Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
75.596 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
06/1973
Brandstof
Benzine
Vermogen
147 kW (200 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- 06-YB-52
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 75.596 km
- Bouwjaar
- 06/1973
- Onderhoudhistoriek
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 147 kW (200 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 2.600 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 8
- Gewicht
- 1.280 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Lederen bekleding
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Oranje
- Oorspronkelijke kleur
- BERTONE ORANJE metallic
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Zwart
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Ontstaan van de Alfa Romeo Montreal
De Alfa Romeo Montreal, een iconisch model van het Italiaanse merk, maakte zijn debuut op de Wereldtentoonstelling van 1967 in Montreal, Canada. Het was een conceptcar die zo veel indruk maakte dat Alfa Romeo besloot het model in productie te nemen. De eerste productieversie rolde in 1970 van de band. De Montreal werd al snel geprezen om zijn futuristische ontwerp en krachtige prestaties, en het model heeft sindsdien een cultstatus verworven onder autoliefhebbers.
Het interieur van de Alfa Romeo Montreal uit 1973
Stap in een Alfa Romeo Montreal uit 1973 en je wordt onmiddellijk omgeven door luxe en vakmanschap. Deze specifieke Montreal, geproduceerd op 29 juni 1973, beschikt over een zwart lederen interieur dat met zorg is gerestaureerd. Het lederen interieur verkeert in prachtige staat, met stoelen die zowel comfort als ondersteuning bieden, bekleed met hoogwaardig leder dat in 2017 volledig is vernieuwd voor een bedrag van ruim 5000 euro. Het dashboard is een toonbeeld van Italiaans design, met een combinatie van functionele instrumenten en elegante lijnen. Elk detail, van het stuurwiel tot de schakelaars, straalt een klassieke charme uit die je terugvoert naar de gloriedagen van de jaren '70.
De motor en motorruimte van de Alfa Romeo Montreal uit 1973
Onder de motorkap van de Alfa Romeo Montreal schuilt een technisch meesterwerk. De auto wordt aangedreven door een krachtige 2,6-liter V8-motor, oorspronkelijk ontworpen voor Alfa Romeo's racewagens. Deze V8 is afgeleid van de motor die Alfa Romeo gebruikte in hun Tipo 33 sportwagens, en levert een opwindende rijervaring. In 2015 begon een uitgebreide nut-and-bolt restauratie van deze Montreal, waarbij de motor en versnellingsbak volledig werden gereviseerd. Deze restauratie, die tot 2020 duurde, kostte meer dan 50.000 euro en zorgde ervoor dat de motor en alle mechanische onderdelen in topconditie werden gebracht. De motorruimte zelf is een toonbeeld van precisie en zorgvuldigheid, met elke leiding, kabel en component in nieuwstaat.
Restauratie en herkomst
Deze Montreal werd oorspronkelijk nieuw geleverd in Duitsland en kwam op 17 november 1981 naar Nederland, waar hij sindsdien in handen is geweest van verschillende liefhebbers. De restauratie die tussen 2015 en 2020 plaatsvond, was uiterst grondig. Elke centimeter van de auto werd aangepakt, met onder andere een volledige restauratie van het plaatwerk en het opnieuw spuiten van zowel de binnen- als buitenkant, wat destijds een bedrag van 10.000 euro kostte. De velgen werden ook in nieuwstaat gebracht en voorzien van nieuwe Pirelli Cinturato banden (205/70/15), met een totale kostenpost van 3400 euro.
Naast het zichtbare werk zijn er ook talrijke technische verbeteringen doorgevoerd. Zo werd de krukaskering voor het laatst aangepast op 9 april 2024, en werd er een modificatie uitgevoerd voor de luchtschroef, wat de betrouwbaarheid en prestaties van de motor verder heeft verbeterd.
Documentatie en extra's
Bij deze prachtig gerestaureerde Montreal wordt een uitgebreid pakket aan documentatie meegeleverd. Dit omvat het originele handboek, een uitgebreide rapportage met restauratiefoto's en de Alfa Romeo prijslijst uit de jaren '70. Deze documentatie biedt een waardevol inzicht in de geschiedenis en het restauratieproces van de auto, waardoor de waarde en authenticiteit van deze klassieke Alfa Romeo nog verder worden benadrukt.
De rijervaring met de Alfa Romeo Montreal
Rijden in een Alfa Romeo Montreal is een unieke ervaring die je terugvoert naar een tijdperk waarin auto's werden ontworpen met passie en vakmanschap. De V8-motor brult tot leven met een diepe, krachtige toon die elke autoliefhebber doet glimlachen. De soepele maar stevige vering en de nauwkeurige besturing maken elke rit een genot, of je nu over bochtige landwegen rijdt of een ontspannen cruise maakt op de snelweg. De restauratie heeft ervoor gezorgd dat deze Montreal aanvoelt als een nieuwe auto, met een soepel schakelende versnellingsbak en responsieve remmen die vertrouwen wekken.
Weetjes over Alfa Romeo
Wist je dat Alfa Romeo oorspronkelijk begon als een Frans-Italiaanse onderneming genaamd Società Anonima Italiana Darracq (SAID)? Pas in 1910 veranderde de naam naar Alfa, een acroniem voor "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili." In 1915, toen Nicola Romeo de controle over het bedrijf overnam, werd de naam veranderd in Alfa Romeo. Het merk heeft een rijke racegeschiedenis, met talloze overwinningen in prestigieuze races zoals de Mille Miglia en de 24 uur van Le Mans.
De Alfa Romeo Montreal is een eerbetoon aan deze erfenis, een symbool van Italiaans design en technische innovatie. Dankzij de grondige restauratie verkeert deze specifieke Montreal in een staat die zijn rijke geschiedenis en vakmanschap eer aandoet, klaar om nieuwe avonturen tegemoet te gaan met zijn gelukkige eigenaar.
Als kers op de taart hebben wij de originele Montreal velgen ook bij de auto aanwezig.
Dit maakt het plaatje compleet, wanneer komt u langs?
Meer informatie
Wielbasis: 235 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
De Alfa Romeo Montreal, een iconisch model van het Italiaanse merk, maakte zijn debuut op de Wereldtentoonstelling van 1967 in Montreal, Canada. Het was een conceptcar die zo veel indruk maakte dat Alfa Romeo besloot het model in productie te nemen. De eerste productieversie rolde in 1970 van de band. De Montreal werd al snel geprezen om zijn futuristische ontwerp en krachtige prestaties, en het model heeft sindsdien een cultstatus verworven onder autoliefhebbers.
Het interieur van de Alfa Romeo Montreal uit 1973
Stap in een Alfa Romeo Montreal uit 1973 en je wordt onmiddellijk omgeven door luxe en vakmanschap. Deze specifieke Montreal, geproduceerd op 29 juni 1973, beschikt over een zwart lederen interieur dat met zorg is gerestaureerd. Het lederen interieur verkeert in prachtige staat, met stoelen die zowel comfort als ondersteuning bieden, bekleed met hoogwaardig leder dat in 2017 volledig is vernieuwd voor een bedrag van ruim 5000 euro. Het dashboard is een toonbeeld van Italiaans design, met een combinatie van functionele instrumenten en elegante lijnen. Elk detail, van het stuurwiel tot de schakelaars, straalt een klassieke charme uit die je terugvoert naar de gloriedagen van de jaren '70.
De motor en motorruimte van de Alfa Romeo Montreal uit 1973
Onder de motorkap van de Alfa Romeo Montreal schuilt een technisch meesterwerk. De auto wordt aangedreven door een krachtige 2,6-liter V8-motor, oorspronkelijk ontworpen voor Alfa Romeo's racewagens. Deze V8 is afgeleid van de motor die Alfa Romeo gebruikte in hun Tipo 33 sportwagens, en levert een opwindende rijervaring. In 2015 begon een uitgebreide nut-and-bolt restauratie van deze Montreal, waarbij de motor en versnellingsbak volledig werden gereviseerd. Deze restauratie, die tot 2020 duurde, kostte meer dan 50.000 euro en zorgde ervoor dat de motor en alle mechanische onderdelen in topconditie werden gebracht. De motorruimte zelf is een toonbeeld van precisie en zorgvuldigheid, met elke leiding, kabel en component in nieuwstaat.
Restauratie en herkomst
Deze Montreal werd oorspronkelijk nieuw geleverd in Duitsland en kwam op 17 november 1981 naar Nederland, waar hij sindsdien in handen is geweest van verschillende liefhebbers. De restauratie die tussen 2015 en 2020 plaatsvond, was uiterst grondig. Elke centimeter van de auto werd aangepakt, met onder andere een volledige restauratie van het plaatwerk en het opnieuw spuiten van zowel de binnen- als buitenkant, wat destijds een bedrag van 10.000 euro kostte. De velgen werden ook in nieuwstaat gebracht en voorzien van nieuwe Pirelli Cinturato banden (205/70/15), met een totale kostenpost van 3400 euro.
Naast het zichtbare werk zijn er ook talrijke technische verbeteringen doorgevoerd. Zo werd de krukaskering voor het laatst aangepast op 9 april 2024, en werd er een modificatie uitgevoerd voor de luchtschroef, wat de betrouwbaarheid en prestaties van de motor verder heeft verbeterd.
Documentatie en extra's
Bij deze prachtig gerestaureerde Montreal wordt een uitgebreid pakket aan documentatie meegeleverd. Dit omvat het originele handboek, een uitgebreide rapportage met restauratiefoto's en de Alfa Romeo prijslijst uit de jaren '70. Deze documentatie biedt een waardevol inzicht in de geschiedenis en het restauratieproces van de auto, waardoor de waarde en authenticiteit van deze klassieke Alfa Romeo nog verder worden benadrukt.
De rijervaring met de Alfa Romeo Montreal
Rijden in een Alfa Romeo Montreal is een unieke ervaring die je terugvoert naar een tijdperk waarin auto's werden ontworpen met passie en vakmanschap. De V8-motor brult tot leven met een diepe, krachtige toon die elke autoliefhebber doet glimlachen. De soepele maar stevige vering en de nauwkeurige besturing maken elke rit een genot, of je nu over bochtige landwegen rijdt of een ontspannen cruise maakt op de snelweg. De restauratie heeft ervoor gezorgd dat deze Montreal aanvoelt als een nieuwe auto, met een soepel schakelende versnellingsbak en responsieve remmen die vertrouwen wekken.
Weetjes over Alfa Romeo
Wist je dat Alfa Romeo oorspronkelijk begon als een Frans-Italiaanse onderneming genaamd Società Anonima Italiana Darracq (SAID)? Pas in 1910 veranderde de naam naar Alfa, een acroniem voor "Anonima Lombarda Fabbrica Automobili." In 1915, toen Nicola Romeo de controle over het bedrijf overnam, werd de naam veranderd in Alfa Romeo. Het merk heeft een rijke racegeschiedenis, met talloze overwinningen in prestigieuze races zoals de Mille Miglia en de 24 uur van Le Mans.
De Alfa Romeo Montreal is een eerbetoon aan deze erfenis, een symbool van Italiaans design en technische innovatie. Dankzij de grondige restauratie verkeert deze specifieke Montreal in een staat die zijn rijke geschiedenis en vakmanschap eer aandoet, klaar om nieuwe avonturen tegemoet te gaan met zijn gelukkige eigenaar.
Als kers op de taart hebben wij de originele Montreal velgen ook bij de auto aanwezig.
Dit maakt het plaatje compleet, wanneer komt u langs?
Meer informatie
Wielbasis: 235 cm
Emissieklasse: Euro 0
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van HooG Selections B.V.
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 17.298,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 5.000 km
- Leasing Factor
- 0,99
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 60 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 288,30
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Mobilize Financial Services - Marke der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfHooG Selections B.V.
Verkoper op AutoScout24 sinds 2015ContactpersoonAfdeling Verkoop
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.