detailpage.leasing.tip.text
Subaru ImprezaWRX STI 2.5T AWD Sport Executive | Full History |
€ 44 950,-5
Autobedrijf Luth-Tangenberg Hardenberg B.V.
Kilométrage
107 156 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/2014
Carburant
Essence
Puissance
221 kW (300 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Transmission
- 4x4
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
- N° d'annonce
- JH-970-P
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 107 156 km
- Année
- 01/2014
- Contrôle technique
- Nouveau
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 221 kW (300 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 457 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 502 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Assistant de démarrage en côte
- Caméra d'aide au stationnement
- Climatisation
- Climatisation automatique
- Détecteur de lumière
- Détecteur de pluie
- Radar de recul
- Régulateur de vitesse
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Sièges chauffants
- Système de navigation
- Verrouillage centralisé sans clé
- Vitres teintées
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Volant multifonctions
- Divertissement / Médias
- Bluetooth
- CD
- Ordinateur de bord
- Radio
- Sécurité
- ABS
- Airbag arrière
- Airbag avant
- Airbag conducteur
- Airbag passager
- Airbags latéraux
- Alarme
- Anti-démarrage
- Anti-patinage
- Assistant au freinage d'urgence
- Direction assistée
- ESP
- Phares au LED
- Autres
- Commande vocale
- Déflecteur
- Jantes alliage (18")
- Sièges sport
- Suspension sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Blauw metallic
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir partiel
Description
Of het nu een GTT, een WRX of een STi is, elke keer krijgen wij weer dat "kippenvel moment"!
Het zit gewoon in ons DNA, zelfs na al die jaren raak je dat gevoel, die passie nooit meer kwijt.
Met een verhaal dat negenentwintig jaar geleden begon met de Impreza GT Turbo en drie achtereenvolgende constructeurstitels in het WRC (1995, '96 en '97) kan Subaru bogen op een zeer rijke historie en heeft het ruimschoots ervaring in het bouwen van snelle auto's met een goed onderstel. Oké, die eerste GT T's waren karig uitgerust en verrekte listig, maar in de juiste handen tot heel veel in staat. De daaropvolgende WRX en WRX STi's waren veel completer uitgevoerd en weliswaar meer voorspelbaar en gemakkelijker te handlen, maar gaan nog een heel stuk verder in techniek, acceleratie en snelheid.
Wat mag je van dit rally-kanon verwachten?
Het begint al bij het starten van deze STi, die heerlijke boxer-roffel doet je meteen rillen in positieve zin en geeft je het ultieme (WRC)gevoel.
Nadat je de motor lekker op temperatuur hebt laten komen kan het feest beginnen. Allemachtig, wat bijt deze gevleugelde sedan zich vast in snelle bochten! Het is een makkie om 300 pk uit een 2,5-literturbomotor te peuteren, maar er vervolgens voor zorgen dat al dat geweld goed op de weg komt, is een ander verhaal. Nou, de mannen van Subaru zijn daar meer dan uitstekend in geslaagd mede door hun jaren lange ervaring met AWD(All Wheel Drive) waar ook deze STi mee is uitgerust.
Elke bocht is voor deze Sub een thrill, hij vraagt je vriendelijk of je je grenzen niet nog iets verder zou verleggen. Hij kan namelijk harder dan je durft, met links en rechts van de weg diepe greppels en bochten waarachter tegenliggers kunnen schuilgaan.
Tóch ga je steeds een stapje verder, om je telkens weer te verbazen over de stijfheid van de carrosserie, de enorme grip, de heerlijke besturing en de tractie bij het uit-accelereren. Op papier heeft de WRX veel gemeen met o.a. de Audi S3 sedan, maar in de praktijk lijkt-ie uit te schreeuwen: "I eat Quattro's for breakfast!"
Hoe doet deze WRX het op deze natte, glibberige ondergrond? Wederom fenomenaal. Onderstuur komt in het woordenboek van deze auto niet voor. Terwijl er juist extra veel werk gemaakt is van de grip aan de achterkant. En ook dat merk je. De achterwielen duwen de auto naar binnen in korte, snelle bochten, Gewoon gas geven en zijn hagelnieuwe Michelin Super Sport banden klauwen zich vast en je komt probleemloos de bocht door. Klinkt dat saai? Geloof ons, dat is deze Subaru geen moment!
Nee, deze Japanner verloochent zijn rally-DNA niet en wil stevig aangepakt worden. De aandrijfkrachten gaan voor 59 procent naar de achterwielen, maar met een knop op de middenconsole kun je dat percentage aanpassen. Je kunt zelfs het centrale differentieel volledig sperren. Niet dat er veel mensen zijn die dit in de praktijk gaan gebruiken, in de stand 'auto' werkt het systeem namelijk perfect. Voorts is er een draaiknop met het opschrift SI-Drive, waarmee je de gasrepons instelt. Ook hier moet je niet moeilijk over doen, maar gewoon kiezen voor standje Sport Sharp, dan is de boxer op zijn best.
De zes bak schakelt – daar gáán we weer – voortreffelijk. Korte slagen, het pookje steekt bijna direct in de bak; heerlijk. De overbrengingen zijn afgestemd op snel accelereren, al haalt hij de 100 km/h net niet in de tweede versnelling. Desondanks legt hij dat sprintje af in minder dan 5 tellen.
Daarbij heeft deze die kenmerkende blauwe Subaru kleur en bijpassende goudkleurige OE STi wielen. Natuurlijk mag dan die hoge OE kofferbakspoiler ook niet ontbreken.
Dit alles bevestigt nogmaals het ultieme WRC gevoel.
Eén ding is zeker deze STi gaat zijn nieuwe eigenaar een niet aflatende eeuwige glimlach bezorgen!
Overige info:
Deze STi heeft een volledige sluitende onderhoudshistorie, het onderhoud is meer dan zeer regelmatig uitgevoerd en grotendeels door Subaru-dealer en/of specialist! Zo is de complete distributie-set in 2021 bij 88.000km reeds vervangen. Zijn laatste onderhoudsbeurt (groot) heeft ie jun 2023 bij 103.000km genoten. Hij heeft een paar upgrades ondergaan zoals een Bilstein veersysteem, Varex uitlaatsysteem met afstandsbedienbare kleppen en een Black frontlip, daarnaast ie ie professioneel onderhanden genomen door EMS(Mark Verhoeven), dus een hoger koppel en is zijn vermogen veilig gegroeid naar ca.350pk.
De Subaru (Impreza) WRX STi is dé laatste der Mohikanonnen, want helaas wordt ie nieuw in Europa niet meer geleverd!
Reden: De oorlog tegen de CO2-uitstoot heeft inmiddels al veel slachtoffers geëist. Deze Japanse samoerai is daar een voorbeeld van. Neergesabeld door een exorbitante bpm-boete. Toch eeuwig zonde want deze rallyicoon is een fantastische auto!
Mooi dat u deze zeer bijzondere Subaru van ons heeft gevonden!
Wilt u deze unieke WRX STi bezichtigen? Neem dan vooraf telefonisch contact op, dit om teleurstelling te voorkomen.
Wij zijn al meer dan 35 jaar dealer van Subaru, daarnaast hebben wij ons in de loop der jaren gespecialiseerd in onze grote passie de Impreza GT Turbo, WRX, WRX STi en BRZ. Bent u ook een échte liefhebber kijk dan voor onze zeer uitgebreide & unieke collectie op onze website: www.luth-tangenberg.nl.
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten. Voor vragen en opmerkingen vinden wij het fijn als u contact met ons opneemt
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: apr. 2014 - apr. 2018
Technische informatie
Koppel: 407 Nm
Wielbasis: 265 cm
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 255 km/u
Milieu
Energielabel: G
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Infotainment
Interieur
Veiligheid
Overige
Het zit gewoon in ons DNA, zelfs na al die jaren raak je dat gevoel, die passie nooit meer kwijt.
Met een verhaal dat negenentwintig jaar geleden begon met de Impreza GT Turbo en drie achtereenvolgende constructeurstitels in het WRC (1995, '96 en '97) kan Subaru bogen op een zeer rijke historie en heeft het ruimschoots ervaring in het bouwen van snelle auto's met een goed onderstel. Oké, die eerste GT T's waren karig uitgerust en verrekte listig, maar in de juiste handen tot heel veel in staat. De daaropvolgende WRX en WRX STi's waren veel completer uitgevoerd en weliswaar meer voorspelbaar en gemakkelijker te handlen, maar gaan nog een heel stuk verder in techniek, acceleratie en snelheid.
Wat mag je van dit rally-kanon verwachten?
Het begint al bij het starten van deze STi, die heerlijke boxer-roffel doet je meteen rillen in positieve zin en geeft je het ultieme (WRC)gevoel.
Nadat je de motor lekker op temperatuur hebt laten komen kan het feest beginnen. Allemachtig, wat bijt deze gevleugelde sedan zich vast in snelle bochten! Het is een makkie om 300 pk uit een 2,5-literturbomotor te peuteren, maar er vervolgens voor zorgen dat al dat geweld goed op de weg komt, is een ander verhaal. Nou, de mannen van Subaru zijn daar meer dan uitstekend in geslaagd mede door hun jaren lange ervaring met AWD(All Wheel Drive) waar ook deze STi mee is uitgerust.
Elke bocht is voor deze Sub een thrill, hij vraagt je vriendelijk of je je grenzen niet nog iets verder zou verleggen. Hij kan namelijk harder dan je durft, met links en rechts van de weg diepe greppels en bochten waarachter tegenliggers kunnen schuilgaan.
Tóch ga je steeds een stapje verder, om je telkens weer te verbazen over de stijfheid van de carrosserie, de enorme grip, de heerlijke besturing en de tractie bij het uit-accelereren. Op papier heeft de WRX veel gemeen met o.a. de Audi S3 sedan, maar in de praktijk lijkt-ie uit te schreeuwen: "I eat Quattro's for breakfast!"
Hoe doet deze WRX het op deze natte, glibberige ondergrond? Wederom fenomenaal. Onderstuur komt in het woordenboek van deze auto niet voor. Terwijl er juist extra veel werk gemaakt is van de grip aan de achterkant. En ook dat merk je. De achterwielen duwen de auto naar binnen in korte, snelle bochten, Gewoon gas geven en zijn hagelnieuwe Michelin Super Sport banden klauwen zich vast en je komt probleemloos de bocht door. Klinkt dat saai? Geloof ons, dat is deze Subaru geen moment!
Nee, deze Japanner verloochent zijn rally-DNA niet en wil stevig aangepakt worden. De aandrijfkrachten gaan voor 59 procent naar de achterwielen, maar met een knop op de middenconsole kun je dat percentage aanpassen. Je kunt zelfs het centrale differentieel volledig sperren. Niet dat er veel mensen zijn die dit in de praktijk gaan gebruiken, in de stand 'auto' werkt het systeem namelijk perfect. Voorts is er een draaiknop met het opschrift SI-Drive, waarmee je de gasrepons instelt. Ook hier moet je niet moeilijk over doen, maar gewoon kiezen voor standje Sport Sharp, dan is de boxer op zijn best.
De zes bak schakelt – daar gáán we weer – voortreffelijk. Korte slagen, het pookje steekt bijna direct in de bak; heerlijk. De overbrengingen zijn afgestemd op snel accelereren, al haalt hij de 100 km/h net niet in de tweede versnelling. Desondanks legt hij dat sprintje af in minder dan 5 tellen.
Daarbij heeft deze die kenmerkende blauwe Subaru kleur en bijpassende goudkleurige OE STi wielen. Natuurlijk mag dan die hoge OE kofferbakspoiler ook niet ontbreken.
Dit alles bevestigt nogmaals het ultieme WRC gevoel.
Eén ding is zeker deze STi gaat zijn nieuwe eigenaar een niet aflatende eeuwige glimlach bezorgen!
Overige info:
Deze STi heeft een volledige sluitende onderhoudshistorie, het onderhoud is meer dan zeer regelmatig uitgevoerd en grotendeels door Subaru-dealer en/of specialist! Zo is de complete distributie-set in 2021 bij 88.000km reeds vervangen. Zijn laatste onderhoudsbeurt (groot) heeft ie jun 2023 bij 103.000km genoten. Hij heeft een paar upgrades ondergaan zoals een Bilstein veersysteem, Varex uitlaatsysteem met afstandsbedienbare kleppen en een Black frontlip, daarnaast ie ie professioneel onderhanden genomen door EMS(Mark Verhoeven), dus een hoger koppel en is zijn vermogen veilig gegroeid naar ca.350pk.
De Subaru (Impreza) WRX STi is dé laatste der Mohikanonnen, want helaas wordt ie nieuw in Europa niet meer geleverd!
Reden: De oorlog tegen de CO2-uitstoot heeft inmiddels al veel slachtoffers geëist. Deze Japanse samoerai is daar een voorbeeld van. Neergesabeld door een exorbitante bpm-boete. Toch eeuwig zonde want deze rallyicoon is een fantastische auto!
Mooi dat u deze zeer bijzondere Subaru van ons heeft gevonden!
Wilt u deze unieke WRX STi bezichtigen? Neem dan vooraf telefonisch contact op, dit om teleurstelling te voorkomen.
Wij zijn al meer dan 35 jaar dealer van Subaru, daarnaast hebben wij ons in de loop der jaren gespecialiseerd in onze grote passie de Impreza GT Turbo, WRX, WRX STi en BRZ. Bent u ook een échte liefhebber kijk dan voor onze zeer uitgebreide & unieke collectie op onze website: www.luth-tangenberg.nl.
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld, helaas kunnen er geen rechten worden ontleend aan foutieve invoer van accessoires, opties, druk -en zetfouten. Voor vragen en opmerkingen vinden wij het fijn als u contact met ons opneemt
Meer informatie
Algemene informatie
Modelreeks: apr. 2014 - apr. 2018
Technische informatie
Koppel: 407 Nm
Wielbasis: 265 cm
Tankinhoud: 60 liter
Acceleratie (0-100): 5,2 s
Topsnelheid: 255 km/u
Milieu
Energielabel: G
Staat
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 241 - € 264 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Achterspoiler
- Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
- Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
- Buitenspiegels in carrosseriekleur
- Bumpers in carrosseriekleur
- Elektronische remkrachtverdeling
- Front lip
- LED achterlichten
- Side-skirts
- Sideskirts
- Sperdifferentieel
- Sport uitlaat
Infotainment
- Autotelefoonvoorbereiding met bluetooth
- Harman Kardon Soundsystem
- Multimedia-voorbereiding
Interieur
- 12Volt aansluiting
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Aluminium pedalen
- Armsteun achter
- Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
- Elektrische ramen voor en achter
- Keyless start
- Leder/alcantara bekleding
- Lederen versnellingspook
- Sportstuur
- Stuur verstelbaar
- Voorstoelen verwarmd
- Zwarte hemelbekleding
Veiligheid
- Achteruitrijcamera
- Airbag(s) hoofd achter
- Airbag(s) hoofd voor
- Airbag(s) knie
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Overige
- DCCD
- Extra getint glas achter
- hoofdsteunen anti-whiplash
- ruitensproeiers/wisserbladen verwarmbaar
- Si-Drive
Leasing
detailpage.leasing.title Autobedrijf Luth-Tangenberg Hardenberg B.V.
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 12.013,80
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 5.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 1,09
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 200,23
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Mobilize Financial Services - Marke der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelAutobedrijf Luth-Tangenberg Hardenberg B.V.
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2014InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.