detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
1 692 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
02/1968
Carburant
Essence
Puissance
82 kW (111 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 339
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 1 692 km
- Année
- 02/1968
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 82 kW (111 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 498 cm³
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 020 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Royal Blue
- La couleur de l'intérieur
- Bleu
- Intérieur
- Cuir
Description
Deze prachtige TR250 uit 1968 is uitgevoerd in de kleur Royal Blue met een licht blauw interieur met witte piping. De auto kwam in 1998 naar Nederland. De TR250 is volledig gerestaureerd door de Nederlandse eigenaar. Een volledige restauratie waarbij alles is aangepakt (foto's van de restauratie zijn aanwezig). De auto is matching numbers. Een heerlijke rijders auto met zijn 2498cc, 6 cilinder in lijn ( 111 HP ) en de begerenswaardige handgeschakelde vierversnellingsbak met overdrive. De lak heeft hier en daar wat lichte sporen van gebruik maar ziet er zeer goed uit. De softtop is van zwart canvas en verkeert in prima staat. Uiteraard is ook de hood cover aanwezig voor de dagen dat u volledig open wilt rijden. (Tellerstand in Mijlen). De huidige eigenaar die hem ruim 22 jaar in bezit heeft neemt met pijn in zijn hart afstand van deze beauty.
Even een stukje geschiedenis.
Als in 1967 de TR5 op de markt verschijnt is dat omdat Triumph onder druk van de markt moet toegeven aan het feit dat de viercilinder uit de TR4 niet meer is opgewassen tegen de zespitters van de concurrentie o.a. Porsche, Datsun 240Z. Het zijn de auto's waar het merk, vooral op de Amerikaanse markt, mee moet concurreren. En dus moet er een zescilinder in de Triumph komen te liggen. De TR5 is geboren. Uiterlijk verandert er niet veel, de grille is wat anders, een dubbele uitlaat maakt zijn opwachting en op de achterzijde zijn de letters 'PI' te vinden, dat staat voor Petrol Injection. Juist die zescilinder met injectie is vervolgens het probleem als de steeds strenger worden Amerikaanse emissie-eisen ervoor zorgen dat de krachtbron niet meer voldoet. Omdat aan de emissie eisen te blijven voldoen en de markt blijvend te kunnen voorzien van mooie triumph sportwagens,ontwikkeld Triumph de TR250 een variant met Zenith-Stromberg carburateurs. De TR250 en de TR5 zijn de minst gebouwde varianten uit de TR-reeks waardoor ze nu zeldzaam en erg gewilde versies zijn. Van de TR250 zijn in 15 maanden 8484 stuks geproduceerd en er zijn er nog ongeveer 600 bewaard.
Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u deze Triumph TR250 komen bewonderen. Maak even een afspraak om teleurstellingen te voorkomen. Voor meer foto's of info bezoek onze website www.dreamcarfactory.nl of bel 06 51389342
Wilt u deze bijzondere auto of één van onze andere auto's komen bekijken? Kom dan gerust eens langs. U kunt ons op afspraak ook in de avonduren of op zondag bezoeken. Wilt u deze auto exporteren of heeft u hulp nodig bij het importeren van een auto? Ook daarmee kunnen wij u van dienst zijn. Vraag naar de mogelijkheden en actuele prijzen., Disclaimer: We hebben alle informatie met grote zorg verwerkt. Echter, in het bijzonder zijn alle informatie en prijzen in deze advertentie onder voorbehoud van type- en programmeerfouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Geen overeenkomst komt tot stand op basis van dergelijke fouten., Kijk voor meer informatie over deze auto op de website van Dream Car Factory.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Kenteken: DR-85-40
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Extra
Interieur & Comfort
Overige
Even een stukje geschiedenis.
Als in 1967 de TR5 op de markt verschijnt is dat omdat Triumph onder druk van de markt moet toegeven aan het feit dat de viercilinder uit de TR4 niet meer is opgewassen tegen de zespitters van de concurrentie o.a. Porsche, Datsun 240Z. Het zijn de auto's waar het merk, vooral op de Amerikaanse markt, mee moet concurreren. En dus moet er een zescilinder in de Triumph komen te liggen. De TR5 is geboren. Uiterlijk verandert er niet veel, de grille is wat anders, een dubbele uitlaat maakt zijn opwachting en op de achterzijde zijn de letters 'PI' te vinden, dat staat voor Petrol Injection. Juist die zescilinder met injectie is vervolgens het probleem als de steeds strenger worden Amerikaanse emissie-eisen ervoor zorgen dat de krachtbron niet meer voldoet. Omdat aan de emissie eisen te blijven voldoen en de markt blijvend te kunnen voorzien van mooie triumph sportwagens,ontwikkeld Triumph de TR250 een variant met Zenith-Stromberg carburateurs. De TR250 en de TR5 zijn de minst gebouwde varianten uit de TR-reeks waardoor ze nu zeldzaam en erg gewilde versies zijn. Van de TR250 zijn in 15 maanden 8484 stuks geproduceerd en er zijn er nog ongeveer 600 bewaard.
Bent u nieuwsgierig geworden en wilt u deze Triumph TR250 komen bewonderen. Maak even een afspraak om teleurstellingen te voorkomen. Voor meer foto's of info bezoek onze website www.dreamcarfactory.nl of bel 06 51389342
Wilt u deze bijzondere auto of één van onze andere auto's komen bekijken? Kom dan gerust eens langs. U kunt ons op afspraak ook in de avonduren of op zondag bezoeken. Wilt u deze auto exporteren of heeft u hulp nodig bij het importeren van een auto? Ook daarmee kunnen wij u van dienst zijn. Vraag naar de mogelijkheden en actuele prijzen., Disclaimer: We hebben alle informatie met grote zorg verwerkt. Echter, in het bijzonder zijn alle informatie en prijzen in deze advertentie onder voorbehoud van type- en programmeerfouten. Voor de gevolgen van dergelijke fouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Geen overeenkomst komt tot stand op basis van dergelijke fouten., Kijk voor meer informatie over deze auto op de website van Dream Car Factory.
Meer informatie
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Kenteken: DR-85-40
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Spaakwielen (72 spaaks)
- verstralers voor
Extra
- hood cover,
- Overdrive
Interieur & Comfort
- leder interieur
Overige
- badgebar
- badges
- hoofdstroomonderbreker
- Houtbekleed stuurwiel
- RVS Sportuitlaten
Leasing
detailpage.leasing.title Dream Car Factory
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 43.931,42
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,89
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 715,69
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Bank / Renault Leasing - Geschäftsbereich der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ProfessionnelDream Car Factory
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurC. de Klerk
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.