteraard hing de hemelstof en is die door ons vervangen. Hetzelfde geldt voor de stof uit de deurpanelen. De motor is nagekeken. De auto is met deze motor nooit geleverd in Nederland. Het betreft een B202S motor. In Italië werd deze verkocht als EP (Eco Power). Het is dezelfde soft turbo motor uit de Saab Classic 900 uit die tijd (146 pk). Vanwege het fiscale regime in Italië werden daar geen 2.3 liter turbo motoren geleverd. Gelukkig een turbo en niet de 'i' variant.
De auto is leuk uitgerust: leren interieur, een 5 handbak, stoelverwarming, metallic, en ACC. De airco is geretrofit naar een R134a systeem. De RDW wilde de auto fysiek keuren vanwege het feit dat de auto hier nooit in deze uitvoering geleverd was dus rijdend naar Heerenveen. Wat rijdt deze versie van de Saabs 9000's toch lekker, rustig als je geen haast hebt maar heb je haast dan druk je het gaspedaal in en begint de turbo te spinnen versnelt de auto in luttele seconden. Het betreft een zogenaamde DI+APC besturingssysteem.
De auto wordt voor aflevering door ons voorzien van een nieuwe APK. Hij is rondom geserviced (ook de airco) en wij geven deze auto een half jaar garantie mee op de motor en bak.
Binnenkort volgt er ook uit Italië een witte Saab 9000 T16S uit 1990 met 159.000 km.
Garantie: 6 maanden garantie
Opties en accessoires
- Airconditioning, automatisch
- Lederen bekleding
- Elektrische ramen voor
- Elektrische ramen achter
- Boordcomputer
- ABS
- Startonderbreking
- APK bij aflevering
- 100% Dealeronderhouden
- Onderhoudsboekje aanwezig
- Hoofdsteunen achter
- Deelb. achterbank (ongelijke delen)
- Koplampwissers
- Middenarmsteun voor
- Middenarmsteun
- Middenarmsteun achter
- Stuurbekrachtiging
- Warmtewerend getint glas
- El. verstelbare spiegels
- Buitenspiegels inklapbaar
- Lederen stuur
- Verstelbaar stuur
- Buitentemperatuurmeter
- Centrale deurvergrendeling, handbediend
- Lichtmetalen velgen
- Lichtmetalen velgen 15 inch
- Bestuurdersstoel hoogte verstelbaar
- Stoelverwarming voor
- Comfort stoelen
- Youngtimer & Classic approved
Leasing
detailpage.leasing.title Saab Partners
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 30 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 288,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 7.039,70
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelSaab Partners
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2017InterlocuteurB. Smit
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.