detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
174 443 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
11/1992
Carburant
Essence
Puissance
83 kW (113 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Break
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 174 443 km
- Année
- 11/1992
- Contrôle technique
- 12/2025
- Dernier contrôle technique
- 12/2024
- Propriétaires préc.
- 2
- Récent changement de la courroie de distribution
- 04/2023
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 83 kW (113 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 316 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 316 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Siège à réglage lombaire
- Volant en cuir
- Divertissement / Médias
- Bluetooth
- Radio
- Soundsystem
- USB
- Sécurité
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Jantes acier
- Jantes alliage (15")
- Pneus été
- Pot catalytique
- Roue de secours
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- La couleur de l'intérieur
- Gris
Description
Te koop:
Volvo 240 uit 1992 met de B230F met M47 5 handbak
De Volvo heb ik nu ruim 3 jaar in mijn bezit en die tijd veel van genoten en veel aan gedaan.
Ik heb de auto 3 jaar geleden gekocht van Volvo Barneveld Klassiekers. Het adres voor klassieke Volvo’s.
De auto rijdt en schakelt goed. Op onderhoud is niet bespaart de afgelopen jaren. Ook heb ik afgelopen jaren diverse aanpassingen gedaan (welk allemaal teruggezet kunnen worden)
De auto rijdt zoals ik rij heerlijk. De motor roffelt lekker weg, de koppeling is lekker licht (vorig jaar vervangen) en het onderstel is op diverse punten vernieuwd.
De auto rijdt tussen de 1-10 en 1-11 en afgelopen jaren alleen maar Euro95 e5 getankt in Duitsland. Geen E10 benzine, ondanks dat de Volvo er weinig om geeft
Een korte lijst wat de afgelopen jaren gedaan is. (excel document volledig aanwezig)
2 jaar geleden heb ik een Porsche gekocht, wat nu mijn favoriete auto geworden is om tourritten mee te tijden. Dit deed ik eerst met de Volvo. Ik vind het zonde om de Volvo ‘voor erbij te houden’. Vandaar dat er nog veel onderdelen over zijn.
Ik ben vast nog wat zaken vergeten. Samenvattend vind ik het een goede Volvo die nog met gemak er 400.000km er boven op zet, maar niet door mij. De ruimte is gigantisch in de auto. Een wasmachine én droger ophalen in 1x? met gemak!
Iedereen kan in een Volvo 240 rijden, het rijdt gemakkelijk, koppelt fijn en als je gas geeft gebeurt er ook echt wat! De draaicirkel is super klein voor de lengte van de auto. Daarnaast parkeert de auto zeer gemakkelijk door het goede overzicht.
Mocht je zelf willen sleutelen aan de auto, dan is dit dé perfecte auto. Ik help je ook graag met het geven van uitleg of tips in de toekomst!
Op autoweek heb ik een lange review gemaakt over de auto. https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/volvo-240-polar-2-3-estate-1992/
Heb je nog vragen of wil je een proefrit maken, bel of stuur een berichtje!
Volvo 240 uit 1992 met de B230F met M47 5 handbak
De Volvo heb ik nu ruim 3 jaar in mijn bezit en die tijd veel van genoten en veel aan gedaan.
Ik heb de auto 3 jaar geleden gekocht van Volvo Barneveld Klassiekers. Het adres voor klassieke Volvo’s.
De auto rijdt en schakelt goed. Op onderhoud is niet bespaart de afgelopen jaren. Ook heb ik afgelopen jaren diverse aanpassingen gedaan (welk allemaal teruggezet kunnen worden)
De auto rijdt zoals ik rij heerlijk. De motor roffelt lekker weg, de koppeling is lekker licht (vorig jaar vervangen) en het onderstel is op diverse punten vernieuwd.
De auto rijdt tussen de 1-10 en 1-11 en afgelopen jaren alleen maar Euro95 e5 getankt in Duitsland. Geen E10 benzine, ondanks dat de Volvo er weinig om geeft
Een korte lijst wat de afgelopen jaren gedaan is. (excel document volledig aanwezig)
- Elke 8.000 kleine beurt met 10w40 + olie filter
- Luchtfilter vervangen door exemplaar die nooit vervangen hoeft te worden
- Bougies, verdelerkap, rotor elke 2 jaar (laatste keer maart 2023)
- Nieuw cardan en fussekogels links en rechtsvoor (augustus 2024)
- 2 nieuwe voorbanden (Yokohama Advan Fleva V701 zomerbanden)
- 4 winterbanden op stalen velgen zijn aanwezig.
- 4 zomerbanden op Draco velgen zijn aanwezig.
- Voor en achterdempers vervangen door Bilstein B4 dempers.
- Verlagingsveren rondom (20 mm verlaging) wat de auto goed staat. Nog steeds comfortabel!
- Nieuwe koppeling + distributieriem + waterpomp + VX Nokkenas + multiriem (april 2023, 15.000Km)
- 2 jaar geleden zijn de spoorstangen vervangen + stabilisatorstang rubbers.
- Wiellagers zijn vernieuwd.
- Nieuw uitlaatsysteem van 2.5 inch.
- Volvo 240 GT chassis stangen gemonteerd.
- Onderbumper voor- en achterkant gespoten. Achterkant in zwart en voorkant in matched rood.
- Zonneklep houders vervangen, deze worden na 30 jaar poreus.
- Radio vervangen door Blaupunkt radio die een klassieke look geven.
- Speakers van JBL gemonteerd die een goed geluid geven!
- Olietemperatuur meter ingebouwd. Hiermee weet je precies wanneer de auto écht op temperatuur is.
- Volt meter ingebouwd. Hiermee weet je precies de dynamo de accu nog goed bijlaad.
- Elektronische ventilator van een 940 ingebouwd. De ‘oudewetse’ visco koppelingen voor de ventilator gaan vaak stuk en vreten vermogen en brandstof. Door een sensor in te bouwen bij de koelvloeistof gaat de ventilator automatisch aan wanneer de auto op temperatuur is. De ventilator gaat ook automatisch uit. Geen zorgen om de accu, de ventilator zit er al 2.5 jaar in en de accu laad mij nooit staan. Ook niet in de winter na 2 weken silstand.
- Sportstuur van Sparco gemonteerd. Orginele stuur is nog aanwezig.
- Centrale deurvergrendeling is aanwezig.
- Veel reserve sleutels.
- Remschijven voor zijn krom, dit merk je bij als je op de snelweg harder remt. Nieuwe remschijven voor- en achter zijn aanwezig bij de auto.
- Lichte roest aan de linker voorzijde aan het scherm. Dit is oppervlakkige roest. De chasisbalken en de auto is aan de onderkant 100% hard. Afgelopen jaren de auto vaak opgekrikt om alles goed te bekijken en ook preventief schoongemaakt en ingespoten met Body Safe Wax.
- De blanke lak laat op enkele plekken los. Bij de bestuurders deur en achterklep voor namelijk. Voor roest of andere zaken geen punt, het is alleen minder mooi.
- Veel reserve onderdelen zijn aanwezig. Ik kocht altijd onderdelen wanneer deze in de aanbieding zijn. Zo heb ik nog diverse oliefilters / koelslangen over. Ook heb ik nog 1 fles motorolie mee.
- In december 2024 krijgt de auto nog een oliebeurt.
- MAG IN ALLE MILIEUZONES VAN EUROPA!
2 jaar geleden heb ik een Porsche gekocht, wat nu mijn favoriete auto geworden is om tourritten mee te tijden. Dit deed ik eerst met de Volvo. Ik vind het zonde om de Volvo ‘voor erbij te houden’. Vandaar dat er nog veel onderdelen over zijn.
Ik ben vast nog wat zaken vergeten. Samenvattend vind ik het een goede Volvo die nog met gemak er 400.000km er boven op zet, maar niet door mij. De ruimte is gigantisch in de auto. Een wasmachine én droger ophalen in 1x? met gemak!
Iedereen kan in een Volvo 240 rijden, het rijdt gemakkelijk, koppelt fijn en als je gas geeft gebeurt er ook echt wat! De draaicirkel is super klein voor de lengte van de auto. Daarnaast parkeert de auto zeer gemakkelijk door het goede overzicht.
Mocht je zelf willen sleutelen aan de auto, dan is dit dé perfecte auto. Ik help je ook graag met het geven van uitleg of tips in de toekomst!
Op autoweek heb ik een lange review gemaakt over de auto. https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/volvo-240-polar-2-3-estate-1992/
Heb je nog vragen of wil je een proefrit maken, bel of stuur een berichtje!
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 3.000,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 3.000,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 254,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 14.791,46
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.