detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
10 200 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
09/1953
Carburant
Essence
Puissance
71 kW (97 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
- Version pays
- Pays-Bas
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 10 200 km
- Année
- 09/1953
- Propriétaires préc.
- 3
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 71 kW (97 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 267 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 4
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Cuir
Description
Prachtige blauwe Sunbeam Alpine Roadster uit 1953.
2267cc – 4 cylinder.
Algemene info over Sunbeam Alpine:
De Sunbeam Alpine is een tweezitssportwagen/drophead coupé die van 1953 tot 1955 en later van 1959 tot 1968 door de Rootes Group werd geproduceerd. De naam werd vervolgens gebruikt voor een tweedeurs fastbackcoupé van 1969 tot 1975. De oorspronkelijke Alpine werd in 1953 gelanceerd als het eerste voertuig van Sunbeam-Talbot dat de naam Sunbeam alleen droeg sinds de Rootes Group Clément-Talbot kocht en later de moribund Sunbeam van de ontvanger in 1935.
Alpine Mark I en III
De Alpine werd afgeleid van de Sunbeam-Talbot 90 Saloon en is in de volksmond bekend geworden als de “Talbot” Alpine. Het was een tweezitssportwagen die aanvankelijk werd ontwikkeld voor een eenmalige rallyauto door Bournemouth Sunbeam-Talbot-dealer George Hartnell. Het begon als een Sunbeam-Talbot drophead coupé uit 1952. Aangekondigd in maart 1953 kreeg het zijn naam naar aanleiding van de successen van Sunbeam-Talbot saloons in de Alpine Rally in het begin van de jaren vijftig. Tijdens zijn eerste competitieve uitstap, de juli 1953 Coupe des Alpes, won de nieuwe auto de Coupe des Dames (Sheila van Damm) en, zonder verlies van punten, vier Coupes des Alpes bestuurd door Stirling Moss, John Fitch, G Murray-Frame en Sheila van Damm.
De auto heeft een viercilindermotor van 2.267 cc (138,3 cu in) uit de sedan, maar met een verhoogde compressieverhouding. Omdat het echter werd ontwikkeld op het sedanplatform, leed het aan stijfheidsproblemen ondanks extra zijliggers in het chassis. De versnellingsbakverhoudingen werden gewijzigd en vanaf 1954 werd een overdrive-eenheid standaard. De versnellingspook was kolomgemonteerd. Een echte open 2-zitter, er waren geen externe deurgrepen of ruitenwissers.
De Alpine Mark I en Mark III (er werd geen Mark II gemaakt) werden met de hand gebouwd bij Mulliners van carrosseriebouwers in Birmingham, van 1953 tot 1955, en bleven slechts twee jaar in productie. Van de 1582 geproduceerde auto’s werden er 961 geëxporteerd naar de VS en Canada, 445 bleven in het VK en 175 gingen naar andere wereldmarkten. In 2000 werd geschat dat er misschien nog maar 200 over waren.
De Sunbeam Alpine Mk 1 Special was gebaseerd op de Mk 1 Sunbeam Talbot-motor van 2267 cc, met een aluminium rocker cover en Siamese uitlaatpoorten (cilinders 2 en 3). Deze motoren ontwikkelden een gerespecteerde 97,5 pk bij 4.500 tpm, voornamelijk door de compressieverhouding te verhogen tot 8,0:1 en een speciaal inductierups met een Solex 40 P.I.I-carburateur met twee chokes te integreren. De motoren van de Sunbeam Alpine Team Cars (MKV 21-26) waren geconfigureerd als de Sunbeam Alpine Mk I Special, met verdere afstemming door ERA om het vermogen te verhogen tot 106 pk.
Een saffierblauwe Alpine speelde een prominente rol in de Alfred Hitchcock-film “To Catch a Thief” uit 1955 met in de hoofdrol Cary Grant en Grace Kelly. Meer recentelijk probeerde de Amerikaanse PBS-show History Detectives te verifiëren dat een Alpine roadster van een particulier individu de daadwerkelijke auto was die in die film werd gebruikt. Na lang onderzoek bleek de auto in het programma uiteindelijk niet de auto te zijn. Een Mk I-model verschijnt ook in de Britse horrorfilm Night of the Demon uit 1957. Een verwijzing naar de Mark I wordt ook gemaakt in Muriel Sparks’ debuutroman uit 1957, The Comforters, waar de supercharged Sunbeam Alpine een race verloor. Wellicht was het deze Sunbeam wel die ooit op het witte doek schitterde!
Het hele verhaal achter deze auto weten?
Voor alle informatie of afspraak graag telefonisch contact:
Wil van Leeuwen: Tel. +31 611 564 230 of
Willem Luijbregts, Tel. +31 653 541 249
2267cc – 4 cylinder.
Algemene info over Sunbeam Alpine:
De Sunbeam Alpine is een tweezitssportwagen/drophead coupé die van 1953 tot 1955 en later van 1959 tot 1968 door de Rootes Group werd geproduceerd. De naam werd vervolgens gebruikt voor een tweedeurs fastbackcoupé van 1969 tot 1975. De oorspronkelijke Alpine werd in 1953 gelanceerd als het eerste voertuig van Sunbeam-Talbot dat de naam Sunbeam alleen droeg sinds de Rootes Group Clément-Talbot kocht en later de moribund Sunbeam van de ontvanger in 1935.
Alpine Mark I en III
De Alpine werd afgeleid van de Sunbeam-Talbot 90 Saloon en is in de volksmond bekend geworden als de “Talbot” Alpine. Het was een tweezitssportwagen die aanvankelijk werd ontwikkeld voor een eenmalige rallyauto door Bournemouth Sunbeam-Talbot-dealer George Hartnell. Het begon als een Sunbeam-Talbot drophead coupé uit 1952. Aangekondigd in maart 1953 kreeg het zijn naam naar aanleiding van de successen van Sunbeam-Talbot saloons in de Alpine Rally in het begin van de jaren vijftig. Tijdens zijn eerste competitieve uitstap, de juli 1953 Coupe des Alpes, won de nieuwe auto de Coupe des Dames (Sheila van Damm) en, zonder verlies van punten, vier Coupes des Alpes bestuurd door Stirling Moss, John Fitch, G Murray-Frame en Sheila van Damm.
De auto heeft een viercilindermotor van 2.267 cc (138,3 cu in) uit de sedan, maar met een verhoogde compressieverhouding. Omdat het echter werd ontwikkeld op het sedanplatform, leed het aan stijfheidsproblemen ondanks extra zijliggers in het chassis. De versnellingsbakverhoudingen werden gewijzigd en vanaf 1954 werd een overdrive-eenheid standaard. De versnellingspook was kolomgemonteerd. Een echte open 2-zitter, er waren geen externe deurgrepen of ruitenwissers.
De Alpine Mark I en Mark III (er werd geen Mark II gemaakt) werden met de hand gebouwd bij Mulliners van carrosseriebouwers in Birmingham, van 1953 tot 1955, en bleven slechts twee jaar in productie. Van de 1582 geproduceerde auto’s werden er 961 geëxporteerd naar de VS en Canada, 445 bleven in het VK en 175 gingen naar andere wereldmarkten. In 2000 werd geschat dat er misschien nog maar 200 over waren.
De Sunbeam Alpine Mk 1 Special was gebaseerd op de Mk 1 Sunbeam Talbot-motor van 2267 cc, met een aluminium rocker cover en Siamese uitlaatpoorten (cilinders 2 en 3). Deze motoren ontwikkelden een gerespecteerde 97,5 pk bij 4.500 tpm, voornamelijk door de compressieverhouding te verhogen tot 8,0:1 en een speciaal inductierups met een Solex 40 P.I.I-carburateur met twee chokes te integreren. De motoren van de Sunbeam Alpine Team Cars (MKV 21-26) waren geconfigureerd als de Sunbeam Alpine Mk I Special, met verdere afstemming door ERA om het vermogen te verhogen tot 106 pk.
Een saffierblauwe Alpine speelde een prominente rol in de Alfred Hitchcock-film “To Catch a Thief” uit 1955 met in de hoofdrol Cary Grant en Grace Kelly. Meer recentelijk probeerde de Amerikaanse PBS-show History Detectives te verifiëren dat een Alpine roadster van een particulier individu de daadwerkelijke auto was die in die film werd gebruikt. Na lang onderzoek bleek de auto in het programma uiteindelijk niet de auto te zijn. Een Mk I-model verschijnt ook in de Britse horrorfilm Night of the Demon uit 1957. Een verwijzing naar de Mark I wordt ook gemaakt in Muriel Sparks’ debuutroman uit 1957, The Comforters, waar de supercharged Sunbeam Alpine een race verloor. Wellicht was het deze Sunbeam wel die ooit op het witte doek schitterde!
Het hele verhaal achter deze auto weten?
Voor alle informatie of afspraak graag telefonisch contact:
Wil van Leeuwen: Tel. +31 611 564 230 of
Willem Luijbregts, Tel. +31 653 541 249
Leasing
detailpage.leasing.title Bill's Motors Holding B.V.
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 14.352,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,94
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 299,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0797
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0321
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH, Gifhorner Str. 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelBill's Motors Holding B.V.
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2020InterlocuteurWim Luijbregts
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.