detailpage.leasing.tip.text
Toyota CelicaCelica T16 2.0 GT !!Winterpijs!!
€ 13 900,-
Pas d'information
A discuter
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
139 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
04/1986
Carburant
Essence
Puissance
110 kW (150 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 139 000 km
- Année
- 04/1986
- Contrôle technique
- 08/2025
- Dernier contrôle technique
- 04/2024
- Propriétaires préc.
- 2
- Véhicule non fumeur
- Oui
- Récent changement de la courroie de distribution
- 03/2021
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 110 kW (150 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 000 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 191 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Rétroviseurs latéraux électriques
- Toit ouvrant
- Vitres électriques
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- Radio
- Sécurité
- Direction assistée
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Jantes alliage (14")
- Roue de secours
- Sièges sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Gris
- Intérieur
- Tissu
Description
Toyota Celica T16 Cabrio 2.0GT - GERESTAUREERD!
!!Winterprijs!!
Met spijt in het hart zet ik mijn Toyota Celica cabrio van 1986 met 139000km te koop. Ongetwijfeld in de beste staat van alle T16 Celica's op het internet. Groen keuringbewijs zonder opmerkingen.
Het gaat om de 2.0 GT versie met de beste motorvariant: de 3S-GE, de niet-turbo (en dus betrouwbaardere) variant van de befaamde 3S-GTE, een onverwoestbare en sportieve motor met in dit geval dus nog weinig km's. Het carbiodak bestaat uit 2 delen: een targadak dat apart verwijderd kan worden en opgeborgen in de kofferruimte en een achterste kap die je ook kan laten zakken tot de volledige cabrio-ervaring.
Ik heb de auto gekocht in 2021 met 137000km in Duitsland van een oudere dame die er slechts korte afstanden mee reed. Een ideale niet-misbruikte toestand waarop ik het restauratieproject kon starten. Want een auto van bijna 40 jaar heeft natuurlijk gebruikssporen: deze auto's zijn gevoelig aan roest en slijtage van het doeken dak. Dit heb ik de afgelopen jaren volledig onder handen laten nemen. Alle roest is aangepakt en de auto is volledig herspoten in het originele rood van Toyota. Hij is dus volledig roestvrij en daarnaast is het doeken dak ook volledig vervangen door een perfect passende kap uit modernere en robuustere cabriostof. Werkelijk prachtig om te zien.
De motor is zorgvuldig onderhouden en volledig in orde gezet. Hier is het volgende aan gedaan:
- 2021:
- nieuwe olie + oliefilter
- 4 nieuwe bougies
- nieuwe distributieriem + waterpomp
- nieuwe batterij
- nieuwe koelleidingen
- 2024:
- nieuwe olie + oliefilter
- nieuwe remleidingen
- nieuwe batterij
Helemaal klaar om mee te cruisen dus.
Het interieur is in nog zeer goede staat. Alles werkt zoals het hoort. Enkel de stoffen bekleding van de bestuurderszetel heeft wat slijtage aan het zitgedeelte en de passagierzetel aan de achterzijde (zie foto's). Dit heb ik bewust nog niet laten restaureren om de nieuwe eigenaar ook de keuze te geven er eventueel aftermarket sportstoelen in te zetten.
Net zoals de originele velgen die beginnen af te blotten (enkel van dichtbij te zien). Opnieuw aan de nieuwe eigenaar om deze te laten restaureren of nieuwe aftermarket velgen op te zetten. De huidige Continental banden hebben rondom nog ruim profiel.
Al bij al dus een zeer betrouwbare en volledig opgeknapte oldtimer in uitzonderlijke staat waar nog zeer veel enthousiaste km's mee gereden kan worden door de volgende liefhebber.
De vraagprijs voor deze unieke Celica is €13900 (winterprijs), ongeveer de helft (of nog minder) van alle andere JDM klassiekers waarvoor de prijzen maar blijven stijgen. Een zeldzame kans dus om aan een betaalbare prijs te kunnen rijden met één van de iconen van Japan uit de jaren '80-'90. Bij serieuze interesse is de prijs eventueel bespreekbaar naast de auto. Onder de juiste omstandigheden kan een inruilwagen eventueel deel uitmaken van de deal (ik ben geen handelaar maar heb connecties, voor moest het nodig zijn). Auto te bezichtigen in Pelt (woonplaats van mijn ouders) of Alken (mijn woonplaats). U kan me altijd contacteren op 0494/330236 (!!!sorry, er sloop een typfout in het telefoonnummer dat ik eerder plaatste, voor de mensen die al belde, bel me zeker terug op dit correct nummer!!!) Indien ik niet direct opneem, bel ik u zeker terug.
Met vriendelijke groeten,
Nick
!!Winterprijs!!
Met spijt in het hart zet ik mijn Toyota Celica cabrio van 1986 met 139000km te koop. Ongetwijfeld in de beste staat van alle T16 Celica's op het internet. Groen keuringbewijs zonder opmerkingen.
Het gaat om de 2.0 GT versie met de beste motorvariant: de 3S-GE, de niet-turbo (en dus betrouwbaardere) variant van de befaamde 3S-GTE, een onverwoestbare en sportieve motor met in dit geval dus nog weinig km's. Het carbiodak bestaat uit 2 delen: een targadak dat apart verwijderd kan worden en opgeborgen in de kofferruimte en een achterste kap die je ook kan laten zakken tot de volledige cabrio-ervaring.
Ik heb de auto gekocht in 2021 met 137000km in Duitsland van een oudere dame die er slechts korte afstanden mee reed. Een ideale niet-misbruikte toestand waarop ik het restauratieproject kon starten. Want een auto van bijna 40 jaar heeft natuurlijk gebruikssporen: deze auto's zijn gevoelig aan roest en slijtage van het doeken dak. Dit heb ik de afgelopen jaren volledig onder handen laten nemen. Alle roest is aangepakt en de auto is volledig herspoten in het originele rood van Toyota. Hij is dus volledig roestvrij en daarnaast is het doeken dak ook volledig vervangen door een perfect passende kap uit modernere en robuustere cabriostof. Werkelijk prachtig om te zien.
De motor is zorgvuldig onderhouden en volledig in orde gezet. Hier is het volgende aan gedaan:
- 2021:
- nieuwe olie + oliefilter
- 4 nieuwe bougies
- nieuwe distributieriem + waterpomp
- nieuwe batterij
- nieuwe koelleidingen
- 2024:
- nieuwe olie + oliefilter
- nieuwe remleidingen
- nieuwe batterij
Helemaal klaar om mee te cruisen dus.
Het interieur is in nog zeer goede staat. Alles werkt zoals het hoort. Enkel de stoffen bekleding van de bestuurderszetel heeft wat slijtage aan het zitgedeelte en de passagierzetel aan de achterzijde (zie foto's). Dit heb ik bewust nog niet laten restaureren om de nieuwe eigenaar ook de keuze te geven er eventueel aftermarket sportstoelen in te zetten.
Net zoals de originele velgen die beginnen af te blotten (enkel van dichtbij te zien). Opnieuw aan de nieuwe eigenaar om deze te laten restaureren of nieuwe aftermarket velgen op te zetten. De huidige Continental banden hebben rondom nog ruim profiel.
Al bij al dus een zeer betrouwbare en volledig opgeknapte oldtimer in uitzonderlijke staat waar nog zeer veel enthousiaste km's mee gereden kan worden door de volgende liefhebber.
De vraagprijs voor deze unieke Celica is €13900 (winterprijs), ongeveer de helft (of nog minder) van alle andere JDM klassiekers waarvoor de prijzen maar blijven stijgen. Een zeldzame kans dus om aan een betaalbare prijs te kunnen rijden met één van de iconen van Japan uit de jaren '80-'90. Bij serieuze interesse is de prijs eventueel bespreekbaar naast de auto. Onder de juiste omstandigheden kan een inruilwagen eventueel deel uitmaken van de deal (ik ben geen handelaar maar heb connecties, voor moest het nodig zijn). Auto te bezichtigen in Pelt (woonplaats van mijn ouders) of Alken (mijn woonplaats). U kan me altijd contacteren op 0494/330236 (!!!sorry, er sloop een typfout in het telefoonnummer dat ik eerder plaatste, voor de mensen die al belde, bel me zeker terug op dit correct nummer!!!) Indien ik niet direct opneem, bel ik u zeker terug.
Met vriendelijke groeten,
Nick
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.660,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.660,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 18.960,-
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,94
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 395,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0853
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0427
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Toyota Kreditbank GmbH, Toyota Allee 5, 50415 Köln
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.