Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
24.791 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
06/1967
Brandstof
Benzine
Vermogen
99 kW (135 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Berline
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 4
- Advertentienr.
- 007
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 24.791 km
- Bouwjaar
- 06/1967
- Keuring
- 04/2025
- Vorige eigenaren
- 2
Technische Gegevens
- Vermogen
- 99 kW (135 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.779 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Gewicht
- 1.000 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Extra
- Lichtmetalen velgen
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Wit
- Oorspronkelijke kleur
- Bianco Spino
- Kleur interieur
- Grijs
- Interieur
- Gedeeltelijk leder
Beschrijving
De Giulia TI Super vertegenwoordigde de eerste echte speciale toerwagen voor homologatie van Alfa Romeo, speciaal ontwikkeld voor het FIA European Touring Car Championship in 1963. Als zodanig was het een ongelooflijk belangrijk wedstrijdmodel in de lijn van de 105-serie.
Er werden slechts 501 exemplaren geproduceerd, wat de TI Super net zo zeldzaam maakt als de 1600 GTA die eruit voortkwam en waarmee Alfa zo succesvol deel nam in de ETCC.
Veel van de voor de TI Super ontwikkelde onderdelen waren zelfs zo geavanceerd dat Carlo Chiti (Directeur Auto Delta) ze behield voor gebruik in zijn 1600 GTA-reeks.
Op dezelfde manier waarop de 1600 GTA ontstond uit de reguliere productie-Giulia Sprint GT, is de Giulia TI Super voortgekomen uit de productie-Giulia TI.
Hoewel de auto's op het eerste gezicht veel op elkaar leken, had de TI Super zijn eigen styling waarbij de binnenkoplampen waren verwijderd om gewicht te besparen en de koude lucht naar de motorruimte te vergroten, zandgegoten magnesium 'TZ'-stijl wielen en Quadrifoglio-stickers op de voorkant, vleugels en kofferdeksel.
De TI Super was inderdaad het eerste model dat de productielijn verliet met de beruchte Quadrifoglio-logo's, de eerste van een lange reeks modellen die de variant met de hoogste prestaties aanduidden.
Verdere wijzigingen werden aangebracht aan het interieur, waarbij de lintmeters werden verwijderd en vervangen door ronde instrumenten van de Alfa Romeo SS, voor gebruiksgemak bij wedstrijdgebruik en de voorstoelen werden vervangen door lichtgewicht kuipstoelen ontworpen door Zagato (vergelijkbaar met die gebruikt op de beruchte SZ en TZ modellen).
De achterbank werd vervangen door een lichtgewicht versie, bekleed met grijze stof met bordeauxrode vinyl zijkanten.
Verdere gewichtsbesparingen werden bereikt door het verwijderen van geluidsdemping, het vervangen van tapijten door vinylmatten (zoals de 1600 GTA's) en lichtgewicht deurkaarten met de prachtige lichtgewicht geweven sluitriemen die ook behouden bleven voor gebruik op de GTA's.
De motor was afgeleid van de motor die werd gebruikt in het TZ-prototype en de SS, met dubbele Weber 45 carburateurs en een lichtgewicht buisvormig uitlaatspruitstuk, dat later zou worden gebruikt op de 1600 GTA.
De interne onderdelen en verhoudingen van de versnellingsbak zijn overgenomen van de TZ en de trommelremmen van de normale TI zijn vervangen door de allernieuwste Dunlop-schijfremmen rondom – een remsysteem dat ook werd behouden voor de 1600 GTA.
De TI Super nam deel aan de GT-klasse tijdens de Tour de France van 1963 (vóór de homologatie van de toerwagen in groep 2) en bewees onmiddellijk zijn snelheid en kracht door zijn categorie te winnen en op een opmerkelijke vierde plaats te eindigen in de GT-klasse achter drie Ferrari's.
Verder rallysucces werd behaald doordat de auto zijn klasse won tijdens de Monte Carlo Rally van 1964.
In de toerwagenraces bleek de TI Super even succesvol, met een eindoverwinning in de Sandown Park 6-Hour van 1964 in Australië, 1965 4-uur Monza, 1965 Sandown Park, 1966 1000 km Brasilia en 1966 24-uur Interlagos.
Net als GTA's racete de overgrote meerderheid van de TI Supers in een bepaalde periode of werd later omgebouwd voor competitiegebruik, met name in de jaren negentig voor de FIA Historic ETCC.
Als gevolg hiervan hebben de meeste TI Supers een zwaar leven gehad en missen ze originaliteit.
Goed bewaard gebleven, originele auto's zijn zeer zeldzaam en mogelijk de moeilijkste van alle belangrijke naoorlogse Alfa Romeo's om te vinden, en bovendien zeer kostbaar.
(Alles hierboven beschreven en genoemd betreft een originele Giulia Ti Super)
Maar !
Als je nou helemaal verukt bent van een Giulia Ti super en je niet zo een grote som geld wilt uitgeven dan heeft Vrehen Classico hier de mogelijkheid voor relatief normaal geld een wel heel goed gelijkende Ti Super te kunnen verwerven !
Deze oorspronkelijk 1300 ti koets is voorzien van met name de oorspronkelijke originele grill aan de voorzijde alsook de bijbehorende badges, de velgen met deksels, het dashboard inclusief ronde klokken, de rode deurkaarten, en de stoelen die prachtig mooi zijn nagebootst.
Verder is ze voorzien van een heerlijk lopende 1750 motor, een achteras met sperdifferntieel en ziet de motor er van bovenaf net zouit als bij de Ti Super met het correcte en eveneens zeldzame luchtinlaatsysteem en bijbehorende luchtfiletr met typische slang over het gedeukte kleppendeksel.
Technisch veel preventief vervangen cq vernieuwd, kortom een heerlijk rijdende Giulia in notabene de meest begeerde uitvoering.
wat is men nou kwijt voor dit heel bijzondere en vrijwel unike exemplaar bij Vrehen Classico ?
Voor € 39.950,- is ze inclusief grote beurt en controle voor u !
Wilt u meer informatie ?
Bel of mail me maar, dan maken we afspraak en kletsen we bij onder het genot van een lekkere bak koffie (verse !)
groetjes en fijn weekend gewenst,
René
Er werden slechts 501 exemplaren geproduceerd, wat de TI Super net zo zeldzaam maakt als de 1600 GTA die eruit voortkwam en waarmee Alfa zo succesvol deel nam in de ETCC.
Veel van de voor de TI Super ontwikkelde onderdelen waren zelfs zo geavanceerd dat Carlo Chiti (Directeur Auto Delta) ze behield voor gebruik in zijn 1600 GTA-reeks.
Op dezelfde manier waarop de 1600 GTA ontstond uit de reguliere productie-Giulia Sprint GT, is de Giulia TI Super voortgekomen uit de productie-Giulia TI.
Hoewel de auto's op het eerste gezicht veel op elkaar leken, had de TI Super zijn eigen styling waarbij de binnenkoplampen waren verwijderd om gewicht te besparen en de koude lucht naar de motorruimte te vergroten, zandgegoten magnesium 'TZ'-stijl wielen en Quadrifoglio-stickers op de voorkant, vleugels en kofferdeksel.
De TI Super was inderdaad het eerste model dat de productielijn verliet met de beruchte Quadrifoglio-logo's, de eerste van een lange reeks modellen die de variant met de hoogste prestaties aanduidden.
Verdere wijzigingen werden aangebracht aan het interieur, waarbij de lintmeters werden verwijderd en vervangen door ronde instrumenten van de Alfa Romeo SS, voor gebruiksgemak bij wedstrijdgebruik en de voorstoelen werden vervangen door lichtgewicht kuipstoelen ontworpen door Zagato (vergelijkbaar met die gebruikt op de beruchte SZ en TZ modellen).
De achterbank werd vervangen door een lichtgewicht versie, bekleed met grijze stof met bordeauxrode vinyl zijkanten.
Verdere gewichtsbesparingen werden bereikt door het verwijderen van geluidsdemping, het vervangen van tapijten door vinylmatten (zoals de 1600 GTA's) en lichtgewicht deurkaarten met de prachtige lichtgewicht geweven sluitriemen die ook behouden bleven voor gebruik op de GTA's.
De motor was afgeleid van de motor die werd gebruikt in het TZ-prototype en de SS, met dubbele Weber 45 carburateurs en een lichtgewicht buisvormig uitlaatspruitstuk, dat later zou worden gebruikt op de 1600 GTA.
De interne onderdelen en verhoudingen van de versnellingsbak zijn overgenomen van de TZ en de trommelremmen van de normale TI zijn vervangen door de allernieuwste Dunlop-schijfremmen rondom – een remsysteem dat ook werd behouden voor de 1600 GTA.
De TI Super nam deel aan de GT-klasse tijdens de Tour de France van 1963 (vóór de homologatie van de toerwagen in groep 2) en bewees onmiddellijk zijn snelheid en kracht door zijn categorie te winnen en op een opmerkelijke vierde plaats te eindigen in de GT-klasse achter drie Ferrari's.
Verder rallysucces werd behaald doordat de auto zijn klasse won tijdens de Monte Carlo Rally van 1964.
In de toerwagenraces bleek de TI Super even succesvol, met een eindoverwinning in de Sandown Park 6-Hour van 1964 in Australië, 1965 4-uur Monza, 1965 Sandown Park, 1966 1000 km Brasilia en 1966 24-uur Interlagos.
Net als GTA's racete de overgrote meerderheid van de TI Supers in een bepaalde periode of werd later omgebouwd voor competitiegebruik, met name in de jaren negentig voor de FIA Historic ETCC.
Als gevolg hiervan hebben de meeste TI Supers een zwaar leven gehad en missen ze originaliteit.
Goed bewaard gebleven, originele auto's zijn zeer zeldzaam en mogelijk de moeilijkste van alle belangrijke naoorlogse Alfa Romeo's om te vinden, en bovendien zeer kostbaar.
(Alles hierboven beschreven en genoemd betreft een originele Giulia Ti Super)
Maar !
Als je nou helemaal verukt bent van een Giulia Ti super en je niet zo een grote som geld wilt uitgeven dan heeft Vrehen Classico hier de mogelijkheid voor relatief normaal geld een wel heel goed gelijkende Ti Super te kunnen verwerven !
Deze oorspronkelijk 1300 ti koets is voorzien van met name de oorspronkelijke originele grill aan de voorzijde alsook de bijbehorende badges, de velgen met deksels, het dashboard inclusief ronde klokken, de rode deurkaarten, en de stoelen die prachtig mooi zijn nagebootst.
Verder is ze voorzien van een heerlijk lopende 1750 motor, een achteras met sperdifferntieel en ziet de motor er van bovenaf net zouit als bij de Ti Super met het correcte en eveneens zeldzame luchtinlaatsysteem en bijbehorende luchtfiletr met typische slang over het gedeukte kleppendeksel.
Technisch veel preventief vervangen cq vernieuwd, kortom een heerlijk rijdende Giulia in notabene de meest begeerde uitvoering.
wat is men nou kwijt voor dit heel bijzondere en vrijwel unike exemplaar bij Vrehen Classico ?
Voor € 39.950,- is ze inclusief grote beurt en controle voor u !
Wilt u meer informatie ?
Bel of mail me maar, dan maken we afspraak en kletsen we bij onder het genot van een lekkere bak koffie (verse !)
groetjes en fijn weekend gewenst,
René
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Vrehen Classico
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.190,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 219,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.409,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 4.080,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 5.000 km
- Leasing Factor
- 0,59
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 24 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 170,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0803
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0482
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Stellantis Bank SA Niederlassung Deutschland, Siemensstraße 10, 63263 Neu-Isenburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfVrehen Classico
Verkoper op AutoScout24 sinds 2017ContactpersoonR. Vrehen
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.